Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Advies/vraagjes route SF -> LA -> Las Vegas -> SF

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
RuSher
Amerika-newbie

Advies/vraagjes route SF -> LA -> Las Vegas -> SF

Bericht door RuSher »

in juli ga ik samen met 2 vrienden 3 weekjes naar California
we komen aan in San Francisco en vertrekken daarvandaan ook weer terug naar Nederland
we hebben een globale route opgesteld maar willen ons daarop niet teveel vastpinnen en gewoon lekker rustig door Cali cruisen :)
onderweg kijken we wel waar we stoppen/overnachten etc.

vraag is of onderstaande route haalbaar is en tevens twijfelen we of we nog naar San Diego zouden kunnen gaan (qua tijd) en of dat de moeite waard is?

voorgestelde route/planning:

San Francisco ( 02/07/05 t/m 06/07/05 )
Los Altos / Palo Alto ( 06/07/05 t/m 07/07/05 )
Big Basin Redwoods State Park ( 07/07/05 t/m 08/07/05 )
Naar Los Angeles (via de I5) met tussenstop in Santa Cruz ( 09/07/05 t/m 11/07/05 )
Verblijf Los Angeles ( 11/07/05 t/m 13/07/05 )
Richting Las Vegas via de I15 ( 13/07/05 t/m 15/07/05 )
Verblijf Las Vegas ( 15/07/05 t/m 17/07/05 )
Terug naar San Francisco via Yosemite ( 17/07/05 t/m 22/07/05 )

alle tips zijn welkom :)
PBa
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door PBa »

Los Angeles naar Las Vegas is ongeveer een halve dag rijden, dus daar zou je wat tijd kunnen besparen.

Ik zie dat jullie precies in het weekend in Las Vegas zitten. Dat is de duurste periode. In het weekend kost een hotel twee keer zoveel als door de weeks. Wellicht is het slim om hier rekening mee te houden.
Ons reisverslag over New York en Zuidwest Amerika op: http://www.reisverslag.info
RuSher
Amerika-newbie

Bericht door RuSher »

een halve dag?
dat valt inderdaad best mee

en die tip mbt las vegas is een goeie, gaan we even iets schuiven om net voor of na t weekend uit te komen

mooie site heb je trouwens, ga zeker even langs de foto's en reisverslagen bladeren :)
PBa
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door PBa »

RuSher schreef:een halve dag?
mooie site heb je trouwens, ga zeker even langs de foto's en reisverslagen bladeren :)
Bedankt voor het compliment... er zitten al behoorlijk wat uurtjes in.
Ons reisverslag over New York en Zuidwest Amerika op: http://www.reisverslag.info
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Re: Advies/vraagjes route SF -> LA -> Las Vegas ->

Bericht door SpaceAce »

RuSher schreef: Naar Los Angeles (via de I5) met tussenstop in Santa Cruz ( 09/07/05 t/m 11/07/05 )
Verblijf Los Angeles ( 11/07/05 t/m 13/07/05 )
Via de I5??? Ho, stop, niet doen!

Van San Francisco naar Los Angeles doe je langs de kustweg (highway 1). Niet een kwestie van kunnen, maar een kwestie van moeten :D

Bedoel, als je dan toch 3 dagen (2 nachten) over die rit wil doen, doe het dan via de kustweg. Overnachtingsplaatsen in Monterey en San Simeon.

Tussenstops (of in ieder geval enkele hiervan):
  • Santa Cruz: een boardwalk langs het strand met een klein kermisje.
  • Monterey Bay Aquarium
  • 17-miles Drive
  • Point Lobos
  • Big Sur
  • Julia Pfeiffer Burns S.P.
  • Hearst Castle
  • Morro Rock
Verder is deze kustweg een van de mooiste die ik ooit gezien heb (en ik gok dat ongeveer 98 % van dit forum het daarmee eens is) :)

Mag ik trouwens vragen wat er precies te doen is in:
Los Altos / Palo Alto ( 06/07/05 t/m 07/07/05 )
Big Basin Redwoods State Park ( 07/07/05 t/m 08/07/05 )
Misschien heb ik er ooit overheen gelezen, maar volgens mij is dit de eerste keer dat ik die namen voorbij zie komen hier op het forum. Ik had er ook nog nooit van gehoord, maar zie dat het op m'n kaartje vlakbij San Francisco ligt. Nogmaals, wat is hier precies te zien/doen?

En inderdaad, de rit van Los Angeles naar Las Vegas is in ongeveer een uur of 5 á 6 te doen (mét een stop in het saaie Calico) :?
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
RuSher
Amerika-newbie

Bericht door RuSher »

langs de kust zaten we ook aan te denken maar hoe lang doe je daar ongeveer over?

Palo Alto/Los Altos daar woont familie van een van mijn reisgenoten dus is verplichte stop :)

zelfde reisgenoot is er tijd terug geweest en meende zich te herinneren dat Big Basin Redwoods State Park een mooi natuurpark is

maar als niemand er hier nog van gehoord heeft schrap ik die graag in ruil voor een bekender/beter park, we zijn met name op zoek naar wat mooie natuurparken waar je doorheen kan rijden/af en toe stoppen en dus niet de parken waar je verblijft en wandeltochten etc maakt

aanraders?

en kun je wat meer info geven over de aangekaarte punten waar we moeten stoppen, bij de boardwalk en aquarium kan ik me nog wel wat voorstellen maar bij de rest...
PBa
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door PBa »

Julia Pfeiffer Burns is een kleine State Park waar een waterval op het strand uitkomt. Echt prachtig!

Afbeelding
RuSher
Amerika-newbie

Bericht door RuSher »

ziet er zeker goed uit!

die andere dingen even op google gezocht en zitten ook wel aantal leuke dingen tussen, wordt nog lastig kiezen :)

maar we gaan zeker langs de kust :D

bedankt voor alle tips!
Jennifer
Amerika-ontdekker

Bericht door Jennifer »

Wij zijn net terug uit Amerika en hebben Highway 1 ook gereden maar vonden het stuk tussen SF en Monterey niet zo heel interessant. Pas vanaf Monterey krijg je echt mooie stukken, vooral bij Big Sur. 17 mile drive zou ik overslaan. Kost alleen maar tijd en geld en je rijd gewoon door een villawijk. De kustlijn is mooi, maar wordt pas echt mooi bij/vanaf Big Sur.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer