Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Openbaar vervoer Los Angeles
Openbaar vervoer Los Angeles
Beste amerikakenners,
In oktober gaan wij de welbekende rondreis door het Westen van de USA doen. Wij landen in LA aan het eind van de dag en de volgende dag staat nog een dag LA op het programma. Om wat kosten te besparen hebben we deze dag geen huurauto genomen omdat we dachten dat er wel voldoende vervoer in de stad zou zijn. Nu heb ik her en der gelezen dat het openbaar vervoer erg slecht is in LA. Maar ik heb ook vandaag gelezen dat er een metro rijdt. We willen deze dag o.a. Universal Studio's bezoeken, kijkje in Hollywood nemen. De gebruikelijke dingen zeg maar.
Ik heb ook op de site http://www.hollywoodtours.us/ gekeken voor diverse tours met hotel pick-up. Maar het nadeel van deze tours is dat je al om 07.15-7.30 wordt opgepikt. En we willen juist deze dag een beetje uitslapen i.v.m. lange vlucht van de vorige dag.
Dus....wie weet iets over het openbaar vervoer in LA, zoals de metro (de bus schijnt amper te rijden begreep ik) en of deze richting Universal Studios gaat? We zitten in het Clarion Hotel-LAX vlakbij LA Airport. Zit hier een metro-halte in de buurt?
En hoe duur is ongeveer een taxi in LA?
Alvast hartelijk dank voor jullie reacties!
Groetjes,
Claudia
In oktober gaan wij de welbekende rondreis door het Westen van de USA doen. Wij landen in LA aan het eind van de dag en de volgende dag staat nog een dag LA op het programma. Om wat kosten te besparen hebben we deze dag geen huurauto genomen omdat we dachten dat er wel voldoende vervoer in de stad zou zijn. Nu heb ik her en der gelezen dat het openbaar vervoer erg slecht is in LA. Maar ik heb ook vandaag gelezen dat er een metro rijdt. We willen deze dag o.a. Universal Studio's bezoeken, kijkje in Hollywood nemen. De gebruikelijke dingen zeg maar.
Ik heb ook op de site http://www.hollywoodtours.us/ gekeken voor diverse tours met hotel pick-up. Maar het nadeel van deze tours is dat je al om 07.15-7.30 wordt opgepikt. En we willen juist deze dag een beetje uitslapen i.v.m. lange vlucht van de vorige dag.
Dus....wie weet iets over het openbaar vervoer in LA, zoals de metro (de bus schijnt amper te rijden begreep ik) en of deze richting Universal Studios gaat? We zitten in het Clarion Hotel-LAX vlakbij LA Airport. Zit hier een metro-halte in de buurt?
En hoe duur is ongeveer een taxi in LA?
Alvast hartelijk dank voor jullie reacties!
Groetjes,
Claudia
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Re: Openbaar vervoer Los Angeles
Ik denk dat je dat uitslapen maar moet vergeten. Je zit met 9 uur tijdsverschil! In de praktijk betekent dat, dat je zeker de 1e week over het algemeen zéér vroeg wakker bent, is mijn ervaring.Bohdi schreef:Maar het nadeel van deze tours is dat je al om 07.15-7.30 wordt opgepikt. En we willen juist deze dag een beetje uitslapen i.v.m. lange vlucht van de vorige dag.
Dus mijn advies: maak daar gebruik van en ga niet te laat naar bed als je te moe wordt. Elke dag loop je wel weer wat tijd in.
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
-
- Amerika-expert
allo,
kan alleen maar beamen wat hekkie schreef: waarschijnlijk zijn jullie die eerste dag vroeg tot heel vroeg wakker.
onze eerste dag: we logeerden in glendale, gingen ontbijten in het restaurant maar stonden toch al om 9u00 op Hollywood Boulevard te koekeloeren. We waren ongeveer de enigen....
jacques
kan alleen maar beamen wat hekkie schreef: waarschijnlijk zijn jullie die eerste dag vroeg tot heel vroeg wakker.
onze eerste dag: we logeerden in glendale, gingen ontbijten in het restaurant maar stonden toch al om 9u00 op Hollywood Boulevard te koekeloeren. We waren ongeveer de enigen....
jacques
Het ligt er ook een beetje aan waar je zit of het vervoer per bus gunstig is. Er gaan zeker bussen naar Universal Studios. Even voor dat je hier bent is een busstation en vandaar ga je met een treintje naar de ingang van het park. Wij moesten vanuit Van Nuys komen en dat was niet gunstig. We hebben het wel gered maar hadden 's avonds geluk met de bus terug want de bussen rijden daar zeker niet zo frequent op bepaalde routes als bij ons. Handig is het om wat folders van de diverse lijnen te krijgen in de bus of bij bv het hotel zo kan jezelf wel wat puzzelen om er te komen. Als het helemaal niet lukt kan je altijd nog een taxi nemen toch.
-
- Amerikafan
- Contacteer:
Re: Openbaar vervoer Los Angeles
Bohdi schreef: Om wat kosten te besparen hebben we deze dag geen huurauto genomen

Euhm hallo, een dure trip maken en dan die ene dag geen huurauto nemen om te besparen? Komaan zeg, huren die handel

mei 2003: LA
september 2004: San Fransisco-Hwy1-Goldroute-Sacramento-Napa Valley-SFO
mei 2005: LA-Death Valley-Vegas-Canyons-Monument Valley-Tombstone-San Diego-LA en alles ertussen
mei 2006: NY-Toronto-NY
oktober 2007: Texas (Dallas-Austin-S Antonio)
september 2004: San Fransisco-Hwy1-Goldroute-Sacramento-Napa Valley-SFO
mei 2005: LA-Death Valley-Vegas-Canyons-Monument Valley-Tombstone-San Diego-LA en alles ertussen
mei 2006: NY-Toronto-NY
oktober 2007: Texas (Dallas-Austin-S Antonio)
Iedere euro die we kunnen besparen is mooi meegenomen toch!
Maar naast de huurkosten bespaart het ons ook parkeerkosten. En LA staat vol met files en daar hadden we ook geen zin in. Maar gezien jullie ervaringen, wordt het denk gewoon vroeg opstaan. Ze zeggen ook dat het beter is om niet aan de jetlag toe te geven. Dus we gaan denk maar die bustour doen (gaan onze bespaarde huurkosten haha!). Kunnen we relax in de bus zitten zonder gelijk zelf het verkeer te moeten trotseren.
groetjes,
Claudia[/quote]

groetjes,
Claudia[/quote]
-
- Amerika-expert
allo,
- 4 maal 3 dagen in los angeles rondgereden. totaal aantal files : 2. eentje van 15 minuten en eentje van 12 minuten. ik rijd veel liever in L.A. dan in Brussel, liever in de US dan in Europa.
-een beetje rekenen. stel dat je per vakantiedag 12 uur echte vakantie hebt (je moet toch ook slapen...), dan kun je de ,,vakantieprijs" per uur berekenen : de totale kostprijs gedeeld door het aantal dagen x 12. Een uur kost bijvoorbeeld A ¤. Als je een dag geen auto huurt levert dat als winst B ¤ op. Het nadeel kan zijn dat:
- je die dag C aantal uren op de bus wacht. Kostprijs ?
- dat je niet overal raakt waar je wil zijn. weer minder vakantieplezier
- dat op de plaatsen waar je wel raakt je wegens tijdsgebrek of wegens de uurregeling van de bus niet alles kunt zien/doen wat je wil. weer (gedeeltelijk) verloren vakantiegeld.
Ik vermoed dat alles bij mekaar genomen een dagje geen auto huren geen echte winst oplevert, zeker niet in L.A.
jacques
- 4 maal 3 dagen in los angeles rondgereden. totaal aantal files : 2. eentje van 15 minuten en eentje van 12 minuten. ik rijd veel liever in L.A. dan in Brussel, liever in de US dan in Europa.
-een beetje rekenen. stel dat je per vakantiedag 12 uur echte vakantie hebt (je moet toch ook slapen...), dan kun je de ,,vakantieprijs" per uur berekenen : de totale kostprijs gedeeld door het aantal dagen x 12. Een uur kost bijvoorbeeld A ¤. Als je een dag geen auto huurt levert dat als winst B ¤ op. Het nadeel kan zijn dat:
- je die dag C aantal uren op de bus wacht. Kostprijs ?
- dat je niet overal raakt waar je wil zijn. weer minder vakantieplezier
- dat op de plaatsen waar je wel raakt je wegens tijdsgebrek of wegens de uurregeling van de bus niet alles kunt zien/doen wat je wil. weer (gedeeltelijk) verloren vakantiegeld.
Ik vermoed dat alles bij mekaar genomen een dagje geen auto huren geen echte winst oplevert, zeker niet in L.A.
jacques
-
- Amerika-expert
naar de us trekken om er 12 uur te slapen zou inderdaad zonde zijn. Was maar theorietje om aan te tonen wat een uur vakantie kost . Als er een prima verbinding is met universal studios kan het echter nog best meevallen, maar die huurauto moet de dag daarop toch afgehaald worden en dat kost ook wat tijd. In San Francisco of eventueel zelfs Las Vegas kan je best een paar dagen zonder huurauto, in L A vind ik dat toch heel moeilijk.
jacques
jacques
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Ik ben het helemaal met Jacques eens.jta schreef:Ik vermoed dat alles bij mekaar genomen een dagje geen auto huren geen echte winst oplevert, zeker niet in L.A.
Een auto in LA heeft alleen maar voordelen. De kosten van een extra huurdag wegen hier niet tegenop. Je kunt gaan en staan waar je wilt en bent niet afhankelijk van het openbaar vervoer.
@ Bohdi: wat voor auto hebben jullie eigenlijk gehuurd?
Roland
Beste mensen, alvast bedankt voor de leuke tips welke wij via dit medium hebben verkregen ... Vermits er veel USA-kenners aanwezig zijn, hadden wij nog een extra vraagje betreffende Hollywood. Wij verblijven 2 nachten in de Days Inn langs Hollywood Bld. Na al die verhalen ... Verblijven wij daar in een veilige buurt en kunnen we van daaruit met het openbaar vervoer in de Studios geraken ? Hartelijk dank !
We hebben een fullsize auto gehuurd met cruise control....kijk...daar hebben we nou niet op bezuinigd haha! We hebben de reis al geboekt maar ik denk dat we dan toch maar een extra dag auto bij huren. Dat is geen probleem bij WRC Reizen waar we geboekt hebben.@ Bohdi: wat voor auto hebben jullie eigenlijk gehuurd?
groetjes,
Claudia
-
- Amerika-expert
fidel schreef:
dit is zuivere computer-info, heb dat nog nooit gedaan. anderen waarschijnlijk wel of misschien zijn er andere mogelijkheden......
JACQUES
op http://www.mta.net/ kun je je trip met het openbaar vervoer plannen. Jullie zitten een kilometer van het station HOllYWOOD/VINE (van het hotel richting Highland stappen) en het eindstation aan universal studios is UNIVERSAL CITY. Zou moeten lukken in amper 6 minuten. met om de 12 minuten een verbinding ( in de dag) en 's avonds om de 20 minuten.en kunnen we van daaruit met het openbaar vervoer in de Studios geraken ?
dit is zuivere computer-info, heb dat nog nooit gedaan. anderen waarschijnlijk wel of misschien zijn er andere mogelijkheden......
JACQUES
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Claudia,Bohdi schreef:We hebben een fullsize auto gehuurd met cruise control....kijk...daar hebben we nou niet op bezuinigd haha! We hebben de reis al geboekt maar ik denk dat we dan toch maar een extra dag auto bij huren. Dat is geen probleem bij WRC Reizen waar we geboekt hebben.
ik denk dat dat geen onverstandige keuze is. Zelf vond ik het juist heel leuk door Los Angeles te rijden. Het geeft je bovendien de gelegenheid ergens naar toe te rijden waar het openbaar vervoer niet komt.
Roland
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Wij zaten in de Hollywood Orchids Suites. Dit was achter het Kodak Theatre (waar de Oscars uitgereikt worden). Dit is in het gedeelte van de Hollywood Boulevard waar de bekende dingen zitten (de sterren op de vloer, de handafdrukken, bioscopen etc). We merkten wel dat de winkels vager werden naar mate we verder van ons hotel liepen.FIDEL schreef: Wij verblijven 2 nachten in de Days Inn langs Hollywood Bld. Na al die verhalen ... Verblijven wij daar in een veilige buurt en kunnen we van daaruit met het openbaar vervoer in de Studios geraken ? Hartelijk dank !
Jouw hotel ligt een heel eind van dit stuk af. Ik heb verder geen ervaring met deze buurt. Heb je al op TripAdvisor.com gekeken?
Zie het kaartje hieronder:

Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
In LA loopt een metro. Voor jullie is het geen probleem om hiermee van de Hollywood Boulevard tot aan Century City te rijden.FIDEL schreef:Verblijven wij daar in een veilige buurt en kunnen we van daaruit met het openbaar vervoer in de Studios geraken ? Hartelijk dank !
Een duidelijke kaart kun je inkijken op http://www.westworld.com/~elson/larail/metromap.html
Succes
Makki
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Bedoel je niet Universal City??Makki schreef:In LA loopt een metro. Voor jullie is het geen probleem om hiermee van de Hollywood Boulevard tot aan Century City te rijden.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Wij waren niet van zin om een auto te huren om LA te verkennen. Op het vliegtuig hebben we echter gepraat met een stewart en de 3de piloot en die raadden ons af om het openbaar vervoer te nemen. Je zou uren onderweg zijn, zeiden ze ons. Daarom toch maar een auto gehuurd. We hebben geen credit card, dus dat ging al niet bij één van de grote bedrijven (Budget, Hertz,...). De bediende van Budget regelde dan een louche huurbedrijfje voor ons dat ons wel een auto wou verhuren ( de goeikoopste genomen: Hyundai Accent). Vertrokken aan John Wayne Airport met de auto en dan naar Hollywood gereden. Daar met een platte batterij gestrand...
Jump start gekregen door Triple A, dankzij het lidmaatschap van een vriendelijke Amerikaan langs de straat. Daarna weer plat gestaan en opnieuw jump start moeten doen (20 dollar mogen betalen aan een garagist! Rip off!) en terug mogen rijden naar John Wayne voor een nieuwe auto. Deze keer een luxe-wagen (Toyota Camry met cruise control enzovoort) gekregen ter compensatie, maar ondertussen wel heel wat uren verloren door terug te moeten keren... Jammer! Maar toch zeker geen spijt dat we een wagen hebben gehuurd!
Wel heel wat k****files hier in LA op de highways!

Wel heel wat k****files hier in LA op de highways!

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 1068 Weergaves
-
Laatste bericht door Jules40
-
- 11 Reacties