Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Laatste tips voor onze route?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
D
Amerika-ontdekker

Re: Laatste tips voor onze route?

Bericht door D »

Rob schreef:
D schreef:Adviseren moet toch wel lukken, denk ik.

In ieder geval, ik denk dat ik de UT12 route maar helemaal skip, en via Page rij. Is zo'n 3u korter.
Daarmee laat je wel de nummer 1 met stip scenic route van Amerika liggen, wil het niet moeilijker maken dan het al is hoor :lol:
Weet ik. Alleen als we dan de UT12 rijden, komen we ook langs Capitol Reef. Daar de scenic route doen (2u) en je bent toaal zo'n 9u onderweg? Denk dat dat een beetje te veel van het goede is?
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Dan sla je die scenic route toch over. Wij kwamen vorig jaar ook een stukje door Capitol Reef, maar hebben de scenic route laten liggen. De UT12 is ongelooflijk mooi!
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Ben net terug van een mooie scenic route langs Beesd, de A2 genaamd en net als in Yellowstone veel wildlife langs de kant van de weg zoals Shetland Pony's......hmmm, off topic?
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Hi, ja, het is bij ons wel wild, vooral met wegwerk. Je bent zo'n 100 meter van ons huis vandaan geweest vandaag, dat is ook wel een bijzonder gevoel toch? Waar al die Shetlandponies lopen had bijna onze dochter nu gewoond. Gelukkig maakte een proefsamenwoontijdje tijdens onze lange Amerikareis in 2006 een eind aan de plannen van onze dochter met de Shetlandman :wink: :wink:

On topic again!! :ban:
D
Amerika-ontdekker

Bericht door D »

Al de tweede keer dat mijn topic gekaapt wordt :roll: .
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

D schreef:Al de tweede keer dat mijn topic gekaapt wordt :roll: .
Als dit je enige keer is dat je verwacht naar Amerika te gaan, dan zou ik toch echt de UT12 gaan rijden, voor ons in 10 Amerika reizen de nummer 1 van scenic routes.

Harry
D
Amerika-ontdekker

Bericht door D »

Harry schreef:
D schreef:Al de tweede keer dat mijn topic gekaapt wordt :roll: .
Als dit je enige keer is dat je verwacht naar Amerika te gaan, dan zou ik toch echt de UT12 gaan rijden, voor ons in 10 Amerika reizen de nummer 1 van scenic routes.

Harry
Ik heb besloten om niet via Arches NP te rijden, maar via Capitol Reef en te overnachten ergens rondom Mexican Hat. Dank voor de tip :).
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Reken op ongeveer 6.5 tot 7 uur rijden tussen Bryce en Mexican Hat zonder te stoppen. Geen pompen tussen Hanksville en Mexican Hat dus houd daar rekening mee. Accomodatie in Mexican Hat, anders in Bluff, Monument Valley en Kayenta en een B&B in Valley of the Gods. That's it.
joseluken23
Amerika-ontdekker

Bericht door joseluken23 »

Hoi D,

De UT12 zeker wel rijden!
Scenic route door Capitol Reef vond ik weinig toevoegen, de mooiste delen zie je toch langs de doorgaande route!
Wij waren er 2 weken geleden en het was erg druk op de scenic route...

Groetjes,
Jose
Racerke
Amerikakenner

Bericht door Racerke »

Sorry voor de late reactie ...
Maar ZEKER de UT12 rijden!

Als het niet naar Arches wordt, MOET je een volgende keer doen, probeer dan San juan Inn in Mexican Hat op voorhand te boeken!
Vraag ook ineens een kamer op de benedenverdieping als je niet wil sleuren met je koffers. Als je niet veel bagage mee naar binnen neemt en op je terrasje wil zitten, vraag dan de 1e verdieping!
D
Amerika-ontdekker

Bericht door D »

Dank voor de replies. We zullen de UT12 rijden, ik ben alleen nog aan het denken om het op te splitsen in twee gedeeltes; dus van Bryce Canyon naar Hanksville en de volgende dag van Hanksville naar Monument Valley. Zo hebben we wat meer tijd voor Bryce Canyon en kunnen we mogelijk nog de scenic drive in Capitol Reef doen. Lastig..
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Hanksville heeft een paar eenvoudige motels en behalve een kort bezoek aan de Rockshop is er weinig te doen. Ik zou in Torrey overnachten. Capitol Reef is een prachtig park maar je moet de moeite nemen om de korte dirtroads naar de canyons te rijden en wat te wandelen en dat neemt toch nogal wat tijd. Alleen de scenic drive op en neer voegt niet zoveel toe maar des te meer de zijwegen naar Grand Wash en Capitol Gorge. De weg tussen Torrey en Hanksville is ook erg mooi. Als je van Torrey komt, zijn de spectaculaire rotsformaties aan je linker hand. Naar rechts is Gooseneck overlook maar eerlijk gezegd heb ik mooiere overlooks gezien. Na het visitor center zijn er nog diverse plaatsen waar je kan stoppen en genieten...Op weg naar Hanksville kom je nog door een soort Badlands woesternij. Ook mooi!!
Yeehaw
D
Amerika-ontdekker

Bericht door D »

Hmm, nu begin ik toch weer te twijfelen. De UT12 is de mooiste weg van Amerika, toegegeven, maar als we via Page rijden kunnen we langs Antelope Canyon, wat ik als enthausiaste fotograaf erg leuk zou vinden.

Als jullie zouden moeten kiezen voor je 1e USA trip, zou je dan kiezen voor UT12 of voor Page met alle bijbehorende dingen zoals Glen Canyon, Antelope Canyon, etc.
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

D schreef:Hmm, nu begin ik toch weer te twijfelen. De UT12 is de mooiste weg van Amerika, toegegeven, maar als we via Page rijden kunnen we langs Antelope Canyon, wat ik als enthausiaste fotograaf erg leuk zou vinden.

Als jullie zouden moeten kiezen voor je 1e USA trip, zou je dan kiezen voor UT12 of voor Page met alle bijbehorende dingen zoals Glen Canyon, Antelope Canyon, etc.
Ik zou zowel de UT 12 rijden als Page en omgeving bezoeken, zeker bij een eerste reis door het zuidwesten van de VS.
Als ik naar jouw routeplanning op de eerste pagina van dit topic kijk, zie ik daarvoor nog wel ruimte. Je zal echter concessies moeten doen en ergens anders iets minder lang bezoeken, zoals bijvoorbeeld San Francisco, Las Vegas of Yosemite. Het zijn de keuzes, die je zo nu en dan moet maken.
Maar ik zou niet helemaal naar Moab en Arches National Park rijden. Dat ligt toch te ver uit de richting.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
D
Amerika-ontdekker

Bericht door D »

markro schreef:
D schreef:Hmm, nu begin ik toch weer te twijfelen. De UT12 is de mooiste weg van Amerika, toegegeven, maar als we via Page rijden kunnen we langs Antelope Canyon, wat ik als enthausiaste fotograaf erg leuk zou vinden.

Ik zou zowel de UT 12 rijden als Page en omgeving bezoeken, zeker bij een eerste reis door het zuidwesten van de VS.
Als ik naar jouw routeplanning op de eerste pagina van dit topic kijk, zie ik daarvoor nog wel ruimte. Je zal echter concessies moeten doen en ergens anders iets minder lang bezoeken, zoals bijvoorbeeld San Francisco, Las Vegas of Yosemite. Het zijn de keuzes, die je zo nu en dan moet maken.
Maar ik zou niet helemaal naar Moab en Arches National Park rijden. Dat ligt toch te ver uit de richting.
Hoi Markro, als je mijn eerst pagina bekijkt zie je dat Las Vegas, San Francisco en Yosemite al vastligt ;).

UT12 en Page zal dus niet lukken.
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

D schreef:
markro schreef: Ik zou zowel de UT 12 rijden als Page en omgeving bezoeken, zeker bij een eerste reis door het zuidwesten van de VS.
Hoi Markro, als je mijn eerst pagina bekijkt zie je dat Las Vegas, San Francisco en Yosemite al vastligt ;).

UT12 en Page zal dus niet lukken.
Tja, dan wordt het wat lastiger. :wink: Dan wordt het inderdaad wel allemaal wat krap, om beide te doen.
Misschien een idee: ga eerder bij Zion NP weg, zorg dat je op 13 juli al bij Bryce Canyon overnacht. Dan bezoek je Bryce Canyon NP op 14 juli 's morgens en ga daarna op pad, de UT 12 rijden, tot bijvoorbeeld Torrey of Hanksville. Kijk dan eens hoe je uitkomt met de rest van de route. Kan je dan een vluchtig bezoek brengen aan Monument Valley en overnachten in Page? Daar toch wat van de omgeving zien, maar niet Antelope Canyon bezoeken?
Ik weet het, het worden lange rijdagen en je schiet vlug aan veel mooie natuurpracht voorbij. Maar ja, voor een eerste indruk en tijdens een latere Amerikavakantie daar nog eens terugkomen.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer