Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Van Grand Canyon naar San Diego
Van Grand Canyon naar San Diego
Hoi,
Weet iemand misschien hoe je het beste van de Grand Canyon naar San Diego kan rijden en dan het
liefst niet de langste weg. (tenzij deze het mooist is). Ik heb al duizenden keren op de kaart gekeken
en de routekaartjes bekeken maar kom er nog niet echt uit. Wij willen graag in 2 dagen van de Grand
Canyon naar San Diego rijden en dan halverwege ergens overnachten, waar weten we nog niet, dat ligt
dus aan de route die we gaan nemen.
Voor de rest zijn we er helemaal uit de route die we gaan nemen, alleen dit stuk niet.
Groetjes Sammy
Weet iemand misschien hoe je het beste van de Grand Canyon naar San Diego kan rijden en dan het
liefst niet de langste weg. (tenzij deze het mooist is). Ik heb al duizenden keren op de kaart gekeken
en de routekaartjes bekeken maar kom er nog niet echt uit. Wij willen graag in 2 dagen van de Grand
Canyon naar San Diego rijden en dan halverwege ergens overnachten, waar weten we nog niet, dat ligt
dus aan de route die we gaan nemen.
Voor de rest zijn we er helemaal uit de route die we gaan nemen, alleen dit stuk niet.
Groetjes Sammy
Re: Van Grand Canyon naar San Diego
Hi
Je kan GC-Kingman-Barstow-San Diego rijden of GC-Phoenix-Yuma-San Diego. Het probleem is dat er halverwege niet veel bizonders ligt. Wel dichterbij San Diego en bij GCNP. De rijtijden maken niet zoveel uit maar via Barstow zal net iets sneller zijn. Misschien is dit een idee:
Vertrek uit GC VIllage naar Williams-Kingman-Needles. Neem de oude route 66 (National Trails hw) naar Amboy en naar 29Palms.
De volgende dag naar San Diego. Mooiste route door Joshua Tree NP via Anza Borrego naar San Diego. Tenslotte is er nog de route via Prescott. Rij naar Williams, I40 en links af op az89 naar Prescott en naar Blythe voor de overnachting.
Deze laatste route zal de rustigste zijn en het minste aantal interstates. Je zou in Prescott even kunnen rondkijken, lunchen en naar Blythe voor de overnachting. De volgende dag naar San Diego eventueel via Anza Borrego.
Reistijden:
GC-Barstow-SD: Rechtstreeks en met een zware voet en slechts een stopje onderweg 9 uur.
GC-Yuma-SD: Idem maar dan ongeveer 9.5-10 uur
Via 29Palms altijd in 2 dagen, ongeveer 12-13 uur
Via Prescott/Yuma in twee dagen ongeveer 10-11 uur.
In 2 dagen: GC-Prescott-Blythe: ca 6 uur. Blythe San Diego rechtstreeks ongeveer 4 uur maar als je via Anza rijdt tel er dan maar een paar uur bij op.(met stops)
Rekening houdende met jullie wensen zou ik voor de laatste route kiezen.
Yeehaw.
Je kan GC-Kingman-Barstow-San Diego rijden of GC-Phoenix-Yuma-San Diego. Het probleem is dat er halverwege niet veel bizonders ligt. Wel dichterbij San Diego en bij GCNP. De rijtijden maken niet zoveel uit maar via Barstow zal net iets sneller zijn. Misschien is dit een idee:
Vertrek uit GC VIllage naar Williams-Kingman-Needles. Neem de oude route 66 (National Trails hw) naar Amboy en naar 29Palms.
De volgende dag naar San Diego. Mooiste route door Joshua Tree NP via Anza Borrego naar San Diego. Tenslotte is er nog de route via Prescott. Rij naar Williams, I40 en links af op az89 naar Prescott en naar Blythe voor de overnachting.
Deze laatste route zal de rustigste zijn en het minste aantal interstates. Je zou in Prescott even kunnen rondkijken, lunchen en naar Blythe voor de overnachting. De volgende dag naar San Diego eventueel via Anza Borrego.
Reistijden:
GC-Barstow-SD: Rechtstreeks en met een zware voet en slechts een stopje onderweg 9 uur.
GC-Yuma-SD: Idem maar dan ongeveer 9.5-10 uur
Via 29Palms altijd in 2 dagen, ongeveer 12-13 uur
Via Prescott/Yuma in twee dagen ongeveer 10-11 uur.
In 2 dagen: GC-Prescott-Blythe: ca 6 uur. Blythe San Diego rechtstreeks ongeveer 4 uur maar als je via Anza rijdt tel er dan maar een paar uur bij op.(met stops)
Rekening houdende met jullie wensen zou ik voor de laatste route kiezen.
Yeehaw.
- margijs
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Hallo,
Wij hebben het andersom, wij gaan van San Diego naar Laughlin(1overnachting) en daarna door naar de GC.
Misschien kun je hier iets mee!!!
Gr Marion
Wij hebben het andersom, wij gaan van San Diego naar Laughlin(1overnachting) en daarna door naar de GC.
Misschien kun je hier iets mee!!!
Gr Marion
Wij gaan van Tusuyan naar Sedona (ca. 2 uur), de dag daarop naar Blythe (ca. 4 uur) en dan naar San Diego.
-
- Amerika-ontdekker
Ik zou de eerste dag van GC naar Kingman rijden en daar een stukje Historic Route 66 rijden naar Oatman(http://www.desertusa.com/oatman/du_oatman.html). In dit stadje heeft echt de tijd stil gestaan en moet je zeker even stoppen. Het ligt ook in een prachtige omgeving, omringd door rode rotsen. Vervolgens rij je de route 66 verder via Amboy (ga iets eten in Roy's: http://www.rt66roys.com/amboy/) tot 29palms. Dit is een pachtige route, typische kaarsrechte wegen door de woestijn en langs een zoutvlakte. Ik zou in 29palms slapen en de dag erop Joshua Tree NP bezoeken, ook weer zo'n prachtig park waar je een paar heel mooie korte wandelingetjes kan maken. Vanuit de westelijke ingang van het park is het nog zo'n 250 km tot San Diego.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 2
- Contacteer:
Wij rijden vanaf grand canyon naar scottsdale. onderweg willen we langs sedona en montezuma castle.
Vanaf scotsdale rijden we naar palm springs. Onderweg willen we dan joshua tree national park bezoeken.
De dag hierna rijden we naar san diego.
Vanaf scotsdale rijden we naar palm springs. Onderweg willen we dan joshua tree national park bezoeken.
De dag hierna rijden we naar san diego.
Kijk voor ons Amerika reis verslag op http://www.vandewateropreis.nl/! Je vind hier ook reisverslagen van onze andere reizen!
Hee, bedankt voor jullie reacties! Ben er nog steeds niet helemaal uit maar het is me een stuk duidelijker
hoe we eventueel kunnen rijden. Ik ga er van het weekend even voor zitten en dan zal het vast wel lukken
om de route van de Grand Canyon naar San Diego uit te stippelen!
Thanks
hoe we eventueel kunnen rijden. Ik ga er van het weekend even voor zitten en dan zal het vast wel lukken
om de route van de Grand Canyon naar San Diego uit te stippelen!
Thanks
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 1174 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-