rolandb5 schreef:Hier weer wat vraagjes:
-Wat vinden jullie van het nieuwe schema? Ik hecht veel waarde aan de mening van jullie kenners. Praktijkervaring is altijd het best

Prima, rustige route zo!
Doe Bryce tussen Page en Zion anders maak je een omzeg, en plan misschien ook een overnachting bij Bryce, dan kun je er een zonsopgang/-ondergang mee maken.
rolandb5 schreef:
-Zijn er aan de oostingang (oost van Tioga pas) van Yosemitepark ook mooie dingen te bezoeken?
Mono Lake is een bezoek waard, ligt bij Lee Vining. Bodie (niet Brodie) heb je al genoemd. Als je van Lone Pine komt en je wilt via Bodie naar Yosemite (of daarbuiten) dan heb je niet veel tijd meer voor het oostelijke deel van Yosemite terwijl je daar prachtige wandelingen kunt maken en ook leuke korte stops hebt.
rolandb5 schreef:
-Is er een hotel aan te raden in de buurt van de oostkant van Yosemitepark?
Wij vinden Mammoth Lakes (Motel6) of Lee Vining goed gelegen als je van Death valley komt. ga je naar Bodie, dan kun je beter in Lee Vining overnachten. Aan de oostkant van het park heb je Tuolumne Lodge, maar dat is vrijwel altijd volgeboekt.
rolandb5 schreef:
-Naar aanleiding van de opmerking van Leonie: zijn de beide Disneyparken in 1 dag te bezoeken? Zo nee, wat zouden jullie kiezen?
Disneyland (niet Disneyworld) lijkt vrij veel op Disneyland Parijs. Het California Adventure Park staat op onze agenda voor de komende zomer, daar kan ik nog niets over vertellen, maar het lijkt me wel een aanrader.
rolandb5 schreef:
-Wat is de meest interessante rim (of rims) om in Grand Canyon te zien?
Bedoel je de South of North Rim, of bedoel je wat je aan de South Rim moet zien?
Ik neem aan dat je alleen naar de South Rim gaat. Houd er rekening mee dat het westelijke deel daarvan (naar Hermits Rest) vanaf juli helemaal afgesloten is. Tot die tijd is het deels afgesloten. Neem in elk geval de westrim mee voorzover open, en doe een stuk van de Bright Angel Trail. De uitzichtpunten aan de oostrim kun je bezoeken op weg naar Page.
Breng ook een bezoek aan het visitor center en doe mee aan een ranger activiteit (geldt voor elk park).
Marianne