Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Route Mammoth Lakes - Furnace Creek

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
ensingg
Amerika-ontdekker

Route Mammoth Lakes - Furnace Creek

Bericht door ensingg »

Hoi,

Als ik via Google een route plan tussen Mammoth Lakes en Furnace Creek dan gaat hij via Long Pine.
Als ik Delorme Street Atlas 2009 gebruik laat hij me bij Big Pine afslaan en de 168 volgen. Dit scheelt volgens Delorme 35km en 25minuten.

Op de kaart ziet de route er ook mooier uit. Maar ja, wie heeft ervaring?

Groetjes,
Gert
Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Re: Route Mammoth Lakes - Furnace Creek

Bericht door Henriëtte »

Ik neem aan dat het niet je bedoeling is om via Beatty te rijden, want dan zou de route via de 168 juist langer zijn. Dus je hebt het waarschijnlijk over de onverharde route die door Death Valley heen gaat, de Big Pine Road. Wij hebben die in 2006 gereden, met nog een omweggetje naar de Eureka Sand Dunes waar je dan vrij dichtbij bent. Dit is een hele mooie route, maar wel erg vermoeiend omdat de weg behoorlijk washboarded is (tenminste, toen wij er reden). Rijden jullie in een gewone personenauto of in een SUV (met high clearance)? Met een gewone personenauto zou ik voor de route via Lone Pine kiezen, die is ook heel erg de moeite waard. Maar als je auto geschikt is voor dirtroads, dan is de Big Pine Road natuurlijk wel een aparte ervaring!
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
Yeehaw
Amerika-expert

Re: Route Mammoth Lakes - Furnace Creek

Bericht door Yeehaw »

Omweggetje naar Eureka Dunes, haha.
Henriette is een ervaren off road rijdster en avonturierster maar ik zou er nog niet aan denken om off road door Death Valley te rijden als ik jou was Gert. Neem gewoon us395 naar Lone Pine en 136/190 naar Death Valley (Furnace Creek) Er is trouwens nog een Furnace Creek via 168 en dan noord via 266 maar daar wil je niet naar toe. Met geen enkele huurauto mag je dirt roads rijden en als je in Death Valley komt stil te staan zijn de kosten heel hoog. Dat weet Henriette natuurlijk ook, en ik moet bekennen dat ik ook wel geheel ongeautoriseerd dirt roads rij.
Yeehaw
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer