Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Route, hulp gevraagd
-
- Amerika-ontdekker
Route, hulp gevraagd
Hallo,
wij gaan eind juni/juli (voor het eerst)21 dagen naar zuidwest USA. We starten en eindigen in LA. Ik denk dat ik onderstaande indeling nog aan moet passen. ik heb een dag extra met LA ingevuld omdat ik een dag soort "over" had, maar dat komt omdat ik niet goed weet waar ik deze het hardste nodig heb.
Tips zijn erg welkom!
bedankt! gr willemijn
30 Juni Amsterdam – LA
1 Juli LA- Laguna Beach –Palm Springs
2 Juli Palm Springs- Phoenix –Flagstaff
3 Juli Grand Canyon
4 Juli Grand Canyon – Page
5 Juli Page (Lake Powell) - Bryce
6 Juli Bryce- Zion
7 Juli Zion (evt al naar las vegas) 2.5 uur
8 juli Las Vegas
9 juli Las Vegas
10 Juli Las Vegas – Lone Pine (door death valley)
11 Juli Lone Pine - Yosemite
12 Juli Yosemite
13 Juli Yosemite- SF
14 juli SF
15 Juli SF
16 Juli SF – Monterey / Carmel
17 Juli Monterey- Santa Maria/ San Simeon
18 Juli Santa Maria/ San Simeon - Los Angeles
19 Juli Los Angeles
20 Juli Los Angeles
21 Juli LA- Amsterdam
wij gaan eind juni/juli (voor het eerst)21 dagen naar zuidwest USA. We starten en eindigen in LA. Ik denk dat ik onderstaande indeling nog aan moet passen. ik heb een dag extra met LA ingevuld omdat ik een dag soort "over" had, maar dat komt omdat ik niet goed weet waar ik deze het hardste nodig heb.
Tips zijn erg welkom!
bedankt! gr willemijn
30 Juni Amsterdam – LA
2 Juli Palm Springs- Phoenix –Flagstaff
3 Juli Grand Canyon
4 Juli Grand Canyon – Page
5 Juli Page (Lake Powell) - Bryce
6 Juli Bryce- Zion
7 Juli Zion (evt al naar las vegas) 2.5 uur
8 juli Las Vegas
9 juli Las Vegas
12 Juli Yosemite
13 Juli Yosemite- SF
14 juli SF
15 Juli SF
17 Juli Monterey- Santa Maria/ San Simeon
18 Juli Santa Maria/ San Simeon - Los Angeles
19 Juli Los Angeles
20 Juli Los Angeles
21 Juli LA- Amsterdam
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Route, hulp gevraagd
Je zou een overnachting in Death Valley kunnen doen,of vanuit Phoenix een dag extra nemen om via de Apache Trail en Sedona naar Flagstaff te rijden,beide opties zijn zeer de moeite waard.
Lijkt een rustige route.
Je zou een dag LA naar het begin kunnen verplaatsen.
Reserveren lijkt me in juli een must, zeker in Grand Canyon en Yosemite.
Je kunt meer uit die 3 weken halen door een dag LV en een dag LA in te ruilen voor de schitterende route: Page - Kayenta - 163- Monument Valley -Mexican Hat - 261 - 95 - 24 - Capitol Reef - Torrey - 12 - Bryce, en onderweg in Mexican Hat of Bluff en Torrey overnachten.
Johan
Je zou een dag LA naar het begin kunnen verplaatsen.
Reserveren lijkt me in juli een must, zeker in Grand Canyon en Yosemite.
Je kunt meer uit die 3 weken halen door een dag LV en een dag LA in te ruilen voor de schitterende route: Page - Kayenta - 163- Monument Valley -Mexican Hat - 261 - 95 - 24 - Capitol Reef - Torrey - 12 - Bryce, en onderweg in Mexican Hat of Bluff en Torrey overnachten.
Johan
-
- Amerika-ontdekker
Bedankt voor de tips!
Vooralsnog aangepast route:
30 Juni Amsterdam – LA
2 Juli Palm Springs- Phoenix
3 Juli Apache Trail- Flagstaff
4 Juli Grand Canyon
5 Juli Grand Canyon – Page
6 Juli Page (Lake Powell) – Bryce
7 Juli Bryce- Zion
8 Juli Zion (evt al naar las vegas)
9 Juli Las Vegas
12 Juli Yosemite
13 Juli Yosemite
14 juli SF
15 Juli SF
17 Juli Higway 1(Monterey- San Simeon(big sur)
18 Juli Highway 1 (Pismo Beach – LA)
19 Juli Los Angeles
20 Juli Los Angeles
21 Juli LA- Amsterdam
Vooralsnog aangepast route:
30 Juni Amsterdam – LA
2 Juli Palm Springs- Phoenix
3 Juli Apache Trail- Flagstaff
4 Juli Grand Canyon
5 Juli Grand Canyon – Page
6 Juli Page (Lake Powell) – Bryce
7 Juli Bryce- Zion
8 Juli Zion (evt al naar las vegas)
9 Juli Las Vegas
12 Juli Yosemite
13 Juli Yosemite
14 juli SF
15 Juli SF
17 Juli Higway 1(Monterey- San Simeon(big sur)
18 Juli Highway 1 (Pismo Beach – LA)
19 Juli Los Angeles
20 Juli Los Angeles
21 Juli LA- Amsterdam
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou, zo lang je nog wat kunt schuiven, eerst de overnachtingen in Yosemite en Grand Canyon vastleggen, zeker als je in of dichtbij het park wilt zitten. Dan kun je daarna nog kijken of je LA in het begin of aan het eind van de reis doet.
Ik zou ook kiezen voor een overnachting in Death Valley, en dan nog een overnachting vlak voor Yosemite ipv Lone Pine. Zo heb je DV met het mooiste licht, en voor Yosemite heb je dan ook tijd voor de oostkant. Zie ook ons reisverslag 2006, vanaf 10 augustus.
In plaats van de route via Phoenix kun je ook via Prescott en Sedona naar de Grand Canyon rijden.
Marianne
Ik zou ook kiezen voor een overnachting in Death Valley, en dan nog een overnachting vlak voor Yosemite ipv Lone Pine. Zo heb je DV met het mooiste licht, en voor Yosemite heb je dan ook tijd voor de oostkant. Zie ook ons reisverslag 2006, vanaf 10 augustus.
In plaats van de route via Phoenix kun je ook via Prescott en Sedona naar de Grand Canyon rijden.
Marianne
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Sedona kan je makkelijk meenemen na de Apache Trail,ook Montezhuma's castle kom je langs.
Lijkt me een uitstekende route met overal voldoende tijd om alles te zien. Inderdaad GC en Yosemite boeken. De rest kan later.
Januari 2014, 8 dagen New York http://newyork2014.reisverslag.com" onclick="window.open(this.href);return false;
September 2010, 10 dagen Orlando Florida geweest: http://milanenmira.reismee.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
September 2007 3 weken west-USA: http://www.everyoneweb.com/AMERIKA2007/" onclick="window.open(this.href);return false;
September 2010, 10 dagen Orlando Florida geweest: http://milanenmira.reismee.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
September 2007 3 weken west-USA: http://www.everyoneweb.com/AMERIKA2007/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik denk dat je nog een dag van LA kan afsnoepen en dan een dag besteden in Oak Creek Canyon nabij Sedona en Flagstaff, zeker de moeite waard, mooie bosrijke scenic drive en veel wandeltrails als je daar van houdt.Pete.Z schreef:Je zou een overnachting in Death Valley kunnen doen,of vanuit Phoenix een dag extra nemen om via de Apache Trail en Sedona naar Flagstaff te rijden,beide opties zijn zeer de moeite waard.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht