Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reisverslag Colorado (Boulder e.o) 25/1 - 9/2

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Sjimmy
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Re: Reisverslag Colorado (Boulder e.o) 25/1 - 9/2

Bericht door Sjimmy »

De goede zijn wel aan de prijs hoor tussen de 100 en 200 euro (ook hier).
Ik heb zelf een circ. polar van B+W.
gondelier
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door gondelier »

Wat een prachtige foto's, echte ansichtkaarten. Dat zijn weer een heleboel kerstkaarten.
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Sjimmy schreef:De goede zijn wel aan de prijs hoor tussen de 100 en 200 euro (ook hier).
Ik heb zelf een circ. polar van B+W.
Ja ik zag het net - had even gegoogled zodat ik weet wat ik iedereen aan doe voordat ik het als cadeau vraag :lol:

Ik heb nu ook de UV van B+W, en da's toch qua filters wel een goed merk... ach misschien als ik eens hééél lief naar iedereen ga kijken en dan nog zoiets roep als "en het is mijn laatste verjaardag hier!" :roll: :wink: :shock: :lol:

Maar zonder flauwe kul, als ik je foto's zie, dan is dat toch wel de investering waard, zo'n filter... alleen weer jammer dat ik 2 lenzen met verschillende diameter heb - wordt het meteen weer een prijzig grapje, voor 2 filters...
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Sjimmy
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Sjimmy »

Of een andere lens :mrgreen:

Welk merk camera en welke lenzen heb je?

Lenzen doen ook veel :).

Ik heb de 17-40 L van Canon (77 mm)
En de 70-200 L IS USM 2.8 van Canon (ook 77 mm)
En ik heb nog de 50 1.8, maar daar heb ik geen filters voor, die gebruik ik bijna alleen voor portretten binnen.
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Oh ik maar een 'eenvoudige' EOS300D met de bijgeleverde EF lens (destijds gekocht voor onze huwelijksreis, safari in Kenia)... en een 80-200mm Tamron lens (had ik nog van de analoge EOS 500N).

Ik heb de laatste tijd niet meer zoveel gedaan met de camera, maar wil dat wel weer gaan doen, vandaar dat ik nu weer wat serieuzer aan het kijken ben... met name belichting wil ik beter onder de knie krijgen (dus als je nog tips hebt :wink: :lol: )

De afgelopen anderhalf jaar heb ik veel meer gebruik gemaakt van een kleine IXUS, maar sinds die uit de auto gevallen is afgelopen juni is 'ie niet meer zo betrouwbaar... (ik had 'm tussen de benen liggen zodat ik snel onderweg wat foto's kon maken, maar bij het uitstappen vergeten dat de camera daar nog lag... en toen viel dus zo van de stoel uit de SUV...).

Toen dacht ik - ik moet gewoon weer de EOS gebruiken...

Maar echt waar, je foto's zijn geweldig!
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Sjimmy
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Sjimmy »

Dank!!

Ik ben met een 350D begonnen hoor, sinds kort heb ik een 30D. Niks verkeerd aan een 300D (behalve dat die SLR's te groot zijn om in je zak te stoppen).
Tips, sja dat gaat het beste als je naast me staat en ik zie wat je doet en en jij ziet wat ik doe :D.
In ieder geval véél oefenen. Pak je camera zet 'm op verschillende instellingen en zie wat het doet!

Wat onwijs gaaf dat je deze kant op verhuist trouwens! Práchtig. Een gebied met écht 4 seizoenen!

Ik ga maar eens even buiten kijken.
Mijn man is werken vandaag en ik ben nog niet buiten geweest, het sneeuwt namelijk de hele dag al. Ben van ellende maar de was gaan doen. Maar ik ga eens even kijken of er wat te fotograferen is anders hebben jullie geen plaatjes :roll:
Sjimmy
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Sjimmy »

Vandaag niet veel bijzonders.
Heb Harmen naar z'n werk gebracht, zodat ik de auto had.
Het sneeuwde en ik hoop dat het vanmiddag beter zou worden dus ik ben maar wat wassen gaan doen. Scheelt thuis weer.
Maar uiteindelijk heeft het de hele dag gesneeuwd en ben ik niet meer weggeweest, ik heb alleen nog een half uurtje rond het appartement gewandeld, maar het was eigenlijk wel koud.
Om 5 uur ben ik Harmen weer gaan halen en zijn we uit eten geweest bij Niwot Taverne. (http://www.niwottavern.com).
Nu zitten we even de Amerikaanse variant van het Holloway drama te bekijken.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Reny
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22
Contacteer:

Bericht door Reny »

Wat een leuk verslag met prachtige foto's. 2 jaar geleden zijn we in Colorado geweest maar toen was het zomer/najaar.
Met sneeuw ziet het er allemaal nog vele mooier uit.
Ik ben echt aan het genieten!!!

Groetjes,
Reny
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Mooie fotos, ik zie vaak dat het hier mooi is, maar heb altijd moeite omdat op goeie wijze fotografisch vast te leggen. Als jullie je overigens vervelen, zo te zien nog geen probleem, mag je ook wel even bij mij komen buurten. Ik zit in Aurora aan de andere kant van Denver vanuit jullie oogpunt gezien. Bij ons ook een hoop sneeuw, vandaag ook weer, maar de zon komt er toch regelmatig door.

-- Loek
Sjimmy
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Sjimmy »

Vanmorgen moest Harmen vroeg (07.30) beginnen, ivm een (telefoon) meeting met de Filippijnen en Ede. Ik besloot nog even door te slapen. Maar goed een paar uurtjes later wilde ik wel de auto hebben, die moest ik dus lopend gaan halen. En er lag behóórlijk wat sneeuw, vannacht had het nog goed doorgesneeuwd.
Afijn een half uurtje lopen was ook best lekker, het was niet extreem koud. Lekker zonnetjs.
Daarna ben ik nog even terug naar het appartement gereden om m'n fototoestel te halen en de paardentoko te bellen (in het engels := ). Dat is gelukt en ik kon vamiddag paardrijden *\o/* http://Www.sombrero.com in Estes Park. Ze waarschuwde wel voor kou en sneeuw....
We zouden om ongeveer 2 uur gaan rijden en ondanks de flink besneeuwde (berg) wegen was ik er op tijd :). De paarden werden binnen gehaald, netjes gepoetst, schone dekjes onder de zadels, dat zag er allemaal keurig uit :). Ik had een leuk zwart paard waarvan ik de naam niet meer weet.
Helaas is de SLR te groot voor op het paard, maar dankzij een telefoon met een camera toch nog een paar brakke plaatjes.
Ik had het helemaal niet koud gehad (oke, lange onderbroek, dikke ribbroek en skibroek :)) ) Toen ik in Estes aankwam begon het zonnetje ook een beetje te schijnen dus viel niks tegen.
Toen weer rustig op de terugtocht gegaan. Zo her en der een zijweggetje nemend voor wat foto's. En een Subwaytje (lekkerrrrr.... en fijn dat ze ook in Veenendaal zitten tegenwoordig :D :D).
Ik was net na 5en bij Harmen maar hij was nog niet helemaal klaar, dus heb nog even in de auto zitten wachten. Toen zijn we even naar Boulder gegaan, gegeten bij Good Times. Daarna nog wat gewinkeld Macy's, CompUSA en PetCo. Wat hebben ze hier toch bizarre dingen voor katten en honden! :)) Er zat en érg leuk katje ter adoptie.... -O- En die andere 2 waren ook gewoon leuk := .
Nu zijn we weer terug bij het appartement en Harmen zit M*A*S*H te kijken en de open haard op te stoken.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Wat ook wel een mooie omgeving is om paard te rijden is King Mountain Ranch in de omgeving van Granby. Het zal daar nu ook wel erg koud zijn, ik ben er nooit later dan eind October geweest. Het is momenteel ook hier erg koud, maar de paarden schijnen er niet echt last van te hebben. Onze wijk zijn allemaal horse properties en ik zie nergens de paarden op stal staan, ze schjinen wel lol te hebben met het rennen door de sneeuw.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Onze paarden zijn dol op sneeuw, liefst lekker in hun blote velletje. Sneeuw is tien keer zo goed als regen voor ze! Ze moeten natuurlijk wel een droge en beschutte stal hebben, maar dat mag ook een vrije inloop zijn.
Sjimmy
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Sjimmy »

Zo vandaag Harmen op tijd naar z'n werk gebracht en niet terug in bed gegaan. Vandaag wordt nl het appartement schoongemaakt, ook zo lullig als je dan nog in bed ligt he :D.
Ik heb dus een beetje opgeruimd, heb m'n camera gepakt en ben in de auto gestapt. Waar zal ik vandaag eens foto's gaan maken....
Ben naar wat plekjes in de omgeving gereden waar we al eerder geweest zijn, maar nu doet mijn knie het weer een klein beetje dus kan ik iets verder weg dan 10 stappen van de auto. Daarbij was het super lekker weer. Boven de bergen zag je wolken hangen en richting het platteland ook maar ertussenin was een lekker zonnetje *\o/* Tussendoor nog even op jacht geweest naar een petje wat Harmen z'n collega bij 'm "besteld" had, maar ze kennen 'm niet hier, dus pech voor Martijn ;). Nu ga ik zo Harmen weer halen en gaan we uit eten. En ondertussen is het helemaal betrokken (en KOUD), dus ben blij dat ik binnen ben.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Leuk om iedere keer jouw verslag te lezen en ook nu weer prachtige foto's.
De foto's geven duidelijk de indruk, dat het er erg koud is.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Ik zie je foto's elke dag wel twee keer :wink: Op Bokt volg ik ook al heel lang het Amerika-topic natuurlijk. Ik ben blij dat ik je de weg naar hier gewezen heb, volgens mij zijn er veel forumgangers die genieten van je werk. Je foto's zijn prachtig!
Mickey84
Amerikafan

Bericht door Mickey84 »

nieuwenoord schreef:Ik zie je foto's elke dag wel twee keer :wink: Op Bokt volg ik ook al heel lang het Amerika-topic natuurlijk. Ik ben blij dat ik je de weg naar hier gewezen heb, volgens mij zijn er veel forumgangers die genieten van je werk. Je foto's zijn prachtig!
Wees maar zeker.

Dit topic is het elke morgen het eerste waar ik naar ga kijken of er weer wat foto's bij zijn gekomen.

Toppertje!
Sjimmy
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Sjimmy »

Nou vandaag geen foto's.

Vanmorgen ben ik even meegeweest naar Harmen z'n werk. Laat ik zeggen: Amerikaans. Om half 9 ('s morgens) zitten ze aan de vette hap in de kantine :shock: Verder grappig om te zien.
We wilden inchecken via internet en E-tickets printen maar dat kon nog niet. Bij NorthWest kan dat pas vanaf 24 uur van tevoren van het start van de laatste vlucht :?
Dus ik ben weer naar huis gegaan. Heb daar lekker wat zitten internetten, opgeruimd en ingepakt.
Het was koud, harde wind en grijs dus ik had niet zo'n zin om naar buiten te gaan. Ik ben vanmiddag alleen nog even bij de paardenshop wezen neuzen hier.
Om 4 uur ben ik weer naar Harmen z'n werk gegaan waar hij nog hard aan het werk was, maar waar ik alvast de E-tickets kon printen en inchecken. Om half 6 gingen we nog even richting het appartement. Om 6 uur gingen we uit eten bij Old Chicago in Longmont met Harmen z'n collega's.
En nu gaan we de laatste dingen inpakken en slapen.
We gaan als het goed is om 9.10 (17.10 nl tijd) de lucht in. Dus we moeten vroeg op. 5 uur, half 6 ofzo. We moeten dan nog overstappen op Minneapolis. We zijn om 06.30 op zaterdag als het goed is weer in NL.
Reny
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22
Contacteer:

Bericht door Reny »

ik vond het erg leuk om jullie verslag te lezen en de foto's te zien.
Alvast een fijne reis terug gewenst!

Reny
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Bedankt voor je liveverslag en alle prachtige foto's. Leuk om te volgen in deze tijd van het jaar. Weer eens wat andere beelden.

Goede terugreis!

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Mickey84
Amerikafan

Bericht door Mickey84 »

En weer veilig thuisgekomen?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties