Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Rondreis zuidwesten bijna rond, nog een paar tips gevraagd

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
carpediem
Amerika-ontdekker

Rondreis zuidwesten bijna rond, nog een paar tips gevraagd

Bericht door carpediem »

We hebben naar aanleiding van de tips hier, onze route wat aangepast. Deze ziet er nu als volgt uit:

31-aug Amsterdam - San Francisco
1-sep San Francisco
2-sep San Francisco
3-sep San Francisco - Yosemite
4-sep Yosemite
5-sep Yosemite - Lone Pine
6-sep Lone Pine - Death Valley - Las Vegas
7-sep Las Vegas
8-sep Las Vegas - Hooverdam - Zion
9-sep Zion - Bryce Canyon
10-sep Bryce Canyon - Page (Lake Powell)
11-sep Page - (Antelope Canyon)
12-sep Page - Monument Valley
13-sep Monument Valley - Grand Canyon
14 sep Grand Canyon
15-sep Grand Canyon - Joshua Park
16-sep Joshua Park - Los Angeles
17-sep Los Angeles
18-sep Los Angeles - San Simeon (onderweg
Santa Barbara, Venice beach)
19-sep San Simeon - San Francisco (via highway 1)
20-sep San Francisco - Brussel

En ik heb nog wat vragen aan jullie:

Is een van jullie ook nog naar een ghosttown geweest, bijvoorbeeld Bodie en naar Mono Lake daar in de buurt? Het lijkt me wel leuk en mooi om te zien, maar volgens mij ligt het aardig uit de richting als je van Yosemite richting Death Valley gaat. Hoe is jullie ervaring? En kun je de Tiogapas nemen, als je ook naar Bodie en Mono Lake wil? En waar zou je dan het beste kunnen overnachten?

Death Valley moet je eigenlijk bij zonsondergang/opgang gezien hebben, toch? Misschien kunnen we dan beter daar vlakbij een stop plannen en dan de volgende dag doorrijden naar Las Vegas?

Kunnen we Zion beter een dag langer doen, ten koste van een dag Grand Canyon? Ik heb daar eigenlijk alleen maar een hele dag extra gepland, vanwege de lange rit die eraan vooraf ging.

En Joshua Tree Park, zijn jullie daar nog doorheen gereden? Welke route, stops/overnachtingen hebben jullie gedaan tussen Grand Canyon en Los Angeles?

Wat zouden jullie uit de route halen om een dag te winnen voor de kustroute?

Ik ben benieuwd naar jullie reacties.
Laatst gewijzigd door carpediem op 24 jun 2008, 08:01, 3 keer totaal gewijzigd.
Vinyl
Amerika-ontdekker

Re: reis geboekt naar zuidwesten, nog aanvullende tips?

Bericht door Vinyl »

He Carpe Diem,
jij ook hier, leuk al die informatie he?
Goed voor de voorpret!

Ook het Holiday Inn dus, scheelt een hoop he?
Voor wat betreft Alcatraz: zelf heb ik van de week Alcatraz geboekt, en heb de avondtour genomen. Deze is het meest uitgebreid en ook schijn je een prachtig uitzicht te hebben over SFO.
Op de site van Alcatraz staan de verschillen ook genoemd!

Spreek je weer op het andere forum :D

Vinyl
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo Sandy,

Ik weet niet wat jullie precies willen doen en of jullie je al een beetje hebben georienteerd op wat er in de parken te zien is, maar ik vind dat je erg weinig tijd hebt voor Yosemite, Zion en de kust, terwijl je elders redelijk veel ruimte hebt. Wat hadden jullie bij Monument valley en de Grand Canyon gepland? Een volle dag is prima hoor, bij de GC, maar als je niet graag wandelt is een middag en avond, en misschien nog een deel van de ochtend ook voldoende.
Yosemite is geweldig groot, je ziet erg weinig als je er alleen maar doorheen rijdt, hier moet je minstens twee nachten blijven.
Kijk op http://www.yosemitepark.com voor accommodatie en zoek eens op het forum (met de zoekfunctie, zoeken op bijvoorbeeld "overnachten Yosemite"), er is echt al heel veel over geschreven.

Marianne
tcoppers
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door tcoppers »

Hallo Sandy,

jullie hebben een heel mooie route gepland, maar ik kan me bij Marianne aansluiten ik heb wil toch wel enkele vraagtekens plaatsen. Jullie route komt gedeeltelijke overeen met mijn route van het vorig jaar. Wat betreft SF en Alcatrez ik heb dit vorig jaar vroeg in de morgen gedaan en dat was mooi. Zicht of SF was goed. Maar ik heb ook vaker gelezen dat de avondtour ook mooi is. Ligt er maar aan hoe je het in je planning opneemt. Verder ben ik het met Marianne eens dat een dag Yosemite echt te weinig is. Er is echt zoveel te zien dat een dag niet genoeg. Verder denk ik dat in Page het bezoek aan Antelope Canyon en Rainbow Bridge niet in een dag te doen is. Antelope Canyon kun je het beste tegen het middaguur bezoeken. Dus vertrek vanuit Page rond 11:00am. Voor Rainbow Bridge moet je al snel een hele dag uittrekken. Ik had daar vorig jaar ook al eens naar gekeken en heb toen besloten Rainbow Bridge maar een volgende keer te doen. Het is altijd een kwestie van keuzes :banghead: Jammer. Verder snap ik de omweg van Page via Monument Valley naar Grand Canyon niet. Is echt een omweg. Monument Valley is beste mooi, ik had het niet willen missen op mijn reis van vorig jaar, maar er zo een omweg voor maken weet ik niet. :?: Grand Canyon een hele dag in dit park, daar heb ik ook mijn vraagtekens bij. Als je niet wilt afdalen in de Canayon, dan volstaat aankomen in de late middag, genieten van de zonsondergang dan overnachten in het park of net er buiten in Tusayan en misschioen de volgende morgen geniet van zonsopgang in Grand Canyon. En dan mijn laatste opmerking: de SR-1 is echt een heel mooie weg, maar ik heb er vorig jaar mijn hele route bewust voor omgegooid, zodat ik deze weg van noord naar zuid kon rijden. Daar heb ik ook absoluut geen spijt van gehad. Het schijnt dat deze weg het mooiste is van SF naar LA omdat je dan steeds de oceaan aan de rechterkant hebt en alle mooie viewpoint ook aan die liggen. Is maar een tip, jullie route kan ook gemakkelijk andersom, beginpunt is eindpunt dat is altijd handig.

Groet Theo
Groetjes Theo.

Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here Ja of Nee
Op weg naar een nieuwe lever en een nieuw leven
Mijn reis door het Zuid-Westen in 2022
Afbeelding
carpediem
Amerika-ontdekker

Bericht door carpediem »

He vinyl, leuk je hier ook te zien :-)

Bedankt allemaal voor jullie antwoorden! Dit zet me wel aan het denken.

Met het plannen van de route heb ik rekening gehouden met het aantal miles dat je rijdt. Dus na een dag veel miles afleggen, heb ik steeds een dag zonder rijden ingepland. Vandaar die hele dag in de Grand Canyon, maar als we het inderdaad sneller gezien hebben, kunnen we natuurlijk altijd al eerder wegrijden. We hebben verder geen hotels/motels geboekt.

Voor Yosemite had ik bedacht dat we die ochtend vroeg zouden wegrijden uit SFO, dus redelijke op tijd in Yosemite zouden zijn. Daar dan overnachten en aan het einde van de dag doorrijden naar Lone Pine, om alvast een stuk richting Las Vegas gereden te zijn. Dan hebben we dus ook ruim een dag daar. Maar als dat te weinig is, kunnen we inderdaad een dag in de GC schrappen en die dag extra inzetten in Yosemite.

De route 1 omgekeerd doen, is inderdaad een goed idee, dan heb je de kust aan de rechterkant en dus dichterbij. Is het dan ook gemakkelijker om daar je stops te houden? Kan dat niet als je de route andersom rijdt? De reden dat we de route gepland hebben zoals hierboven beschreven, is dat we dan nog precies kunnen bepalen wanneer we in Yosemite zijn en dus al vast vanaf hier een plek kunnen boeken in het park zelf. Als we de route andersom doen, weten we niet zeker wanneer we in Yosemite zullen zijn en dus weten we ook niet voor welke datum we dan moeten boeken. En ik lees hier en daar dat de Tioga pas in de winter en soms zelfs al in september dicht gaat. Ik dacht dat het dan misschien slimmer was om deze al aan het begin van onze reis te doen, omdat we dan nog in begin september zitten. Of is dit niet iets waar we rekening mee hoeven te houden?

Groeten,
Sandy
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Rainbow Bridge is idd nauwelijks dezelfde dag te bezoeken. 50 miles over het water, 1-1.5 miles lopen, bezoek en weer terug. Dat neemt een groot gedeelte van de dag. Bekijk in Page behalve Antelope Canyon ook Horseshoebend overlook en Glen Canyon Dam en een wandelingetje langs Lake Powell bij Wahweap marina.
Om een dag te winnen en elders door te brengen zou je kunnen overwegen vroeg uit Page weg te gaan op weg naar MV (2.5 uur) dan MV bekijken en vervolgens naar GCNP (3.5 uur) en dan de volgende dag GCNP (na een lange reisdag stay put).
Zelf geef ik de voorkeur aan het rijden van hw 1 van zuid naar noord met de zon in de rug maar hierover zijn al lange discussies gevoerd. Laat weggaan uit Yosemite op weg naar Lone Pine is ok maar niet te laat (nooit in het donker rijden) en Mono Lake mag je niet missen. Als je om ongeveer 1 pm vertrekt ben je voor donker in Lone Pine en kan je nog een paar keer stoppen onderweg. Ik heb nog niet gehoord dat Tioga Pass in september al gesloten was maar je weet maar nooit. De tendens van de laatste jaren is dat het naseizoen vaak warmer is dan het voorseizoen en september is een prachtige tijd voor een bezoek.
BTW, Sfo is de naam van het vliegveld. Tenslotte, je zou ook Joshua Tree NP kunnen overslaan en in een dag van GCNP naar LA kunnen rijden (8-9 nuur), dan heb je een welverdiende dag extra voor hw1.
Yeehaw
carpediem
Amerika-ontdekker

Bericht door carpediem »

Bedankt voor alle tips, hier ga ik zeker rekening mee houden!

We zijn nu aan het kijken voor overnachtingen in Yosemite. Ik had hier ergens gelezen dat Curry Village een leuke plek is voor een overnachting. Ik zag alleen dat er nog maar erg weinig beschikbaar is in de tijd dat wij willen gaan (of het is ontzettend duur). Wat nog zou kunnen zijn de houten cabins, zonder toilet en douche of de canvas tenten. Heeft iemand hier ervaring met een van beiden? Of allebei? Wij vragen ons namelijk af wat de verschillen hiertussen zijn, behalve dat de ene van canvas en de ander vanhout is :wink: . Is in allebei electriciteit beschikbaar? We willen namelijk niet het risico lopen dat we onze video- en fotocamera niet op kunnen laden.

Groeten,
Sandy
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Hier vind je meer informatie over de accommodatie.
De tenten hebben geen electrical outlets zoals je ziet.

Zie ook hier en hier.

Marianne
RoyBergen
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door RoyBergen »

monument valley wel doen..... hoover dam, smaakzaak, voor mij hoeft t niet, ik heb al heel wat dammen gezien in mn leven, verder vind ik dat je een erg mooie route hebt gekozen hoor, ik kan me aansluiten dat grand canyon een halfe dag genoeg is, met minder dat je echt wil gaan wandelen....
joshua three, vin dik ook echt een dorrijpark, maar wel leuk.....

het rondje lijkt heel veel op mijn eerste rondje in 2003, heel veel plezier! als je de foto's wil bekijken kom je maare en keer langs ;-)
groeten Roy
carpediem
Amerika-ontdekker

Bericht door carpediem »

Ik ben inderdaad al wat stukken in onze route aan het aanpassen naar aanleiding van de tips hier. Ik heb in Yosemite nu 2 nachten geboekt in een cabin, dus daar blijven we iets langer. Dit zal ook betekenen dat we korter in Grand Canyon blijven. Ik had me niet gerealiseerd dat Rainbow Bridge zo'n onderneming was, dus die schrap ik van onze route.

En voor de rest zal de route misschien ook eigenlijk nog wel te druk en te vol zijn, maar op de hotelovernachtingen in San Francisco en Yosemite hebben we nog geen overnachtingen vastgelegd, dus we kunnen altijd nog ter plekke besluiten om onze route nog aan te passen.

Echt leuk om alle tips hier te lezen, dankjewel allemaal!
carpediem
Amerika-ontdekker

Bericht door carpediem »

Ik ben nog steeds een beetje aan de route aan het puzzelen, gelukkig heb ik nog even :wink: Ik ga morgen eens op pad voor een reisgids en een routekaart. Ik denk dat ik voor de blauwe Lannoo ga, maar ga ook nog even de ANWB-gids bekijken. Capitool vind ik ook mooie gidsen, maar dan zou ik er voor onze (voorlopige) route 2 moeten kopen, namelijk Westkust en Californie en ik heb liever in 1 gids alles bij elkaar. Hebben jullie nog tips voor goede routekaarten of maakt dat niet zoveel uit?

Als ik weer wat verder ben met onze route, dan zal ik hier weer verder om tips komen vragen. Mochten jullie nu al tips hebben voor de plekken die nu aan de route liggen, houd ik me aanbevolen. Bijvoorbeeld over wat je echt moet zien in de parken die we nu in de route hebben zitten? Of wat de bezienswaardigheden zijn in de steden die we aandoen? Is het wel of niet leuk om naar Universal studio's te gaan? Welke route kunnen we het beste nemen van de ene plaats naar de andere? Elke tip is welkom!

Groeten,
Sandy
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Tips voor Yosemite:
- eerst de folders bestuderen die je bij de ingang krijgt. Voor een voorproefje: kijk in de Yosemite Today en bekijk de kaart van het park, beide te vinden op http://www.nps.gov/yose
- breng een bezoek aan het visitor center en de indian village er achter,en loop vervolgens naar de Lower Falls
- kijk of er leuke rangerwandelingen zijn die je bij wilt wonen
- wandel naar de Vernal en Nevada Falls (Mist Trail)
- maak een fietstocht door de vallei met een picknick aan de Merced River
- ga met de auto naar Glacier Point, en vandaar of vanaf de trailhead langs de Glacier Point road naar Sentinel Dome of Taft Point
- als je een hele dag hebt: met de bus naar Glacier Point en via de Panorama Trail terug.
- ga de sequoia's bekijken in de Mariposa grove of een van de andere groves
- ga raften op de Merced
- langs de Tioga Road: May Lake, Olmsted Point, Tenaya Lake, wandeling naar Soda Springs, Dog Lake
- rijd naar Hetch Hetchy en wandel langs het meer tot aan de Wapama Falls.

Meer tips op http://www.nps.gov/yose en http://www.yosemitefun.com en http://www.yosemitehikes.com .

Een prima kaart is de Hallwag. Met nr 5 kom je een heel eind, alleen het meest oostelijke deel van jullie route staat er niet op.
Je zult zien dat er vaak geen keuze is qua route tussen twee plaatsen; het wegennet is niet erg uitgebreid.

Universal studio's vind ik wel een must, zeker de beroemde tramtour, maar als je niet veel tijd hebt en niets om pretparken geeft is de tour bij Warner bros een prachtig alternatief.

Marianne
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

carpediem schreef:Ik ben nog steeds een beetje aan de route aan het puzzelen, gelukkig heb ik nog even :wink: Ik ga morgen eens op pad voor een reisgids en een routekaart. Ik denk dat ik voor de blauwe Lannoo ga, maar ga ook nog even de ANWB-gids bekijken. Capitool vind ik ook mooie gidsen, maar dan zou ik er voor onze (voorlopige) route 2 moeten kopen, namelijk Westkust en Californie en ik heb liever in 1 gids alles bij elkaar. Hebben jullie nog tips voor goede routekaarten of maakt dat niet zoveel uit?

Duidelijke landkaarten zijn die van Rand McNally van uitgeverij Hallwag. Te koop in de betere boekwinkel en bij de ANWB. Voor het zuidwesten de nummers 5 en 6.
Op deze kaarten zijn de mooiere routes aangegeven d.m.v. kleurpuntjes langs de route, er staan bezienswaardigheden op aangegeven en een paar (kleine) plattegronden van nationale parken en grotere steden.

Als ik weer wat verder ben met onze route, dan zal ik hier weer verder om tips komen vragen. Mochten jullie nu al tips hebben voor de plekken die nu aan de route liggen, houd ik me aanbevolen. Bijvoorbeeld over wat je echt moet zien in de parken die we nu in de route hebben zitten? Of wat de bezienswaardigheden zijn in de steden die we aandoen? Is het wel of niet leuk om naar Universal studio's te gaan? Welke route kunnen we het beste nemen van de ene plaats naar de andere? Elke tip is welkom!

De blauwe Lannoo reisgids Californië en Zuidwest USA kan ik jou aanraden. Daarin staan routes aangegeven met kleine deellandkaarten, bezienswaardigheden worden besproken en een beperkt aantal hotels, restaurants worden genoemd. Kijk hier.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Priscilla
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Priscilla »

Hoi Sandy,

Wij gaan ongeveer zo'n zelfde route doen. Om alles een beetje voor te bereiden, hebben wij reisgidsen van Moon en Rough Guides aangeschaft. Erg veel info en veel leuke tips kun je er in terug vinden.
Persoonlijk vind ik de Lanoo reisgidsen zeer onhandig en onoverzichtelijk om 'voorwerk' te doen (we hebben er twee aangeschaft en relatief weinig nageslagen). Wellicht zijn ze ontzettend handig als je aan het reizen bent, omdat ze vanuit een route beschrijven. Voor tips wat betreft hotels en restaurants en meer achtergrondinfo van verschillende plekken zou ik je de eerder genoemde gidsen aanbevelen. Deze zijn bovendien erg up-to-date, waardoor je weinig risico loopt dat dingen in de tussentijd zijn veranderd. Met name de Moongidsen zijn super.
Vroeger was ik ook 'fan' van Capitool, maar in vergelijking met andere gidsen zijn ze vrij globaal en vooral leuk voor de plaatjes :) Maar het blijft allemaal een kwestie van smaak ;)

Groetjes, Priscilla
Milan
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Milan »

Hoi Sandy,

We hebben vorig jaar bijna dezelfde route gedaan alleen het rondje andersom. Monument Valley vond ik juist super (en absoluut het omrijden waard) en Yosemite was wel oke, maar dit kun je ook in Europa vinden. Alleen Mariposa Grove vonden wij echt de moeite waard, maar uiteraard moet je zelf bepalen wat je mooi vindt. Dit kunnen anderen natuurlijk niet zeggen. Ik zou niet de moeite nemen om de Hooverdam te bekijken. In Las Vegas is zoveel te zien dat je ogen, oren en tijd te kort komt. In Page is de Glen Canyon dam die kun je net zo goed bekijken en tevens kun je daar Horshoebend bekijken en wellicht nog een boottocht maken. Overnachten in Page is goedkoop dus dat is een mooie bijkomstigheid.
OVernachten in Yosemite deden wij in Curry Village. Het was toen slecht weer en koud (en de tent en het bed ' the bonebreaker' :lol hoef ik niet nog een keer te doen). Zou ik het over doen dan ging ik binnen 1 dag bij Mariposa Grove het park in. Reed ik de hele dag door het park en pakte ik alle uitkijkpunten en de bekende watervallen om aan het eind van de dag aan de Tioga Pas naar buiten te rijden. Buiten het park overnachten en de volgende dag eerst een bezoek aan Bodie Ghost Town en vervolgens op je gemak via Lone Pine naar Death Valley. Maar goed dat zou ik doen haha

Als je tijd hebt zou ik Universal zeker doen, maar alleen als je nog niet in Florida er in bent geweest. Anders kun je wellicht overwegen om naar Six Flags te gaan in Valencia net boven LA. Een geweldig pretpark waarbij je dus wel moet opletten dat dit in september wellicht alleen in het weekend open is.

Het komt er eigenlijk op neer dat je moet kiezen tussen leuke dingen en dat is niet makkelijk.

veel succes
Januari 2014, 8 dagen New York http://newyork2014.reisverslag.com" onclick="window.open(this.href);return false;
September 2010, 10 dagen Orlando Florida geweest: http://milanenmira.reismee.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
September 2007 3 weken west-USA: http://www.everyoneweb.com/AMERIKA2007/" onclick="window.open(this.href);return false;
carpediem
Amerika-ontdekker

Bericht door carpediem »

Bedankt weer voor alle tips. Ik neem de overwegingen zeker allemaal mee. Ik denk dat we ter plekke gaan bepalen of we wel of niet naar Monument Valley gaan, afhankelijk van de tijd (het is toch weer een stuk om). In Yosemite NP hebben we al 2 overnachtingen in een cabin geboekt, dus dat doen we sowieso. Ik hoorde van anderen dat het zeker de moeite waard is, maar door jou, Milan, ga ik daaraan twijfelen. En bedankt ;-). Hooverdam willen we toch sowieso wel echt gezien hebben. Dat hoort er wel een beetje bij, ookal valt het misschien in het echt wat tegen.

Ik ben me nu aan het inlezen op wat te doen in Los Angeles. Ik vermoed dat we ongeveer anderhalve dag in LA blijven. We willen dan de standaard dingen bekijken, zoals:
Santa Monica
Venice Beach
Beverly Hills
Hollywood
Een stukje downtown (chinatown, little tokyo, business district)
Griffith Park
Mulholland drive

Is dit te doen in zo'n korte tijd? (ik begrijp dat het in LA gekkenhuis is qua files). En waar kunnen we het best een hotel boeken? We willen graag in een hotel op een centraal punt voor de bezienswaardigheden die ik net noemde en het liefst ook in een buurt waar je s'avonds ook nog gezellig naar buiten kunt. En als het mogelijk is ook nog voor een redelijke prijs (rond de 100 dollar per nacht?) Ik wil dit trouwens niet van tevoren boeken, maar ter plekke of een paar dagen van tevoren via Hotwire ofzo. Kan dat eigenlijk?
Laatst gewijzigd door carpediem op 02 jun 2008, 22:36, 1 keer totaal gewijzigd.
carpediem
Amerika-ontdekker

Bericht door carpediem »

Marianne, ik zie dat je een hele waslijst aan bezienswaardigheden in Yosemite opgesomd hebt. Genoeg keus zo te zien, volgens mij kun je je daarmee wel een week vermaken in Yosemite ;-) Ik ga je de site inderdaad maar eens goed bekijken en dan komen we er hopelijk wel een beetje uit wat we daar willen gaan doen.
Milan
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Milan »

carpediem schreef:Bedankt weer voor alle tips. Ik neem de overwegingen zeker allemaal mee. Ik denk dat we ter plekke gaan bepalen of we wel of niet naar Monument Valley gaan, afhankelijk van de tijd (het is toch weer een stuk om). In Yosemite NP hebben we al 2 overnachtingen in een cabin geboekt, dus dat doen we sowieso. Ik hoorde van anderen dat het zeker de moeite waard is, maar door jou, Milan, ga ik daaraan twijfelen. En bedankt ;-). Hooverdam willen we toch sowieso wel echt gezien hebben. Dat hoort er wel een beetje bij, ookal valt het misschien in het echt wat tegen.

Ik ben me nu aan het inlezen op wat te doen in Los Angeles. Ik vermoed dat we ongeveer anderhalve dag in LA blijven. We willen dan de standaard dingen bekijken, zoals:
Santa Monica
Venice Beach
Beverly Hills
Hollywood
Een stukje downtown (chinatown, little tokyo, business district)
Griffith Park
Mulholland drive

Is dit te doen in zo'n korte tijd? (ik begrijp dat het in LA gekkenhuis is qua files). En waar kunnen we het best een hotel boeken? We willen graag in een hotel op een centraal punt voor de bezienswaardigheden die ik net noemde en het liefst ook in een buurt waar je s'avonds ook nog gezellig naar buiten kunt. En als het mogelijk is ook nog voor een redelijke prijs (rond de 100 dollar per nacht?) Ik wil dit trouwens niet van tevoren boeken, maar ter plekke of een paar dagen van tevoren via Hotwire ofzo. Kan dat eigenlijk?
Als je centraal wilt zitten (walk of fame etc.) is hotel Orchid Suites aan te bevelen. Vele mensen hebben hier al overnacht en ook ons is het prima bevallen. Beverly Hills heb je binnen 20 minuten gezien (je moet er gewoon geweest zijn) en als je alleen de letter van Hollywood wilt zien kan dat ook in de verte vanuit het winkelcentrum bij de Walk of Fame. Met downtown heb ik weinig ervaring, dus ik weet niet of dat wat is. Chinatown kun je wellicht beter in SF bezoeken (hier kom je toch wel langs als je daar alles gaat bezoeken). Santa Monica en Venice Beach is wel aardig, maar je moet dan wellicht aan het eind van de dag gaan. Wij waren er rond de middag en toen was er nog weinig te doen. Als je overigens vanuit Santa Monica ca. 2 of 3 blocks richting stad gaat zijn er 2 gigantische winkelstraten (parallel dus aan de zee) waar het heel leuk shoppen is. 1,5 lijkt me erg kort om alles te doen, maar als je vroeg vertrekt is alles mogelijk.
Januari 2014, 8 dagen New York http://newyork2014.reisverslag.com" onclick="window.open(this.href);return false;
September 2010, 10 dagen Orlando Florida geweest: http://milanenmira.reismee.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
September 2007 3 weken west-USA: http://www.everyoneweb.com/AMERIKA2007/" onclick="window.open(this.href);return false;
carpediem
Amerika-ontdekker

Bericht door carpediem »

Ik heb zojuist het beginbericht van deze topic gewijzigd. We hebben onze route wat aangepast naar aanleiding van de tips hier en de nieuwe route heb ik hier geplaatst. Graag weer jullie opmerkingen/aanbevelingen/tips! Ik ben benieuwd.....
Milan
Amerikafan
Contacteer:

Re: Rondreis zuidwesten bijna rond, nog een paar tips gevraagd

Bericht door Milan »

Je nieuwe route ziet er prima uit, maar persoonlijk zou ik niet 2 dagen in Page blijven. Dan kun je beter de 2e dag in de namiddag al naar MV rijden (ca. 2-3 uur). Deze extra dag kun je beter gebruiken in LA of Las Vegas. Of wellicht dat je iets langer over Highway nr1 doet. Voor de rest vind ik het er prima uit zien.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer