Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Tips gevraagd over San Fransisco.

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Dominique
Amerika-ontdekker

Tips gevraagd over San Fransisco.

Bericht door Dominique »

Op 15 juli rond de middag vliegen we met Southwest Airlines van Las Vegas naar Oakland. We zijn met 3 personen (2 volwassenen en 1 kind van 8 jaar).
Bedoeling is om de laatse 2 dagen te spenderen in San Fransisco en vanuit San Fransisco International Airport vliegen we dan op 18 juli terug naar Europa.
Ik weet dat het een prachtige stad is die we zeker moeten zien, maar toch heb ik enkele vraagjes:
Heeft er iemand tips voor een goed hotel met zwembad ?
Is het nodig om een auto te huren ? (sommige hotels vragen nogal veel voor de parking)
Wat te doen met een kind van 8 jaar in San Fransisco ? (Aquapark ?)
Ik zou ook wel een hotel willen boeken buiten San Fransisco en met de auto 1 dag San Fransisco doen en 1 dag de mooie omgeving, heeft er iemand tips ?
Dank bij voorbaat.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

San Francisco

Bericht door nieuwenoord »

Persoonlijk zou ik lekker een hotel midden in de stad nemen. Ik heb geen idee welk hotel een zwembad heeft ... San Francisco is nogal dicht bebouwd, maar moet lukken.

De stad is zo ontzettend leuk! Zonder auto kom je overal, je kan lopen, je kan met de bus op veel plaatsen komen en vergeet de cable car niet. Wat je zeker met een 8-jarige niet mag missen is Pier 39, waar alle zeehondjes liggen te zonnen, te slapen en ruzie maken :lol: Dat is zo ontzettend gaaf!
jta
Amerika-expert

Bericht door jta »

zoals al vermeld: om san francisco te bezoeken heb je geen auto nodig. indien je vroeg (of heel vroeg) naar de luchthaven zou moeten afzakken wel de shuttledienst (van het hotel of een andere, zie http://www.supershuttle.com/htm/cities/sfo.htm) nagaan.
op fisherman's warf is veel sfeer en zeker niet vervelend voor een kind: optredens (goochelaars), straatartisten, molentjes en natuurlijk het aquarium. misschien te combineren met een bezoek aan alcatraz en een ritje met de kabeltram, ben je zo al een dag kwijt.
om san francisco verder te verkennen zou je eventueel een fiets (met extra zitje) kunnen huren. de stad is kompact en de golden gate bridge makkelijk ( en vlak, langs het strand) te bereiken.
jacques
wendyjol
Amerikakenner

Bericht door wendyjol »

Onze kinderen 9 en 11 vonden China town (bijv. de fortune cooky factory) in San Francisco ook erg leuk. Wij hadden een hotel buiten San Francisco met zwembad (Millbrae - BW El Rancho Inn). Hier vlakbij is een treinstation om SF in te gaan.

Groeten
Wendy
EMH
Amerika-newbie

Bericht door EMH »

Hallo Dominque,

Niet zozeer een tip over San Francisco zelf maar over de omgeving.

Als je wel een auto gaat huren is het de moeite waard om een bezoek te brengen aan Muir Woods NM net ten noorden van San Francisco ( http://www.nps.gov/muwo/index.htm )
Probeer dit dan wel buiten het weekend te doen, het lijkt een zeer populaire weekendbestemming voor Amerikanen.

Het is trouwens ook een fraai stuk om met de auto te rijden. De stad uit over de Golden Gate bridge, een stukje over de 101 en dan nog een stuk door de heuvels. Terug de stad in over de Golden Gate bridge kost het je US$ 5,- tol.

Marcel
Inge
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Inge »

wij hebben overnacht in Holiday Inn Civic Center.
Dit hotel heeft een buitenbad. Verder een prima hotel; maar persoonlijk vond ik de buurt niet zo prettig (veel zwervers e.d.). De tram stopte naast het hotel en daarmee stond je in 10 min. op fisherman's wharf.
Vanwege de buurt zou ik hier niet meer teruggaan.

Ik kan me voorstellen dat de grotere hotelketens sneller over een zwembad beschikken (binnen of buiten) dan de kleinere hotelletjes.

Succes!
Anita

Bericht door Anita »

Het voordeel van wél een auto huren is dat je dan de Golden Gate Bridge over kunt en daar nog wat kunt rondrijden. Dat is meer dan de moeite waard!
Betty Uijtendaal
Amerika-newbie

Bericht door Betty Uijtendaal »

Hallo,
Hier even een berichtje over San Fransisco.
Wij zijn hier afgelopen jaar geweest en hadden een hotel op Lombard Street dit is behoorlijk in het centrum van SF Lombard Street is het bekende kronkel straatje uit de serie Streets of San Fransisco.
Het hotel waar wij logeerden heet Francisco Bay Inn erg goed, zeer schoon en hele redelijke prijzen er zijn ook gratis parkeerplaatsen bij het hotel.
Vanuit het hotel kon je lopen naar Fischersmann Warff en van daar uit kan je de boot nemen naar het eiland Alcatraz dit is een zeer oude gevangenis maar zeer indrukwekkend moet je beslist zien!!!!
Hopenlijk heb iets aan deze informatie.
Succes,
groetjes Betty
Makki
Amerikafan

Re: Tips gevraagd over San Fransisco.

Bericht door Makki »

Dominique schreef:Ik zou ook wel een hotel willen boeken buiten San Fransisco en met de auto 1 dag San Fransisco doen en 1 dag de mooie omgeving, heeft er iemand tips ?
Dank bij voorbaat.
In SF bestaat er een "scenic route" die aangegeven wordt als de "49 mile drive". Deze weg wordt heel duidelijk aangegeven door blauwe bordjes en leidt je langs de meeste bezienswaardigheden in en om SF.

Wens je nog meer info hierover, surf dan even naar http://www.theinsider.com/SF/Attraction ... edrive.htm

Succes
Makki
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Re: Tips gevraagd over San Fransisco.

Bericht door Rob »

Makki schreef: In SF bestaat er een "scenic route" die aangegeven wordt als de "49 mile drive". Deze weg wordt heel duidelijk aangegeven door blauwe bordjes en leidt je langs de meeste bezienswaardigheden in en om SF.
Succes
Makki
Zorg wel voor een goede stadsplattegrond waar deze route ook opstaat, soms ontbreken er wel eens bordjes of zitten ze net achter een boom verstopt, het is wel een schitterende route.
Rob
liekk
Amerika-newbie

Bericht door liekk »

hallo
ik weet zeker een goed hotel met een mooi groot zwembad tegen een goede prijs: het radison hotel in san jose---> ligt vlakbij san francisco, maar dat betekent wel dat je een auto nodig hebt. parkeermogelijkheden bij dat hotel zijn overigens gratis.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

liekk schreef:hallo
ik weet zeker een goed hotel met een mooi groot zwembad tegen een goede prijs: het radison hotel in san jose---> ligt vlakbij san francisco, maar dat betekent wel dat je een auto nodig hebt. parkeermogelijkheden bij dat hotel zijn overigens gratis.
San Jose naar San Francisco is nog altijd 65 mile en gezien de drukte op zowel de Us-101 als de I-280 moet je daar toch al vlug 2 uur voor rekenen.
Rob
marcuscj
Amerikakenner

Bericht door marcuscj »

Daar is nog een pretpark,
Paramounts Great America in Santa Clara (ongeveer 40 miles zuiden of San Francisco )
Dominique
Amerika-ontdekker

Bedankt.

Bericht door Dominique »

Bedankt voor al de nuttige info.
Het hotel dat we gaan boeken is "Best Western Lighthouse Hotel" in Pacifica: http://www.bestwesternlighthouse.com/
Het is zo'n 15 minuten uit de stad gelegen.
We gaan dus toch een auto huren om ook de mooie omgeving te verkennen (o.a. via de "49 Mile Scenic Drive").
Een bezoek aan Pier 39 en Fishermans Warf zal er zeker ook bij zijn, Alcatraz weet ik nog niet.
Groeten.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer