Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
San Francisco taxi van luchthaven naar hotel
San Francisco taxi van luchthaven naar hotel
Nog een vraagje over vervoer van vliegveld SF naar Hotel Whitcomb. Op hun site staat dat je een shutle kunt reserveren. Kosten $ 60,-. Deze gaat er echter vanuit dat je binnen een uur door de douane bent en je bagage hebt. Lijkt ons wat snel. Blijven zij wachten ook als het bijvoorbeeld een uur langer duurt of kunnen we beter een taxi nemen. We zijn met 4 personen, 6 koffers en handbagage.
Kom je makkelijk aan een taxi (busje) bij het vliegveld?
Graag jullie reactie. Bedankt.
Kom je makkelijk aan een taxi (busje) bij het vliegveld?
Graag jullie reactie. Bedankt.
2008: Zuid-West: SF-Yosemite-Sequioa-DV-Zion-Bryce-Moab (Arches)-Mesa Verde-Monument Valley-Page-Grand Canyon NR-Grand Canyon SR-LV
2011: West: LV-GT-Yellowstone-Devils Tower-Badlands-Mount Rushmore-Custer SP-RMNP-Arches-Moab-Zion-LV
2011: West: LV-GT-Yellowstone-Devils Tower-Badlands-Mount Rushmore-Custer SP-RMNP-Arches-Moab-Zion-LV
Re: San Francisco taxi van luchthaven naar hotel
Hier ben ik ook erg benieuwd naar!
Groetjes,
Esther
Groetjes,
Esther
- Leonie_m
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Hi,
anderhalf jaar geleden hebben wij ook een taxi van SFO naar downtown San Francisco genomen. De taxi's staan gewoon bij de uitgang van de luchthaven. Staat ook goed aangegeven met bordjes. Busjes weet ik niet.
Ik geloof dat we toch wel rond de 50 dollar hebben betaald voor het ritje.
Leonie
anderhalf jaar geleden hebben wij ook een taxi van SFO naar downtown San Francisco genomen. De taxi's staan gewoon bij de uitgang van de luchthaven. Staat ook goed aangegeven met bordjes. Busjes weet ik niet.
Ik geloof dat we toch wel rond de 50 dollar hebben betaald voor het ritje.
Leonie
Beste Joycee,
afgelopen jaar zijn we ook in SF aangekomen en hebben een shuttle genomen naar downtown SF. Ik had het vantevoren bekeken welke organisaties er waren maar toen we het gebouw uitliepen stonden er diverse shuttles te wachten. Er was ook iemand die volgens mij een beetje de bezoekers verdeelde over de busjes, misschien probeerde hij wel klandizie te krijgen precies weet ik het niet. Hij bracht ons bij een busje waar ik even over de prijs onderhandeld heb en we direct ingestapt zijn en naar SF gereden. Dit busje ging de verschillende hotels langs waar iedereen moest zijn en zette je voor de deur uit. Precies weet ik het niet meer maar ik dacht dat ik voor drie personen 35 dollar betaalde.
Ik heb zijn kaartje gevraagd en enkele dagen later ook een shuttle gehuurd om naar Cruise America in Oakland te gaan. Ook dat ging weer prima.
Reserveren is denk ik echt niet noodzakelijk, dan zit je ook niet met tijden van vluchten e.d. ik kan je alleen adviseren voordat je de koffers in de Van zet een prijsafspraak te maken. Het is ruim een half uur naar SF, daar komt dan nog de tijd bij dat hij anderen wegbrengt maar voor die prijs wordt je wel voor de deur afgezet. Ik zou niet met openbaar vervoer gaan, daar wordt je denk ik met koffers iet vrolijk van.
Erik
afgelopen jaar zijn we ook in SF aangekomen en hebben een shuttle genomen naar downtown SF. Ik had het vantevoren bekeken welke organisaties er waren maar toen we het gebouw uitliepen stonden er diverse shuttles te wachten. Er was ook iemand die volgens mij een beetje de bezoekers verdeelde over de busjes, misschien probeerde hij wel klandizie te krijgen precies weet ik het niet. Hij bracht ons bij een busje waar ik even over de prijs onderhandeld heb en we direct ingestapt zijn en naar SF gereden. Dit busje ging de verschillende hotels langs waar iedereen moest zijn en zette je voor de deur uit. Precies weet ik het niet meer maar ik dacht dat ik voor drie personen 35 dollar betaalde.
Ik heb zijn kaartje gevraagd en enkele dagen later ook een shuttle gehuurd om naar Cruise America in Oakland te gaan. Ook dat ging weer prima.
Reserveren is denk ik echt niet noodzakelijk, dan zit je ook niet met tijden van vluchten e.d. ik kan je alleen adviseren voordat je de koffers in de Van zet een prijsafspraak te maken. Het is ruim een half uur naar SF, daar komt dan nog de tijd bij dat hij anderen wegbrengt maar voor die prijs wordt je wel voor de deur afgezet. Ik zou niet met openbaar vervoer gaan, daar wordt je denk ik met koffers iet vrolijk van.
Erik
-
- Amerika-ontdekker
met de hiervoor aangehaalde BART zit je p.p. op union square voor $5.90 p.p...... deze gaat elk kwartier, 24/7 , 52 weken per jaar!
ja maar als je hotel niet vlakbij een station van de Bart ligt sta je daar wel mooi met al je koffers.
Wij zijn na het inleveren van onze RV met de Bart naar het centrum gegaan, maar ja ik vond t een heel gezeul. Uiteindelijk hebben we vanaf de halte voor het laatste stuk een taxi genomen.
Wij hebben vorige maand 15 $ pp betaald om vanuit het centrum naar het vliegveld van SF vervoerd te worden, in zo'n shuttlebusje wat meerdere personen meeneemt.
Wij zijn na het inleveren van onze RV met de Bart naar het centrum gegaan, maar ja ik vond t een heel gezeul. Uiteindelijk hebben we vanaf de halte voor het laatste stuk een taxi genomen.
Wij hebben vorige maand 15 $ pp betaald om vanuit het centrum naar het vliegveld van SF vervoerd te worden, in zo'n shuttlebusje wat meerdere personen meeneemt.
- Doockles
- Amerika-expert
- Partner van: Pietro
- Aantal x V.S. bezocht: 4
en hoe heb je dat geregeld?cowgirl schreef:Wij hebben vorige maand 15 $ pp betaald om vanuit het centrum naar het vliegveld van SF vervoerd te worden, in zo'n shuttlebusje wat meerdere personen meeneemt.

wij gaan ook zoiets proberen te doen voor onze terugvlucht
Onze reisverslagen:
2008: Phoenix - San Francisco
2010: Phoenix - Las Vegas
2011: Phoenix - Las Vegas
2012: Denver - Las Vegas
2008: Phoenix - San Francisco
2010: Phoenix - Las Vegas
2011: Phoenix - Las Vegas
2012: Denver - Las Vegas
BART is zeker een optie als je in Hotel Whitcomb logeert: Neem BART richting San Francisco (heel makkelijk: 't is de enige richting die die opgaat vanaf de luchthaven) en stap uit aan halte Civic Center (dat wordt aangekondigd over de intercom). De ingang van het hotel ligt 5 stappen van de uitgang van het BART station.
De shuttlebussen werken ook goed, maar zijn wel duurder (ongeveer $15 persoon). Hier moet je in theorie ook nog een tip betalen aan de chauffeur. Hetzelfde geldt voor een taxi ($40 voor een rit naar SF). Wij nemen altijd een taxi van de luchthaven naar huis maar da's omdat wij niet vlakbij een BART station wonen, als wij naar Hotel Whitcomb zouden moeten, zou ik BART nemen.
De shuttlebussen werken ook goed, maar zijn wel duurder (ongeveer $15 persoon). Hier moet je in theorie ook nog een tip betalen aan de chauffeur. Hetzelfde geldt voor een taxi ($40 voor een rit naar SF). Wij nemen altijd een taxi van de luchthaven naar huis maar da's omdat wij niet vlakbij een BART station wonen, als wij naar Hotel Whitcomb zouden moeten, zou ik BART nemen.
Living the American Dream? Volg onze avonturen in San Francisco.
Bedankt voor jullie reacties. We zoeken een shuttle op het vliegveld. Eerlijk gezegd zie ik het niet zo zitten om na een lange dag (en vlucht) nog te moeten slepen met alle baggage. Waarschijnlijk zijn we kapot en dan maar lekker makkelijk naar het hotel toe.
Erik, goeie tip over het onderhandelen en een shuttle voor naar de camperverhuurder regelen. Nemen we zeker mee.
groetjes, Joycee
Erik, goeie tip over het onderhandelen en een shuttle voor naar de camperverhuurder regelen. Nemen we zeker mee.
groetjes, Joycee
2008: Zuid-West: SF-Yosemite-Sequioa-DV-Zion-Bryce-Moab (Arches)-Mesa Verde-Monument Valley-Page-Grand Canyon NR-Grand Canyon SR-LV
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 760 Weergaves
-
Laatste bericht door Tantelotje
-
- 2 Reacties