Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

California voor stadsmensen

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
TomTomGirl
Amerika-ontdekker

Bericht door TomTomGirl »

Vegasgirl schreef:En waarom denk je dat je er geld mee uitspaart?
Omdat ik vermoedde dat logies daar extra duur zouden zijn, wat blijkbaar toch niet zo is.
corvette
Amerikafan

Bericht door corvette »

Las Vegas en San Francisco mag je allebei NIET overslaan.
Het zijn wel twee steden van uiterste maar wel de mooiste.
LA is inderdaad niet zo spectaculair maar als stadsmens misschien wel de moeite waard.
Over San Diego kan ik je niets vertellen want daar ben ik niet geweest.
Ik vond de Grand Canyon het mooiste natuurpark (niet iedereen is daar met mij eens) en Death Valley.
Yosemite is natuurlijk ook een prachtig park maar als dit niet allemaal wilt zou ik deze overslaan omdat deze het minst het "Amerikaans gevoel" had voor mij.

Veel succes!
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

TomTomGirl schreef:
Vegasgirl schreef:En waarom denk je dat je er geld mee uitspaart?
Omdat ik vermoedde dat logies daar extra duur zouden zijn, wat blijkbaar toch niet zo is.
Las Vegas is in het weekend duur, met name de vrijdag/zaterdag en zaterdag/zondag nacht moet je hier niet zijn.
Door de week is LV over het algemeen goedkoper dan de andere steden.
joske
Amerika-ontdekker

Bericht door joske »

Hebben bij Connections 2keer per jaar mooie aanbiedingen.

-half augustus

begin januari .Je moet er wel wat voor over hebben,en er smorgens om 8uur al in de rij gaan staan voor de winkel.

Is echt de mooiede waard hebben dit al elke keer gedaan
L.A. Boy
Amerika-ontdekker

Bericht door L.A. Boy »

wat een meningverschillen zeg :P wahaha ik zou echt L.A. niet laten vallen hahaha

Je moet gewoon alle steden meemaken

Los angeles = gaaf (zeker beverly hills,hollywood.santa monica)
Las vegas = gaaf
San Francisco = leuk, maar helaas zijn erg veel zwervers op toeristen plekken)
I LOVE LOS ANGELES!!
TomTomGirl
Amerika-ontdekker

joske schreef:Hebben bij Connections 2keer per jaar mooie aanbiedingen.

-half augustus

begin januari .Je moet er wel wat voor over hebben,en er smorgens om 8uur al in de rij gaan staan voor de winkel.

Is echt de mooiede waard hebben dit al elke keer gedaan
Klinkt interessant, over wat voor prijsverschillen spreken we dan? Blijkbaar start de actie van Joker niet toevallig op dezelfde dag.
joske
Amerika-ontdekker

Bericht door joske »

Zijn dit jaar in juni geweest met united airlines
De prijs was toen 420 € all inn
hebben alles zelf geregeld ,enkel de vliegtickets en de auto geboekt bij
Connections.
Voor een geplande reis waren ze veel te duur
,plus zij konden niet boeken in een park en daar wilde wij toch een paar keer slapen.
de prijs op internet is per kamer,bij connection per persoon
TomTomGirl
Amerika-ontdekker

joske schreef:Zijn dit jaar in juni geweest met united airlines
De prijs was toen 420 € all inn
wat een goede prijs! ik ga me alleszinds deze week informeren bij Connections en Joker! vroeg booken is dit jaar alleszinds het plan!

Voor een vijftientiendaagse reis heb ik intussen een voorlopig beeld van mijn eerste week. Het is echt een schets, maar kritiek is zeker welkom.
Landen op SF en langs de kust verder naar het Zuiden lijkt mij praktisch. En dan zo verder naar LV. De driehoek dus.

Tijdens de dagen die nog vrij zijn, wil ik graag Death Valley en Grand Canyon doen en eindigen in Las Vegas. Waarschijnlijk erg voor de hand liggend in vergelijking met jullie schema's.
Over dit stukje zijn uiteraard alle tips welkom!
Ik zie niet in hoe San Diego hier nog in het schema zou passen, al wil ik er graag heen, aan de andere kant zijn drie steden best voldoende. Hotels in deze steden book ik al van tevoren, lijkt me handig. Eventuele andere motels "on the road", was ik niet van plan te booken.

1 aankomst SF
2 SF
3 SF
4 SF / familiebezoek San Mateo
5 SF - > kustweg ( eventuele stops: monterrey, santa barbara...)
6 kustweg -> LA
7 LA
8 LA
9
10
11
12
13
14 LV
15 vertrek LV
lelie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door lelie »

TomTomGirl schreef: Ik zie niet in hoe San Diego hier nog in het schema zou passen, al wil ik er graag heen, aan de andere kant zijn drie steden best voldoende.
Ik zou San Diego ook niet bezoeken als ik maar 15 dagen zou hebben.
Misschien is dat iets voor een volgende keer. Dan zou ik Yosemite ook niet bezoeken, want dat komt niet echt uit als je begint in SF en eindigt in LV. Misschien past DV, GC en Zion er nog tussen? Of is dat teveel?

Succes verder! :D
marijkedb
Amerikafan

Bericht door marijkedb »

Ik woon in San Francisco, dus ik kan het weten: Dit is de beste stad van de westkust (en van heel de VS)! Als je van steden houdt, neem dan je tijd in SF (minstens 3 volledige dagen).

San Diego vond ik minder boeiend, maar wel warmer (en duur). Los Angeles is me iets te groot, maar d'er is wel veel te zien. En Las Vegas is een must als je naar de VS komt. Het is zo over the top, dat moet je gezien hebben. ;-) Plus: als er geen conventies zijn, kan je er een heel goede deal bij de hotels krijgen, en dat heb je in San Diego niet. Zelf wil ik nog naar Palm Springs want ik denk dat dat ook de moeite is.
Living the American Dream? Volg onze avonturen in San Francisco.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Palm Springs is niet echt een stad maar meer een enorm resort samen met andere plaatsen in Coachella Valley als Cathedral City, Palm Desert, Indio, Indian Wells, La Quinta en Rancho Mirage. Het is heerlijk om hier een weekje te verblijven maar is niet te vergelijken met SF, LA en SD. En de palmen komen oorspronkelijk uit Noord Africa. En met 130 golfbanen is het golfers paradise. Palm Springs zelf heeft minder inwoners dan Oss om maar een plaats te noemen (niets ten nadele van Oss hoor).
TomTomGirl
Amerika-ontdekker

Bij Joker kunnen we voor de periode juni 08 een vlucht Brussel - heenreis SF, terugreis vanaf LV booken voor een goeie 500 euro.
Dat lijkt mij alvast een mooie prijs. Nog even aan het uitzoeken of we toch niet september gaan doen. We zitten niet vast aan een bepaalde datum, dus we kunnen gaan voor de goedkoopste vlucht. Wel rekening houdend dat we dus niet tijdens het weekend in LV eindigen.

Nog even hierover:
Reny schreef: Een "goedkope" huurwagen kun je o.a. boeken via http://www.usareisen.de.
Deze site lijkt hier wel dé standaard. Ik wil nu niet moeilijk doen, ik spreek vier talen, maar absoluut geen Duits. :D

Verder ben ik er ook helemaal niet uit hoe ik Death Valley in m'n planning moet inpassen. Vanuit LA of San Diego via Grand Canyon naar LV lijkt logisch, maar Death Valley is wel helemaal de andere kant op.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

TomTomGirl schreef:[Voor een vijftientiendaagse reis heb ik intussen een voorlopig beeld van mijn eerste week. Het is echt een schets, maar kritiek is zeker welkom.
Landen op SF en langs de kust verder naar het Zuiden lijkt mij praktisch. En dan zo verder naar LV. De driehoek dus.

Tijdens de dagen die nog vrij zijn, wil ik graag Death Valley en Grand Canyon doen en eindigen in Las Vegas. Waarschijnlijk erg voor de hand liggend in vergelijking met jullie schema's.
Als je ook Death valley wilt doen, is het ook een mogelijkheid om in LA te beginenn en dan via Yosemite en de Tioga Pass naar Las Vegas te rijden.
Dus zoiets:

1 aankomst LA
2 LA
3 LA
4 LA- kustweg
5 kustweg ( eventuele stops: monterey, santa barbara...) - SF
6 SF / familiebezoek San Mateo
7 SF
8 SF
9 SF - Yosemite
10 Yosemite
11 Yosemite - Death Valley
12 Death valley - Las Vegas
13 LV
14 LV
15 vertrek LV

Je zou vanuit Las Vegas een vlucht naar de Grand Canyon kunnen maken.

Andere mogelijkheid:

1 aankomst SF
2 SF
3 SF
4 SF / familiebezoek San Mateo
5 SF - > kustweg ( eventuele stops: monterey, santa barbara...)
6 kustweg -> LA
7 LA
8 LA
9 LA - Sedona (of route 66)
10 Sedona - Grand Canyon
11 Grand Canyon
12 Grand Canyon - Las Vegas
13 LV
14 LV
15 vertrek LV

Je zou zelfs in het laatste geval de suggestie van Lelie kunenn volgen: als je rechtstreeks van LA naar de Grand Canyon gaat heb je nog tijd om daarna Bryce en/of Zion op te nemen.
Of toch nog San Diego?

Marianne
Corry
Amerika-expert

Bericht door Corry »

Wij vonden San Diego een mooie stad. LA eigenlijk alleen voor Beverly Hills, Hollywood en al het andere toeristische gedoe wat je nu eenmaal op zo'n eerste reis doet en SF en LV echt wel leuk hoor.
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
TomTomGirl
Amerika-ontdekker

Marianne, heel erg bedankt voor de tip. Je tweede optie spreekt mij het meest aan, maar 1 volledige dag in Las Vegas is voor mij voldoende. Verder ziet het ernaar uit dat de familie in onze voorziene periode niet in SF zal zijn.. Daardoor komt er toch tijd vrij voor...San Diego :D

Nu zit ik een beetje in de knoop met het lange traject San Diego - Grand Canyon. Heb niet echt ideetjes voor een tussenstop en als je dit in 1 dag doet, heb je uiteraard wel een extra dag te spenderen elders! Volgens MapQuest is het 8 uur rijden (snelste route en dus niet de mooiste)...ik heb vroeger wel meer uren in de wagen gespendeerd op een dag.
Is er iemand die dit al gedaan heeft of is het echt geen goed plan?

Een herziene planning dus:

1.Brussel -> SF
2.SF
3.SF
4.SF - > kustweg
5.kustweg -> LA
6.LA
7.LA
8.LA -> San Diego
9.San Diego
10.San Diego –>
11 -> Grand Canyon
12.Grand Canyon
13.Grand Canyon - Las Vegas
14.LV
15.LV -> Brussel
Marloes
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Marloes »

In 2006 hebben wij vanuit Williams in een dag naar San Diego gereden. (via route 66, lake havasu en Julian). We vertrokken om 6.30 's ochtends en kwamen pas tegen 18.00 aan.

Dit was omdat we een dag verloren hadden door een kapotte camper. Ik zou dit niet nog een keer in een dag doen. We hebben nu alleen tijd genomen voor de route 66, maar hadden de rest van de dag het gevoel dat we snel door moesten rijden.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik ben er altijd wel voor om dergelijke stukken in 1 keer te doen zodat je ergens anders wat meer tijd hebt. Maar vanuit San Diego is het wel lastig omdat de snelste route langs LA loopt. Ik kan me voorstellen dat je dan niet erg opschiet op het eerste stuk (hoewel je wel van de carpool lane gebruik kan maken, dat scheelt alweer).
Een route onderlangs, via de I8 of I10 kost wat meer tijd. Misschien toch een tussenstop inlassen, vlak voor de Grand Canyon. Lekker niets boeken en zien hoever je komt. Dan ben je toch de volgende dag vroeg bij de Grand Canyon, maar heb je niet de hele dag het gevoel je te moeten haasten.
Als je een overnachting onderweg doet hoef je niet de snelste route te nemen en omdat jullie op weg naar Las Vegas al een stuk route 66 kunnen doen zou ik dan voorstellen om een zuidelijker route te kiezen. Eerst een stuk naar het westen, dan richting Blythe en via Prescott en Sedona naar de GC.

Als je het in een keer doet, neem dan gewoon de snelste route. Die van Marloes is misschien iets korter maar niet de snelste, en dat merk je dan wel op zo'n afstand.

Marianne
TomTomGirl
Amerika-ontdekker

Re: California voor stadsmensen

Intussen is de vlucht geboekt! Ik overweeg echt wel om 's ochtends voor dag en dauw vanuit San Diego te vertrekken en ineens door te rijden door de Grand Canyon langs de snelste route, omdat het op een zondag is hoop ik dat het iets minder druk zal zijn rond de steden. Kan iemand dit bevestigen, want ik hoor dat het rond LA eigenlijk altijd wel druk is. Zo hebben we een dag extra te spenderen, waarschijnlijk in LA. Heb liever de korte pijn dan twee dagen onderweg te zijn, het "on the road" gedeelte is immers geen doel op zich voor ons.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Wij hebben er vorig jaar een paar uur over gedaan om vanaf de westkant (Malibu) langs Los Angeles te komen op weg naar San Diego. Op zondag .. helaas.
TomTomGirl
Amerika-ontdekker

Na nog wat speurwerk online, lijkt het mij nuttig de zuidelijke route van San Diego naar Grand Canyon te overwegen: richting Yuma met de 8 en daarna langs Phoenix met de 17 naar het noorden rijden. De route omvat ongetwijfeld veel woestijnlandschap, maar volgens mapquest scheelt het in tijd niet veel met de route langs LA. Op die manier vermijden we alleszinds het verkeerd rond Los Angeles en duurt de rit misschien minder lang.

Iemand ervaring met deze route?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer