Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

29 dagen SFO-LA-parken-SFO met twee kleine kids

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
camm
Amerika-ontdekker

29 dagen SFO-LA-parken-SFO met twee kleine kids

Bericht door camm »

Wij zijn van plan om met onze twee kids 4(meisje) en bijna 3(jongen) van 29 aug tot 26 sep door amerika te reizen. We vliegen met KLM op san francisco.
10 jaar gelden zijn we ook al eens in amerika geweest (North Carolina en Florida). Het word onze eerste keer met een camper. We hebben vooral voor een camper gekozen omdat ons dat makkelijk lijkt met de kinderen: niet elke keer inpakken en de hele vakantie in hetzelfde bed.

Hier volgt onze globale indeling:

Dag 1 San Francisco Hotel geboekt: Holiday Inn Golden Gate
Dag 2 San Francisco Hotel geboekt: Holiday Inn Golden Gate
Dag 3 San Francisco Hotel geboekt: Holiday Inn Golden Gate
Dag 4 San Francisco Hotel geboekt: Holiday Inn Golden Gate
Dag 5 San Francisco Hotel geboekt: Holiday Inn Golden Gate
Dag 6 Early bird pakket, camper ophalen in Oakland Napa Valley
Dag 7 Napa Valley- kennis opzoeken, wijn proeven en kopen voor onderweg
Dag 8 kustroute waar overnachten?
Dag 9 kustroute waar overnachten?
Dag 10 Los Angeles
Dag 11 Annaheim ( 1 park bezoeken)
Dag 12 Kust/ San Diego (chula vista)
Dag 13 San Diego
Dag 14 San Diego
Dag 15 Prescott
Dag 17 Grand Canyon, geboekt in Mather campground
Dag 18 Grand Canyon, geboekt in Mater campground
Dag 19 Bryce (Ruby's inn)
Dag 20 Bryce
Dag 21 Zion (zion river rv Park)
Dag 22 Zion
Dag 23 Las Vegas (sam's town, nog niet geboekt)
Dag 24 Las Vegas
Dag 25 Death Valley
Dag 26 Yosemite park, geboekt in Upper Pines
Dag 27 Yosemite park, geboekt in Upper pines
Dag 28 Yosemite park, geboekt in upper Pines
Dag 29 camping in de buurt van oakland
Dag 30 camper inleveren en s'middags terug naar A-dam

Ons idee is eigenlijk om de rest niet helemaal uit te stippelen/te boeken, maar alleen een lijstje mee te nemen met plekken die leuk zijn en dan daar te kiezen. Dat geeft ons de ruimte om een dag langer te blijven als we het ergens naar onze zin hebben. Voor Yosemite gisteren toch maar alvast geboekt, omdat ik oa. hier op het forum las dat het daar snel vol is.
Het is de bedoeling dat het zowel voor ons als voor de kinderen leuk wordt en onze ervaring is dat een simpel speeltuintje vaak al erg gewaardeerd wordt.

Zijn er nog andere plaatsen waar een camping boeken belangrijk is als je een goeie plek wil hebben? Grand canyon np?
Heeft er iemand nog tips voor campings/attracties die erg leuk zijn met kleine kinderen?
Waar te overnachen tussen SFO en LA? Zijn daar nou campeerplekken op het strand?
Vinden jullie San Diego een aanrader? (wij houden erg van steden en stranden, maar misschien voegt het niet echt meer iets toe na SFO en LA)
Iemand nog tips voor een baseball game? Wat ons betreft mag het een kleinere club zijn, zodat we dichter bij het veld kunnen zitten en het ons geen vermogen heeft gekost als de kids het na 45 minuten gezien hebben
Laatst gewijzigd door camm op 16 jul 2008, 19:35, 2 keer totaal gewijzigd.
alje
Amerikafan

Re: 29 dagen SFO-LA-parken-SFO met twee kleine kids

Bericht door alje »

Wij hebben tussen Los Angeles en San Diego gekampeerd in San Clemente State Park. Kan ook met camper. Je loopt zo naar het strand. Via www.parks.ca.gov kun je dat soort plekken vinden. Beter wel reserveren, in de zomer lukt dat niet meer maar voor september nog wel, mits buiten het weekend. Is natuurlijk leuk voor kinderen. San Diego Sea World zeker ook. In Anaheim minimaal een park? Een (alleen Disneyland) lijkt me ruim voldoende met kleine kinderen. Beide parken bezoeken kost alleen meer geld.
Ik zou zeker een rustdag nemen na Disney en niet gelijk de volgende dag weer Sea World, als je naar San Diego gaat. San Clemente zou hiervoor een optie kunnen zijn. Ik begrijp niet helemaal wat je al die dagen in San Francisco wilt doen met kleine kinderen. Alcatraz, trammetje, zeeleeuwen bij Fishermans wharf en the Rainforest cafe is leuk, maar 4 dagen lijkt me wel lang, 2 is waarschijnlijk ook wel genoeg. Maar dan moet je de reserveringen, ook voor de camper, ws omgooien begrijp ik. Anders zou ik kiezen voor een overnachting ipv 2 in Bryce. Als je in het begin van de middag uit Bryce wegrijdt heb je de ochtend om wat viewpoints te zien. Zion is voor kinderen waarschijnlijk leuker, spelen met water en dieren langs de weg, dus daar wel een hele dag plannen.
Aan Hwy-1 hebben wij gestaan op Pfeiffer Big Sur. Alleen al de eekhoorns maken die plek geweldig voor kinderen. Ook een California State Park.
Succes ermee, Alje
SenT
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door SenT »

We zijn de afgelopen drie dagen in San Diego geweest en dit heeft ons positief verrast.
Vooral Balbao park en de zoo zijn schitterend! We hebben getwijfeld tussen de zoo of Sea World maar de eerste is de helft goedkoper en is echt prachtig aangelegd (het komt over als een tropische plantentuin). Er zijn ook dieren te zien die je elders niet ziet of maar 1 exemplaar van zoals panda's en koala's.

Wat de parken betreft: wij hebben ondervonden (wel geen camper) dat je best reserveert, zeker indien het weekend is. Zo was er in de buurt van Zion geen plaats meer te vinden. Uiteindelijk 50 (!) kilometer verder nog een kamer gevonden.
onze trip door Texas en New Mexico: http://tosofrenda-texas2013.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
camm
Amerika-ontdekker

Bericht door camm »

Bedankt voor de tips.

We hebben voor 4 dagen san francisco gekozen, omdat we gek zijn op steden. Onze ervaring is dat dat ook goed te doen is met kinderen. Alleen wel een beetje anders. Dus we doen veel minder op een dag en als je ergens een leuk speeltuintje tegen komt nemen we daar gewoon de tijd voor, die tijd hebben we nu ook. We willen bijvoorbeeld ook het Golden gate park bezoeken schijnt erg mooi te zijn en altijd leuk voor de kids. Bovendien houdt ik er rekening mee dat we een deel van die dagen 'kwijt' zijn door jet-lag.

Ons uitgangspunt voor de hele reis is om overal twee nachten te blijven dat leek ons relaxter, maar qua tijd redden we dat net niet helemaal. Maar als we nog ergens iets moeten schrappen dan dus beter in bryce dan in Zion. Ik vind het best lastig om al die parken uit elkaar te houden, gaat vast beter als je ze gezien hebt ;-)

En ik bedoelde max. 1 park ipv min 1 park in LA.

Ik denk dat we idd San Diego er ook bij doen. Ik hoor meer mensen die blij verrast zijn.

Ik vind het lastig of we nu een stukje 'vrijheid' op moeten geven en de nachten in de parken moeten reserveren. Het lijkt me toch wel een groot voordeel om bij voorbeeld in GCnp op 15 min lopen van de Rim te staan ipv van 25 mile verderop.....
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

Ik denk dat van te voor reserveren wel mee zal vallen, jullie gaan niet als het hoog seizoen is.
Zou wel in de weekenden reserveren, maar dat zou je ook enkele dagen van te voor kunnen doen.
cvr
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 21

Bericht door cvr »

Je trekt erg veel dagen uit voor de kustroute SF - LA. Dit is inderdaad erg mooi maar makkelijk te doen in 2 dagen, je kunt dan 1 dag langer in LA blijven. Je zou bijvoorbeeld kunnen overnachten in San Simeon. Je bent dan ongeveer halverwege en tevens in de buurt van de Elephant Seals (leuk om even naar te kijken). San Simeon zelf stelt niets voor, een strook hotels en een paar huizen.
jan c
Amerika-ontdekker

Bericht door jan c »

Prachtige reis. Goed dat jullie de tijd er voor nemen. Wij hebben in 2004 deze reis ook gemaakt met onde kinderen, toen 6 en 10. In juli gaan we weer!

Camper vinden wij perfect met kinderen, geeft toch een beetje een eigen honk, niet de hele tijd hotel in en uit en sjouwen met koffers, je eigen maaltijd klaarmaken, ideaal.

Wij hebben de meeste campings gereserveerd (hoogseizoen) omdat we denken daarmee de mooiste plekjes te krijgen en bovendien geen zin hebben om aan het einde van een dag op zoek te gaan naar een camping. We duiken dan liever met z'n allen het zwembad in.....Dat vrijheid inleveren is volgens mij een heel relatief begrip. Als het echt allemaal anders loopt dan je denkt, kun je misschien nog annnuleren?

San Francisco en baseball: In SF heb je best veel dagen tot je beschikking. Misschien dat je naar een middag wedstrijd van de San Francisco Giants kunt gaan, in het AT&T Stadium? De gewone wedstrijden beginnen rond 18.00 uur dacht ik, zou te laat kunnen worden voor de kinderen. De middagwedstrijd begint om 13.00 uur en de kaartjes zijn veel goedkoper (voor 40 dollar zit je op club-niveau). Stadion schijnt trouwens heel mooi te liggen, aan het water.

Napa Valley is heel leuk, wij hebben rondom het plaatsje Sonoma een wijntoer gedaan. Het landschap deed ons een beetje denken aan Zuid-Frankrijk. We hebben o.a. Chandon bezocht (mooi maar prijzig). De leukste winery vonden wij: http://buenavistacarneros.com/history/, prachtige wijngaard met heerlijke wijnen.

Vwb overnachten aan de kustroute: wij vonden die route prachtig, met name tussen Monterey en San Simeon (en nog iets verder naar het zuiden). Richting LA vonden wij de weg saaier worden. Malibu is wel leuk maar qua landschap viel het ons tegen. Overnachten met de camper: wij vonden San Simeon Statepark erg leuk, geen hookups maar wel een prachtig natuurpark. Dit jaar verblijven wij een nacht in Big Sur en een nacht in San Simeon, om dan in een keer door te stomen naar Malibu (Malibu Beach RV Park). LA vonden wij helemaal niets, druk, heel druk en vies.

San Diego: persoonlijk zou ik daar wat langer blijven. Wij vinden het daar prachtig, schitterend landschap, prachtige stranden, heerlijke zee, zeker voor de kinderen een strandparadijs. De vorige keer verbleven wij op de KOA in Chula Vista, vonden we iets te druk en krap (parkeerplaats achtig). Dit jaar gaan we naar Sweetwater Regional Park, een state owned natuurpark, met partial hookup (vrij uniek voor een natuurpark). Ligt maar 10 miles van de stad / strand etc. Bovendien veel goedkoper dan een KOA, slechts 20 dollar per nacht (KOA is vaak 80). http://www.co.san-diego.ca.us/parks/Cam ... water.html

Grand Canyon: daar vonden wij 1 overnachting meer dan genoeg. Prachtig park natuurlijk, maar vrij weinig te doen met jonge kinderen. Bryce en Zion, dat is wel lekker relaxed als je daar 2 nachten blijft, is ook meer te doen en te zien met jonge kinderen. Misschien vinden jullie de rodeo in Bryce wel leuk? In Bryce kunnen we Ruby's Inn aanraden en in Zion de Zion River RV Resort. Mooie camping met zwembad, kwartiertje rijden van het park.

Dag 23 Death Valley, mogen jullie daar dan al doorheen met de camper?

Dag 24 reserve: wij vonden Tuolumne Meadows, de alpine camping in Yosemite, een absolute aanrader. Eerlijk gezegd is TM als camping leuker dan Upper Pines (ook daar gaan wij dit jaar ook weer naartoe, is midden in de Valley). TM heeft hele mooie ruime plekken, middenin de natuur van het hooggebergte, prachtig. Ik weet niet of je er nog kunt reserveren. Van 2004 weet ik nog dat wij ons er 's ochtend vroeg meldden en we kregen meteen een plekje van mensen die geannuleerd hadden (dat schijnen er iedere dag toch nog wel behoorlijk wat te zijn, maar je moet er tijdig bijzijn).

Dag 28 in Oakland: heel verstandig om dicht bij de inleverplaats te gaan zitten, zeker als je op de dag van inleveren ook moet vliegen. Op het laatst is het vaak best nog even stressen, inpakken, opruimen, aftanken etc., daar moet je gewoon rustig de tijd voor nemen (in 2007 in Florida lieten wij in de haast de jassen in de kast hangen, die hadden we 3 weken niet nodig gehad......., terugsturen via FedEx was best kostbaar).

OK, veel succes en plezier!

Jan
camm
Amerika-ontdekker

Bericht door camm »

even te druk gehad om met de reis bezig te zijn. Maar nu weer volop aan het plannen.

bedankt voor jullie tips allemaal

Jan bedankt voor de leuke campings bij Zion en Bryce en alle andere tips.

Ondertussen hebben we ook Grand canyon (mather Campground) geboekt we daar in het weekend zijn en het me wel erg leuk lijkt om vlakbij de grand canyon te staan ipv weer een heel eind weg.

Nog ruim 6 weken.....
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

cvr schreef:Je trekt erg veel dagen uit voor de kustroute SF - LA. Dit is inderdaad erg mooi maar makkelijk te doen in 2 dagen, je kunt dan 1 dag langer in LA blijven. Je zou bijvoorbeeld kunnen overnachten in San Simeon. Je bent dan ongeveer halverwege en tevens in de buurt van de Elephant Seals (leuk om even naar te kijken). San Simeon zelf stelt niets voor, een strook hotels en een paar huizen.
Daar ben ik het dus heeeeelemaal niet mee eens!!! Ik zou er zelfs met kinderen nog een nacht aan vastplakken. Het aquarium in Monterey is bijvoorbeeld heel erg leuk voor die kleintjes! En de tidepools, waar ze zeesterren en anemonen zien en lekker kunnen kliederen. En de zeehondjes en inderdaad de stranden met elephant seals (ben de NL naam kwijt) en en en. Juist zo heerlijk om lekker rustig die kustroute te nemen en te stoppen bij een strandje of zo.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Zoals al eerder gezegd, lijkt mij 4 dagen San Francisco erg lang. Waarom maken jullie tijdens een van die dagen niet een dagtrip naar Napa Valley en huur een auto (ik neem aan dat jullie geen auto hebben tijdens jullie verblijf in SF).
En voor de kustroute. Ik adviseer altijd om 3 dagen hiervoor te nemen en zeker niet het Monterey aquarium over te slaan. Wij hebben er ook wel eens een week over gedaan zonder ons te vervelen. Santa Cruz is ook aardig. Ga een uurtje naar de Mystery Spot en leer alles over zwaartekracht. Ook leuk voor de kinderen.
yeehaw
camm
Amerika-ontdekker

Bericht door camm »

Petra/VS schreef:Daar ben ik het dus heeeeelemaal niet mee eens!!! Ik zou er zelfs met kinderen nog een nacht aan vastplakken. Het aquarium in Monterey is bijvoorbeeld heel erg leuk voor die kleintjes! En de tidepools, waar ze zeesterren en anemonen zien en lekker kunnen kliederen. En de zeehondjes en inderdaad de stranden met elephant seals (ben de NL naam kwijt) en en en. Juist zo heerlijk om lekker rustig die kustroute te nemen en te stoppen bij een strandje of zo.
lijkt ons ook ja... misschien toch nog een nachtje minder napa valley doen.....
Yeehaw schreef:Zoals al eerder gezegd, lijkt mij 4 dagen San Francisco erg lang. Waarom maken jullie tijdens een van die dagen niet een dagtrip naar Napa Valley en huur een auto (ik neem aan dat jullie geen auto hebben tijdens jullie verblijf in SF).
En voor de kustroute. Ik adviseer altijd om 3 dagen hiervoor te nemen en zeker niet het Monterey aquarium over te slaan. Wij hebben er ook wel eens een week over gedaan zonder ons te vervelen. Santa Cruz is ook aardig. Ga een uurtje naar de Mystery Spot en leer alles over zwaartekracht. Ook leuk voor de kinderen.
Wij zijn gek op steden, wij zijn bijvoorbeeld 1 week in Barcelona geweest, terwijl de meeste mensen dat in 3 dagen doen. lekker de tijd voor terrasjes/speeltuinen etc... Bovendien zit daar ook wat ruimte in gereserveerd om met de kinderen de jetlag te overbruggen. Ons idee is als volgt in willekeurige volgorde: dagdeel alcatraz, dagdeel fishermans warf, dagdeel fietstocht over golden gate bridge, dagdeel Golden gate park, dagdeel kids museum, dagdeel baseball game, dagdeel chinatown, dagdeel kronkelstraat en omgeving. Dat zijn al 8 dagdelen en dan zijn onze 4 dagen daar alweer gevuld, want met de kids rekenen wij altijd met 2 dagdelen per dag. Dan houden we natuurlijk nog wel wat tijd over tussendoor, maar die wordt ingevuld met dingen als: echt lekker mexicaans eten, restaurant met mooi uitzicht bovenin 1 van de hoge gebouwen...beetje winkelen, speeltuintjes, terrasjes, zwembad etc.etc. Maar het is wel een goed idee om, als de stad toch tegenvalt, omdat het bijv. heel de tijd erg mistig is, een auto te huren en naar napa valley op en neer te gaan. Dan hebben we meer tijd verderop langs de kust......en hotel in SF is al geboekt en betaald....
Bovendien konden we op 2 september geen early bird boeken voor de camper omdat dat de dag na labour day is....

Verder denken wij ondertussen toch om naar de camping chula vista te gaan in san diego. Daar gelijk aan het strand staan lijkt me wel erg leuk en is normaal erg prijzig, maar op www.woodall.com staat een coupon 3 nachten voor de prijs van 2!!
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Ik heb het grootste deel van dit topic gemist, omdat we toen zelf in Amerika zaten. Ik ga zo nog even reageren op je vraag over de (on)rust tijdens de reis!

Wat campings en de hele reactie op de reis betreft ben ik het wel met Jan C eens. Wij hebben een paar keer in dit gebied gereisd en jullie gaan echt een mooie reis maken. Eén twijfel heb ik wel en dat is de keus voor Zion River RV Resort. We zijn er langs gereden en ik weet dat het prachtig is! Ik zou er volgend jaar zelf ook best willen staan, maar het is inderdaad wel een kwartier rijden van het park, minimaal. Hoe makkelijk kan je dan met een grote camper nog parkeren bij Zion en is het niet leuker om in Springdale zelf te zitten??
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer