Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
mening gevraagd route 2009
mening gevraagd route 2009
Hallo, wat is jullie gedacht over mijn geplande rondreis? Tips en ervaringen zijn altijd welkom. Bij vertrek in SF en aankomst in LV, zijn er dan drop off kosten voor de huurwagen?
1: vlucht naar San francisco
2: SF
3: SF
4: monery-carmel
5: reis naar yosemite
6: yosemite
7: reis naar Visalia (sequoia)
8: reis naar LA
9: LA
10: anaheim (disney)
11: San diego
12: San diego
13: Palm springs
14: route 66, williams
15: grand canyon
16: page
17: bryce canyon
18: zion
19: Las vegas
20: las vegas
21: vlucht naar huis
1: vlucht naar San francisco
2: SF
3: SF
4: monery-carmel
5: reis naar yosemite
6: yosemite
7: reis naar Visalia (sequoia)
8: reis naar LA
9: LA
10: anaheim (disney)
11: San diego
12: San diego
13: Palm springs
14: route 66, williams
15: grand canyon
16: page
17: bryce canyon
18: zion
19: Las vegas
20: las vegas
21: vlucht naar huis
Laatst gewijzigd door chuck op 30 jul 2008, 12:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: mening gevraagd route 2009
de route is gekozen via visalia omwille van de waarschijnlijk gesloten tioga pass (mei).
Mooie route. Palm Springs - Grand Canyon is nogal ver, maar een dagje veel rijden zou moeten kunnen. Eventueel eerder stoppen (Seligman of Williams), je hebt toch nog een dag voor de Canyon. Volgens mij geen drop-off kosten tussen SF en LV.
Alje
Alje
de afstand was inderdaad ver, is aangepast, thxalje schreef:Mooie route. Palm Springs - Grand Canyon is nogal ver, maar een dagje veel rijden zou moeten kunnen. Eventueel eerder stoppen (Seligman of Williams), je hebt toch nog een dag voor de Canyon. Volgens mij geen drop-off kosten tussen SF en LV.
Alje
Waarom zou je naar Monterey en Carmel rijden voor je naar Yosemite gaat? Het mooiste stuk weg is tussen Carmel en Cambria dus daar zou ik die dag naar toe gaan en dan van Cambria naar Yosemite. Zoals bij wel meer routes op het forum begint het allemaal rustig en wordt aan het einde gejaagd om de tijd in te halen. Waarom en San Francisco en Los Angeles en San Diego? En dan van San Diego eerst naar Palm Springs en dan naar Williams. Je bent in de USA en daar zijn ze gewend aan grote afstanden dus waarom geen lekkere rijdag. Bite the bullet en neem die 8-9 uur tussen SD en GCNP dan kan je uitrusten aan de rim (nou ja..) en heb je meer tijd voor Page. GC-Page-Bryce-Zion-Las Vegas. Dat tijdschema geeft je maar weinig tijd voor de wonderen in die omgeving. Is San Diego een must?
Yeehaw.
Yeehaw.
Gezien de lange vlucht en de jetlag willen we rustig aan beginnen in SF en ook daarna niet te veel plannen. Liever op ons gemak rondreizen dan 'overal geweest te zijn en niks gezien te hebben'. Een reisagent zei ons dat de 17 mile drive in carmel de moeite was en dat het overige stuk ook wel mooi was maar toch twee dagen in beslag neemt om te bezichtigen. Is van cambria naar yosemite rijden niet helemaal om? Yosemite willen we zeker niet omslaan.
San diego spreekt ons wel aan en palm springs is bedoeld als rustdag. Is één dag voldoende in page? En van page naar Zion rijden, is dat een omweg via bryce? Of is bryce een must-see? Ik kan me voorstellen dat na zoveel natuurgeweld het allemaal 'vanzelfsprekend' wordt (bij wijze van spreken hé).
* Note mod - Marco
Quote verwijderd. Gaarne alleen quote, of deel daarvan, gebruiken, indien dat noodzakelijk is.
In dit geval voegt de quote niets toe en maakt het topic onrustig.
San diego spreekt ons wel aan en palm springs is bedoeld als rustdag. Is één dag voldoende in page? En van page naar Zion rijden, is dat een omweg via bryce? Of is bryce een must-see? Ik kan me voorstellen dat na zoveel natuurgeweld het allemaal 'vanzelfsprekend' wordt (bij wijze van spreken hé).
* Note mod - Marco
Quote verwijderd. Gaarne alleen quote, of deel daarvan, gebruiken, indien dat noodzakelijk is.
Nee hoor, zelfs na 10 keer wordt die natuur nog niet vervelend. Bryce en Zion zijn wereldwonderen die compleet verschillend zijn en ook nog maar 2 uur van elkaar liggen. En ja inderdaad San Diego is "wel leuk" maar dat is Barcelona ook. Ik bedoel maar....
Die 17 miles drive waar je reisagent het over heeft gaat langs peperdure golfbanen, peperdure huizen en ook nog langs de kust en je moet iets van $ 10,-- betalen. Als je maar een dag de tijd neemt zou ik vroeg uit SF vertrekken, dan naar Carmel gaan, dan naar Point Lobos SR, een prachtig parkje ten zuiden van Carmel, dan even naar Big Sur en dan die prachige kustweg naar Cambria. Probeer een hotel aan Moonstone beach te reserveren met uitzicht op zee dan kan je 's avond met een glas in de hand mijmeren over die prachtige eerste reisdag. Het is wel een omweg, maar van Cambria kan je prima naar Yosemite en je hoeft die hw 1 niet terug te rijden. En een rustdag is een rustdag nietwaar. Maar als je eerst nog naar Palm Springs moet rijden vanaf San Diego, dan een hotel zoeken etc, zal er van een rustdag niet veel komen denk ik. En rusten kan je thuis weer...
Een dag Page kan je een hoop doen...maar als je eerst van GC VIllage komt zal je toch tijd willen besteden aan de east rim eerst en tijd bij Desert View, dan Cameron en dan voor Page nog werkwegzaamheden dit jaar. Geeft je allemaal weinig tijd voor Page. Page-Bryce is drie uur rijden dan heb je de gehele middag nog, meestal voldoende maar dan weer geen tijd voor Page 's morgens. In Zion wil je een dag zitten tenzij je niet gaat wandelen. Als ik jou was zou ik tussen GC en Las Vegas minstens 1 dag toevoegen. Je zou van SF natuurlijk ook eerst naar Yosemite kunnen gaan en dan naar Monterey/Carmel en verder langs de kust naar LA maar dan mis je waarschijnlijk Sequoia. Allemaal keuzes.
Yeehaw.
Die 17 miles drive waar je reisagent het over heeft gaat langs peperdure golfbanen, peperdure huizen en ook nog langs de kust en je moet iets van $ 10,-- betalen. Als je maar een dag de tijd neemt zou ik vroeg uit SF vertrekken, dan naar Carmel gaan, dan naar Point Lobos SR, een prachtig parkje ten zuiden van Carmel, dan even naar Big Sur en dan die prachige kustweg naar Cambria. Probeer een hotel aan Moonstone beach te reserveren met uitzicht op zee dan kan je 's avond met een glas in de hand mijmeren over die prachtige eerste reisdag. Het is wel een omweg, maar van Cambria kan je prima naar Yosemite en je hoeft die hw 1 niet terug te rijden. En een rustdag is een rustdag nietwaar. Maar als je eerst nog naar Palm Springs moet rijden vanaf San Diego, dan een hotel zoeken etc, zal er van een rustdag niet veel komen denk ik. En rusten kan je thuis weer...
Een dag Page kan je een hoop doen...maar als je eerst van GC VIllage komt zal je toch tijd willen besteden aan de east rim eerst en tijd bij Desert View, dan Cameron en dan voor Page nog werkwegzaamheden dit jaar. Geeft je allemaal weinig tijd voor Page. Page-Bryce is drie uur rijden dan heb je de gehele middag nog, meestal voldoende maar dan weer geen tijd voor Page 's morgens. In Zion wil je een dag zitten tenzij je niet gaat wandelen. Als ik jou was zou ik tussen GC en Las Vegas minstens 1 dag toevoegen. Je zou van SF natuurlijk ook eerst naar Yosemite kunnen gaan en dan naar Monterey/Carmel en verder langs de kust naar LA maar dan mis je waarschijnlijk Sequoia. Allemaal keuzes.
Yeehaw.
Als bryce en zion maar twee uur van elkaar liggen is het inderdaad te gek om er één te laten vallen. Zo'n hotel aan moonstone beach klinkt wel goed.
In de buurt van SF en yosemite zijn er ook sequoia's, dus kunnen we eventueel sequoia park laten vallen.
* Note mod - Marco
In de buurt van SF en yosemite zijn er ook sequoia's, dus kunnen we eventueel sequoia park laten vallen.
* Note mod - Marco
Sequoia is wel anders dan Yosemite maar met beperkte tijd zou je het park kunnen overslaan. Dan is het aan te bevelen om van SF eerst naar Yosemite te gaan en van daar naar Monterey. Zou ik ook zo doen. Daar komt nog bij dat de route langs de kust erg leuk is en de weg van Yosemite naar LA nogal saai....
onze rondreis is nog altijd wat druk dus we gaan iets moeten vallen.
Wat we zeker niet willen missen is LA,SF,Las Vegas, grand canyon. Eventueel San Diego laten vallen, ofwel de driehoek page-bryce-zion en dat houden voor een volgend bezoek.

Wat we zeker niet willen missen is LA,SF,Las Vegas, grand canyon. Eventueel San Diego laten vallen, ofwel de driehoek page-bryce-zion en dat houden voor een volgend bezoek.

- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Bij mij zou San Diego er dan uit gaan.
Nu ben ik toch al geen stadsmens maar Zion, Bryce en (de omgeving van) Page is een van de mooiste gebieden van Amerika.
Nu ben ik toch al geen stadsmens maar Zion, Bryce en (de omgeving van) Page is een van de mooiste gebieden van Amerika.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Ik ben het met Rob eens, wij zijn twee keer in San Diego geweest, maar vooral Seaworld trok me de tweede keer. De stad heeft best zijn charme, maar Utah is zo ontzettend mooi, dat mag je gewoon niet missen.
- sachasenne
- Amerika-expert
- Partner van: syce
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
De 17 miles drive vonden we persoonlijk een tegenvaller. Ik denk dat je op andere plaatsen veel mooiere dingen kan bekijken.
Groetjes,
Carine
Groetjes,
Carine
Groetjes,
Carine
Carine
Inderdaad!
seaworld trekt ons ook wel aan maar kennen we al uit orlando, dus dat kunnen we laten vallen.
Ik neem aan dat de route door Big Sur ook mooier is dan de 17 mile drive.
Als de tioga pass gesloten is dacht ik de rondreis in Las vegas te beginnen en via LA naar SF te gaan. En dan vanuit SF yosemite heen en terug te bezoeken.
Ik neem aan dat de route door Big Sur ook mooier is dan de 17 mile drive.
Als de tioga pass gesloten is dacht ik de rondreis in Las vegas te beginnen en via LA naar SF te gaan. En dan vanuit SF yosemite heen en terug te bezoeken.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 14 Reacties
- 3400 Weergaves
-
Laatste bericht door Glorious
-
- 2 Reacties