Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Onze route voor 2008; op-/aanmerkingen? Graag!

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
D
Amerika-ontdekker

Onze route voor 2008; op-/aanmerkingen? Graag!

Bericht door D »

Goedenmorgen,

De vliegtickets zijn geboekt -- nu enkel nog de route. Na heel veel lezen op dit forum, reisverslagen doornemen, aan de hand van reisgidsen ideeen op te doen, etc. heb ik denk ik een vrij aardig route samengesteld. Voor de hotels (bijvoorbeeld in San Francisco) heb ik hotels wat verder weg van de stad gekozen door het gratis parkeren bij het hotel (in San Francisco zelf ligt dit tegen de $30-40 per nacht aan) en omdat we toch drie volle dagen in San Francisco zijn, moet dit geen probleem zijn. Bovendien zijn de hotelprijzen in San Francisco aardig hoog, als een familie van vijf willen we graag zo veel mogelijk twee kamers. We verblijven vaak in Hilton & Marriotts dus zijn wellicht wat verwend, dus willen wel een beetje luxe.. (al weet ik dat HGI & Courtyards niet heel luxe zijn..)

Opmerkingen op hotels mag natuurlijk; als ik toch nog een hotel over het hoofd heb gezien wat wel goedkoop is en met betaalbare parking.

Zijn er over de route opmerkingen? Ik twijfel zelf nog tussen twee dagen Bryce en een dag Zion OF een dag Bryce en twee dagen Zion. De meeste mensen hier op het forum lijken voor het laatste te kiezen. Als ik naar andere reisschema's kijkt lijkt onze wat traag, maar we nemen graag de tijd :).

Code: Selecteer alles

HOTEL
AMS             LAX                      28-junHilton Garden Inn LAX / El Segundo
LA                                       29-junHilton Garden Inn LAX / El Segundo
LA                                       30-junHilton Garden Inn LAX / El Segundo
LA              Hwy1 stop                 1-julHilton Hampton Inn & Suites Paso Robles
Hwy1 stop       SF                        2-julHilton San Francisco Airport
SF                                        3-julHilton San Francisco Airport
SF                                        4-julHilton San Francisco Airport
SF                                        5-julHilton San Francisco Airport
SF              Yosemite                  6-julYosemite Cedar Lodge - Junior Suite
Yosemite                                  7-julYosemite Cedar Lodge - Junior Suite
Yosemite                                  8-julYosemite Cedar Lodge - Deluxe 2 queens
Yosemite        Bodie - Death Vall        9-julBest Western Frontier Motel (Lone Pine)
Death Valley    Las Vegas                10-jultba - ik wacht op promos
Las Vegas                                11-jultba - ik wacht op promos
Las Vegas                                12-jultba - ik wacht op promos
Las Vegas       Bryce                    13-julBest Western Ruby's Inn - Family Suite (2 queens/1 king)
Bryce           Zion                     14-julQuality Inn & Suites Montclair
Zion                                     15-julQuality Inn & Suites Montclair
Zion            Monument Valley          16-julHampton Inn Kayenta
Monument Valley Grand Canyon             17-julHoliday Inn Express Hotel & Suites Grand Canyon
Grand Canyon    Phoenix                  18-julDoubletree Paradise Valley Resort/Scottsdale OF Embassy Suites Phoenix Tempe
Phoenix         Los Angeles              19-julCourtyard / Residence Inn Los Angeles LAX/El Segundo
LAX             AMS                      20-jul
De hotels zijn nog niet geboekt maar dat wil ik eigenlijk vandaag of morgen gaan doen.

Alvast bedankt voor al het commentaar :D
Yeehaw
Amerika-expert

Re: Onze route voor 2008; op-/aanmerkingen? Graag!

Bericht door Yeehaw »

Mooie route. En veel tijd op de meeste plaatsen.
HIer enkele punten ter overweging:
1. 3 dagen ipv 2 dagen langs de kust ten koste van een dag LA of SF. Paso Robles ligt niet aan de kust. Zou proberen aan het strand te verblijven.
2. Misschien beter eerst naar Zion. Minstens een dag blijven. Dan naar Bryce (een overnachting), dan naar Monument valley.
Ik zou voor de route via Torrey kiezen. Tussen Bryce en Torrey is ut12, een van de mooiste routes in de USA, en van Torrey naar MV ga je via ut95 en ut261 met als hoogtepunten Hite Overlook, Natural Bridges NM, Muley Point, Moki Dugway en Gooseneck SP. Ik zou dan in Mexican Hat overnachten en de volgende morgen MV bezoeken op weg naar GCNP. In Mexican Hat zijn een paar hotels met wat couleur locale, een aardige onderbreking tussen de chain hotels. Van Bryce naar Mexican Hat is een lange rit en normaal zou ik daar 2 dagen voor nemen. Als je deze route neemt kom je echter niet door Page.
3. Kort verblijf bij GCNP. Te kort? Ik zou van GC niet naar Phoenix gaan maar meteen terug naar LA. Via Phoenix is een omweg.
Misschien een morgen extra aan de GC, dan 's middags onderweg naar bv Needles en dan naar LA. Heb je ook niet zo'n lange reisdag vlak voor de terugvlucht.
Allemaal details.
Happy planning!
Yeehaw.
D
Amerika-ontdekker

Bericht door D »

Yeehaw schreef:Mooie route. En veel tijd op de meeste plaatsen.
HIer enkele punten ter overweging:
1. 3 dagen ipv 2 dagen langs de kust ten koste van een dag LA of SF. Paso Robles ligt niet aan de kust. Zou proberen aan het strand te verblijven.
Paso Robles was de eerste stad in de omgeving waar chainhotels stonden; vandaar de keus. Ik zal eens zoeken naar hotels dichterbij het strand.
2. Misschien beter eerst naar Zion. Minstens een dag blijven. Dan naar Bryce (een overnachting), dan naar Monument valley.
Ik zou voor de route via Torrey kiezen. Tussen Bryce en Torrey is ut12, een van de mooiste routes in de USA, en van Torrey naar MV ga je via ut95 en ut261 met als hoogtepunten Hite Overlook, Natural Bridges NM, Muley Point, Moki Dugway en Gooseneck SP. Ik zou dan in Mexican Hat overnachten en de volgende morgen MV bezoeken op weg naar GCNP. In Mexican Hat zijn een paar hotels met wat couleur locale, een aardige onderbreking tussen de chain hotels. Van Bryce naar Mexican Hat is een lange rit en normaal zou ik daar 2 dagen voor nemen. Als je deze route neemt kom je echter niet door Page.
Uitstekende tip. Hier heb ik wat foto's gezien, de ut12 ziet er inderdaad mooi uit :D
3. Kort verblijf bij GCNP. Te kort? Ik zou van GC niet naar Phoenix gaan maar meteen terug naar LA. Via Phoenix is een omweg.
Misschien een morgen extra aan de GC, dan 's middags onderweg naar bv Needles en dan naar LA. Heb je ook niet zo'n lange reisdag vlak voor de terugvlucht.
Allemaal details.
Happy planning!
Yeehaw.
Wellicht is het verblijf bij GCNP wat kort, daar heb je gelijk in. Als ik de route via Needles neem komen we natuurlijk niet langs Tucson. Er staat Phoenix maar het moest Tucson zijn voor het vliegtuigkerkhof. Dit wordt dan wel erg krapjes dan..
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Even voor de zekerheid, ut12 is geheel verhard. Bekijk ook http://www.scenicbyway12.com.
GCNP naar Tucson is 6 uur rijden en geheel uit de richtiing. En wanneer zou je Tucson willen bekijken? Daar heb je eigenlijk tenminste 2 dagen voor nodig...
Yeehaw.
D
Amerika-ontdekker

Bericht door D »

Yeehaw schreef:Even voor de zekerheid, ut12 is geheel verhard. Bekijk ook http://www.scenicbyway12.com.
Op deze foto staat ook die verharde weg :wink:. De link is ook wel handig, bedankt :)
GCNP naar Tucson is 6 uur rijden en geheel uit de richtiing. En wanneer zou je Tucson willen bekijken? Daar heb je eigenlijk tenminste 2 dagen voor nodig...
Yeehaw.
Daar heb je wel gelijk in, ik denk dat ik Tucson / Phoenix maar oversla en via Needles ga.
D
Amerika-ontdekker

Bericht door D »

Iemand anders nog tips? Bepaalde mooie routes, zoals de UT12?
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Ik zal dit even voor je "bumpen".
Het "probleem" met een goede route is dat je minder commentaar krijgt. Een compliment dus eigenlijk!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Er valt inderdaad weinig op aan te merken!
Ik zie nu wel dat je in 1 dag van El Portal naar Lone Pine gaat, en dat je dan ook nog Bodie wilt meenemen. Als je de ruimte hebt en je kunt de BW nog annuleren dan zou ik hier een overnachting tussen plaatsen. Voor alleen de route naar Lone Pine heb je al ruim 4 uur nodig en dat geldt ook voor een bezoek aan Bodie (incl de weg er naar toe). Dat betekent dat je voor de oostkant van Yosemite geen tijd hebt terwijl je daar nog prachtige uitzichtpunten en wandelmogelijkheden hebt. Ook een uitstapje naar Mono Lake is de moeite waard. Kijk eens in ons 2006 verslag vanaf 10 augustus voor het stuk van Las Vegas - Yosemite. Wij hadden twee overnachtingen en hebben Bodie niet eens gedaan.

Marianne
D
Amerika-ontdekker

Bericht door D »

Yeehaw schreef:Ik zal dit even voor je "bumpen".
Het "probleem" met een goede route is dat je minder commentaar krijgt. Een compliment dus eigenlijk!
Dank voor de bump :wink:
Martin & Marianne schreef:Er valt inderdaad weinig op aan te merken!
Ik zie nu wel dat je in 1 dag van El Portal naar Lone Pine gaat, en dat je dan ook nog Bodie wilt meenemen. Als je de ruimte hebt en je kunt de BW nog annuleren dan zou ik hier een overnachting tussen plaatsen. Voor alleen de route naar Lone Pine heb je al ruim 4 uur nodig en dat geldt ook voor een bezoek aan Bodie (incl de weg er naar toe). Dat betekent dat je voor de oostkant van Yosemite geen tijd hebt terwijl je daar nog prachtige uitzichtpunten en wandelmogelijkheden hebt. Ook een uitstapje naar Mono Lake is de moeite waard. Kijk eens in ons 2006 verslag vanaf 10 augustus voor het stuk van Las Vegas - Yosemite. Wij hadden twee overnachtingen en hebben Bodie niet eens gedaan.

Marianne
Dank voor je reactie. De tickets hebben we veranderd naar 27 juni heen, 20 juli terug en hierdoor hebben we dus een dag extra. Ik had tijdens het maken van de planning niet gedacht aan de oostkant van Yosemite (Tuolumne Meadows) waar we voor wat uitzichtpunten uiteraard gaan stoppen. Bedankt om dit even aan te kaarten dus :D . Ik zal denk ik een overnachting zoeken in de nabijheid van Lee Vining.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

D schreef:De tickets hebben we veranderd naar 27 juni heen, 20 juli terug en hierdoor hebben we dus een dag extra.
Vraagje uit nieuwsgierigheid, kon je dit eenvoudig zonder (al te veel) kosten wijzigen? Ik meende altijd dat je eenmaal geboekte tickets niet zomaar kon wijzigen.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
D
Amerika-ontdekker

Bericht door D »

Ik had een Award (First Class) ticket die voor 40EUR gewijzigd kon worden. De rest van de tickets had ik nog niet geboekt, dus misschien is 'ticketS gewijzigd' verkeerd. Wat ik je wel kan vertellen is dat de Economy Class (ook Air France) tickets van de rest van mijn familie tegen 100EUR te wijzigen zijn.

Nog een vraag over de route waar ik jullie hulp bij nodig heb.

Op 8 juli zullen we vanuit Yosemite vertrekken. We nemen de Tioga Pass door Yosemite heen en zullen nog wat viewing points in het oosten van het park meenemen. Weet iemand hoeveel tijd je hiervoor moet uittrekken? Uit Yosemite komende gaan we naar Bodie. Hoeveel tijd is hier nodig? Hierna zullen we overnachten. Volgens Google Maps en Map24 is de route (ik heb voor het gemak vanaf Oakhurst gerekend, we zullen waarschijnlijk overnachten in El Portal, naar Bodie) 3:54. Is dit realistisch? Hier het schema van de dag:

07:30 - Vertrek
12:30 - Aankomst Bodie bij directe route (5 uur gerekend in plaats van 3:54)
14:30 - Aankomst Bodie na 2u viewing points in Yosemite. Is 2u te veel of te weinig?
15:00 - 18:00 - Bezoek Bodie: Tijd genoeg?
18:00 - 19:00 Bodie - Lee Vining.

Is deze dag te krap?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Vanuit El Portal ben je al een uur dichterbij de Tioga Road, dat scheelt.
Je kunt onderweg even uitstappen bij Olmsted Point (15 minuten) en Tenaya Lake. Je kunt om Tenaya Lake heen wandelen, maar even een kijkje nemen is ook al voldoende. Voor een wandeling zou je die naar Soda Springs kunnen doen; is maar een uurtje vanaf het visitor center.
Dan naar Lee Vining om iets in te slaan voor de lunch (er is helemaal niets bij Bodie behalve wat picknick tafels). Reken een uur voor de rit naar Bodie vanaf Lee Vining en twee uur voor het bezoek. Op de terugweg naar Mono Lake, of eerst eten in Lee VIing en bij zonsondergang naar Mono Lake. Is prima te doen lijkt mij!

Kijk eens in ons 2006-verslag bij 12 augustus voor de rit van Mammoth Lakes naar Yosemite Village.

Marianne
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Als je in Lee Vining iets wil eten ga dan naar Whoa Nellie Deli bij de benzinepomp aan ca120 vlak voor de kruising in Lee Vining.
D
Amerika-ontdekker

Bericht door D »

Martin & Marianne schreef:Vanuit El Portal ben je al een uur dichterbij de Tioga Road, dat scheelt.
Ik heb uiteindelijk een cottage gevonden, in Yosemite zelf. Ongeveer op dezelfde afstand als El Portal (scheelt 3 minuten reistijd), dus daar ben ik erg blij mee.
Je kunt onderweg even uitstappen bij Olmsted Point (15 minuten) en Tenaya Lake. Je kunt om Tenaya Lake heen wandelen, maar even een kijkje nemen is ook al voldoende. Voor een wandeling zou je die naar Soda Springs kunnen doen; is maar een uurtje vanaf het visitor center.
Dank voor je reactie. Olmsted Point lijkt me erg mooi (foto's op Internet) en Tenaya Lake ook. Ik denk dat we echter alleen een kijkje nemen bij Tenaya Lake, omdat we dan al twee volle wandeldagen in Yosemite achter ons hebben. Ruim rekenend dus nog 1 uur bij de viewingpoints in Yosemite?
Dan naar Lee Vining om iets in te slaan voor de lunch (er is helemaal niets bij Bodie behalve wat picknick tafels). Reken een uur voor de rit naar Bodie vanaf Lee Vining en twee uur voor het bezoek. Op de terugweg naar Mono Lake, of eerst eten in Lee VIing en bij zonsondergang naar Mono Lake. Is prima te doen lijkt mij!
De route zou dan worden:
08:00 - Vertrek Yosemite. Route geeft 2:05 aan naar Lee Vining. Laten we 3 uur rekenen? Inclusief 1,5uur viewing points (als we toch nog wat gaan wandelen bij Tenaya Lake)
11:30 - Aankomst Lee Vining.
12:00 - Verder naar Bodie
13:00 - Aankomst Bodie
13:45 - 15:45 - Bezoek Bodie
15:45 - 17:00 Mono Lake
17:00 - 17:30 Aankomst Hotel.

Ziet er goed uit zo, toch? :)
Kijk eens in ons 2006-verslag bij 12 augustus voor de rit van Mammoth Lakes naar Yosemite Village.

Marianne
Had ik eerder moeten doen :wink:
Yeehaw schreef:Als je in Lee Vining iets wil eten ga dan naar Whoa Nellie Deli bij de benzinepomp aan ca120 vlak voor de kruising in Lee Vining.
Daar ga ik zeker gebruik van maken, bedankt :).
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

D schreef: Dank voor je reactie. Olmsted Point lijkt me erg mooi (foto's op Internet) en Tenaya Lake ook. Ik denk dat we echter alleen een kijkje nemen bij Tenaya Lake, omdat we dan al twee volle wandeldagen in Yosemite achter ons hebben. Ruim rekenend dus nog 1 uur bij de viewingpoints in Yosemite?
Is aardig ruim, Olmsted Point kost nauwelijks tijd, ligt aan de goede kant van de weg, dus alleen even het parkeerterrein oprijden en misschien even een stukje lopen.
Als je wilt wandelen zou ik een stukje Tuolumne Meadows doen en niet Tenaya Lake. Of May LAke? Of Dog Lake? Zie http://www.yosemitehikes.com/tioga-road ... a-road.htm
D schreef:
De route zou dan worden:
08:00 - Vertrek Yosemite. Route geeft 2:05 aan naar Lee Vining. Laten we 3 uur rekenen? Inclusief 1,5uur viewing points (als we toch nog wat gaan wandelen bij Tenaya Lake)
11:30 - Aankomst Lee Vining.
12:00 - Verder naar Bodie
13:00 - Aankomst Bodie
13:45 - 15:45 - Bezoek Bodie
15:45 - 17:00 Mono Lake
17:00 - 17:30 Aankomst Hotel.

Ziet er goed uit zo, toch? :)
Ja!
D schreef:

Marianne
Had ik eerder moeten doen :wink:
Nog eentje dan: verslag 2004 bij 30 juli.

Marianne
D
Amerika-ontdekker

Bericht door D »

Martin & Marianne schreef:
D schreef: Dank voor je reactie. Olmsted Point lijkt me erg mooi (foto's op Internet) en Tenaya Lake ook. Ik denk dat we echter alleen een kijkje nemen bij Tenaya Lake, omdat we dan al twee volle wandeldagen in Yosemite achter ons hebben. Ruim rekenend dus nog 1 uur bij de viewingpoints in Yosemite?
Is aardig ruim, Olmsted Point kost nauwelijks tijd, ligt aan de goede kant van de weg, dus alleen even het parkeerterrein oprijden en misschien even een stukje lopen.
Als je wilt wandelen zou ik een stukje Tuolumne Meadows doen en niet Tenaya Lake. Of May LAke? Of Dog Lake? Zie http://www.yosemitehikes.com/tioga-road ... a-road.htm
Ziet er goed uit. Juist die link was ik trouwens kwijt, dus dat komt goed uit! :)
Nog eentje dan: verslag 2004 bij 30 juli.

Marianne
Ik heb er weer van genoten hoor :D. Ik krijg er steeds meer zin in!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer