Gisteravond was ik nogal moe dus we lagen op tijd op bed en vanmorgen werden we 08.30 pas wakker. Heerlijke nacht gehad. Lekker rustig gedoucht, aangekleed en ontbeten en even wat webcams bekeken (van Vail, Keystone, Winterpark en Breckenridge) om te bepalen waar we heen gingen. Het is uiteindelijk Breckenridge geworden. We gingen niet zo heel vroeg weg, gewoon lekker rustig gedaan. Even getankt en een paar keer onderweg gestopt om foto's te maken. Wat is het mooi met de verse sneeuw!! De weg was gelukkig prima berijdbaar.
Nog even getankt (wilde dat ze deze prijzen in NL gaan rekenen....). We reden via weg 93 naar de Interstate 70 richting Breckenridge. De 70 was op sommige plaatsen behóórlijk ICY, en je zou je zomaar kunnen voorstellen dat de runaway ramps (zie foto) gebruikt wordt door een chauffeur die z'n truck niet meer houdt. Verder reden we er vlot heen. Wat een uitzichten onderweg zeg!! Práchtig!!
We waren niet zo vroeg bij Breckenridge, maar Harmen kon mooi nog met een afternoon ticket gaan skiën. Ik ben met de gondel mee omhoog gegaan (is gratis) en besloot daar om terug te gaan lopen := Het was práchtig! Ik heb het rustig aan gedaan, maar beneden had ik het behóórlijk koud. M'n knie hield het prima gelukkig. Ik zat nét in de auto en dacht even in mijn boek te duiken (nog geen letter gelezen) of Harmen belde of ik bovenaan de gondel even wat kwam drinken :+ Dus ik de gondel weer in en weer naar boven. Waar Harmen aan het opwarmen was (-15 is ook met een zonnetje behóórlijk koud), hij had al lekker warme chocomel voor me gehaald. Daarna ben ik weer naar beneden gegaan met de gondel en Harmen ging nog 1 keer omhoog en zou dan doorskiën naar de parkeerplaats (hij vond het mooi geweest). Ik heb niet lang hoeven wachten op 'm

Harmen werd een beetje moe dus mocht ik rijden. Best pittig op de icy 70 voor het eerst in die auto rijden :+ Maar het ging prima, al trapte ik af en toe iets te diep het gas in :+ Bij de Burger King hebben we een (dit keer klein) menu gehaald.
Bij Golden hebben we even een extra rondje gereden, maar verder ging het prima.
We zijn nog even gaan shoppen. O.a. hebben we bij de Walmart maar een USA -kaart(enboek) gekocht om globaal te weten waar wat ligt.
Ik heb een lekkere verbrande kop, en Harmen niet, die had geen stukje van z'n gezicht bloot

Overigens apart, op de flessen hier staat refund (statiegeld) dus wij wilden ze inleveren, maar in Colorado doen ze daar niet aan :+
Tot nu toe bevalt Colorado ons veel meer dan Florida, veel opener/vriendelijkere mensen. en zowat iedereen die we spreken heeft wel een kennis in NL of is er weleens geweest, grappig.
Zo is het paard van de eigenaresse van de paardenwinkel hier geopereerd door een veearts uit Utrecht

Ik kreeg zowaar een complimentje over m'n engels whahahaha :+
Bij Harmen horen ze niet eens dat hij niet "van hier" is :+
Van Boulder naar Golden langs de 93.

De 70

Runaway Ramp

Breckenridge Peak 8

Naar beneden wandelen.

Breckenridge

En vanuit de auto terug naar huis.