Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Zuidwesten per camper - met dochter (7jr) - Routevragen
Zuidwesten per camper - met dochter (7jr) - Routevragen
Hallo,
wij, vader+moeder+dochter van 7 jaar, willen komende zomer voor het eerst per camper een rondje in het zuidwesten maken. Vader en moeder zijn eerder in het zuidwesten geweest en hebben bijna alle (nationale) parken in Californie, Arizona en Utah al eens gezien.
Belangrijkste voorwaarden: Indien mogelijk op alle campings een (leuk) zwembad. Commercieel/toeristisch is niet erg. Rustdagen (zonnen, zwemmen, kleine activiteiten/trips) gewenst.
Een leuke vakantie voor onze dochter is een leuke vakantie voor ons.....
Onze route:
27 jun vlucht naar LA, overnachten in hotel
28 jun ophalen camper (waarschijnlijk Road Bear), camping bij LA
29 jun Los Angeles, rustdag op camping (zwemmen, zonnen)
30 jun rijden naar Needles 300 mile, (bezoek Oatman), KOA Needles
01 jul rijden naar Grand Canyon 225 mile, Mather Campground
02 jul rijden naar Page 150 mile, Wahweap campground
03 jul Page (Antelope Canyon, tochtje op meer, Horseshoe)
04 jul Page (zwemmen?)
05 jul rijden naar Bryce 150 mile, Ruby's Inn RV park
06 jul Bryce (bezoek park, wandeling in park)
07 jul Bryce (zwemmen e.d.)
08 jul rijden naar Las Vegas 250 mile (via Valley of Fire), Oasis RV resort
09 jul Las Vegas (shoppen + Strip)
10 jul Las Vegas (zwemmen + Strip)
11 jul rijden naar Los Angeles 250 mile (via Barstow/Calico), Orangeland campground(?)
12 jul Disney
13 jul Los Angeles, rustdag op camping (inpakken + opruimen)
14 jul vlucht naar Amsterdam
Onze vragen:
- welk hotel voor de 1e nacht in LA (ophalen door Road Bear moet mogelijk zijn)?
- welke camping in LA na ophalen camper? KOA in Pomona?
- hoe ver is het lopen van Wahweap campground naar het zwembad bij het resort/lodge?
- wat zijn eventueel alternatieve campings in/rond Page?
- hoe is de 4 juli viering in Page (parade, vuurwerk)?
- hoe 'vervelend' is het om met de trolley bus vanaf Oasis RV naar de Strip te gaan in LV? Duurt het inderdaad een uur voordat je op de Strip bent?
- welke camping in LA, tbv Disney en lekker zwemmen/zonnen?
- zijn de campings waar we langer willen verblijven 'leuk' of zijn het slechts ongezellige parkeerplaatsen en kunnen we beter afwisselen met 'natuurcampings'?
- zijn er leuke plaatsen/activiteiten die we met onze dochter zouden moeten bezoeken en niet in ons schema hebben opgenomen?
- vanaf hoe laat kun je inchecken op de campings?
alvast bedankt voor alle hulp, groeten,
Edwin
wij, vader+moeder+dochter van 7 jaar, willen komende zomer voor het eerst per camper een rondje in het zuidwesten maken. Vader en moeder zijn eerder in het zuidwesten geweest en hebben bijna alle (nationale) parken in Californie, Arizona en Utah al eens gezien.
Belangrijkste voorwaarden: Indien mogelijk op alle campings een (leuk) zwembad. Commercieel/toeristisch is niet erg. Rustdagen (zonnen, zwemmen, kleine activiteiten/trips) gewenst.
Een leuke vakantie voor onze dochter is een leuke vakantie voor ons.....
Onze route:
27 jun vlucht naar LA, overnachten in hotel
28 jun ophalen camper (waarschijnlijk Road Bear), camping bij LA
29 jun Los Angeles, rustdag op camping (zwemmen, zonnen)
30 jun rijden naar Needles 300 mile, (bezoek Oatman), KOA Needles
01 jul rijden naar Grand Canyon 225 mile, Mather Campground
02 jul rijden naar Page 150 mile, Wahweap campground
03 jul Page (Antelope Canyon, tochtje op meer, Horseshoe)
04 jul Page (zwemmen?)
05 jul rijden naar Bryce 150 mile, Ruby's Inn RV park
06 jul Bryce (bezoek park, wandeling in park)
07 jul Bryce (zwemmen e.d.)
08 jul rijden naar Las Vegas 250 mile (via Valley of Fire), Oasis RV resort
09 jul Las Vegas (shoppen + Strip)
10 jul Las Vegas (zwemmen + Strip)
11 jul rijden naar Los Angeles 250 mile (via Barstow/Calico), Orangeland campground(?)
12 jul Disney
13 jul Los Angeles, rustdag op camping (inpakken + opruimen)
14 jul vlucht naar Amsterdam
Onze vragen:
- welk hotel voor de 1e nacht in LA (ophalen door Road Bear moet mogelijk zijn)?
- hoe ver is het lopen van Wahweap campground naar het zwembad bij het resort/lodge?
- hoe 'vervelend' is het om met de trolley bus vanaf Oasis RV naar de Strip te gaan in LV? Duurt het inderdaad een uur voordat je op de Strip bent?
- zijn de campings waar we langer willen verblijven 'leuk' of zijn het slechts ongezellige parkeerplaatsen en kunnen we beter afwisselen met 'natuurcampings'?
- zijn er leuke plaatsen/activiteiten die we met onze dochter zouden moeten bezoeken en niet in ons schema hebben opgenomen?
Edwin
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
hallo Edwin,
Het lijkt me een mooie, relaxte route zo.
Ik vind alleen de eerste dag LA jammer. Waarom niet alvast een stuk naar het oosten rijden? Zonnen en zwemmen kun je overal wel. Het lijkt me dat je juist graag op pad wilt als je eenmaal de camper hebt opgehaald. Misschien kun je via Sedona en het Slide rock State Park rijden? Maar een stuk route 66 is natuurlijk ook leuk.
Op weg van Bryce naar Las Vegas kom je door Zion. Je kunt hier ook leuk kamperen. En in Zion heb je een paar korte wandelingen die ook voor je dochter leuk zullen zijn. Misschien hier een nacht plannen en een nacht minder in Bryce en in LA? Twee hele dagen Bryce lijkt me veel hoewel onze kinderen het op de camping wel heel leuk vonden (wij hebben in een cabin overnacht daar).
Marianne
Het lijkt me een mooie, relaxte route zo.
Ik vind alleen de eerste dag LA jammer. Waarom niet alvast een stuk naar het oosten rijden? Zonnen en zwemmen kun je overal wel. Het lijkt me dat je juist graag op pad wilt als je eenmaal de camper hebt opgehaald. Misschien kun je via Sedona en het Slide rock State Park rijden? Maar een stuk route 66 is natuurlijk ook leuk.
Op weg van Bryce naar Las Vegas kom je door Zion. Je kunt hier ook leuk kamperen. En in Zion heb je een paar korte wandelingen die ook voor je dochter leuk zullen zijn. Misschien hier een nacht plannen en een nacht minder in Bryce en in LA? Twee hele dagen Bryce lijkt me veel hoewel onze kinderen het op de camping wel heel leuk vonden (wij hebben in een cabin overnacht daar).
Marianne
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Re: Zuidwesten per camper - met dochter (7jr) - Routevragen
Wij vermijden de KOA's altijd omdat er genoeg andere campgrounds zijn Koa staat voor ons gelijk aan Centerparks, eenheidsworst, meestal slechte ligging dicht bij snelweg of railroad maar dit is heel persoonlijk, andere staan er graag.EPI schreef:Onze vragen:
Four Points Sheraton bij de luchthaven, heeft een (gratis)shuttlebus
Er rijdt ook een bus tussen cg en lodge
Lake Powel Campground
Heel vervelend, dat uur ben je echt kwijt en dan sta je nog maar bij Mandalay Bay en moet je op de striptrolley overstappen, terug is Oasis de 1ste stop kost je 10 minuten vanaf M-B, Sam's Town is een goed alternatief hier kan je met de shuttlebus naar de strip of gewoon met de eigen camper parkeren op Flamingo Blvd 1 bock van de strip
Meestal heel de dag, sommige cg's in de NP's kan je na 11:00 uur pas terecht omdat je voorganger zo laat uit moet checken
Edwin
Rob
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Ja ... dat duurt een uur en toen wij dat deden was het bloedheet en zat die trolley bomvol. Wij vonden het vréselijk! Wij hebben dit jaar op Sam's Town gestaan, veel relaxter.- hoe 'vervelend' is het om met de trolley bus vanaf Oasis RV naar de Strip te gaan in LV? Duurt het inderdaad een uur voordat je op de Strip bent?
En wat betreft campgrounds en leuke zwembaden: die zal je niet veel tegenkomen denk ik. Die zwembaden zijn puur om af te koelen, veel spannends zit er meestal niet bij helaas.
Road Bear haalt op bij alle airporthotels in LA. Wij sliepen vorig jaar in het Four Points Sheraton toen zij ons daar ophaalden.
KOA's zijn ook niet onze favoriet, maar met kinderen vaak wel een goede oplossing hoor, juist omdat er vaak veel meer kinderen zijn en activiteiten ook op kinderen gericht zijn. Toch denk ik dat zwemmen en zonnen niet echt activiteiten zijn die horen bij een typische Amerika-vakantie in het Zuidwesten met een camper ....
@ 'nieuwenoord',
bedankt voor de reactie. Nog even een korte toelichting:
Eerdere reizen waarbij we iedere dag moesten rijden vond ik toch wel behoorlijk vermoeiend. Ik kan maximaal drie weken vakantie opnemen in de schoolvakantie periode en wil dit keer niet volledig vermoeid op het werk terugkeren. Tevens denk ik dat het voor kinderen wel lekker is om af en toe een dagje op de camping 'aan te rommelen'.
@ Marianne,
Slide Rock state park is inderdaad een optie waar ik ook nog aan heb gedacht (en ook nog steeds een optie is).
Zion vond ik zelf tijdens een eerdere vakantie niet zo heel bijzonder, maar toen hadden we wel al veel andere parken 'gedaan' (misschien een beetje overkill)....
Edwin
bedankt voor de reactie. Nog even een korte toelichting:
Met 'zwemmen en zonnen' bedoel ik niet dat we de hele dag alleen maar aan de rand van het zwembad zitten en proberen zo bruin mogelijk te worden. Het geeft meer aan dat we geen grote activiteiten gepland hebben voor die dag.- Toch denk ik dat zwemmen en zonnen niet echt activiteiten zijn die horen bij een typische Amerika-vakantie in het Zuidwesten met een camper ....
Eerdere reizen waarbij we iedere dag moesten rijden vond ik toch wel behoorlijk vermoeiend. Ik kan maximaal drie weken vakantie opnemen in de schoolvakantie periode en wil dit keer niet volledig vermoeid op het werk terugkeren. Tevens denk ik dat het voor kinderen wel lekker is om af en toe een dagje op de camping 'aan te rommelen'.
@ Marianne,
Slide Rock state park is inderdaad een optie waar ik ook nog aan heb gedacht (en ook nog steeds een optie is).
Zion vond ik zelf tijdens een eerdere vakantie niet zo heel bijzonder, maar toen hadden we wel al veel andere parken 'gedaan' (misschien een beetje overkill)....
Edwin
-
- Amerikakenner
Ik moet voorgaande sprekers toch ook even tegenspreken. Wij hebben 3 jaar geleden ook met de kinderen gereisd en reken maar dat zij het heerlijk vinden om af en toe gewoon even te zwemmen en spelen op een camping. Een middag "niets doen en op de camping" hangen vinden ze heerlijk.EPI schreef: Met 'zwemmen en zonnen' bedoel ik niet dat we de hele dag alleen maar aan de rand van het zwembad zitten en proberen zo bruin mogelijk te worden. Het geeft meer aan dat we geen grote activiteiten gepland hebben voor die dag.
Edwin
Ook bevielen de KOA campings ons prima. Ze hebben net wat meer "entertainment", zoals een speeltuin en een relatief groot zwembad voor de kinderen.
Ik vond het zelf trouwens ook heerlijk om af en toe even aan het zwembad te liggen en een baantje te trekken!!

- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
OK, in die zin kan ik er wel in mee gaan. Dat doen wij trouwens ook hoor. Hangdag, wasdag, zwemdag, rommeldag op de camping, die plannen we regelmatig in. Maar ik wilde gewoon even waarschuwen voor de zwembaden op de meeste campings, die zijn vrij basic. Als iemand leuke glijbanen en allerlei accesoires zou verwachten die hier vrij algemeen zijn, dan kom je in Amerika, ook bij KOA meestal van een koude kermis thuis.
Een zwembad is een zwembad en alle toeters en bellen erom heen zijn volgens mij vooral risicovol in verband met schadeclaims. Hou er rekening mee dat bijna nergens kinderen onder de 14 (soms zelfs 16) alleen in/bij het zwembad mogen.
De campground bij Ruby's Inn bij Bryce is enorm groot. Vraag eventueel om een plek dichtbij het zwembad! Op Sam's Town, mocht je daar toch voor kiezen, kan je vragen om een plaats op Boulder, is beter dan Nellis. Zwemmen kan daar, maar er zit bijvoorbeeld ook een zaal met 56 bowlingbanen en een bioscoop in!
Een zwembad is een zwembad en alle toeters en bellen erom heen zijn volgens mij vooral risicovol in verband met schadeclaims. Hou er rekening mee dat bijna nergens kinderen onder de 14 (soms zelfs 16) alleen in/bij het zwembad mogen.
De campground bij Ruby's Inn bij Bryce is enorm groot. Vraag eventueel om een plek dichtbij het zwembad! Op Sam's Town, mocht je daar toch voor kiezen, kan je vragen om een plaats op Boulder, is beter dan Nellis. Zwemmen kan daar, maar er zit bijvoorbeeld ook een zaal met 56 bowlingbanen en een bioscoop in!
Ok, duidelijk. We verwachten inderdaad niet direct een 'wet & wild' zwembad op een camping. Soms is er echter niet meer dan een grote badkuip aanwezig die enthousiast als zwembad wordt aangeprezen op de website van de camping...
Heeft iemand nog suggesties voor een camping (met zwembad
) in de buurt van Disney?
Edwin
Heeft iemand nog suggesties voor een camping (met zwembad

Edwin
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
De camper eerder inleveren en Disney bezoeken vanuit een hotel is zeker ook een optie.
Hebben jullie dan suggesties voor een hotel (kindvriendelijk, etc.)?
Budget speelt hier overigens wel een rol (dus het duurste Disney hotel met alle mogelijke faciliteiten valt af).
Wordt je door Road Bear naar een hotel in de buurt van Disney gebracht of alleen naar een hotel in de buurt van het vliegveld? Dat laatste is wel weer makkelijk ivm de terugreis (vervoer naar het vliegveld wordt dan meestal door het hotel verzorgd).
Budget speelt hier overigens wel een rol (dus het duurste Disney hotel met alle mogelijke faciliteiten valt af).
Wordt je door Road Bear naar een hotel in de buurt van Disney gebracht of alleen naar een hotel in de buurt van het vliegveld? Dat laatste is wel weer makkelijk ivm de terugreis (vervoer naar het vliegveld wordt dan meestal door het hotel verzorgd).
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik kan me niet voorstellen dat er geen-kindvriendelijke hotels bij Anheim zittenEPI schreef:De camper eerder inleveren en Disney bezoeken vanuit een hotel is zeker ook een optie.

Wij hebben jaren geleden in de Fairfield Inn by Marriot geslapen, prima hotel, met zwembad, en op loopafstand van Disneyland.
Je zou ook nog kunnen overwegen om een auto te huren voor die laatste dagen.EPI schreef: Wordt je door Road Bear naar een hotel in de buurt van Disney gebracht of alleen naar een hotel in de buurt van het vliegveld? Dat laatste is wel weer makkelijk ivm de terugreis (vervoer naar het vliegveld wordt dan meestal door het hotel verzorgd).
Ik begrijp ook nog steeds die rustdag aan het begin niet. Is het geen idee om die naar het eind van de vakantie te verschuiven als je toch die dag er in wilt houden?
Hebben jullie trouwens niet overwogen om iets meer naar het noorden te gaan, en bv de kustweg te doen naar San Francisco en Yosemite (fietsen, zwemmen, raften) en Sequoia mee te nemen? Ten noorden van Yosemite zou je nog naar het Columbia Statepark kunnen; onze kinderen vonden het leuk om daar goud te "pannen". Parken als Bryce en Grand Canyon vonden ze veel minder leuk.
Ik had Zion mede gesuggereerd omdat ik het idee heb dat de campings daar kindvriendelijker zijn dan bv die bij Ruby's Inn. Ook Zion zelf vind ik trouwens kindvriendelijker dan Bryce, vooral door de aanwezigheid van water in allerlei vormen.EPI schreef:Zion vond ik zelf tijdens een eerdere vakantie niet zo heel bijzonder, maar toen hadden we wel al veel andere parken 'gedaan' (misschien een beetje overkill)....
Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 03 okt 2007, 18:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Wij gaan met onze 2 kinderen van dan 11 en 12 jaar ook volgend jaar naar het ZW.
In principe hebben wij ook Antelope Canyon op het progamma gezet maar waarschijnlijk wordt dat niet gedaan.
Uit de verhalen begrijp ik dat je met een jeeptruck waarin je nogal heen en weer geschud wordt naar de canyon gaat, dat de canyon redelijk vol is met fotograferende mensen.
Voor onze kinderen verwacht ik niet dat ze daar veel plezier aan beleven, alleen omdat pa en ma toevallig foto's willen maken.
Waarom ga je niet ook leuk naar Seaworld in San Diego?
In principe hebben wij ook Antelope Canyon op het progamma gezet maar waarschijnlijk wordt dat niet gedaan.
Uit de verhalen begrijp ik dat je met een jeeptruck waarin je nogal heen en weer geschud wordt naar de canyon gaat, dat de canyon redelijk vol is met fotograferende mensen.
Voor onze kinderen verwacht ik niet dat ze daar veel plezier aan beleven, alleen omdat pa en ma toevallig foto's willen maken.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Seaworld is inderdaad geweldig!myste87 schreef:Wij gaan met onze 2 kinderen van dan 11 en 12 jaar ook volgend jaar naar het ZW.
Wij denken er ook over om Antilope Canyon niet te doen; zeker na alle verhalen over de enorme drukte. Voor de kinderen zal het niet hoeven.
Marianne
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Dat geschud valt best mee, zeker als je de tour vanuit Page neemt daar rijden ze met nieuwer/beter materiaal.myste87 schreef: Ja, en persoonlijk lijkt mij dat geschud in die jeeps ook niet echt alles.
Bij de ingang staan voor een deel oude jeeps daar wordt je wel geschud maar ook dat ligt er aan wie er achter het stuur zit.
De rit over de dirtroad is maar 10 á 15 minuten.
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Daarom adviseer ik meestal om, zeker met kinderen, naar de Lower Antelope Canyon te gaan. Minstens zo mooi en je kunt er op eigen gelegenheid heengaan. Het ligt een paar honderd meter noordelijker dan de Upper. Er is een parkeerplaats vlak naast de asfaltweg, dus geen geschud.....myste87 schreef: In principe hebben wij ook Antelope Canyon op het progamma gezet maar waarschijnlijk wordt dat niet gedaan.

Bovendien is het veel minder druk daar en is de canyon vanonderen (op de bodem) veel nauwer waardoor er meer geklauterd moet worden. Ook zijn er een aantal stalen trappen. Voor kinderen is dit wel leuk om doorheen te gaan. Ik heb met eigen ogen gezien hoe zo'n lol kinderen hieraan hadden en ondertussen kunnen pa en ma mooi foto's maken.
Gr. Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
Bedankt allemaal voor het meedenken. Het helpt erg goed bij het maken van de (voor ons) juiste keuzes.
De rustdag aan het begin staat zeker niet vast. We overwegen bijv. inderdaad om naar Seaworld te gaan. Ik heb de shows echter al 2x in Orlando gezien (al moet ik zeggen dat ik het echt geweldig leuk vind).
De kustweg LA - SF vind ik zelf behoorlijk saai (afgezien van de kolonies zeerobben/-leeuwen). SF vind ik wel weer een heel fijne stad en ook Yosemite is inderdaad erg mooi en leuk (Sequoia vind ik weer minder). Ook Death Valley vind ik leuk, maar dat is per camper toch niet mogelijk.
Zo op het eerste gezicht vind ik het aantal rijdagen (of de afstanden per dag) voor alleen het toevoegen SF + Yosemite dan echter wat te groot worden. Maar ik zal vandaag of morgen echter nog even uitzoeken (en overleggen) of we misschien Yosemite kunnen opnemen ipv Needles (en bijv. Grand Canyon North rim ipv South). Ook Zion zou daar goed in kunnen passen.
Ik ben zelf wel een liefhebber van kale en ruige rotsgebieden (omgeving Moab is bijv. helemaal top), dus iets als Bryce en/of Grand Canyon zal wel in de route blijven.
Edwin
De rustdag aan het begin staat zeker niet vast. We overwegen bijv. inderdaad om naar Seaworld te gaan. Ik heb de shows echter al 2x in Orlando gezien (al moet ik zeggen dat ik het echt geweldig leuk vind).
De kustweg LA - SF vind ik zelf behoorlijk saai (afgezien van de kolonies zeerobben/-leeuwen). SF vind ik wel weer een heel fijne stad en ook Yosemite is inderdaad erg mooi en leuk (Sequoia vind ik weer minder). Ook Death Valley vind ik leuk, maar dat is per camper toch niet mogelijk.
Zo op het eerste gezicht vind ik het aantal rijdagen (of de afstanden per dag) voor alleen het toevoegen SF + Yosemite dan echter wat te groot worden. Maar ik zal vandaag of morgen echter nog even uitzoeken (en overleggen) of we misschien Yosemite kunnen opnemen ipv Needles (en bijv. Grand Canyon North rim ipv South). Ook Zion zou daar goed in kunnen passen.
Ik ben zelf wel een liefhebber van kale en ruige rotsgebieden (omgeving Moab is bijv. helemaal top), dus iets als Bryce en/of Grand Canyon zal wel in de route blijven.
Edwin
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Voor mij wel 15 minuten in hell!!!Rob schreef:myste87 schreef: De rit over de dirtroad is maar 10 á 15 minuten.

Haha, ik ben echt typisch een 'chicken' zoals ze dat daar zo mooi zeggen. Ik vond het gewoon eng, de weg had zeg maar wat last van spoorvorming (en dat is het understatement van dit jaar), waardoor die truck continu over de weg heen gleed en slingerde en de bestuurder vond het niet erg om dit gewoon met een baksteen op het gaspedaal te rijden. Maar zoals ik al zei: ik ben echt een schij@#)(**terd

Bedankt allemaal voor de tips en reacties.
De vlucht hebben we inmiddels geboekt (vertrek 27 juni met BA via Londen naar LA. Prijs voor 3 personen: 2000 Euro).
Camperhuur (Road Bear) gaan we deze week in orde maken. We hebben offertes ontvangen van Tioga en Travelhome en wachten nog op Jan Doets (die zijn wel traag....). Voorlopig is Travelhome de goedkoopste.
Ook staat de route min of meer vast. Kunnen jullie aangeven of reserveren voor de volgende campings noodzakelijk is (voor begin juli):
- LA, Pomona KOA
- Laughlin, KOA (Avi Casino)
- Grand Canyon, Mather Campground
- Page, Wahweap Campground
- Bryce, Ruby's Inn RV
- Zion, Zion Canyon Campground (Springdale)
- Las Vegas, Oasis RV park of Sam's Town (we kunnen nog niet kiezen)
- LA/Anaheim, Orangeland campground (of zijn er nog andere aanraders redelijk in de buurt van Disney?)
Ook hebben we nog steeds niet besloten welk type verzekering 'verstandig' is voor de camper. Op zich is het eigen risico van max. $750 (Road Bear) nog te overzien. Echter de $3000 dollar eigen risico voor bijv. 'off road' , 'above windshield' en 'undercarriage' schade is nogal fors. Worden de campingterreinen ook als off road gezien?
Is dat behalve via Jan Doets ook nog op een andere wijze te verzekeren (bijv. zelf regelen via De Europeesche)? Of zijn de verhuurders enigszins soepel bij het bepalen van de nalatigheid van de bestuurder?
We hebben regelmatig gewone auto's gehuurd en daarbij altijd (voor een gering bedrag) het eigen risico volledig afgekocht. Dat gaf ons altijd een gerust gevoel en het leverde veel gemak en tijdwinst op bij het inleveren van de auto. Bij een camper lijkt dit niet zo vanzelfsprekend. Vandaar onze onzekerheid en vragen.....
Edwin
De vlucht hebben we inmiddels geboekt (vertrek 27 juni met BA via Londen naar LA. Prijs voor 3 personen: 2000 Euro).
Camperhuur (Road Bear) gaan we deze week in orde maken. We hebben offertes ontvangen van Tioga en Travelhome en wachten nog op Jan Doets (die zijn wel traag....). Voorlopig is Travelhome de goedkoopste.
Ook staat de route min of meer vast. Kunnen jullie aangeven of reserveren voor de volgende campings noodzakelijk is (voor begin juli):
- LA, Pomona KOA
- Laughlin, KOA (Avi Casino)
- Grand Canyon, Mather Campground
- Page, Wahweap Campground
- Bryce, Ruby's Inn RV
- Zion, Zion Canyon Campground (Springdale)
- Las Vegas, Oasis RV park of Sam's Town (we kunnen nog niet kiezen)
- LA/Anaheim, Orangeland campground (of zijn er nog andere aanraders redelijk in de buurt van Disney?)
Ook hebben we nog steeds niet besloten welk type verzekering 'verstandig' is voor de camper. Op zich is het eigen risico van max. $750 (Road Bear) nog te overzien. Echter de $3000 dollar eigen risico voor bijv. 'off road' , 'above windshield' en 'undercarriage' schade is nogal fors. Worden de campingterreinen ook als off road gezien?
Is dat behalve via Jan Doets ook nog op een andere wijze te verzekeren (bijv. zelf regelen via De Europeesche)? Of zijn de verhuurders enigszins soepel bij het bepalen van de nalatigheid van de bestuurder?
We hebben regelmatig gewone auto's gehuurd en daarbij altijd (voor een gering bedrag) het eigen risico volledig afgekocht. Dat gaf ons altijd een gerust gevoel en het leverde veel gemak en tijdwinst op bij het inleveren van de auto. Bij een camper lijkt dit niet zo vanzelfsprekend. Vandaar onze onzekerheid en vragen.....
Edwin
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht