Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wat te doen omg. Boulder/Denver?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Sjimmy
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Wat te doen omg. Boulder/Denver?

Bericht door Sjimmy »

Aangezien mijn skivakantie een beetje over is doordat ik door mijn knie ben gegaan (zie http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... =7&t=13828) ben ik wat ideeën aan het opsnorren om te doen omg. Denver.
Ik vermoed dat autorijden wel prima gaat (het is links namelijk, toch handig zo'n automaat).
Vandaag gaan we iig Denver in (de liften in Eldora zijn toch dicht door het slechte weer dus mijn man gaat ook niet skiën). We gaan naar een paardenspullenwinkel, lekker shoppen en verder nog Denver in.
Hoop dat ze bij de grootste winkels rolstoelen hebben.

Maar verder deze week wil ik nog wel wat dingetjes te doen hebben. Ik ben (hobby)fotograaf, dus mooie dingen/natuur/rondjes zijn ook van harte welkom.

Alvast bedankt! Groetjes Petra.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Re: Wat te doen omg. Boulder/Denver?

Bericht door hekkie »

Hoi Petra,

Jammer van je knie, maar ik zou het risico ook niet meer nemen door nog te proberen te skiën. Waarschijnlijk blesseer je je dan nog meer.

Als alternatief moet je idd maar wat van de omgeving gaan zien dan. Ook niet verkeerd hoor, het is daar prachtig...... :wink:

Een tip wellicht:

Ga vanaf Boulder zuidwaarts over de SR 93 naar Golden, vervolg de weg (US 6) nog een klein stukje naar het zuiden en sla dan rechtsaf de Lookout Mountainweg op. De gaat naar boven naar het Lookout Mountain Park. Vanaf div. punten van deze weg heb je een prachtig uitzicht met in de verte de skyline van Denver. Ook vind je langs deze weg het graf van Buffalo Bill met museum. Leuk voor een bezoekje. Je kunt hier normaal gesproken leuk wandelen zo halverwege de berg, maar hoe dat in de winter is, weet ik niet.

Een bezoek aan Estes Park is ook leuk en wellicht is het mogelijk een bezoek aan het Rocky Mountains NP te brengen. In Denver kun je natuurlijk het State Capitol bezoeken en de US MInt. Ook dé (autovrije) winkelstraat (16th street) is leuk om te verkennen. Het Red Rocks SP is ook het hele jaar open en een bezoekje waard.

Sterkte met je knie en maak er wat van!...... :wink:

Groetjes Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Sjimmy
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Sjimmy »

Wandelen gaat (vooralsnog) niet lukken, maar verder dank voor je tips!!
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

In ons reisverslag van 2004 heb ik in het verslag van dag 27 beschreven wat wij in Denver, CO hebben gedaan en wat er verder nog aan musea zijn.

En in het verslag van dag 2 een bezoek aan Boulder en Nederland op weg naar Estes Park.
In het verslag heb ik niet vermeld dat in Boulder de theefabriek van Celestial Seasonings te bezoeken is.

En op dag 28 brachten wij een bezoek aan Golden en omgeving.

Misschien haal je daar nog tips uit.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Sjimmy
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Sjimmy »

Dank :beerchug:
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

De Peak to Peak Highway is ook een aanrader om te rijden - mooie bochtige weg, prachtige uitzichten. Wellicht dat je 'm in Estes Park kunt oppikken. Wij hebben 'm (deels) gereden afgelopen december, en het was de moeite waard.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Sjimmy
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Sjimmy »

die hebben we (deels) al gereden :)
paula58
Amerika-expert

Bericht door paula58 »

markro schreef:In ons reisverslag van 2004 heb ik in het verslag van dag 27 beschreven wat wij in Denver, CO hebben gedaan en wat er verder nog aan musea zijn
Misschien haal je daar nog tips uit.
Ik zat hier dus ook een beetje te lezen in je reisverslag(om wat ideeën op te doen) en zag ook iets van de Coorsbrouwerij staan die je kan bezoeken (of Budweiser) voor een rondleiding.
Helaas voor degene met kinderen, ook voor de rondleiding moet je ouder zijn dan 21 omdat het om alcohol gaat. :?
Joke
Amerikakenner

Bericht door Joke »

Hier is het site over de Coors tour.

http://gocalifornia.about.com/cs/codenv ... ercoor.htm

Je hoeft geen 21 te zijn om de tour te doen, maar wel om de bier te drinken. Er is ook niet-alcoholische drank voor kinderen.
Lust is easy. Love is hard. Like is most important.
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Ook leuk: de New Belgium Brewery in Fort Collins - hoewel wellicht iets te ver uit de directe omgeving...

Proef daar vooral de tripel en Fat Tire, het meest bekende bier dat ze brouwen.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
paula58
Amerika-expert

Bericht door paula58 »

Joke schreef:
Je hoeft geen 21 te zijn om de tour te doen, maar wel om de bier te drinken. Er is ook niet-alcoholische drank voor kinderen.
Toch staat dat er wel beschreven:

Golden en dan uiteraard even een bezoek aan de Coors bierbrouwerij hier. Als je niet zo houdt van Coors, rij dan even naar het noorden richting Fort Collins. Onderweg op I-25 vind je de Anheuser-Busch Brewery bekend van Budweiser. Ook hier zijn rondleidingen te krijgen. Voor rondleidingen door brouwerijen geldt dat je ouder moet zijn dan 21 jaar (drank leeftijd).

Dit las ik vandaag hier: http://verenigdestaten.info/sta-ste/denver.html , dus vandaar......
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Geef mij maar Coors boven Bud... 't Is allebei niet echt geweldig, maar ja... :wink: Maar als je dus al richting Fort Collins rijd, rijd dan voorbij Anheuser Busch, en rij helemaal door naar Fort Collins... (zie mijn vorige post - véééél lekkerder bier, en je kunt er vier glaasjes proeven - voor een voor ons Nederlanders zéér aangename prijs: voor niks! :wink: :lol: En je kunt er ook een rondleiding krijgen)

Onze website | Mijn blog
paula58
Amerika-expert

Bericht door paula58 »

Dento schreef: en je kunt er vier glaasjes proeven - voor een voor ons Nederlanders zéér aangename prijs: voor niks! :wink: :lol: En je kunt er ook een rondleiding krijgen)
en daarna weer lekker achter het stuur kruipen? :beerchug: :beerchug:

Eigenlijk is het helemaal niet de bedoeling om een bierbrouwerij te bezoeken :oops: maar ik las iets van dat je er alleen binnen mocht als je boven de 21 was en dacht, laat ik dat hier maar even melden voor degene die misschien het idee hebben om er heen te gaan met minderjarigen :roll:

Wij zijn 4 juli de hele dag in Denver en moeten nog even bekijken wat we dan willen gaan doen en de 5e rijden we via de 72 richting Nederland (met een stop bij Arthur) en daarna door naar Estes Park.
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

paula58 schreef:
Dento schreef: en je kunt er vier glaasjes proeven - voor een voor ons Nederlanders zéér aangename prijs: voor niks! :wink: :lol: En je kunt er ook een rondleiding krijgen)
en daarna weer lekker achter het stuur kruipen? :beerchug: :beerchug:
Daarom hebben we ook maar één setje samples gevraagd. :wink: Anna heeft het merendeel gedronken, ik heb van elk een paar slokken genomen. Het zijn ook geen halve liter pullen, dus het valt nog wel mee :wink:

Overigens mochten kinderen bij New Belgium wel gewoon mee naar binnen, in het proeflokaal en alles...
paula58 schreef:en de 5e rijden we via de 72 richting Nederland (met een stop bij Arthur) en daarna door naar Estes Park.
Het is een mooie weg, de Peak to Peak van Arthur en Kim's huis naar Estes Park (wij hebben 'm andersom gereden, vertrekkend in Estes Park).

Onze website | Mijn blog
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer