Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Advies gevraagd voor Palm Springs - San Diego?!

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Amma
Amerika-newbie

Advies gevraagd voor Palm Springs - San Diego?!

Bericht door Amma »

In mei 2008 vertrek ik samen met een vriendin voor 2 weken naar Amerika.. Omdat wij in onze reis ook Palm Springs aan doen en ik hier nog niet heel erg bekend mee ben vroeg ik mij af ofdat er iemand nog tips heeft op dit gebied? Is er iets dat we zeker moeten bezoeken? Hoelang is het beste om hier te verblijven? Wat San Diego betreft: Als je met je huurauto niet Mexico in mag wat is dan het beste om te doen? Je auto ergens neerzetten en een shuttle nemen naar de grens? Heeft iemand hier al ervaring mee? Wat moet er absoluut in San Diego bezocht worden?

Alvast bedankt!

Gr. :)
Cisca
Amerikakenner

Re: Advies gevraagd voor Palm Springs - San Diego?!

Bericht door Cisca »

In San Diego is er genoeg te zien. Balboa Park, Old town en the Gaslamp Quarter zijn echte aanraders. Verder nog de Zoo en Seaworld. La Jolla is ook een leuke plek om even te kijken.
Karinita
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Karinita »

Amma schreef:Wat San Diego betreft: Als je met je huurauto niet Mexico in mag wat is dan het beste om te doen? Je auto ergens neerzetten en een shuttle nemen naar de grens?
Wij hebben de auto op een grote parkeerplaats bij de grens gezet (kostte een paar dollar) en zijn toen lopend de grens overgegaan naar Tijuana. 't Was daar wel erg toeristisch!

Karin
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jerbia »

Wat erg leuk is om te doen in San Diego is de Old Town Trolley nemen. Deze 'hop on/hop off tram' stopt op alle belangrijke plaatsen in SD. Wij vonden het een erg leuke manier om de stad goed te kunnen bekijken.
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
gondelier
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door gondelier »

lopend de grens overgegaan naar Tijuana.
Wat is daar verder nog te doen, zien, in Tijuana?
Karinita
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Karinita »

gondelier schreef:
lopend de grens overgegaan naar Tijuana.
Wat is daar verder nog te doen, zien, in Tijuana?
Souvenirswinkeltjes ;)
Wij hadden toen een nichtje en neefje (14 en 16) bij ons die nog nooit in Mexico waren geweest. Zij vonden het wel heel leuk. We hebben wat rondgelopen en zij hebben wat souvenirs gekocht. Oh ja en we hebben nog een Tequila Sunrise op. Ik vond het wel frappant hoe een totaal andere sfeer het was meteen zodra je de grens over was. Maar het authentieke Mexico kom je er niet tegen.

Karin
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Volgens mij kun je ook met de tram naar Tijuana.

Ik ben wel benieuwd hoe jullie route er uit ziet, als je twee weken hebt en zowel San Diego als Tijuana als Palm Springs wilt bezoeken, blijft er niet veel tijd over voor de standaard bezienswaardigheden.

Marianne
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Martin & Marianne schreef:Volgens mij kun je ook met de tram naar Tijuana.

Ik ben wel benieuwd hoe jullie route er uit ziet, als je twee weken hebt en zowel San Diego als Tijuana als Palm Springs wilt bezoeken, blijft er niet veel tijd over voor de standaard bezienswaardigheden.

Marianne

Nee, die tram stopt toch echt voor de Mexicaanse grens, naast de US-immigration. Nee, zet je auto lekker op zo'n bewaakte parkeerplaats of bij die gigantische Mall (gratis) en loop op je gemak de grens over. Een hele belevenis. Twee van die "ratelhekken" door en je staat in een geheel andere wereld. Ga niet te vroeg, anders is alles (kraampjes, winkeltjes etc) nog dicht. Kleedt je als vrouw ook niet te bloot !! Daar kunnen die Mexicanen niet zo best tegen. Trek voor Tijuana niet meer dan een middag uit, dan heb je het wel gezien. Ga ook niet in het weekend, dan sta je zo maar 2 uur in de rij om de VS weer in te komen. Terug waren we moe en namen we voor een habbekrats de Mexicobus terug naar de parkeerplaats in de VS.

Eén van de twee "ratelhekken".

Afbeelding
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Nati
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Nati »

Wij hebben ook even de grens overgestoken naar Tijuana en net zoals Karinita de auto achtergelaten op een parking vlakbij en daarna te voet naar het centrum gewandeld.Wij waren er redelijk vroeg want de diverse verkopers van allerlei spulletjes waren hun waren nog volop aan het uitstallen. In de winkelstraten laten de handelaars je niet met rust om toch maar hun zaak binnen te komen.Tegen de eerste zeg je nog vriendelijk nee,bedankt, maar op den duur werkt het toch op je heupen.Ze spreken allemaal goed Engels tegen je maar als je niet op ze ingaat ,gaan ze in het Spaans verder en dat was bijlange niet zo vriendelijk meer.(waar mijn lessen Spaans al niet goed voor geweest zijn :wink: )Wij waren blij dat we terug aan de grens stonden ,maar als je pech hebt kan je daar lange tijd staan aan te schuiven om terug naar de Usa te gaan.Een tip van een Mexicaan die samen met ons stond te wachten aan de douane : laat je niet verleiden om de bus naar of vanaf de grens te nemen want dat is volgens hem enkel geldklopperij.
Nu klink ik misschien nogal negatief over Tijuana maar ik ben toch blij dat we het bezocht hebben want het was toch een echte belevenis, en volgens diezelfde Mexicaan zeker niet het echte Mexico.

Hieronder een foto van de grensovergang;rechts de vele auto's die vanuit Mexico naar de Usa willen

Afbeelding
fcolos
Amerikakenner

Bericht door fcolos »

Amma schreef:In mei 2008 vertrek ik samen met een vriendin voor 2 weken naar Amerika.. Omdat wij in onze reis ook Palm Springs aan doen en ik hier nog niet heel erg bekend mee ben vroeg ik mij af ofdat er iemand nog tips heeft op dit gebied? Is er iets dat we zeker moeten bezoeken? Hoelang is het beste om hier te verblijven? Wat San Diego betreft: Als je met je huurauto niet Mexico in mag wat is dan het beste om te doen? Je auto ergens neerzetten en een shuttle nemen naar de grens? Heeft iemand hier al ervaring mee? Wat moet er absoluut in San Diego bezocht worden?

Alvast bedankt!

Gr. :)
Ik zou in plaats van veel tijd aan Palm Springs te besteden lekker gaan hiken in het nabij gelegen joshua tree park, dat is vele malen leuker. Tihuana is alleen de moeite waard om te kunnen zeggen dat je in Mexico bent geweest, verder is dat 3 maal niks. Ontzettend toeristisch zoals boven reeds vermeld. Er is daar eigenlijk weinig anders te doen dan door een winkelstraat lopen vol barretjes en winkels waar je eigenlijk niet in wilt. Mexico is alleen de moeite waard als je verder naar het zuiden rijdt. In San Diego is een hoop te zien en te doen. Naast de bovengenoemde dingen vind ik het altijd heel leuk om even naar Mount Soledad te rijden (naar het oorlogsmonument), omdat je daar, vooral 's avonds, een fantastisch uitzicht over de hele stad hebt. Als je naar La Jolla gaat, is het leuk om in Torrey Pines State Park even te gaan wandelen. Downtown SD vind ik zelf weinig bijzonders (zeker als je bijv in San Francisco bent geweest). Voor leuke barretjes en dergelijke kun je beter naar de wijken Pacific Beach of Hillcrest gaan.
"You're drunk again."
"No, I'm just exhausted 'cause I've been up all night drinking."
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Nati schreef:Wij hebben ook even de grens overgestoken naar Tijuana en net zoals Karinita de auto achtergelaten op een parking vlakbij en daarna te voet naar het centrum gewandeld.Wij waren er redelijk vroeg want de diverse verkopers van allerlei spulletjes waren hun waren nog volop aan het uitstallen. In de winkelstraten laten de handelaars je niet met rust om toch maar hun zaak binnen te komen.Tegen de eerste zeg je nog vriendelijk nee,bedankt, maar op den duur werkt het toch op je heupen.Ze spreken allemaal goed Engels tegen je maar als je niet op ze ingaat ,gaan ze in het Spaans verder en dat was bijlange niet zo vriendelijk meer.(waar mijn lessen Spaans al niet goed voor geweest zijn :wink: )Wij waren blij dat we terug aan de grens stonden ,maar als je pech hebt kan je daar lange tijd staan aan te schuiven om terug naar de Usa te gaan.Een tip van een Mexicaan die samen met ons stond te wachten aan de douane : laat je niet verleiden om de bus naar of vanaf de grens te nemen want dat is volgens hem enkel geldklopperij.
Nu klink ik misschien nogal negatief over Tijuana maar ik ben toch blij dat we het bezocht hebben want het was toch een echte belevenis, en volgens diezelfde Mexicaan zeker niet het echte Mexico.

Hieronder een foto van de grensovergang;rechts de vele auto's die vanuit Mexico naar de Usa willen

Afbeelding

Ja, dat Tijuana niet het echte Mexico is, is duidelijk. De verschillen zijn wel erg extreem daar. Toch is het (ook naar mijn mening) een bezoekje waard. Vwb die bus, voor die paar Dollar (USD 6,00 PP), rij je wel honderden meter "rij" voorbij tot aan de immigration. Daar moet je uit de bus en naar één van die vriendelijke immigrationofficers. Eénmaal weer buiten staat dezelfde bus (gecontroleerd op verstekelingen) weer op je te wachten. Gewoon een gemeente of staatsbus tegen een normale prijs.
Ik had het trouwens in mijn eerder stukje over (gratis) parkeren bij een Mall. Dat was geen Mall maar een "Outletcentre" en best wel groot.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Amma
Amerika-newbie

Bericht door Amma »

Bedankt voor de tips!
Heb zelf een aantal jaar in San Diego gewoond.. hele tijd geleden alweer!! Dus de tips zijn zeker welkom!
Wat Tijuana betreft: dit is niet het echte Mexico nee, maar je moet zeker een x Mexico in gaan als je toch al zo dicht bij de grens bent! Vroeg me alleen af hoe je dat het beste kon doen met parkeren.. maar nu heb ik genoeg tips! ennuh in Palm Springs zullen we ook niet lang verblijven, we overnachten er hooguit 1 nachtje.. ik ga toch echt terug voor San Diego!! Geweldige stad!
fcolos
Amerikakenner

Bericht door fcolos »

Amma schreef:Bedankt voor de tips!
Heb zelf een aantal jaar in San Diego gewoond.. hele tijd geleden alweer!! Dus de tips zijn zeker welkom!
Wat Tijuana betreft: dit is niet het echte Mexico nee, maar je moet zeker een x Mexico in gaan als je toch al zo dicht bij de grens bent! Vroeg me alleen af hoe je dat het beste kon doen met parkeren.. maar nu heb ik genoeg tips! ennuh in Palm Springs zullen we ook niet lang verblijven, we overnachten er hooguit 1 nachtje.. ik ga toch echt terug voor San Diego!! Geweldige stad!
Als je te voet Mexico ingaat, kun je het best met de auto de I-5 helemaal afrijden, en dan bij de allerlaatste exit voor de grens eraf gaan (volgens mij Camino de la Plaza). Na de afrit heb je meteen rechts een parkeerterrein waar je voor een paar dollar de hele dag je auto kunt neerzetten, en vanaf daar is het 5min lopen naar de grens. Direct als je de grens over bent, staat er een hokje met toeristeninfo waar je een gratis kaartje en wat uitleg over TJ kunt krijgen, wel practisch.
Reken op lange wachttijden als je terug de VS inwilt! Als je geen zin hebt om te wachten en bereid bent daarvoor te betalen, is er een truc: Loop naar de wachtrij voor auto's (beetje vooraan in de rij), en zoek een taxi die in de rij staat. Kijk of je daarin mag stappen, en zo de hele rij kunt skippen. Meestal staan er ook wel mannetjes te leuren om die taxi's vol te krijgen.
"You're drunk again."
"No, I'm just exhausted 'cause I've been up all night drinking."
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer