Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Tips gevraagd voor campings / RV-parks langs kust - Route 1
Tips gevraagd voor campings / RV-parks langs kust - Route 1
Wie heeft goede tips voor RV-parken aan de kust / route 1?
We vervolgen onze reis op maandag 28 juli vanuit San Fransicsco via Route 1 naar L.A. We hebben begrepen dat dan vooral het eerste stuk erg "scenic" is en willen daarom die maandag maximaal tot 17 mls drive rijden (ca. 200 km) wie weet daar bijvoorbeeld een RV park. Liefst bij het strand in de buurt (omgeving Carmel / Pebble Beach). We willen daar 2 nachten blijven en dan door richting Santa Barbara. Dat mag dan een langere afstand zijn want het schijnt dan weer minder "scenic" te worden (??). Vervolgens willen we eindigen op een RV-Park noordelijk, maar op handige afstand van L.A.
Please Advise!!! Dank voor jullie tips bij voorbaat!!
* Note mod - Marco
Titel verduidelijkt en aanvang van het bericht naar de normale lettergrootte aangepast.
We vervolgen onze reis op maandag 28 juli vanuit San Fransicsco via Route 1 naar L.A. We hebben begrepen dat dan vooral het eerste stuk erg "scenic" is en willen daarom die maandag maximaal tot 17 mls drive rijden (ca. 200 km) wie weet daar bijvoorbeeld een RV park. Liefst bij het strand in de buurt (omgeving Carmel / Pebble Beach). We willen daar 2 nachten blijven en dan door richting Santa Barbara. Dat mag dan een langere afstand zijn want het schijnt dan weer minder "scenic" te worden (??). Vervolgens willen we eindigen op een RV-Park noordelijk, maar op handige afstand van L.A.
Please Advise!!! Dank voor jullie tips bij voorbaat!!
* Note mod - Marco
Titel verduidelijkt en aanvang van het bericht naar de normale lettergrootte aangepast.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: kust campings / RV parks aan Route 1
Ik denk dat je heel veel vindt als je de zoekfunctie gebruikt (zoeken op Monterey en camping geeft al wat tips).
Als je iets verder rijdt kun je bij Big Sur overnachten, daar hebben wij twee keer met de tent gekampeerd. Erg mooi. Wel reserveren lijkt mij.
Marianne
Als je iets verder rijdt kun je bij Big Sur overnachten, daar hebben wij twee keer met de tent gekampeerd. Erg mooi. Wel reserveren lijkt mij.
Marianne
Re: Tips gevraagd voor campings / RV-parks langs kust - Route 1
Dat "scenic" klopt niet, het stuk Hwy-1 tussen Santa Cruz en Monterey is absoluut niet scenic, ten noorden van Santa Cruz ken ik niet, maar juist tussen Monterey en San Simeon ligt een heel mooi deel van Hway-1. Big Sur is inderdaad erg mooi, als er nog plaats is.
groet, Alje
groet, Alje
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Je zit midden in het hoogseizoen dus zullen de campgrounds langs de kust erg druk zijn en heel duur, buiten het seizoen worden in het weekend de prijzen al verdubbeld dus zal dat voor het hoogseizoen ook door de week wel zijn.
Misschien uitwijken naar een campground een paar mile van de kust weg, er zijn ook een aantal mooie State Parks met campground.
Voor de kuststrook zal reserveren zeker noodzakelijk zijn.
Wij hebben in 2001 (zie verslag) in Pismo Beach op een mooie campground gestaan, die lag niet zo ver van de kust af.
Rob
Misschien uitwijken naar een campground een paar mile van de kust weg, er zijn ook een aantal mooie State Parks met campground.
Voor de kuststrook zal reserveren zeker noodzakelijk zijn.
Wij hebben in 2001 (zie verslag) in Pismo Beach op een mooie campground gestaan, die lag niet zo ver van de kust af.
Rob
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Onze ervaringen met Marina Dunes RV Park (pal aan de kust) zijn erg goed, evenals die met Pismo Coast Villagein Pismo Beach.
En ja, de kust is nooit goedkoop, maar wel erg mooi. Het mooiste stuk ligt inderdaad tussen Monterey en Morro Bay zo'n beetje.
En ja, de kust is nooit goedkoop, maar wel erg mooi. Het mooiste stuk ligt inderdaad tussen Monterey en Morro Bay zo'n beetje.
Ik ben hier 2x geweest, 1x in 2004 met de camper en in 2006 met de auto. Nu gaan we weer, met de camper. Het stuk tussen Monterey en San Simeon vind ik het mooiste. Maar ook onder San Simeon blijft het nog heel lang een mooie route, erg de moeite waard. Vanaf San Luis Obispo vind ik de route minder worden mooi worden en zou ik gaan versnellen.
Als je optimaal van de omgeving rondom Carmel, Big Sur en San Simeon wilt genieten, zou je kunnen overwegen om niet 2 nachten in Carmel te blijven maar bijv. 1 nacht in Big Sur en 1 nacht in San Simeon. Big Sur - San Simeon is ongeveer 70 miles, daar heb je dan alle tijd voor. Waar je wel rekening mee moet houden is dat het 's ochtends erg kan misten in dat gebied, soms tot 12.00 uur, dus het is goed als je niet te ver hoeft te rijden en wat later kunt vertrekken als het mist.
In Big Sur zijn veel campings, ik kan er niet een aanbevelen vanuit eigen ervaring. In San Simeon kan ik je de camping van het prachtige State Park erg aanbevelen. Geen electriciteit voor de camper, maar wel een fantastische lokatie!
Jan
Als je optimaal van de omgeving rondom Carmel, Big Sur en San Simeon wilt genieten, zou je kunnen overwegen om niet 2 nachten in Carmel te blijven maar bijv. 1 nacht in Big Sur en 1 nacht in San Simeon. Big Sur - San Simeon is ongeveer 70 miles, daar heb je dan alle tijd voor. Waar je wel rekening mee moet houden is dat het 's ochtends erg kan misten in dat gebied, soms tot 12.00 uur, dus het is goed als je niet te ver hoeft te rijden en wat later kunt vertrekken als het mist.
In Big Sur zijn veel campings, ik kan er niet een aanbevelen vanuit eigen ervaring. In San Simeon kan ik je de camping van het prachtige State Park erg aanbevelen. Geen electriciteit voor de camper, maar wel een fantastische lokatie!
Jan
Bedankt voor jullie aardige en nuttige tips zover!!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht