Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Camper Route rond Las Vegas en naar SFO (met baby) - Tips?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Elvira
Amerika-newbie

Camper Route rond Las Vegas en naar SFO (met baby) - Tips?

Bericht door Elvira »

Hallo allemaal,

Over 2 weken gaan wij met camper en ons zoontje van 8 maanden naar de VS. Zelf heb ik het gebied ooit al per auto gedaan (zie http://www.bumabuma.nl/reizen/WestUSA01.php), maar nu hebben we de route is aangepast op ons zoontje: Niet te lange ritjes en redelijk wat vrije dagen.

De tijden komen van Google Maps. Is er een algemene stelregel te geven voor de 'vertragende factor' van een camper? Of scheelt dat te veel per type weg?

De eerste 2 dagen en de laatste 4 dagen (Memorial Day) hebben we gereserveerd, de rest staat open...

Wie heeft er nog tips en adviezen? Alvast bedankt voor alle reacties... (een uitgebreid reisverslag komt er zeker)

Code: Selecteer alles

Dag Datum                 Plek                              Km   Duur  Wat
 1  vrijdag 9 mei 2008    Aankomst Las Vegas                           Vliegen
 2  zaterdag 10 mei 2008  Kingman (KOA)                     168  1:52  Camper ophalen (13:00-16:00 uur)
 3  zondag 11 mei 2008    Grand Canyon, US-180              270  2:31  (Via route 66: 295 km, 3:30 uur)
 4  maandag 12 mei 2008   Grand Canyon, US-180      
 5  dinsdag 13 mei 2008   Monument Valley, UT               289  3:29  
 6  woensdag 14 mei 2008  Moab                              234  2:35  
 7  donderdag 15 mei 2008 Moab      
 8  vrijdag 16 mei 2008   Capitol Reef National Park        252  2:49  
 9  zaterdag 17 mei 2008  Bryce Canyon National Park        166  2:30  
10  zondag 18 mei 2008    Bryce Canyon National Park      
11  maandag 19 mei 2008   Zion National Park                143  1:54  
12  dinsdag 20 mei 2008   Zion National Park      
13  woensdag 21 mei 2008  Las Vegas                         258  2:40  (alternatief is Pahrum, 103km/1:15 uur verder)
14  donderdag 22 mei 2008 Lone Pine                         396  4:31  
15  vrijdag 23 mei 2008   Yosemite (Mono Lake)              185  2:04  
16  zaterdag 24 mei 2008  Yosemite (Yosemite Ridge Resort)  146  2:21  http://www.yosemiteridge.com/
17  zondag 25 mei 2008    Yosemite (Yosemite Ridge Resort)   
18  maandag 26 mei 2008   Oakland (Anthony Chabot)          226  2:47  http://www.ebparks.org/parks/anthony_chabot
19  dinsdag 27 mei 2008   San Francisco, CA                   8  0:16  Camper inleveren (9:00-11:00 uur)
20  woensdag 28 mei 2008  San Francisco, CA                            Vliegen
Bijlagen
route.jpg
Laatst gewijzigd door Elvira op 27 apr 2008, 13:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Camper Route rond Las Vegas en naar SFO (met baby) - Tips?

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo Elvira,
Ik denk dat het me de camper wel meevalt qua tijden, behalve als je in de bergen zit, maar dat valt wel mee op jullie route. En daar waar je misschien wat minder hard kunt rijden hebben jullie al minder lange afstanden ingepland.

De afstand op dag 15 kan niet kloppen lijkt mij, van Lone Pine naar Lee Vining is ongeveer 2,5 uur.
De volgende dag zul je wel meer tijd kwijt zijn. Ik neem aan dat jullie dan ook nog wel naar de vallei zullen rijden en niet direct naar de camping gaan, maar ook als je rechtstreeks rijdt zal het wel meer tijd kosten dan 2 uur en 20 minuten. Vergeet ook niet tijd te nemen voor de omgeving van de Tioga Road. Bij Tenaya Lake kun je heerlijk aan het strand zitten. Er zijn ook mooie korte wandelingen in de omgeving van de Tioga Road te maken.

Marianne
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Toch gaat het met een camper vaak allemaal net wat minder vlot, is onze ervaring. Niet erg, het is vakantie, nietwaar? Ik reken zelf altijd ongeveer 10 minuten per uur erbij. Op de Interstates zal het allemaal meevallen, op bijvoorbeeld de route tussen Capitol Reef en Bryce merk je het wat meer.

Wij hebben alle trajecten die jullie rijden met de camper al eens gedaan en het zijn inderdaad dagen die best goed te doen zijn zo hoor. Komt helemaal goed!
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

@Marianne, ik ben het niet met je eens over de reistijden met een camper, je kan natuurlijk gewoon 65/70 mile gaan rijden met dat ding, maar dan wil je de benzine rekening niet zien.
Wij houden op Interstates 60 Mph en op andere wegen 50Mph aan of de maximum snelheid moet lager liggen. :wink:
Zoals Monique al aangaf, kan je per uur 10 minuten extra rekenen.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Annie schreef:@Marianne, ik ben het niet met je eens over de reistijden met een camper, je kan natuurlijk gewoon 65/70 mile gaan rijden met dat ding, maar dan wil je de benzine rekening niet zien.
Wij houden op Interstates 60 Mph en op andere wegen 50Mph aan of de maximum snelheid moet lager liggen. :wink:
Zoals Monique al aangaf, kan je per uur 10 minuten extra rekenen.
En de benzine buiten beschouwing gelaten: zeker met een grote camper zoals wij mee rijden, heb je meer last van rijwind en hebben oneffenheden in de weg ook veel meer invloed op het rijden. Zeker in staten met slechte wegen (Californië!) zal je toch anders rijden met een camper vol lading, serviesgoed e.d. dan met een personenauto.
Elvira
Amerika-newbie

Bericht door Elvira »

Dank voor de antwoorden!

Lone Pine naar Lee Vining afstand klopt inderdaad niet, moet i.d.d. 2:04 zijn.

Ik zag trouwen dat Canyon lands ook nog minimaal een uur rijden van Moab lag. Stel dat ik moet kiezen, welke park zal ik dan doen: Canyon lands of Arches?
(we houden i.v.m. de kleine het liefs wandelingen van 3 a 4 uur max)

En een campervraagje: Als het lukt staan we vaak op een NP camping. Ik neem aan dat we daar wel ergens in de buurt iedere keer water kunnen tanken en de toilet kunnen legen?
En is 3 a 4 uur rijden voldoende om de accu weer op te laden voor 2 dagen? (er vanuitgaande dat we netjes/zuinig doen met energie)

E.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Elvira schreef:Dank voor de antwoorden!

Lone Pine naar Lee Vining afstand klopt inderdaad niet, moet i.d.d. 2:04 zijn.

Ik zag trouwen dat Canyon lands ook nog minimaal een uur rijden van Moab lag. Stel dat ik moet kiezen, welke park zal ik dan doen: Canyon lands of Arches?
(we houden i.v.m. de kleine het liefs wandelingen van 3 a 4 uur max)
Is erg moeilijk, je zou er voor kunnen kiezen om in Arches de hike te doen en in Canyonlands alleen de viewpoints te bezoeken met eventueel een korte (half uur) hike er bij

En een campervraagje: Als het lukt staan we vaak op een NP camping. Ik neem aan dat we daar wel ergens in de buurt iedere keer water kunnen tanken en de toilet kunnen legen?
Veel campgrounds in de NPs hebben een dumpstation waar je vuil water kan lossen en schoonwater innemen
En is 3 a 4 uur rijden voldoende om de accu weer op te laden voor 2 dagen? (er vanuitgaande dat we netjes/zuinig doen met energie)
Dat gaat niet lukken als je twee dagen stil blijft staan hebben je accus niet genoeg vermogen , je kan dit oplossen met een kort ritje of door de motor een half uur te laten draaien.
E.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer