Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Zion of Bryce?
Zion of Bryce?
Hallo,
In onze route twijfelen we over het volgende: Eén dag in Zion blijven en twee in Bryce of andersom. Wat zouden jullie doen?
ALvast bedankt,
Georgette
In onze route twijfelen we over het volgende: Eén dag in Zion blijven en twee in Bryce of andersom. Wat zouden jullie doen?
ALvast bedankt,
Georgette
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Re: Zion of Bryce?
Twee dagen Zion en één dag Bryce.
In Zion heb je veel meer wandel mogelijkheden.
Bryce is voornamelijkeen viewpoint kijk park wat dus met de auto kan en 1 of 2 korte hikes, de andere hikes zijn allemaal 1 dag of langer.
In Zion heb je veel meer wandel mogelijkheden.
Bryce is voornamelijkeen viewpoint kijk park wat dus met de auto kan en 1 of 2 korte hikes, de andere hikes zijn allemaal 1 dag of langer.
-
- Amerika-expert
allo,
komen jullie van las vegas en zo naar zion en bryce ?
jacques
komen jullie van las vegas en zo naar zion en bryce ?
jacques
Klopt! vanaf LAs Vegas naar Zion en Bryce
- lelie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Ben ik het mee eens. In Zion kun je heel wat meer doen.Rob schreef:Twee dagen Zion en één dag Bryce.
-
- Amerika-expert
van las vegas ben je kort na de middag al in zion (= halve dag) + de volgendag dag + dag 3 naar bryce rijden via de tunnel ( wandeling onmiddellijk erna) en de schitterende weg door het park : kom je ook aan 2 dagen zion en voor bryce dan halve dag + de volgende dag ( twee kansen op zonsondergang en zonsopgang)
jacques
jacques
- manja
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Ik zou ook 2 dagen in Zion blijven en via de tunnel naar Bryce rijden.
In Zion kun je o.a de Narrows doen, een wandeling door de rivier, een fantastische ervaring!!
Zorg wel voor goede waterschoenen en neem drinken mee.
In Zion kun je o.a de Narrows doen, een wandeling door de rivier, een fantastische ervaring!!
Groetjes, Anja
http://onslevenrondomwashingtondc.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://onslevenrondomwashingtondc.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Rob
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als het water laag genoeg staat, begin juni kan het ook nog redelijk hoog staan er is schijnbaar nog al wat sneeuw gevallen in die hoek dus kan het wel eens later in het jaar zijn dat de Narrows toegankelijk zijn.manja schreef:Ik zou ook 2 dagen in Zion blijven en via de tunnel naar Bryce rijden.
bedankt voor jullie reacties tot nu toe!
Rob schreef:Als het water laag genoeg staat, begin juni kan het ook nog redelijk hoog staan er is schijnbaar nog al wat sneeuw gevallen in die hoek dus kan het wel eens later in het jaar zijn dat de Narrows toegankelijk zijn.manja schreef:Ik zou ook 2 dagen in Zion blijven en via de tunnel naar Bryce rijden.

-
- Amerika-ontdekker
Wij zijn in allebei geweest en zeggen allebei 2 dagen Zion, 1 dag Bryce. Er is in Zion meer te zien. Zelf hebben we voor elk 1 dag gehad, en dat was voor Zion net iets te kort vonden we.
- Rob
- Amerika-expert
- Contacteer:
Daar kan je voor 99,9% van uit gaanRacerke schreef:Rob schreef: Als het water laag genoeg staat, begin juni kan het ook nog redelijk hoog staan er is schijnbaar nog al wat sneeuw gevallen in die hoek dus kan het wel eens later in het jaar zijn dat de Narrows toegankelijk zijn.Hmmm dus 1/2/3 mei dan kan ik de Narrows al zoiezo op mijn buik schrijven??
wij gaan eind augustus
eerst waren we van plan om zeker Zion te doen, maar een vriend van me zei dat het in het niets opgaat als je het vergelijkt met de GC. Hij stelde voor om langer van Bryce te genieten dan door beiden heen te racen.
Maar jullie zijn precies allemaal meer voor Zion te vinden, niet?
Naar het schijnt is Zion qua natuursoort te vergelijken met de GC
en is Bryce iets totaals anders
eerst waren we van plan om zeker Zion te doen, maar een vriend van me zei dat het in het niets opgaat als je het vergelijkt met de GC. Hij stelde voor om langer van Bryce te genieten dan door beiden heen te racen.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Bryce is inderdaad heel bijzonder en fotogeniek en absoluut niet te vergelijken met de GC of Zion. Maar dat betekent niet dat je er daarom meer tijd nodig hebt. Het is een vrij klein park, en ook al maak je een lange wnadeling naar beneden en doe je alle viewpoints aan, dan nog heb je in 1 dag een goede indruk gekregen.
Zion vind ik niet vergelijkbaar met de Grand Canyon ook al zijn het beide canyons. Het mooie van Zion is echter dat je op de bodem van de Canyon bent - dat maakt het ook zo prettig om er te wandelen, want je gaat eerst omhoog terwijl je bij de GC altijd die klim op het laatst hebt (als je al moe en dorstig en verhit bent).
Marianne
Zion vind ik niet vergelijkbaar met de Grand Canyon ook al zijn het beide canyons. Het mooie van Zion is echter dat je op de bodem van de Canyon bent - dat maakt het ook zo prettig om er te wandelen, want je gaat eerst omhoog terwijl je bij de GC altijd die klim op het laatst hebt (als je al moe en dorstig en verhit bent).
Marianne
Zion is veel groener dan de Grand Canyon vond ik. En je loopt inderdaad over de bodem, naar mijn idee kon ik goed merken dat je daar wat lager bent er meer zuurstof in de lucht zit. Ik merkte dat zelf heel goed, dat ik in de GC en Bryce veel sneller moe was dan in Zion (maar op dat moment had ik ook al een aantal jaar helemaal niets meer aan sport gedaan, hopelijk scheelt het als je dat wel doet, want wij gaan dit jaar Yellowstone bezoeken en dat ligt ook hoog)Joeyke schreef:wij gaan eind augustus
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Wij denken er ook aan, om een extra dag in Zion in te lassen.
Half juni zal de Narrows toch wel open zijn??
Kunnen we met onze camper door de tunnel en dan naar Bryce, of moeten we omrijden?
Gr. Peter
Kunnen we met onze camper door de tunnel en dan naar Bryce, of moeten we omrijden?
Gr. Peter
2025- Seattle - Denver
2023 - Chicago - San Francisco
2022 - San Francisco - Las Vegas
2021 - San Francisco - Las Vegas
2013 - Vancouver - Vancouver
2012 - Vancouver via Amerika naar Toronto
2009 - Chicago - Salt Lake City
2008 - San Fransisco - San Fransisco
onze website
2023 - Chicago - San Francisco
2022 - San Francisco - Las Vegas
2021 - San Francisco - Las Vegas
2013 - Vancouver - Vancouver
2012 - Vancouver via Amerika naar Toronto
2009 - Chicago - Salt Lake City
2008 - San Fransisco - San Fransisco
onze website
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het is niet zozeer een kwestie van open zijn maar of het verantwoord is om door het water te lopen. In juni zal de waterstand hoog kunnen zijn maar ook later in het jaar kan het onverantwoord zijn om door de Narrows te lopen in verband met flash floods.Peter & Paula schreef:Wij denken er ook aan, om een extra dag in Zion in te lassen.
Grootste nadeel van juni is dat het water nog te koud kan zijn. Je kunt altijd wel een stuk lopen (informeer wel eerst in het visitor center). Neem goede schoenen mee of huur ze; dat maakt het een stuk prettiger om te lopen.
Kijk ook eens hier: http://www.zionnational-park.com/zion-narrows.htm
Ja dat kan, zie http://www.nps.gov/zion/planyourvisit/t ... tunnel.htmPeter & Paula schreef: Kunnen we met onze camper door de tunnel en dan naar Bryce, of moeten we omrijden?
Marianne
Om hier even op in te pikken ... ikzelf ken er nog niets van. In juni wanneer ik terug ben kan ik je zeggen hoeveel tijd je best waar kan besteden. Maar na reacties, reisverslagen en in detail de mogelijkheden te bekijken ben ik toch ook tot de conclusie gekomen om slechts één dag, of 1,5 dag in Bryce te blijven. En ik ben een ongelooflijke fan van Bryce, enfin ik kan het moeilijk vatten op foto dus ook in het echt ga ik niet uitgekeken raken. Aan de andere kant, het is écht niet al te groot in Bryce. Origineel zat ik aan 3 dagen Bryce en één dag Zion. Na reacties hier had ik gekozen om in beide parken 2 dagen te zitten maar nu is de planning ondertussen om een halve tot een hele dag langer in Page en omstreken te blijven om daarna naar Bryce te gaan. Voor Zion hou ik nog 2 dagen.Joeyke schreef:wij gaan eind augustus
- lelie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Wij zitten 12 en 13 juni in Zion. Laten we het hopen! (jullie komen zo te zien 13 juni aan in Zion, misschien komen we elkaar nog tegen tijdens the Narrows, die wij die dag gaan lopenPeter & Paula schreef:

- Doockles
- Amerika-expert
- Partner van: Pietro
- Aantal x V.S. bezocht: 4
joeyke, er zijn inderdaad een hele hoop mensen die 1 dag Zion genoeg vinden en Bryce en GC boven Zion verkiezen en daar meerdere dagen zouden doorbrengen
(waarschijnlijk hebben wij het over dezelfde mensen
)
maar na het lezen van dit forum hebben we toch besloten van het meeste dagen door te brengen in Zion. Ik heb liever iets meer groen en "natuur" dan een "hoop rotsen"
maar ja, dat is mijn idee er voorlopig van he. voor t zelfde geld vind ik aan Zion niks aan en beklaag ik het mij dat we ervoor zo weinig tijd doorgebracht hebben in Bryce en GC.
(waarschijnlijk hebben wij het over dezelfde mensen

maar na het lezen van dit forum hebben we toch besloten van het meeste dagen door te brengen in Zion. Ik heb liever iets meer groen en "natuur" dan een "hoop rotsen"

Onze reisverslagen:
2008: Phoenix - San Francisco
2010: Phoenix - Las Vegas
2011: Phoenix - Las Vegas
2012: Denver - Las Vegas
2008: Phoenix - San Francisco
2010: Phoenix - Las Vegas
2011: Phoenix - Las Vegas
2012: Denver - Las Vegas
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties