Mantoinette schreef:Ons 1e dag boodschappenlijstje: (onderstaand lijstje is behoorlijk tijdrovend... het zijn minimaal 2 volle winkelwagentjes)
Die van ons is ongeveer zo: (ik gebruik jou lijstje Mantoinette en pas hem even aan)
o Wok (zonder een wok kan ik niet koken)
o brood/hotdogbroodjes
o Creusli of Frosties
o pasta/rijst
o Blikken tomaten/puree
o blikken tonijn
o bier/wijn
o cola light/ice tea light/Spa rood
o jam/pindakaas/nutella
o afwasmiddel
o halvarine
o boter om te braden
o bananen/appels/meloen/perzikken
o aardappelen/paprika's/tomaten/romaine sla/champions/uien/knoflook/broccoli/wortels/komkommers
o groenten en fruit in blik
o blikken bonen
o vlees steaks/kip/gehakt/karbo's/hotdogs
o boterham en diepvrieszakken
o Zout/peper/kerrie/paprikapoeder/chilipoeder/italiaanse kruiden
o iets voor bij koffie (oreo koekjes)
o thee
o suiker of suikerklontjes
o zuivel: melk en yoghert
o aluminium folie
o Toiletpapier
o keukenrol
o lucifers
o olie
o diepvriesproducten pizza's voor nood
o waspoeder
o koffie
o mayonaise/ketchup/steaksaus/mosterd/salade dressing
Hiermee doen we ongeveer 1 week tot 1.5 week, maar tussen door moet we wat zuivelproducten en brood kopen.
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Boodschappenlijst 1ste stop supermarkt met camper.
Re: Boodschappenlijst 1ste stop supermarkt met camper
Go T@bbing!!!!
Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Zoveel schelen al die lange lijsten niet!!
Wat boter betreft , ik weet het merk niet meer, maar er zaten inderdaad 4 pakjes in een doosje en de boter smaakte prima.
Karin vroeg waarom wij al die dingen kochten terwijl we niet met een RV gaan.
Gewoon omdat we ze allemaal nodig hebben en vaak lang op vakantie gaan (minstens 6 weken) en niet de minste behoefte hebben om elke dag uit eten te gaan. (Terwijl dat vaak goedkoper is dan zelf koken met de huidige stand van de $).
We hebben ook regelmatig hotelkamers met een keuken(tje) en mijn geliefde is een kunstenares met een magnetron. Of we eten krab of kreeft,( gewoon uit de supermarkt, snowcrab voor $ 9,99 per lbs, niet te geloven..) en dan heb je geen pan nodig. En inderdaad, afgelopen jaar hebben we een volle week aan het strand aan de Gulf gezeten en een week in een bungalow in Palm Springs met volledige keukens. En die parasol is de eerste aankoop...ik kan niet zo goed tegen de volle zon, vandaar. Die aankopen de eerste dag zijn trouwens lang niet voldoende voor de hele reis.
Yeehaw.
Wat boter betreft , ik weet het merk niet meer, maar er zaten inderdaad 4 pakjes in een doosje en de boter smaakte prima.
Karin vroeg waarom wij al die dingen kochten terwijl we niet met een RV gaan.
Gewoon omdat we ze allemaal nodig hebben en vaak lang op vakantie gaan (minstens 6 weken) en niet de minste behoefte hebben om elke dag uit eten te gaan. (Terwijl dat vaak goedkoper is dan zelf koken met de huidige stand van de $).
We hebben ook regelmatig hotelkamers met een keuken(tje) en mijn geliefde is een kunstenares met een magnetron. Of we eten krab of kreeft,( gewoon uit de supermarkt, snowcrab voor $ 9,99 per lbs, niet te geloven..) en dan heb je geen pan nodig. En inderdaad, afgelopen jaar hebben we een volle week aan het strand aan de Gulf gezeten en een week in een bungalow in Palm Springs met volledige keukens. En die parasol is de eerste aankoop...ik kan niet zo goed tegen de volle zon, vandaar. Die aankopen de eerste dag zijn trouwens lang niet voldoende voor de hele reis.
Yeehaw.
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Dan moet ik maar eens bij haar in de leer. Misschien heb je ook een lijstje voor te halen boodschappen voor de magnetron? Nu we met de camper gaan, zal ik daar wat veelvuldiger gebruik van (moeten) maken......Yeehaw schreef: We hebben ook regelmatig hotelkamers met een keuken(tje) en mijn geliefde is een kunstenares met een magnetron. .

Ik krijg het al Spaans benauwd als ik aan eten koken denk! Die krab en kreeft zonder pan spreekt mij trouwens ook wel aan. Hoe werkt dat dan?
Gr. Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
Ik kan nog niet eens brood ontdooien in zo'n ding dus dat zal je aan A. moeten vragen Marjan.
De kreeft en de krab koop je geheel klaar. Dus gekookt en al. Als de kreeft nog ronddobbert vragen wij de visboer in de supermarkt om hem voor ons te koken terwijl wij boodschappen doen, maar meestal is hij al kant en klaar. Je kan de kreeft/krab koud eten of ze even in de magnetron leggen. Ook koken wij bv eieren in de koffiepot of kopen een hotpot in America en als we niet willen koken gaan we naar de supermarkt waar vrijwel altijd een soort snackbar is, of we kopen voortreffelijke warme soepen. Safeway heeft wat dat betreft een naam op te houden. Als we weten dat we 's avond krab gaan eten gaan we ook wel 's morgens eerst naar de supermarkt en kopen we hem diepgevroren, dan blijft de koelbox ook de gehele dag koud en is hij 's avonds ontdooid. Vergeet die visafslag in Aransas Pass niet!!
Yeehaw.
De kreeft en de krab koop je geheel klaar. Dus gekookt en al. Als de kreeft nog ronddobbert vragen wij de visboer in de supermarkt om hem voor ons te koken terwijl wij boodschappen doen, maar meestal is hij al kant en klaar. Je kan de kreeft/krab koud eten of ze even in de magnetron leggen. Ook koken wij bv eieren in de koffiepot of kopen een hotpot in America en als we niet willen koken gaan we naar de supermarkt waar vrijwel altijd een soort snackbar is, of we kopen voortreffelijke warme soepen. Safeway heeft wat dat betreft een naam op te houden. Als we weten dat we 's avond krab gaan eten gaan we ook wel 's morgens eerst naar de supermarkt en kopen we hem diepgevroren, dan blijft de koelbox ook de gehele dag koud en is hij 's avonds ontdooid. Vergeet die visafslag in Aransas Pass niet!!
Yeehaw.
Ik mag waanzinnig graag koken... tja.. en vooral tijdens de vakantiehekkie schreef:Yeehaw schreef: Ik krijg het al Spaans benauwd als ik aan eten koken denk! Die krab en kreeft zonder pan spreekt mij trouwens ook wel aan. Hoe werkt dat dan?
Gr. Marjan

Vrolijke groetjes,
Go T@bbing!!!!
Ha, leuke tip!Yeehaw schreef:Ook koken wij bv eieren in de koffiepot
Johan
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Mag ik eens vragen wat jullie allemaal met de overschot en met de niet eetbare spullen. Matjes, potjes, etc...laten jullie dit achter of gaat het allemaal mee naar huis ?
Hans
Hans
Weblog Zuidwesten van 6 tot en met 28 Juni 2009: http://reizen.deveuster.eu
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Niet opgemaakte etenswaren gaan weg. Wij kopen trouwens niet zoveel in, liever een keer vaker, dan met van alles blijven zitten. Matjes, vuilnisbakje e.d. gaan niet in maar naast de vuilniscontainer op de laatste camping, zodat er altijd nog iemand iets van mee kan nemen. Wasmiddel laat ik achter in de laatste wasserette en ik meld dat even bij de receptie, zodat ze weten dat het meegenomen kan worden of ik bied het persoonlijk aan aan iemand die er aan het wassen is.
Sommige dingen gaan mee, maar nu staat er bijvoorbeeld een grote krat met spullen bij vrienden in Californië. Die gaat dit jaar weer mee en aan het eind zal veel weggegooid worden, want we vliegen terug vanaf Denver.
Sommige dingen gaan mee, maar nu staat er bijvoorbeeld een grote krat met spullen bij vrienden in Californië. Die gaat dit jaar weer mee en aan het eind zal veel weggegooid worden, want we vliegen terug vanaf Denver.
- Annie
- Amerika-expert
- Partner van: Rob
- Contacteer:
Haha, toen ik vroeger in het zusterhuis woonde,boven de instelling waar ik werkte, warmde ik wel eens soep in de koffie pot.johan1973 schreef:Ha, leuke tip!Yeehaw schreef:Ook koken wij bv eieren in de koffiepot
Johan
Idd, ook wel eens soep in de koffiepot!!!
Wij nemen ook nooit iets mee terug. We geven de spullen aan anderen, en in Scottsdale hebben we vrienden die eea voor ons bewaren, en in Perth staan volgend jaar weer de parasol en de stoeltjes klaar bij andere vrienden. Geen hotels meer nodig in Scottsdale en Perth, we blijven dan lekker bij hen thuis voor een aantal dagen.
Yeehaw
Wij nemen ook nooit iets mee terug. We geven de spullen aan anderen, en in Scottsdale hebben we vrienden die eea voor ons bewaren, en in Perth staan volgend jaar weer de parasol en de stoeltjes klaar bij andere vrienden. Geen hotels meer nodig in Scottsdale en Perth, we blijven dan lekker bij hen thuis voor een aantal dagen.
Yeehaw
We houden nooit veel over. Maar de meeste dingen worden weggegooid of we vragen aan andere campinggasten of ze iets willen hebben, zoals dingen die nog onaangebroken zijn. En die wok gaat mee als er nog plek voor is anders....gaat die ook de container in.Veusy schreef:Mag ik eens vragen wat jullie allemaal met de overschot en met de niet eetbare spullen. Matjes, potjes, etc...laten jullie dit achter of gaat het allemaal mee naar huis ?
Hans
Stoelen krijgen we dit keer van Road Bear.
vrolijke groetjes,
Go T@bbing!!!!
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
na al jouw uitleg is het me duidelijk hoe je de spullen die je koopt, aan het begin van de reis, besteedt......ik vroeg me al af wat je oa met eieren in een hotel kamer moest doen...................maar is nu helemaal duidelijk. Inventief maar ik moest er wel even mee lachen ( niet negatief bedoelt hoor zie het al helemaal voor me....) :rockon:Yeehaw schreef:Idd, ook wel eens soep in de koffiepot!!!
Yeehaw
karin
http://www.maudluuk.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false; onze juni-juli 2012 reis AZ-NM-CO-UT-NV
http://www.devanhaveretjesusa2008.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.newyork2010karinenjohn.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.devanhaveretjesusa2008.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.newyork2010karinenjohn.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
We moeten er zelf ook vaak om lachen hoor Karin. Hier is nog een ideetje om drankjes snel koud te krijgen.
Vul de wasbak met een beetje water. Voeg ijsblokjes toe (elk hotel heeft een machine), leg er blikjes in, doe er een handdoek over en binnen 10 minuten zijn de blikjes koud....geen koelkast nodig.
Vul de wasbak met een beetje water. Voeg ijsblokjes toe (elk hotel heeft een machine), leg er blikjes in, doe er een handdoek over en binnen 10 minuten zijn de blikjes koud....geen koelkast nodig.
Hallo allemaal,
Als ik jullie lijstjes allemaal lees vraag ik mij af of jullie alle dagen zelf eten klaar maken? Wij willen eigenlijk niet zo heel veel zelf koken (we hebben tenslotte vakantie en ik ben geen kookliefhebber). Ik wist ook niet dat je stoeltjes moet gaan aanschaffen. Zit dit niet bij de camper (roadbear)? Weet iemand dit? Wij reizen met 3 kinderen wat is dan wijsheid?
Esther
Als ik jullie lijstjes allemaal lees vraag ik mij af of jullie alle dagen zelf eten klaar maken? Wij willen eigenlijk niet zo heel veel zelf koken (we hebben tenslotte vakantie en ik ben geen kookliefhebber). Ik wist ook niet dat je stoeltjes moet gaan aanschaffen. Zit dit niet bij de camper (roadbear)? Weet iemand dit? Wij reizen met 3 kinderen wat is dan wijsheid?
Esther
- Annie
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik dacht dat er geen stoeltjes bij zaten, soms tijdens een aktie krijg je ze er wel eens bij.estherD schreef:Hallo allemaal,
Esther
Stoeltjes kosten bij de Wal*mart niet zoveel.
Als je ze moet huren zijn ze vaak duurder en zitten voor geen meter.
Om je een idee te geven, zo'n vissersstoeltje, met een glashouder in de armsteun kostte $ 10,--. Ik had een hele luxe, zeg maar een vissersfautieul, voor de enorme prijs van $ 20,--. Je kan ze opvouwen en ze zitten prima.
- hekkie
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij kopen elk jaar bij onze 1e boodschappenstop stoeltjes met armleuning bij de Wal*Mart. We proberen meestal even uit welke het beste zitten en we betalen nooit meer dan zo'n $ 8 p.st.
Marjan
"Moeten" is een groot woord, maar bij de camper zitten ze in elk geval niet. Wel is het zo dat op elke campingplaats waar ook in Amerika, er een picknicktafel aanwezig is, zodat je altijd kunt zitten. Wij vinden het echter ook fijn om buiten eens lekker lui achterover te zitten tegen een rugleuning aan. Vandaar onze aanschaf van de stoeltjes.....estherD schreef: Ik wist ook niet dat je stoeltjes moet gaan aanschaffen. Zit dit niet bij de camper (roadbear)?

Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
- Annie
- Amerika-expert
- Contacteer:
IK weet niet wat de huur van de stoeltjes bij Road Bear is.
Maar bij El-Monte is het 10 dollar, dat zijn dan van die regiseurstoeltjes, waar je kaarsrecht in moet zitten.
Wij vinden ze iig niet erg lekker zitten.
Maar bij El-Monte is het 10 dollar, dat zijn dan van die regiseurstoeltjes, waar je kaarsrecht in moet zitten.
Wij vinden ze iig niet erg lekker zitten.
- hekkie
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hier kun je zien wat voor stoeltjes wij altijd kopen in Amerika. De rode zijn van Jan en mij en de groene van Rob en Annie.
Ook zie je hier de door mij al genoemde picknicktafel. Het tentje op de achtergrond is van ons. Rob en Annie hadden een camper bij zich. De foto is gemaakt in het Kodachrome State Park in juni 2007.

Marjan
Ook zie je hier de door mij al genoemde picknicktafel. Het tentje op de achtergrond is van ons. Rob en Annie hadden een camper bij zich. De foto is gemaakt in het Kodachrome State Park in juni 2007.

Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
Dank allemaal voor de tips.
De stoeltjes er comfortable uit, jammer dat je ze daarna niet mee naar huis kunt nemen.
Maar dan zal met meer spullen het geval zijn vrees ik.
Groet, Esther
De stoeltjes er comfortable uit, jammer dat je ze daarna niet mee naar huis kunt nemen.
Maar dan zal met meer spullen het geval zijn vrees ik.

Groet, Esther
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 20 Reacties
- 2915 Weergaves
-
Laatste bericht door Almere vak V
-