Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Route rondreis Phoenix - San Diego (TIPS??)
Route rondreis Phoenix - San Diego (TIPS??)
Hallo allemaal,
Volgend jaar MEI wil ik samen met me vriendin naar Amerika. Na enig overleg besloten om naar het zuid-westen te gaan.
na enige voorbereiding met deze site en een kennis van me ben ik tot de volgende route gekomen:
7-mei Amsterdam -> Chicago -> Phoenix - Huurauto ophalen Phoenix
8-mei Phoenix (highway 89 - Jerome Prescott - Cottonwood Sedona
9-mei Sedona via Flagstaff Route 66 Grand Canyon
10-mei Grand Canyon Page
11-mei Page Bryce Canyon
12-mei Bryce Canyon - Zion NP Zion
13-mei Zion via Valley of Fire State Park Las Vegas
14-mei Las Vegas
15-mei Las Vegas via Death Valley Lake Isabella
16-mei Lake Isabella Yosemity NP
17-mei Yosemity San Francisco
18-mei San Francisco
19-mei San Francisco via Highway 1 Carmel/Montery
20-mei Carmel via 17 mile drive Santa Maria
21-mei Santa Maria via Santa Barbara Los Angeles
22-mei Los Angeles
23-mei Los Angeles (Universal Studios)
24-mei Los Angeles via Palm Springs Yoshua Tree Park
25-mei Yoshua Tree San diego
26-mei Sandiego Stad + Strand San Diego
27-mei San Diego (Sea World + Zoo)
28-mei Huurauto wegbrengen San Diego - Chicago - Amsterdam
Mensen brand er op los, alle tips of aanvullingen welkom voor natuurlijk een onvergetelijke reis zoals ik hier op het forum allemaal lees.
Nog een vraagje, is het verstandig om alle hotels vanaf hier al te boeken of is mei nog relatief rustig. Iemand ervaring hiermee?
groeten roy
Volgend jaar MEI wil ik samen met me vriendin naar Amerika. Na enig overleg besloten om naar het zuid-westen te gaan.
na enige voorbereiding met deze site en een kennis van me ben ik tot de volgende route gekomen:
7-mei Amsterdam -> Chicago -> Phoenix - Huurauto ophalen Phoenix
8-mei Phoenix (highway 89 - Jerome Prescott - Cottonwood Sedona
9-mei Sedona via Flagstaff Route 66 Grand Canyon
10-mei Grand Canyon Page
11-mei Page Bryce Canyon
12-mei Bryce Canyon - Zion NP Zion
13-mei Zion via Valley of Fire State Park Las Vegas
14-mei Las Vegas
15-mei Las Vegas via Death Valley Lake Isabella
16-mei Lake Isabella Yosemity NP
17-mei Yosemity San Francisco
18-mei San Francisco
19-mei San Francisco via Highway 1 Carmel/Montery
20-mei Carmel via 17 mile drive Santa Maria
21-mei Santa Maria via Santa Barbara Los Angeles
22-mei Los Angeles
23-mei Los Angeles (Universal Studios)
24-mei Los Angeles via Palm Springs Yoshua Tree Park
25-mei Yoshua Tree San diego
26-mei Sandiego Stad + Strand San Diego
27-mei San Diego (Sea World + Zoo)
28-mei Huurauto wegbrengen San Diego - Chicago - Amsterdam
Mensen brand er op los, alle tips of aanvullingen welkom voor natuurlijk een onvergetelijke reis zoals ik hier op het forum allemaal lees.
Nog een vraagje, is het verstandig om alle hotels vanaf hier al te boeken of is mei nog relatief rustig. Iemand ervaring hiermee?
groeten roy
Laatst gewijzigd door royveghel op 28 jul 2008, 17:50, 1 keer totaal gewijzigd.
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Re: Route rondreis Phoenix - San Diego (TIPS??)
Een fantastische reis! ik zie alleen een paar dingetjes. Je gaat van GC naar Page, van Page naar bryce en volgende dag naar Zion. Eigenlijk heb je maar een middag in Zion. Ik vond het hier fantastisch en zou in jouw geval daar een nacht extra verblijven. Wellicht van GC naar Page (onderweg uitkijkpunt Horseshoebend), daar Antalope bezoeken en dan verder naar Bryce. Dit moet te doen zijn op 1 dag. Kun je de zonsondergang in Bryce nog meepakken en daar de volgende ochtend nog wat tijd doorbrengen voordat je naar Zion rijd. Bovendien is Page niet een plaatsje waar ook maar iets te beleven valt en daardoor heb je een extra dag in Zion.
Volgende: in Yosemite heb je eigenlijk zeer weinig tijd. Je rijd van Lake Isabella naar Yosemite (een rit van zo'n 6/7 uur) en de volgende dag ga je alweer door naar San francisco (ook weer 3 uur rijden). Echt een park om op z'n minst 2 nachten door te brengen! Misschien kun je een dag vrijmaken door een dag minder aan de kust te spenderen. Ik ben zelf niet in Monterey geweest maar weet dat het maar zo'n 1,5/2 uur rijden onder SF ligt. Wellicht kun je doorrijden richting Hearst Castle.
Het is echter heel zonde om maar zo kort in Yosemite te zijn! Zulk wonderschone natuur zie je niet vaak in je leven!
Verder zit het goed in elkaar, lijkt me!
* NOTE mod - Marco
De geheel overgenomen route als quote verwijderd. Die voegt in dit geval niets toe en maakt de leesbaarheid van het topic onduidelijk.
Volgende: in Yosemite heb je eigenlijk zeer weinig tijd. Je rijd van Lake Isabella naar Yosemite (een rit van zo'n 6/7 uur) en de volgende dag ga je alweer door naar San francisco (ook weer 3 uur rijden). Echt een park om op z'n minst 2 nachten door te brengen! Misschien kun je een dag vrijmaken door een dag minder aan de kust te spenderen. Ik ben zelf niet in Monterey geweest maar weet dat het maar zo'n 1,5/2 uur rijden onder SF ligt. Wellicht kun je doorrijden richting Hearst Castle.
Het is echter heel zonde om maar zo kort in Yosemite te zijn! Zulk wonderschone natuur zie je niet vaak in je leven!
Verder zit het goed in elkaar, lijkt me!
* NOTE mod - Marco
De geheel overgenomen route als quote verwijderd. Die voegt in dit geval niets toe en maakt de leesbaarheid van het topic onduidelijk.
- hdeweert
- Amerikakenner
- Contacteer:
Ik zou de route nog eens goed bekijken zeker waar het de dingen betreft die je wilt gaan doen. kijk wat je in de NP wilt gaan doen en hoeveel tijd je er voor nodig hebt.
Het bespaard je geld door gewoon vanaf Phoenix terug te vliegen. Je gaat dan van LA naar San Diego en dan via Palmsprings en Yoshua Tree naar Phoenix.
Harm
Het bespaard je geld door gewoon vanaf Phoenix terug te vliegen. Je gaat dan van LA naar San Diego en dan via Palmsprings en Yoshua Tree naar Phoenix.
Harm
Roy,
Jullie route ziet er uit als een redelijk volle reis. Ik zou overwegen om een paar dingen over te slaan.
Persoonlijk zou ik dan 23/5 en 27/5 inruilen voor extra dagen Yosemity NP en San Francisco.
En in de regio Page en Sedona kun je ook meer tijd doorbrengen.
Kijk voor Page bijvoorbeeld hier.
Johan
Jullie route ziet er uit als een redelijk volle reis. Ik zou overwegen om een paar dingen over te slaan.
Persoonlijk zou ik dan 23/5 en 27/5 inruilen voor extra dagen Yosemity NP en San Francisco.
En in de regio Page en Sedona kun je ook meer tijd doorbrengen.
Kijk voor Page bijvoorbeeld hier.
Johan
- MichelH
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Hey Roy,
Voor zover ik weet had je in je oude route wel 2 nachten voor Yosemite en zoals ik al zei in mijn email zou je ook Sequoia bomen in Yosemite kunnen bekijken waardoor je wat tijdswinst zou kunnen boeken. Ik ga er vanuit dat je hier nog veel meer tips gaat krijgen!
In Page zelf is niet veel te doen, maar in de buurt ligt Horseshoe Bend, Glenn Canyon en Antelope Canyon (Lower & Upper) en dat zijn allemaal hoogtepunten. Op www.ontdek-amerika.nl staat een duidelijk overzicht van alle hoogtepunten.
In principe is één tussenstop tussen SF en Los Angeles wel genoeg, afhankelijk van wat je wilt zien. Ik heb van meerdere mensen gehoord dat de 17-mile drive bv. tegen schijnt te vallen.
Veel plezier hier en succes met plannen!
Voor zover ik weet had je in je oude route wel 2 nachten voor Yosemite en zoals ik al zei in mijn email zou je ook Sequoia bomen in Yosemite kunnen bekijken waardoor je wat tijdswinst zou kunnen boeken. Ik ga er vanuit dat je hier nog veel meer tips gaat krijgen!
In Page zelf is niet veel te doen, maar in de buurt ligt Horseshoe Bend, Glenn Canyon en Antelope Canyon (Lower & Upper) en dat zijn allemaal hoogtepunten. Op www.ontdek-amerika.nl staat een duidelijk overzicht van alle hoogtepunten.
In principe is één tussenstop tussen SF en Los Angeles wel genoeg, afhankelijk van wat je wilt zien. Ik heb van meerdere mensen gehoord dat de 17-mile drive bv. tegen schijnt te vallen.
Veel plezier hier en succes met plannen!
Ik zou niet meer tijd besteden aan Sedona. Dat viel ons behoorlijk tegen; nogal commercieel en toeristisch druk. Het was onze 'minste' bestemming tijdens onze reis door Arizona/Utah (misschien wel omdat het onze laatste bestemming was en we al heel veel supermooie dingen hadden gezien).johan1973 schreef: En in de regio Page en Sedona kun je ook meer tijd doorbrengen.
Johan
Jaap
Foto's Arizona/Utah: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set" onclick="window.open(this.href);return false; ... 054762958/
Foto's Californië: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set ... 964833115/" onclick="window.open(this.href);return false;
Foto's Californië: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set ... 964833115/" onclick="window.open(this.href);return false;
Hoi allemaal,
al bedankt voor de Tips.
Ik denk dat ik toch maar langer in Yosemite blijf. Zie dat het natuurschoon daar zeker zeer mooi is.
De tip om langer in ZION te blijven zal ik ook overwegen. Page wilde we namelijk alleen naar lower canyon en horseshield?? (weet naampje ff niet)
Naar mijn weten is de prijs om vanaf Phoenix of San Diego terug te vliegen niet denderen veel. Heb op beide een tussenlanding in Chicago dus dezelfde vlucht vanaf chicago.
Tevens kan inderdaad de route van SF naar LA korter.
Kortom, nog eventjes puzzlen en alvast bedankt voor jullie tips.
gr. roy
al bedankt voor de Tips.
Ik denk dat ik toch maar langer in Yosemite blijf. Zie dat het natuurschoon daar zeker zeer mooi is.
De tip om langer in ZION te blijven zal ik ook overwegen. Page wilde we namelijk alleen naar lower canyon en horseshield?? (weet naampje ff niet)
Naar mijn weten is de prijs om vanaf Phoenix of San Diego terug te vliegen niet denderen veel. Heb op beide een tussenlanding in Chicago dus dezelfde vlucht vanaf chicago.
Tevens kan inderdaad de route van SF naar LA korter.
Kortom, nog eventjes puzzlen en alvast bedankt voor jullie tips.
gr. roy
Hoi Allemaal, hier een nieuwe update van mijn route:
6-mei Amsterdam -> Chicago -> Phoenix - Huurauto ophalen
7-mei Phoenix (highway 89 - Jerome Prescott - Cottonwood - sedona/flagstaff
8-mei sedona/Flagstaff - grand canyon
9-mei Grand Canyon - page
10-mei Page - bryce
11-mei Bryce Canyon - Zion NP
12-mei dagje zion
13-mei Zion via Valley of Fire State Park naar Las Vegas
14-mei dagje Las Vegas
15-mei Las Vegas via Death Valley - lake isabella of lonepine indien tiago pass open
16-mei Lake Isabella - yosemity
17-mei dagje Yosemity
18-mei Yosemity - san francisco
19-mei dagje San Francisco
20-mei San Francisco via Highway 1 - 17 mile drive - morro bay??? (weet hier de stop nog niet, enige tips??)
21-mei Morro Bay?? - Los Angeles
22-mei Los Angeles - Disney
23-mei LA naar san diego (strand) + stad
24-mei San Diego (Sea World + Zoo)
25-mei San Diego naar palm springs
26-mei Palm Springs naar yoshua - blythe
27-mei Blythe - phoenix
28-mei Huurauto wegbrengen Phoenix - Chicago - Amsterdam
29-mei THUIS
en wat vinden jullie nu van mijn planning.....
gr. Roy
6-mei Amsterdam -> Chicago -> Phoenix - Huurauto ophalen
7-mei Phoenix (highway 89 - Jerome Prescott - Cottonwood - sedona/flagstaff
8-mei sedona/Flagstaff - grand canyon
9-mei Grand Canyon - page
10-mei Page - bryce
11-mei Bryce Canyon - Zion NP
12-mei dagje zion
13-mei Zion via Valley of Fire State Park naar Las Vegas
14-mei dagje Las Vegas
15-mei Las Vegas via Death Valley - lake isabella of lonepine indien tiago pass open
16-mei Lake Isabella - yosemity
17-mei dagje Yosemity
18-mei Yosemity - san francisco
19-mei dagje San Francisco
20-mei San Francisco via Highway 1 - 17 mile drive - morro bay??? (weet hier de stop nog niet, enige tips??)
21-mei Morro Bay?? - Los Angeles
22-mei Los Angeles - Disney
23-mei LA naar san diego (strand) + stad
24-mei San Diego (Sea World + Zoo)
25-mei San Diego naar palm springs
26-mei Palm Springs naar yoshua - blythe
27-mei Blythe - phoenix
28-mei Huurauto wegbrengen Phoenix - Chicago - Amsterdam
29-mei THUIS
en wat vinden jullie nu van mijn planning.....
gr. Roy
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Wat mij betreft ziet je planning er nu een stuk beter uit al vind ik het wel een vrij 'gehaaste' route.... 1 dag in Yosemite/San Francisco/LA. Op sommige plekken zou je ook meer tijd kunnen doorbrengen, nu zit je wel heel veel in de auto.
Ik weet niet of de tickts al geboekt zijn maar terugvliegen vanuit LA zou je wel een hoop rijden besparen. 2 dagen die je anders ergens anders door kunt brengen. Ik zie verder nog 1 optie om wat te schuiven en dat is door van GC in 1 keer door te rijden naar Bryce (met alleen een stop in Page om de Antalope Canyon te bezoeken). Is een mogelijkheid die je een extra dag op zou leveren.
Ik weet niet of de tickts al geboekt zijn maar terugvliegen vanuit LA zou je wel een hoop rijden besparen. 2 dagen die je anders ergens anders door kunt brengen. Ik zie verder nog 1 optie om wat te schuiven en dat is door van GC in 1 keer door te rijden naar Bryce (met alleen een stop in Page om de Antalope Canyon te bezoeken). Is een mogelijkheid die je een extra dag op zou leveren.
Het is naar mijn mening totaal onmogelijk om de Zoo en Seaworld op een dag te doen.Ik ben er vorige week nog geweest en als ik zelf de keuze moest maken tussen een van de twee,zou ik voor de Zoo gaan.Je kunt ze wel alle twee doen maar dan moet je er twee dagen vooruit trekken.Het vliegveld van San Diego is een aanrader.Het is misschien ook nog een idee om rustdagen in te voeren anders gaat het je echt opbreken.
Groeten Jos
Groeten Jos
-
- Amerika-ontdekker
Wij gaan in september ongeveer dezelfde route rijden !!
http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... &sk=t&sd=a
http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... &sk=t&sd=a
we gaan ook 1 van de twee doen, maar als de Zoo mooier is dan nemen we de tip mee. Tevens ben ik nog aan het kijken de laatste week wat meer rustmomentjes in te plannen, dat we nog lekker bij kunnen komen aan het strand.... twijfel nog om san diego wel of niet mee te nemen maar dan langer tussen SF en LA te blijven waar het mooi is aan het strand.....jos58 schreef:Het is naar mijn mening totaal onmogelijk om de Zoo en Seaworld op een dag te doen.
Wij hebben in juni bijna dezelfde route gedaan. De eerste week hebben we alle bekende NP's gedaan. Daarna zijn we een week in Vegas geweest om vervolgens nog 2 weken langs de kust te rijden.
Wij vonden de stranden in Santa Cruz en Santa Barbara erg mooi, het strand in San Diego was wat minder mooi maar hier was het wel erg gezellig met veel standtentjes en kermisachtige atracties.
Ik zie dat je achter Morro Bay een vraagteken hebt staan. Wij hebben hier een nacht geslapen en er is echt niets te beleven, ik zou voor een van de vele (wel leuke) plaatsen kiezen.
Tomas
Wij vonden de stranden in Santa Cruz en Santa Barbara erg mooi, het strand in San Diego was wat minder mooi maar hier was het wel erg gezellig met veel standtentjes en kermisachtige atracties.
Ik zie dat je achter Morro Bay een vraagteken hebt staan. Wij hebben hier een nacht geslapen en er is echt niets te beleven, ik zou voor een van de vele (wel leuke) plaatsen kiezen.
Tomas
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 29 Reacties
- 5137 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-