Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Belgje getrouwd in Las Vegas

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Vegasgirl
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Vegasgirl »

Eagle, als jouw huwelijk al geregistreerd is in Belgie, kan je natuurlijk niet opnieuw je huwelijk registreren. Al die 'ellende' die je moet doorgaan voor apostille, vertaling etc hoef jij dus niet te doen. Je kan dit immers toch niet registreren bij je gemeente.

Ik vraag me eigenlijk uberhaupt af of jij wel een marriage license krijgt, voor alleen het renewen van je vows. Ik zal er eens op googelen...

Edit:

Ah, ik vind net dit op internet:

Renewing Wedding Vows:

This office is prohibited from issuing a new Marriage License to couples that are currently married. Couples may renew their wedding vows at a church or wedding chapel. Churches or chapels may require you to bring a copy of your Marriage Certificate for proof of marriage before performing the renewal ceremony.

link: http://www.co.clark.nv.us/clerk/marriag ... mation.htm

Dus ff een internationaal afschrift van je huwelijksakte meenemen vanuit de gemeente waar jullie ooit gehuwd zijn.
Harley
Amerikafan

vertalers

Bericht door Harley »

sunny,
ik zal eens tussen mijn documenten snollen om de prijzen te vinden, laat nog wel iets weten
frenkie
Amerika-ontdekker

Bericht door frenkie »

Hoi,

Wij zijn afgelopen augustus ook getrouwd in LV. Omdat we toch nieuwsgierig waren naar de "houdbaarheid" van de apostile is mijn vriendin (vrouw) toch maar eens naar het gemeentehuis gegaan (in Nederland). Het blijkt dat je alleen maar de apostile hoeft af te geven en dat het dan omgeschreven wordt naar een Nederlands huwelijk. Maar de apostile is wel maar 6 maanden geldig. Daarna moet je een nieuwe apostile aanvragen.
Om aan te geven dat we weldegelijk heel erg getrouwd zijn voegde ze eraan toe dat zolang we samen waren er niets aan de hand was. Als we in de toekomst met iemand anders zouden trouwen in Nederland dan pleegden we bigamie. Het woordje meineed kwam ook nog effe ter sprake. Nu vraag ik me wel af hoe ze ooit erachter willen komen dat we in LV getrouwd zijn. Ik neem niet aan dat ze elk werelddeel gaan bellen of een koppel daar wel of niet getrouwd is.

Gr,
Frank
Eagle
Amerikafan

Bericht door Eagle »

Vegasgirl schreef:Eagle, als jouw huwelijk al geregistreerd is in Belgie, kan je natuurlijk niet opnieuw je huwelijk registreren. Al die 'ellende' die je moet doorgaan voor apostille, vertaling etc hoef jij dus niet te doen. Je kan dit immers toch niet registreren bij je gemeente.

Ik vraag me eigenlijk uberhaupt af of jij wel een marriage license krijgt, voor alleen het renewen van je vows. Ik zal er eens op googelen...

Edit:

Ah, ik vind net dit op internet:

Renewing Wedding Vows:

This office is prohibited from issuing a new Marriage License to couples that are currently married. Couples may renew their wedding vows at a church or wedding chapel. Churches or chapels may require you to bring a copy of your Marriage Certificate for proof of marriage before performing the renewal ceremony.

link: http://www.co.clark.nv.us/clerk/marriag ... mation.htm

Dus ff een internationaal afschrift van je huwelijksakte meenemen vanuit de gemeente waar jullie ooit gehuwd zijn.
Hallo Vegasgirl,

Sorry voor de late reactie, en bedankt voor de info. Maar de bedoeling is eigenlijk om dit niet allemaal zo officieel te doen. De bedoeling is eigenlijk om de romantische vlam nog wat meer brandstof te geven. (gewoon het eens meemaken)
Ik heb me laten wijsmaken dat een hernieuwing van je huwelijk iets helemaal anders is in Las Vegas. Met veel meer show, glitter en glamour.
Hier gebeurt dit allemaal in een koel gemeentehuis en dan een doordeweekse kerk en dat is het dan.
Op het net heb ik al zo een beetje naar dit onderwerp gesurft, en ik stelde toch vast dat het daar toch meer romantischer is en met meer show.
Eens ik in LV ben bekijk ik het wel en vooral wat me dit gaat kosten.

Groetjes
sunny
Amerika-ontdekker

Bericht door sunny »

frenkie schreef:Hoi,

Nu vraag ik me wel af hoe ze ooit erachter willen komen dat we in LV getrouwd zijn. Ik neem niet aan dat ze elk werelddeel gaan bellen of een koppel daar wel of niet getrouwd is.

Gr,
Frank
Simpel, daar komen ze niet achter.
Wij zijn gisteren naar het gemeentehuis geweest, ik heb daar gevraagd hoe een huwelijk voor de wet in elkaar steekt....heb voldoende info gekregen en dan pas heb ik gezegd dat we in Las Vegas zijn getrouwd....die vrouw wist ff niet meer wat zeggen :D
Ze gaf zelf toe indien wij dit niet hadden gemeld dat ze er dan ook niet achter waren gekomen.
Het is beter om gehaat te worden voor wat je bent dan om geliefd te zijn voor iets dat je niet bent.
sunny
Amerika-ontdekker

Re: vertalers

Bericht door sunny »

Harley schreef:sunny,
ik zal eens tussen mijn documenten snollen om de prijzen te vinden, laat nog wel iets weten
Mercikes, maar heb al enkele prijzen, het zal iets zijn tss de 20-40 euro per blad....
Het is beter om gehaat te worden voor wat je bent dan om geliefd te zijn voor iets dat je niet bent.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer