Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Van Williams (AZ) naar Palm Springs

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
rayas
Amerika-newbie

Van Williams (AZ) naar Palm Springs

Bericht door rayas »

Beste forumbezoekers,

deze zomer gaan wij een bezoek brengen aan de westelijke staten.
Onze reis begint in Los Angeles (2 nachten, Santa Monica Beach) dag 2 Universal,
daarna naar Pismo Beach (1 nacht), San Francisco (3 nachten), Yosemite (3 nachten), Lone Pine (1 nacht), Vegas (2 nachten), Grand Canyon (Williams) (2 nachten), Palm Springs (2 nachten), San Diego (3 nachten), Newport Beach (4 nachten) + Disney, Amsterdam
Al met al 3,5 week.

Het oorspronkelijk plan was om na Grand Canyon via Phoenix naar Palm Springs te gaan, maar ik heb mijn twijfels over Phoenix. Is deze stad de moeite waard, of kan ik beter vanuit Williams rechtstreeks naar Palm Springs gaan en daar een lekker hotel met zwembad nemen (voor de kids....)?? Wie o wie kan mij adviseren en if so...is het in 1 dag te doen (Willams-Palm Springs) en wat is dan een mooie route?

Alvast bedankt voor jullie advies!! :dance:

gr
Ray
Yeehaw
Amerika-expert

Re: Van Williams (AZ) naar Palm Springs

Bericht door Yeehaw »

Hi Rayas en welkom op het forum.
Je zou een dag langer tussen LA en SF kunnen nemen en bv Hearst Castle en het Monterey Aquarium kunnen bezoeken, dus bv LA-Pismo Beach, Pismo-Monterey en Monterey-San Francisco. Prima de tijd voor Yosemite, mooie rit naar Lone Pine en via Death Valley naar Las Vegas. Dan naar GCNP. Waarom in Williams overnachten? Probeer eens een hotel in Grand Canyon Village of anders in Tusayan. Niets mis met Williams maar waarom heen en weer rijden? Dan naar de kust. Ik zou vanaf GCNP via east rim naar Cameron rijden en dan via Wupatki en Sunset Crater NM's naar Flagstaff en naar Sedona voor de nacht. Sedona is nogal toeristisch maar zijn locatie can't be beaten. Met Slide Rock SP en een Jeep tour doe je jezelfs en de kinderen veel plezier. Minstens een dag in Sedona. Daarna zou je naar Palm Springs kunnen rijden (ongeveer 7uur rijden via Blythe). Kijk, ik ben wat ouder en vermaak me prima in Palm Spings aan het zwembad en op de golfbaan maar als ik nog kinderen in huis zou hebben zou ik Sedona eerder bezoeken dan Palm Springs. Ook in Phoenix (Scottsdale) hebben wij een fijne tijd doorgebracht maar in jouw geval zou ik deze plaats overslaan. Goed, maar Sedona stond niet op je lijst. Van Williams kan je via de oude route 66 via Seligman naar Kingman rijden en dan het stuk R66 via Sitgreaves pass naar Oatman en vervolgens via Needles, National Trails Hw (oude R66) naar Amboy en via 29Palms naar Palm Springs. Neem hier dan (Williams-Palm Springs) 2 dagen voor en bezoek nog Joshua Tree NP. Kan er niet een dag af van die laatste week (of 2 dagen?).
BTW, ook in Sedona zijn genoeg resortachtige hotels met de mooiste zwembaden.
Yeehaw.
jaap1
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 35

Bericht door jaap1 »

Wij vonden Palm Springs juist een van de leukste plaatsen die wij aandeden. Leuk winkelstraatje met terrasjes, leuke winkeltjes enz. In het outlet centrum een half uur verderop heerlijk gewinkeld. Met de lift de berg op en heerlijk koel gewandeld. Er lang zelfs nog sneeuw.

p.s boek wel een hotel met een verwarmd zwembad, hadden wij niet bij een van onze hotels. Dat was erg koud.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Ik vind Coachella Valley ook leuk Jaap maar zou je Palm Springs aanraden ipv Sedona?
rayas
Amerika-newbie

Bericht door rayas »

Hoi,

bedankt voor de tips!!! Wij dachten juist de laatste week een paar dagen relaxen aan het strand en een bezoekje aan Disney...(kids zijn 7 en 9)of zeggen jullie toch, pak na GCNP toch Sedona (2 nachten) en dan door naar Palm Springs cq San Diego. Helaas lukt een extra dag van LA naar San Fr. niet ivm in een afspraak in SF.
Hotels in GCNP of dicht in de buurt allemaal vol of erg aan de prijs....helaas.

greetz
Ray
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Met kinderen van die leeftijd lijkt me het een prima idee om de laatste week aan het strand door te brengen en de pretparken te bezoeken. Het water zal niet warm zijn, meestal niet boven 70F. Je zou kunnen overwegen om van Las Vegas via Oatman en Sitgreaves pass naar Kingman te rijden, dan de oude R66 route nemen via Hackberry, Peach Springs en Seligman en in Williams overnachten. Oatman is erg leuk voor de kinderen met zijn "wilde"" burro's en zijn shoot outs. Dan 1 nacht in Williams en de volgende dag naar GCNP. Daarna dezelfde dag via de east rim zoals beschreven naar Flagstaff en door naar Sedona. Dan heb je een extra dag voor Sedona. Het logeren in Sedona zal wel duurder zijn dan in Williams. In Williams is een Subway en ik zou daar de voorraden aanvullen, op de route door GC is weinig te koop.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer