Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Tiogapass gesloten -> beste alternatief?
Tiogapass gesloten -> beste alternatief?
Wij vertrekken 19 april voor een rondreis langs de NP van West USA
De Tiogapass is dan nog gesloten.
Wie kan ons de beste route geven om van Yosemite NP naar Death Valley NP te rijden?
bedankt,
flooke
De Tiogapass is dan nog gesloten.
Wie kan ons de beste route geven om van Yosemite NP naar Death Valley NP te rijden?
bedankt,
flooke
- Tim1980
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Re: TIOGAPASS GESLOTEN -> BESTE ALTERNATIEF?
Wij zijn vanauit Yosemite naar Bakersfield gereden. Vanuit daar kan je richting Death Valley.
Maar of dit de beste optie is,......................?
http://timenmo2010.waarbenjij.nu/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://timenmo2009.web-log.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://timenmo2008.web-log.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://timenmo2007.web-log.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://timenmo2009.web-log.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://timenmo2008.web-log.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://timenmo2007.web-log.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Dit is inderdaad de beste optie.Tim1980 schreef:Wij zijn vanauit Yosemite naar Bakersfield gereden. Vanuit daar kan je richting Death Valley.
Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
Re: Tiogapass gesloten -> beste alternatief?
Vanuit Bakersfield via weg 178 (via Lake Isabella) en in Freeman Junction via de weg 395 naar Olancha?
http://maps.google.be/maps?f=d&hl=nl&ge ... 338867&z=8
http://maps.google.be/maps?f=d&hl=nl&ge ... 338867&z=8
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
De beste optie weet ik niet, dat is afhankelijk wat je wilt zien onderweg.hekkie schreef:Dit is inderdaad de beste optie.Tim1980 schreef:Wij zijn vanauit Yosemite naar Bakersfield gereden. Vanuit daar kan je richting Death Valley.
Marjan
Ik kies zelf voor de route bovenlangs als beste,over de Carson pass. (wegnummer 88)
Zou het mogelijk zijn om in 1 dag van Oakhurst (zuidelijke ingang Yosemite NP) naar Stovepipe Wells in Death Valley NP te rijden?
Ik zou liever in het park overnachten dan net voor de ingang, bijvoorbeeld in Olancha..
Death Valley kunnen we dan de dag erna bezoeken en doorrijden naar Las Vegas
Volgens google.maps is het een kleine 600 km, met een reistijd van 6u30...
Een andere mogelijkheid: Oakhurst -> Bakersfield en dan de volgende dag doorreizen naar Death Valley
Ik denk dat in bakersfield echter niet veel te beleven valt? We rijden dan liever in 1 trek door naar Death Valley..
Heb ook al gekeken om ter hoogte van Lake Isabella een tussenstop te maken, maar niet veel te vinden qua overnachtingsmogelijkheden..
Ik zou liever in het park overnachten dan net voor de ingang, bijvoorbeeld in Olancha..
Death Valley kunnen we dan de dag erna bezoeken en doorrijden naar Las Vegas
Volgens google.maps is het een kleine 600 km, met een reistijd van 6u30...
Een andere mogelijkheid: Oakhurst -> Bakersfield en dan de volgende dag doorreizen naar Death Valley
Ik denk dat in bakersfield echter niet veel te beleven valt? We rijden dan liever in 1 trek door naar Death Valley..
Heb ook al gekeken om ter hoogte van Lake Isabella een tussenstop te maken, maar niet veel te vinden qua overnachtingsmogelijkheden..
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Ik ga deze trip binnenkort ook doen, alleen omgekeerd. Van Las Vegas, Via Death Valley, naar Yosemite.
We rijden in ieder geval door Death Valley en kijken dan hoe ver we kunnen komen. We willen de route via Lake Isabella gaan rijden ,dan snij je een stuk af tov Bakersfield, het is eem mooie route maar wel wat trager, heb ik me laten vertellen
.
Voor Lake Isabella (of erna...in jouw geval) ligt het plaatsje Ridgecrest, waar een hoop goedkope motels te vinden zijn. Maar mochten we verder komen......dan zien we wel. In 2 dagen moet deze afstand makkelijk lukken!
Ilana
We rijden in ieder geval door Death Valley en kijken dan hoe ver we kunnen komen. We willen de route via Lake Isabella gaan rijden ,dan snij je een stuk af tov Bakersfield, het is eem mooie route maar wel wat trager, heb ik me laten vertellen

Voor Lake Isabella (of erna...in jouw geval) ligt het plaatsje Ridgecrest, waar een hoop goedkope motels te vinden zijn. Maar mochten we verder komen......dan zien we wel. In 2 dagen moet deze afstand makkelijk lukken!
Ilana
@Rivercola
Als je via Ridgecrest en Lake Isabella gaat ben je al bijna in Bakerfield dus ik begrijp niet precies wat je af wil snijden.
Je kunt vanaf Death Valley via de 395 omhoog van Bishop maar dan moet de Tiogapass wel open zijn (op zijn vroegst midden mei).
Anders kun je inderdaad via Ridgecrest naar Bakersfield en dan vanaf Fresno naar Yosemite.
Als je via Ridgecrest en Lake Isabella gaat ben je al bijna in Bakerfield dus ik begrijp niet precies wat je af wil snijden.
Je kunt vanaf Death Valley via de 395 omhoog van Bishop maar dan moet de Tiogapass wel open zijn (op zijn vroegst midden mei).
Anders kun je inderdaad via Ridgecrest naar Bakersfield en dan vanaf Fresno naar Yosemite.
Ja,ik heb eigelijk dezelfde vraag al gesteld,maar als je de eerste keer naar usa gaat is het niet zo eenvoudig in te schatten.Wat bij mij vast ligt is vertrek op 11 mei vanuit Furnace Creek ranch in death valley en aankomst op 13 mei in Yosemite Lodge.
1) Ofwel is de Tioga Pas open (zeer kleine kans) maar waar overnachten ?
2) Ofwel is hij gesloten : Na uren zoeken op het forum dacht ik het volgende te doen (we willen toch iets zien ,vb sequoia)
Van Death Valley naar Lake Isabella en vandaar naar Three Rivers (juist aan ingang sequoia) waar we overnachten.De
volgende dag door sequioapark en het park verlaten bij Kings Canyon en vandaar naar Yosemite lodge.
Weet iemand of dit haalbaar is en de moeite loont ?
Heeft iemand een beter idee ?
Waar overnachten aan Tioga toch open is
1) Ofwel is de Tioga Pas open (zeer kleine kans) maar waar overnachten ?
2) Ofwel is hij gesloten : Na uren zoeken op het forum dacht ik het volgende te doen (we willen toch iets zien ,vb sequoia)
Van Death Valley naar Lake Isabella en vandaar naar Three Rivers (juist aan ingang sequoia) waar we overnachten.De
volgende dag door sequioapark en het park verlaten bij Kings Canyon en vandaar naar Yosemite lodge.
Ik zit op 8/5 in de Lodge @ the falls.
Wat je nu zegt is haalbaar, ik heb het ook op het programma staan maar het is een écht autodagje als je hier, zoals ik één overnachting wil doen tussen DV en Yosemite.
Death Valley - Lake Isabella
205m - 330km - 4,5u
Lake Isabella - Sequoia NP
160m - 257km - 3u
Sequoia NP - Yosemite
192m - 309km - 4,5u
Wat je nu zegt is haalbaar, ik heb het ook op het programma staan maar het is een écht autodagje als je hier, zoals ik één overnachting wil doen tussen DV en Yosemite.
Death Valley - Lake Isabella
205m - 330km - 4,5u
Lake Isabella - Sequoia NP
160m - 257km - 3u
Sequoia NP - Yosemite
192m - 309km - 4,5u
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Is goed haalbaar, wij hebben het in 2001 (zie verslag) gedaan met een camper 1ste dag van Stovepipe Wells vai Ridgecrest en Lake Isabella naar Bakersfield en de 2de dag via Sequoia & Kings Canyon NP naar Oakhurst bij de zuidwest ingang van Yosemite.josiane schreef: 2) Ofwel is hij gesloten : Na uren zoeken op het forum dacht ik het volgende te doen (we willen toch iets zien ,vb sequoia)
Als Tioga open is (zou er gezien de sneeuw deze winter niet op rekenen) is Lee Vining een optie voor de slaapplaats.
Rob
heeft iemand tips voor een overnachting in Ridgecrest? Iemand ervaring met Motel 6?
wel ik heb juist dit probleem ook gehad ik heb dit zo opgelost van yosemite naar oakhurst waar we overnachten dan langs de 41 door fresno naar de 180 rijden en zo naar dunlap, om langs daar sequoia np binnen te rijden .dan langs de 198 naar visalia via de 99 naar bakersfield en zo naar ons eindbestemming via de 178 naar ridgecrest.
waar we gaan overnachten in het Comfort Inn Ridgecrest.Dag erna naar vegas door death valley.
Dit staat nu in mei te gebeuren.
groetjes
wilfried
waar we gaan overnachten in het Comfort Inn Ridgecrest.Dag erna naar vegas door death valley.
Dit staat nu in mei te gebeuren.
groetjes

wilfried
Ik vrees dat wij Kings Canyon nog niet zullen kunnen bezoeken, wij zouden daar zijn rond 23 april..
"Highway 180 into the Kings Canyon and Cedar Grove facilities: The road into Cedar Grove generally open late-April until early November (weather permitting)."
Ridgecrest lijkt me wel een goede tussenstop.
"Highway 180 into the Kings Canyon and Cedar Grove facilities: The road into Cedar Grove generally open late-April until early November (weather permitting)."
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Moet je (net als Tioga Pass) geluk mee hebben, wij zijn er in 2001 wel eind april doorgekomen.flooke schreef:Ik vrees dat wij Kings Canyon nog niet zullen kunnen bezoeken, wij zouden daar zijn rond 23 april..
De 180 is wel vroeger open dan de 120 (Tioga) kwestie van de site van de NPS in de gaten houden.
Rob
Wie weet hebben we dan ook geluk 

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 13 Reacties
- 1846 Weergaves
-
Laatste bericht door AnnInBC
-