Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Planning oktober 16 dagen !!

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
snakegt
Amerika-ontdekker

Planning oktober 16 dagen !!

Bericht door snakegt »

Dit jaar weer lekker naar Amerika!! kan niet wachten duurt nog te lang :cry:
We hebben ruim 16 dagen lang de tijd....ik weet het ...veelste weinig voor wat ik wil waarschijnlijk.
Ik hoop dat dit toch een logische planning is. Wil vooral de steden bezoeken, maar wil toch wat van het land zelf ook zien. Ik hoef niet echt alles heel goed te bekijken, ik wil gewoon van alles een beetje hebben gezien en meegemaakt.
hiervoor heb ik gekozen voor de route Pacific highway en yosemite. Ik heb nu globaal gepland, ik kan op zich nog wel stedendag(en) skippen om een extra natuurpark te pakken. Ik weet dat ik veel mis door deze haastige planning,
maar wat mis ik nou echt! Betere suggesties? Alles is welkom...

Onze planning:

19 okt Vlucht Amsterdam - New York ...we komen om 15uur aan dus kan nog lekker veel doen !!
20 New York
21 New York
22 New York
23 okt Vlucht New York - Los Angeles
24 Los Angeles
25 Los Angeles
26 Los Angeles
27 Pacific Highway richting San Francisco
28 okt San Francisco
29 San Francisco
30 San Francisco
31 okt Yosemite
1 nov Death Valley
2 nov Las Vegas
3 Las Vegas
4 Las Vegas in de avond Vlucht Las vegas - Amsterdam
5 nov Aankomst Amsterdam

Yosemite en Death valley wil ik vooral met de auto erdoor heen, is dat te doen ieder 1 dag?
buur
Amerikakenner

Re: Planning oktober 16 dagen !!

Bericht door buur »

Hallo! 16 Dagen California (en een beetje Nevada) - lekker! :D

Maar:
30 San Francisco
31 okt Yosemite
1 nov Death Valley
2 nov Las Vegas
Dat is toch te wenig tijd. Mijn tip: Een nacht weniger in LA, en een nacht meer in dit deel van je reis.
Groetjes, Thomas.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

En haal een dag van San Francisco af voor Highway 1, die red je ook niet in 1 dag.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ja, een nacht meer langs de kust en nog een nacht ergens bij Yosemite-Death Valley zou ook mijn idee zijn. Als je pech hebt is de Tioga Pass al gesloten, dus wat extra tijd lijkt me sowieso handig.
Wordt echter lastig in te passen als je veel tijd voor de steden wilt houden.
Waarom niet in SF beginnen, tijd nemen voor de kustweg en dan van LA naar Las Vegas, eventueel via Death Valley? De route is minder mooi dan via Yosemite maar je hebt neer tijd voor wat er over blijft.

Of de kust overslaan, rechtstreeks van LA naar SF rijden en tijd nemen voor Yosemite en Death Valley.

Marianne
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

Je zou ook een stuk van Highway 1 kunnen doen, heb je toch een mooie indruk van hoe het is.
Verder zou ik, zoals de andere ook al aan gaven een dag minder in LA en SF doen.
snakegt
Amerika-ontdekker

Bericht door snakegt »

Wat ik zo wie zo wil doen is de kustweg en de yosemite doorheen gaan. Ben er nog nooit geweest, maar door jullie advies en verschillende sites over deze 2 gebieden ben ik er heel erg enthousiast over. Door de liggingen van van de kustweg en yosemite staat mijn route min of meer vast lijkt me....of niet?
Ik zou inderdaad wat moeten in korten bij de steden...maar welke? Ben nog nooit in Californie geweest, dus weet ook niet welk stad meer tijd neemt dan een andere stad.
Maar daarom hebben we ook besloten om de hotels niet van te voren te boeken..alleen die in NY dan.
Ik zit alleen meer met de route van san francisco naar Las Vegas. Daartussen wilde ik yosemite en Death Valley meepakken...maar dat is een elle lange stuk. MAar ik zou niet weten hoe mijn route dan moet lopen.
RoyBergen
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door RoyBergen »

1 dag minder in LA, en een dag voor de grand canyon..... als je die nog niet eerder gezien heb zou ik toch de moeite nemen, vanuit las vegas...
snakegt
Amerika-ontdekker

Bericht door snakegt »

ff een heel andere vraag tussendoor..ik boek mijn ticket via continental.com. Daar kom ik op een bedrag van 750 euro pp. waarvan de tax maar 110 euro is. Komt daar nog iets bij omdat ik uit Nederland vlieg? Lijkt me niet toch? Ik heb geen zin dat als ik mijn Eticket bij de balie afgeef, dat ze dan nog extra fee ofzo gaan heffen.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Het beste zou gewoon zijn om NY te schrappen en te bewaren voor een volgende keer....dan kan je redelijk ruim de tijd nemen in het westen.
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

snakegt schreef:ff een heel andere vraag tussendoor..ik boek mijn ticket via continental.com. Daar kom ik op een bedrag van 750 euro pp. waarvan de tax maar 110 euro is. Komt daar nog iets bij omdat ik uit Nederland vlieg? Lijkt me niet toch? Ik heb geen zin dat als ik mijn Eticket bij de balie afgeef, dat ze dan nog extra fee ofzo gaan heffen.
Het E-ticket hoef je helemaal nergens af te geven, bij een Continental vlucht vanuit Amsterdam kun je gewoon 24 uur vantevoren thuis al inchecken, je moet nog wel je bagage laten labellen, maar de instapkaart heb je thuis al geprint, als je eenmaal betaald hebt komen er geen extra kosten meer bij.

Harry
snakegt
Amerika-ontdekker

Bericht door snakegt »

ok mooi, dan vind ik een prijs van 750 euro wel netjes.
Ook wil ik graag een air vision tour gaan maken in LV over de grand canyon. Kan ik die tickets beter via internet alvast reserveren? of gewoon ter plekke? via internet betaal je ook met dollars, dus de koers-voordeel is daarmee allebei uit, weet alleen niet of het ter plekke veel duurder is.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer