Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Laatste tips voor onze route?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
D
Amerika-ontdekker

Laatste tips voor onze route?

Bericht door D »

Over 23 dagen is het al zo ver; dan gaan we eindelijk naar Amerika :). De route ligt eigenlijk al vast, op een paar kleine dingen na (zie onder), maar wilde graag nog wat tips. Denk aan: dingen die je moet gezien hebben, scenic drives, mooie wegen (zoals de UT12 gevonden op dit forum), etc. Alle tips zijn dus welkom voor onze eerste Amerika reis :D .

Code: Selecteer alles

AMS                           Los Angeles                		27-Jun
       LA                           LA                         		28-Jun
       LA                           LA                         		29-Jun
       LA             Hwy1 stop (Monterey) (Laguna Seca bezoeken?)	30-Jun
   Hwy1 stop                          SF                      		1-Jul
       SF                             SF                       		2-Jul
       SF                             SF                       		3-Jul
       SF                             SF                       		4-Jul
       SF                          Yosemite                    		5-Jul
    Yosemite                       Yosemite                    		6-Jul
    Yosemite                       Yosemite                    		7-Jul
    Yosemite            Bodie /  Mono Lake / Lee Vining        		8-Jul
   Lee Vining              Death Valley - Las Vegas            		9-Jul
   Las Vegas                        Las Vegas                  		10-Jul
   Las Vegas                        Las Vegas                  		11-Jul
   Las Vegas                         Zion                      		12-Jul
      Zion                           Zion                      		13-Jul
      Zion                           Bryce                     		14-Jul
     Bryce      UT12 - CR Scenic Drive/Arches Scenic Drive - Monticello 15-Jul
   Monticello                   Monument Valley                		16-Jul
Monument Valley                  Grand Canyon                  		17-Jul
  Grand Canyon       Kingman (Route 66 Museum in Kingman?)     		18-Jul
    Kingman                       Los Angeles                  		19-Jul
      LAX                             AMS                      		20-Jul
Waar ik nog over twijfel; na Bryce Canyon de scenic drive van Capitol Reef of van Arches National Park? Het is (vanaf Bryce Canyon - Monticello) 6,5u rijden, maar dan wel over de UT12 en nog een scenic drive van een natuurpark. Of denken jullie dat we beter via Page richting Monticello kunnen (dan wellicht overnachten in Mexican Hat oid)? Scheelt een uurtje ofzo in reistijd, maar dan rijden we niet de UT12 maar kunnen we Page bezoeken. Ik heb veel gelezen over Antelope Canyon, maar vooral dat het ERG druk is in de zomer zodat je niet echt goede foto's kunt maken.

Voor de rest; is iemand in Kingman geweest? Wat te doen daar? Route 66 museum?

Meer tips zijn natuurlijk welkom! De hotels liggen vast in San Francisco en Las Vegas, mochten jullie met een andere route komen :).

Alvast Bedankt!!
Racerke
Amerikakenner

Re: Laatste tips voor onze route?

Bericht door Racerke »

Om van LA naar SF te gaan in twee dagen ... hier heb ik drie dagen over gedaan én dat was al snel snel vond ik. (wel doordat ik er wat aan wilde hebben: veel stops en genieten, langs de autostrade rijden tja dan kan je zeggen dat je er geweest bent maar wat heb je er aan?)

Voor de trip van SF naar Yosemite: controleer de wegeninfo. Toen ik er was waren de voorbereidende werken bezig voor mega wegenwerken. Allesinds hebben wij hier toen ook vanuit El Portal een uur stil gestaan én bij het rijden naar SF 1u30.

Wat bedoel je met Arches scenic drive?

Van alle zaken die ik vorige maand in de VS gezien heb is CR echt het minst indrukwekkende. Hier zijn we twee keer gestopt maar het park maakte gewoon geen indruk op mij.
Als je richting Moab rijdt dan kan je wel door CR rijden.

Ik moet dringend de afstanden, uren en prijzen van mijn reis in een lijstje gieten. Dan kan ik wat meer info geven. Maar anderen weten automatisch soms deze dingen uit het blote hoofd.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Ik zou ook drie dagen willen doen over het stuk LA-SF. Misschien een dag minder in SF?
7/7: San Francisco naar Yosemite is zo'n 4 uur rijden. Dan heb je al een halve dag voor Yosemite, plus een volle dag daarna. Ik zou 7/7 dan de morgen nog in Yosemite doorbrengen en dan 's middags Tioga Pass (met de zon in de rug!) naar Lee Vining.
7/8: Neem je tijd voor Bodie, Mono Lake en rijd door naar Lone Pine en bezoek Alabama Hills. Nacht in Lone Pine.
7/9: Van Lone Pine via Death Valley naar Las Vegas.
7/15: Helaas is dat te veel van het goede. Met ut12 tussen Bryce en Torrey ben je tenminste 3 uur bezig. Capitol Reef is het mooiste als je de Gorges bezoekt en dat neemt tijd. Reken op tenminste 3 uur. Arches Scenic drive is (hoe is het ook mogelijk...) in Arches NP en dat ligt ver uit je route. Als dit mijn reis was, zou ik deze dag de tijd nemen voor ut12, alleen de doorgaande weg door Capitol Reef nemen naar Hanksville (mooie route), dan ut 95 met een stop bij de Hite Overlook (must see), eventueel Natural Bridges NM bezoeken (niet mijn favorite), dan ut261 naar Moki Dugway en Muley Point. Na de afdaling van Moki Dugway naar Gooseneck SP en overnachten in Mexican Hat. Monticello ligt niet op deze route.
7/16: Van Mexican Hat naar Monument valley. Even stoppen bij milemarker 13 voor een klassieke foto. MV bezoeken en eventueel naar Page rijden, of als je die omweg niet wil maken, meteen naar GCNP. Dan heb je een extra dag voor GCNP.
7/18: Van GCNP naar Kingman via R66 vanaf Seligman en via Peach Springs en Hackberry. Dan het R66 gedeelte via Sitgreaves pass en Oatman en overnachten in Needles.
7/19: Needles-Los Angeles.
Misschien helpt dit wat.
Yeehaw
D
Amerika-ontdekker

Bericht door D »

Racerke schreef:Om van LA naar SF te gaan in twee dagen ... hier heb ik drie dagen over gedaan én dat was al snel snel vond ik. (wel doordat ik er wat aan wilde hebben: veel stops en genieten, langs de autostrade rijden tja dan kan je zeggen dat je er geweest bent maar wat heb je er aan?)
Helaas ligt het hotel in SF al vast (de data dus ook).
Voor de trip van SF naar Yosemite: controleer de wegeninfo. Toen ik er was waren de voorbereidende werken bezig voor mega wegenwerken. Allesinds hebben wij hier toen ook vanuit El Portal een uur stil gestaan én bij het rijden naar SF 1u30.
Wat bedoel je met Arches scenic drive?
De (18 mile) Arches National Park Scenic Drive
Van alle zaken die ik vorige maand in de VS gezien heb is CR echt het minst indrukwekkende. Hier zijn we twee keer gestopt maar het park maakte gewoon geen indruk op mij.
Neem ik mee, dankje.
Als je richting Moab rijdt dan kan je wel door CR rijden.
Daarom wist ik niet te kiezen tussen CR and ANP
Yeehaw schreef:Ik zou ook drie dagen willen doen over het stuk LA-SF. Misschien een dag minder in SF?
Hotel in SF ligt al vast, helaas.
7/7: San Francisco naar Yosemite is zo'n 4 uur rijden. Dan heb je al een halve dag voor Yosemite, plus een volle dag daarna. Ik zou 7/7 dan de morgen nog in Yosemite doorbrengen en dan 's middags Tioga Pass (met de zon in de rug!) naar Lee Vining.
Helaas ligt Yosemite ook al vast.
7/8: Neem je tijd voor Bodie, Mono Lake en rijd door naar Lone Pine en bezoek Alabama Hills. Nacht in Lone Pine.
7/9: Van Lone Pine via Death Valley naar Las Vegas.
Doen we :).
7/15: Helaas is dat te veel van het goede. Met ut12 tussen Bryce en Torrey ben je tenminste 3 uur bezig. Capitol Reef is het mooiste als je de Gorges bezoekt en dat neemt tijd. Reken op tenminste 3 uur. Arches Scenic drive is (hoe is het ook mogelijk...) in Arches NP en dat ligt ver uit je route. Als dit mijn reis was, zou ik deze dag de tijd nemen voor ut12, alleen de doorgaande weg door Capitol Reef nemen naar Hanksville (mooie route), dan ut 95 met een stop bij de Hite Overlook (must see), eventueel Natural Bridges NM bezoeken (niet mijn favorite), dan ut261 naar Moki Dugway en Muley Point. Na de afdaling van Moki Dugway naar Gooseneck SP en overnachten in Mexican Hat. Monticello ligt niet op deze route.
Dat dacht ik al. Ik heb de route even gegoogled, ziet er ook leuk uit! Dankje!
7/16: Van Mexican Hat naar Monument valley. Even stoppen bij milemarker 13 voor een klassieke foto. MV bezoeken en eventueel naar Page rijden, of als je die omweg niet wil maken, meteen naar GCNP. Dan heb je een extra dag voor GCNP.
We gaan dan denk ik meteen richting GCNP.
7/18: Van GCNP naar Kingman via R66 vanaf Seligman en via Peach Springs en Hackberry. Dan het R66 gedeelte via Sitgreaves pass en Oatman en overnachten in Needles.
7/19: Needles-Los Angeles.
Denk dat ik toch liever in Kingman overnacht, zodat we langer in de Grand Canyon kunnen blijven.
Misschien helpt dit wat.
Yeehaw
Zeker, heel erg bedankt :beerchug: .

EDIT:

Yeehaw, ik zie dat de door jou voorgestelde route 7:02 bedraagt, terwijl de route die ik voorstelde 6:30 is. Waarom kies je dan toch voor die route? Mooier?
alje
Amerikafan

Bericht door alje »

Via Moab brengt je nog niet direct in Arches National Park. Daar moet je ook weer extra tijd, ik denk zeker anderhalf uur, voor nemen, zodat die 6 en half uur toch wel erg optimistisch is. Lijkt mij inderdaad niet haalbaar. Volgende dag is ook stuk korter.

Alje
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Ik weet niet precies wat je bedoelt D. Bedoel je via Moab naar MV ipv via ut95-261?
In beide gevallen kom je langs Hanksville en eindig je in Mexican Hat. Via Moab is ongeveer 1.5 uur langer rijden. Daar komt nog het bezoek aan Arches NP bij. Voor een bezoek aan dit NP mag je gerust 3 uur uittrekken........
D
Amerika-ontdekker

Bericht door D »

Dit is de route die ik in gedachte had:

Afbeelding

Daarom wilde ik dus meteen Arches National Park meepakken, omdat je er toch langs komt. Enkel de 18 mile scenic drive, wat foto's maken, en weer door. Kost zo'n 2u denk ik? Zoals je kunt zien geeft Google Maps iets meer dan 6:30 aan..
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Ik zie het, maar die route gaat van Monticello uit en dan ben je nog niet in Mexican Hat en als je via ut95/ut261 rijdt laat je Monticello liggen. Je moet dus extra tijd tussen Monticello en MH erbij optellen.
Ik zal je vertellen hoe dat in Arches gaat: Eerst melden bij het visitor center, dan de klim, dan de eerst stops bij de Gossips, The Courthouse, dan Balanced Rock en dan en dan en dan.....Arches is een van de mooiste NP's die ik ken en ik garandeer je dat 2 uur niet genoeg is. Je zal echt een paar keer uit de auto gaan. Je weet niet wat je ziet hier en je moet heen en weer rijden. Kijk eens op de NPS site. Ik vind het geweldig hoor al die routekaartjes maar de praktijk is anders. Zal je wel merken....
Racerke
Amerikakenner

Bericht door Racerke »

Ehm ... die route die je aangeeft: ik heb op voorhand gerekend 53 mijl/uur gemiddeld af te kunnen leggen. Dankzij het stukje autosnelweg dat je gaat nemen, dat is een stukje 75 kan je misschien het op 6u30 redden maar ik betwijfel het.
Volgende week probeer ik allesinds de gegevens, kilometers + tijd + hotelnamen in een excelletje te gieten en kan ik meer vertellen. Want dit is uiteindelijk de door ons gedane route geworden doordat ik in Hanksville geen hotel vond dat Speed TV had. :roll:

Arches NP: als je de route door het park een 18mijl scenic route noemt ... logisch dat ik dat niet kende.
Dit is echter een park waar ik mijn hart verloren heb, dan welbepaald bij Delicate Arch: hier wil ik trouwen!!

Rondrijden in Arches ... valt mee maar hier moet je uitstappen en de wandelingen doen naar de attracties, vanuit je auto of het voetpad is er niets aan: neem dan maar de andere route als je niets meer over hebt dan 2u voor dit park!
Ook het lusje, rond Arches richting Cisco, is een must do maar hiervoor alleen al heb je 4u nodig én de ochtendzon ... .
Priscilla
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Priscilla »

Welkom terug Racerke; heb genoten van alle verhalen :) (nog meer voorpret, hihi)

Ik zie alleen met regelmaat Cisco terugkomen; wat is hier te vinden (je hebt het over een must see) en welk lusje bedoel je;
die van de US-70 af of helemaal om Arches?

We komen namelijk vanuit Denver als we naar Moab rijden en hebben nu de route staan via de 191.
Als we 'm om moeten gooien, hoor ik het graag van je :)
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

PriscillaMartin schreef:Ik zie alleen met regelmaat Cisco terugkomen; wat is hier te vinden (je hebt het over een must see) en welk lusje bedoel je;

We komen namelijk vanuit Denver als we naar Moab rijden en hebben nu de route staan via de 191.
Al;s je van Denver komt kan je via exit 212 naar Cisco (semi gosttown) en dan vervolgen over de UT-128 naar Moab.
De UT_128 is een van de mooiste scenic routes van Amerika en dus veel mooier rijden dan de I-70 en US-19, het eerste stuk is niet echt bijzonder maar zodra je de Colorado rivier oversteeks wordt het echt mooi, Arches NP ligt aan de andere kant van de rivier hier kijk je dus (letterlijk) tegen aan, je kan echter geen arches zien vanaf de UT-128 daarvoor zal je het park in moeten. wij hebben deze route 2 X gereden (zie verslag 2003 en 2007)
Rob
Priscilla
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Priscilla »

Rob schreef:
PriscillaMartin schreef:Ik zie alleen met regelmaat Cisco terugkomen; wat is hier te vinden (je hebt het over een must see) en welk lusje bedoel je;

Al;s je van Denver komt kan je via exit 212 naar Cisco (semi gosttown) en dan vervolgen over de UT-128 naar Moab.
De UT_128 is een van de mooiste scenic routes van Amerika en dus veel mooier rijden dan de I-70 en US-19, het eerste stuk is niet echt bijzonder maar zodra je de Colorado rivier oversteeks wordt het echt mooi, Arches NP ligt aan de andere kant van de rivier hier kijk je dus (letterlijk) tegen aan, je kan echter geen arches zien vanaf de UT-128 daarvoor zal je het park in moeten. wij hebben deze route 2 X gereden (zie verslag 2003 en 2007)
Rob
Misschien dat we een deel van de route ook zien/doen als we gaan raften, maar ach, een mooie route twee keer doen is geen straf ;)
Ik ga meteen de verslagen lezen...
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

PriscillaMartin schreef: Thanks :)...Dan passen we de route aan!
Misschien dat we een deel van de route ook zien/doen als we gaan raften, maar ach, een mooie route twee keer doen is geen straf ;)
Klopt, de meeste rafttrips beginnen langs de UT-128, maar je kan dan niet stoppen als je wat moois ziet of een foto wil maken
Racerke
Amerikakenner

Bericht door Racerke »

Rob schreef:

Rob
Het was een onverwacht hoogtepunt, deze route, gedeelte idd achter de Colerado rivier.
Daarna zijn we naar Cisco, en ook nog wat verder gereden, aansluitend de lus volledig rond Arches NP gemaakt gewoon omdat ik wou zien wat hier te zien is. Als je geniet van het gedeelte tot de rivier en je wil niet persé woestijn zien, keer dan terug en bekijk het langs de andere kant.
Op dat stukje hebben we veel gestopt én ook enkele zijwegen genomen. Dankzij dat er net een oldtimertreffen in Moab was, een hel om een hotel te vinden maar ongelooflijke mooie filmpjes en foto's, hebben we toffe kiekjes van bloedmooie wagens voor een adembenemend landschap.
Racerke was in deze omgeving écht in de zevende hemel! En ook al ben je er op een moment dat in Moab niets te doen is: als je wil relaxen is drie dagen een minimum!
D
Amerika-ontdekker

Bericht door D »

Racerke schreef:Ehm ... die route die je aangeeft: ik heb op voorhand gerekend 53 mijl/uur gemiddeld af te kunnen leggen. Dankzij het stukje autosnelweg dat je gaat nemen, dat is een stukje 75 kan je misschien het op 6u30 redden maar ik betwijfel het.
Volgende week probeer ik allesinds de gegevens, kilometers + tijd + hotelnamen in een excelletje te gieten en kan ik meer vertellen. Want dit is uiteindelijk de door ons gedane route geworden doordat ik in Hanksville geen hotel vond dat Speed TV had. :roll:

Arches NP: als je de route door het park een 18mijl scenic route noemt ... logisch dat ik dat niet kende.
Dit is echter een park waar ik mijn hart verloren heb, dan welbepaald bij Delicate Arch: hier wil ik trouwen!!

Rondrijden in Arches ... valt mee maar hier moet je uitstappen en de wandelingen doen naar de attracties, vanuit je auto of het voetpad is er niets aan: neem dan maar de andere route als je niets meer over hebt dan 2u voor dit park!
Ook het lusje, rond Arches richting Cisco, is een must do maar hiervoor alleen al heb je 4u nodig én de ochtendzon ... .
Begrepen. Welke route raad jij me aan? De route van Yeehaw? Mogelijk een andere route?
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

PriscillaMartin schreef:
Rob schreef: Al;s je van Denver komt kan je via exit 212 naar Cisco (semi gosttown) en dan vervolgen over de UT-128 naar Moab.
Rob
Mocht je nog meer willen lezen over Moab en omgeving, dan heb ik in ons reisverslag van 2005 ook het één en ander genoteerd over Moab, highway 128 en Cisco (dag 26).
Wij kwamen op dag 22 in Moab aan vanuit het zuiden, zijn er een paar dagen gebleven en zijn via de noordkant over de 128 en via Cisco er weer vertrokken.

Het laden van het verslag duurt even, vanwege de vele foto's in het verslag. Bovendien staat er bovenaan ieder dagverslag een button om naar de foto's van die dag te gaan.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
D
Amerika-ontdekker

Bericht door D »

Jullie kapen wel een beetje m'n topic he.. :wink: .

Iemand nog tips? Racerke? (zie quote)
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Ik denk dat Racerke maar een route gereden heeft dus zal hij moeilijk de andere route's kunnen aanbevelen....-lol-
D
Amerika-ontdekker

Bericht door D »

Adviseren moet toch wel lukken, denk ik.

In ieder geval, ik denk dat ik de UT12 route maar helemaal skip, en via Page rij. Is zo'n 3u korter.
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

D schreef:Adviseren moet toch wel lukken, denk ik.

In ieder geval, ik denk dat ik de UT12 route maar helemaal skip, en via Page rij. Is zo'n 3u korter.
Daarmee laat je wel de nummer 1 met stip scenic route van Amerika liggen, wil het niet moeilijker maken dan het al is hoor :lol:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer