Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

23 daagse rondreis westen usa Juni 2009

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
trapson
Amerikafan

23 daagse rondreis westen usa Juni 2009

Bericht door trapson »

Nou met wat uitzoeken en kom ik op ongeveer volgende planning uit.
Nieuwe planning

Dag 1 dinsdag 2 Juni - Amsterdam -> Los Angeles
Dag 2 woensdag 3 Juni - -- Los Angeles
Dag 3 donderdag 4 Juni - Los Angeles -> San Diego
Dag 4 vrijdag 5 Juni - -- San Diego
Dag 5 zaterdag 6 Juni - -- San Diego
Dag 6 zondag 7 Juni - San Diego -> Palm Springs
Dag 7 maandag 8 Juni - Palm Springs -> Williams
Dag 8 dinsdag 9 Juni - Williams -> Grand Canyon
Dag 9 woensdag 10 Juni - Grand Canyon -> Page
Dag 10 donderdag 11 Juni - -> Page
Dag 11 vrijdag 12 Juni - Page -> Tropic
Dag 12 zaterdag 13 Juni - Tropic -> St George/Hurricane
Dag 13 zondag 14 Juni - St George/Hurricane -> Las vegas
Dag 14 maandag 15 Juni - -> Las vegas
Dag 15 dinsdag 16 Juni - Las vegas -> Beatty
Dag 16 woensdag 17 Juni - Beatty -> Lone Pine
Dag 17 donderdag 18 Juni - Lone Pine -> Lee Vining
Dag 18 vrijdag 19 Juni - Lee Vining -> San Francisco
Dag 19 zaterdag 20 Juni - -- San Francisco
Dag 20 zondag 21 Juni - -- San Francisco
Dag 21 maandag 22 Juni - San Francisco -> San Simeon
Dag 22 dinsdag 23 Juni - San Simeon -> Pismo Beach
Dag 23 woensdag 24 Juni - Pismo Beach -> Los Angeles
Dag 24 donderdag 25 Juni - Los Angeles -> Amsterdam
Afbeelding

OUde planning welke al volledig overboord is gegooid maar toch even laten staan om de reactie's nog nuttig te laten zijn.
Datum Omschrijving (aankomst)Plaats mijlen Hoofdweg Overnachting
Dag 1 dinsdag 2 Juni/ Aankomst / Los Angeles/ 24 Miles/ / overnachting In de buurt van Hollywood ??
Dag 2 woensdag 3 Juni/ / Los Angeles/ //
Dag 3 donderdag 4 Juni/ / Los Angeles/ / /
Dag 4 vrijdag 5 Juni/ / / //
Dag 5 zaterdag 6 Juni/ / / //
Dag 6 zondag 7 Juni/ / Pismo Beach / 182 Miles/ US101N/ Motel 6 pismo beach #270 / 860 4th st / $54pn (als voorbeeld)
Dag 7 maandag 8 Juni/ / San Fransisco/ 235 Miles/ US101N/
Dag 8 dinsdag 9 Juni/ Alcatraz / $ 26,-pp/ San Fransisco/ / /
Dag 9 woensdag 10 Juni/ GG Bridge China Town/ San Fransisco/ / /
Dag 10 donderdag 11 Juni/ / Lake Tahoe/ 193 Miles/ I80 -> US50E/
Dag 11 vrijdag 12 Juni/ / Fresno / 267 Miles/ US50W -> CA99/ Is dit niet omrijden zo ?
Dag 12 zaterdag 13 Juni/ / Bakersfield/ 111 Miles/ /
Dag 13 zondag 14 Juni/ / Las vegas/ / 294 Miles/ MGM Grand 119,- per nacht
Dag 14 maandag 15 Juni/ / Las vegas/ / 0/
Dag 15 dinsdag 16 Juni/ Zion N.P. / St george / 119 Miles/ /
Dag 16 woensdag 17 Juni/ / Page / 163 Miles/ /
Dag 17 donderdag 18 Juni/ / Sedona / 165 Miles/ /
Dag 18 vrijdag 19 Juni/ / Scotsdale / 115 Miles/ /
Dag 19 zaterdag 20 Juni/ / Palm Springs/ 289 Miles/ /
Dag 20 zondag 21 Juni/ / San Diego/ / 142 Miles/
Dag 21 maandag 22 Juni/ Seaworld/ San Diego / / /
Dag 22 dinsdag 23 Juni/ Sandiego Zoo/ San Diego / / /
Dag 23 woensdag 24 Juni/ / Los Angeles/ 120 Miles/ I5N/
Dag 24 donderdag 25 Juni/ retourvlucht/

Nou heb ik de vlucht vrij vast staan (mits we vrij krijgen) puur op basis van de prijs met KLM vlucht rechtreeks naar LAX (overstappen willen we voorkomen) om het toch goedkoop te houden stappen we in belgie wel op de thalys scheelt toch alweer een 200,-pp op het ticket.
Ook de datum in las vegas staat vast omdat alle rondomliggende datum's een stuk duurder uitvallen.

Omdat de datum in vegas en de vliegdatums een beetje vaststaan om het voor ons betaalbaar te houden heb ik dus na vegas eigenlijk een beetje tijd tekort maar ervoor een aantal dagen open. Hoe kan ik dit effiecienter indelen of kan ik beter iets na vegas laten vallen en iets ander leuks ervoor bijplannen ?

De dagen dat we ergens maar 1 dag zijn willen we gewoon in een motel 6 of iets soortgelijks verblijven om het betaalbaar te houden. In LA & SF willen we wel een hotel maar liefst zo goedkoop mogelijk maar toch een beetje luxer als een motelleke. Wij zijn niet veeleisend als het maar netjes en fatsoenlijke lokatie enzo is.

De plaatsnamen heb ik op basis van andere reizen uitgezocht en waar ik ook weet waarom die plaats aangedaan is heb ik erbij gezet onder het kopje omschrijving.
Ik weet dus van de andere plaatsnamen niet wat de bezienswaardigheid aldaar is waar ik rekening mee moet houden (tis ook zo groot dat USA zeker als je niet weet waar je moet zoeken)

Ik lees in veel topics dat er veel gewandeld wordt in de parken. Wij zijn niet echte wandelaars,ik vind het niet erg om een stuk te lopen ofzo maar ik ben niet iemand die ff een hike of trail van een uur of 3 gaat doen.
Laatst gewijzigd door trapson op 22 sep 2008, 12:26, 4 keer totaal gewijzigd.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Voorlopig opzet Route Juni 2009 23 dagen (tips welkom)

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo,
Deze route lijkt op die van een reisorgansiatie, een hoog Exit-gehalte als je het mij vraagt. Er staat nu geen enkel park bij je overnachtingen.
Wat wil je in Fresno en in Bakersfield doen? En waarom van Zion naar st George en dan de volgende dag weer door Zion om naar Page te gaan?
Van Page naar Sedona zonder de Grand Canyon te doen? Wat wil je in Scottsdale?

Ik zou zeggen, kijk eens wat je eigenlijk wilt, bekijk de sites van de parken, lees reisverslagen, haal een reisgids uit de bieb en beslis dan waar je naar toe wilt en bekijk dan de route opnieuw.

En ja, Lake Tahoe is omrijden, of bedoelde je dat niet? Zit Yosemite ook nog in de planning?

Marianne
trapson
Amerikafan

Bericht door trapson »

Hij is inderdaad gebaseerd op de exit reizen reis
Mijn probleem is dat ik naar de USA wil vnk SF LA San diego en LAs vegas
Aangezien we ook de rest willen zien heb ik die reis als richtlijn aangehouden maar weet dus eigenlijk niet echt goed wat de echte bezienswaardigheden zijn en wat ik waar kan verwachten. Vandaar ook de plaatsnamen en niet de bezichtigingsplaatsen :(
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Exit reizen heeft vast wel een opsomming van wat je allemaal kunt zien tussen die plaatsen en daar kun je dan op googelen of via de NPS-site meer informatie over vinden. Laat dit los, dit is echt verschrikkelijk. Bekijk het topic reisverslagen hierboven eens. En als je echt alleen die steden wilt doen dan zijn er snellere routes te bedenken.

Marianne
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Martin & Marianne schreef: En ja, Lake Tahoe is omrijden, of bedoelde je dat niet? Zit Yosemite ook nog in de planning?

Marianne
Ja, doorheen rijden onderweg van Lake Tahoe naar Fresno :)

Ziet er inderdaad erg Exit of een van de ander aanbieders achtig uit.
Zoals Marianne al aangaf lees jezelf eens in, dit forum kan daar een goede hulp bij zijn, zeker de reisverslagen van veel forumleden kunnen je een goed beeld geven van de mogelijkheden.
Kijk ook eens naar het routekaartjes draadje zo krijg je een idee wat er mogelijk is.
trapson
Amerikafan

Bericht door trapson »

ik heb afgelopen week al meer al 20 uur op het forum gelezen (en ik ben een Zeer snelle lezer) maar kwam er nog niet echt uit. Zal me morgen eens inlezen bij de routekaarten.

Wij hebben vorig jaar een georganiseerde reis door egypte gedaan met veel excursies. Eerst 5 dagen nijlcruise daarna 3 dagen cairo en daarna 5 dagen aan zee. Die reis beviel me omdat je gewoon lekker bezig bent en niet de gehele dag op je luie reet zit of ligt. Zoiets wil ik dus ook in de usa.
johan1973
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door johan1973 »

Een route zonder Yosemite met een Motel6-sausje:
1 di 2/6 Aankomst Los Angeles
2 wo 3/6 Los Angeles
3 do 4/6 Los Angeles
4 vr 5/6 LA - Pismo Beach (Motel6)
5 za 6/6 Pismo Beach - (Hearst Castle) - San Simeon (Motel6)
6 zo 7/6 San Simeon - San Francisco
7 ma 8/6 San Francisco
8 di 9/6 San Francisco
9 wo 10/6 San Francisco - South Lake Tahoe (koud water!)
10 do 11/6 South Lake Tahoe - Bodie - Mono Lake - Lee Vining
11 vr 12/6 Lee Vining - (Mammoth Lakes heeft een Motel6) - Lone Pine
12 za 13/6 Lone Pine - Death Valley NP - Beatty (Motel6)
13 zo 14/6 Beatty - Las vegas (heeft een Motel6 schuin tegenover MGM aan Tropicana)
14 ma 15/6 Las vegas
14 ma 16/6 Las vegas - Zion NP (anderen zullen 2 nachten aanraden)
16 wo 17/6 Zion NP - Bryce NP (eventueel in Tropic overnachten)
17 do 18/6 Bryce NP - Page (Motel6). Bezoek minimaal Glen Canyon Dam en Horseshoe Bend. Antelope Canyon?
18 vr 19/6 Page - Grand Canyon NP
19 za 20/6 Grand Canyon NP - Williams (Motel6)
20 zo 21/6 Williams - (Joshua Tree NP) - Palm Springs (Motel6)
21 ma 22/6 Palm Springs - San Diego
22 di 23/6 San Diego (zoo's zijn zo triest...)
23 wo 24/6 San Diego - Los Angeles
24 do 25/6 retourvlucht
25 vr 26/6 aankomst

Met Yosemite NP wanneer de Tioga Pass open is (zie parksite van Yosemite en http://www.monobasinresearch.org/data/tiogapass.htm):
9 wo 10/6 San Francisco - Yosemite NP
10 do 11/6 Yosemite NP
11 vr 12/6 Yosemite NP - Tioga Pass - Bodie - Mono Lake - Lee Vining
12 za 13/6 Lee Vining - Lone Pine
13 zo 14/6 Lone Pine - Death Valley NP - Las vegas (heeft een Motel6 schuin tegenover MGM aan Tropicana)

Met Yosemite zonder Tioga Pass:
9 wo 10/6 San Francisco - Yosemite
10 do 11/6 Yosemite
11 vr 12/6 Yosemite - Bakersfield (Motel6) [Ridgecrest (Motel6) haal je denk ik niet]
12 za 13/6 Bakersfield - Death Valley - Beatty (Motel6)
13 zo 14/6 Beatty - Las vegas (heeft een Motel6 schuin tegenover MGM aan Tropicana)

Johan
(Ja, dierentuinen vind ik deprimerend)
thebes
Amerika-expert

Bericht door thebes »

trapson schreef:ik heb afgelopen week al meer al 20 uur op het forum gelezen (en ik ben een Zeer snelle lezer) maar kwam er nog niet echt uit. Zal me morgen eens inlezen bij de routekaarten.

Wij hebben vorig jaar een georganiseerde reis door egypte gedaan met veel excursies. Eerst 5 dagen nijlcruise daarna 3 dagen cairo en daarna 5 dagen aan zee. Die reis beviel me omdat je gewoon lekker bezig bent en niet de gehele dag op je luie reet zit of ligt. Zoiets wil ik dus ook in de usa.
Juist met het door jou voorgestelde schema zit je de hele dag op je luie reet (excusez le mot), maar dan in de auto. De rondreizen van de touroperators kenmerken zich door een moordend tempo en zo min mogelijk tijd om te genieten.
Zoek eens in een atlas/reisgids/wegenkaart/forumreisverhaal en kies een paar parken /steden uit die onderling in max 5 á 6 uur bereiken zijn. Die reistijden kun je eenvoudig berekenen met googlemaps. Per park/plaats plan je dan (minstens) twee overnachtingen in. Op een wegenkaart kun je dan tevens bekijken wat de beste overnachtingsmogelijkheden dichtbij of in de parken zijn. Er rolt dan vanzelf al een grof reisschema uit. Kom je met dit parkenwensenlijstje aan een reis van drie maanden, dan ga je schrappen in het aantal bezienswaardigheden dat je wilt bezoeken.
trapson
Amerikafan

Bericht door trapson »

johan1973 schreef:Een route zonder Yosemite met een Motel6-sausje:

Johan
(Ja, dierentuinen vind ik deprimerend)
Bedankt voor je route
Maar over de dierentuinen -> juist de San diego Zoo en Sea world staan erom bekend zo ongeveer de beste van de wereld te zijn, ruime zo natuurlijk mogelijke kooien (maar idd nog steeds kooien) maar ook mbt onderzoek en het heruitzetten van dieren. Juist daarom willen we juist hier wel naartoe.

Daar was ik ook al een beetje bang voor. Ben nu op Google earth aan het kijken wat voor ons interesant is. in LA SF LV en SD willen we zowiezo meer als 1 overnachting doen. Voor de rest staat niets echt vast. Zoals gezegd de parken willen we wel aandoen maar als er bijvoorbeeld drie parken op dezelfde basis zijn hoeft ik ze niet alledrie te zien. Grand Canyon is en Death vally is iig ook een must.
Momo
Amerikafan

Bericht door Momo »

De parken lenen zich ook prima voor niet wandelaars. Yosemite, Zion en Bryce hebben genoeg viewpoints die vanuit de shuttlebus of vanuit je eigen auto te bereiken zijn.

Wij hadden onze route perfect gevonden als niet hikers, maar wij zijn wel hikers en hadden achteraf meer tijd in Zion en Yosemite door willen brengen.

Yosemite zou ik zeker niet overslaan en al helemaal niet in 1 dag doorrijden. Er zijn buiten de viewpoints (zonder hike vooraf) genoeg sites waar je een korte hike voor nodig hebt (lees een half uurtje). SF is een waanzinnige stad waar veel te doen is, ik zou zeker 2 nachten blijven. Las Vegas...tja loved it!! wij sliepen in Flamingo Go Luxury met Strip view, waanzinnig! Wij betaalden per nacht 114 dollar. Echt ik zou nooit meer in een ander hotel willen...kamer via de site zelf geboekt en middenin hoogseizoen in het weekend....Ik weet niet hoe graag je in MGM Grand wil slapen (wat volgens mij klein beetje van strip af ligt).

Wat hiervoor al gezegd is, kijk naar de reisverslagen en routes. Wij hebben dagen besteed met alleen maar lezen, hebben toen een lijst gemaakt van wat we perse wilden zien en zijn vervolgens gaan strepen, wat is mogelijk, wat ligt uit de route. Daarna hebben we de route online gegooid en toen heeft het nog weken van lezen en vragen gekost voor we onze definitieve route hadden.

Goedkoop overnachten kan ook goed (en vooral in de steden) in hostels. Wij hadden daar gewoon een eigen kamer met badkamer erin, veel goedkoper en daar lopen alle leeftijden rond. In SF is USA Hostels aan te raden, in Hollywood hoorden wij goede dingen over Banana backpackers.
2008: 3,5 week westkust Amerika. http://www.everyoneweb.com/Gowest/" onclick="window.open(this.href);return false;
2010: week New York
2012: 4 dagen New York en 2,5 week Noordwest Amerika
2013: week New York
johan1973
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door johan1973 »

trapson schreef:Maar over de dierentuinen -> juist de San diego Zoo en Sea world staan erom bekend zo ongeveer de beste van de wereld te zijn, ruime zo natuurlijk mogelijke kooien (maar idd nog steeds kooien) maar ook mbt onderzoek en het heruitzetten van dieren. Juist daarom willen we juist hier wel naartoe.
OK, ik heb inderdaad positieve verhalen over die San diego Zoo gelezen.

Even terzijde, want het zit niet op jouw route: Waar ik van heb genoten, waren kolibries in het Sonora Desert Museum (bij Tuscon, Arizona). Minstens anderhalf uur. Er zijn ook zitbankjes in de ruimte en je hoeft je geen moment te vervelen. Wij waren er in mei en de donzige jonkies waren helemaal schattig. De rest van het museum viel me erg tegen.
Johan
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Momo schreef:Las Vegas...tja loved it!! wij sliepen in Flamingo Go Luxury met Strip view, waanzinnig! Wij betaalden per nacht 114 dollar. Echt ik zou nooit meer in een ander hotel willen...kamer via de site zelf geboekt en middenin hoogseizoen in het weekend....Ik weet niet hoe graag je in MGM Grand wil slapen (wat volgens mij klein beetje van strip af ligt).
Hmmm, ik begrijp dat je denkt dat het hoogseizoen was, maar in Las vegas liggen de hoogseizoenen nou juist in de herfst, winter en voorjaar, de zomer is echt laagseizoen in Las Vegas, voor de regelmatige bezoekers is het er dan veel te warm en er zijn in de zomer geen bedrijfsconventies, vandaar de lage prijzen. :D
En het MGM-grand ligt toch echt aan de strip, welliswaar wat zuidelijker dan het Flamingo.
Ik begrijp dat je enthousiast was over de "go" rooms in het Flamingo, maar geloof me, er zijn in Las Vegas nog veel meer mooie kamers te huur. :D
trapson
Amerikafan

Bericht door trapson »

Go Flamingo (met strip view) staat ook na MGM grand op mijn lijsjte maar die zijn alweer een stukkie duurder.

Ik ben de bovengenoemde route aan het uitstippelen mbv google earth en zo eens kijken wat we gaan missen of juist niet.
Momo
Amerikafan

Bericht door Momo »

Harry schreef: Hmmm, ik begrijp dat je denkt dat het hoogseizoen was, maar in Las vegas liggen de hoogseizoenen nou juist in de herfst, winter en voorjaar, de zomer is echt laagseizoen in Las Vegas, voor de regelmatige bezoekers is het er dan veel te warm en er zijn in de zomer geen bedrijfsconventies, vandaar de lage prijzen. :D
aaaah vandaar de lage prijs.... :D

Als we ooit teruggaan naar Las Vegas en we hebben er het geld voor wordt het een kamer met bubbelbad voor het raam :dance: en anders weer gewoon Flamingo!
2008: 3,5 week westkust Amerika. http://www.everyoneweb.com/Gowest/" onclick="window.open(this.href);return false;
trapson
Amerikafan

Bericht door trapson »

Nou ik heb eennieuwe route uitgestippeld waarbij ik denk ik een stuk meer rust zal hebben.

Dag 1 dinsdag 2 Juni Aankomst Brussel/Amsterdam Los Angeles
Dag 2 woensdag 3 Juni Los Angeles
Dag 3 donderdag 4 Juni Hollywood Los Angeles
Dag 4 vrijdag 5 Juni Los Angeles -> Pismo Beach /191 mijl via US101N
Dag 5 zaterdag 6 Juni via Hearst Castle Pismo Beach -> San Simeon / 60 mijl via CA-1
Dag 6 zondag 7 Juni San Simeon -> San Francisco / 243 mijl via US101N
Dag 7 maandag 8 Juni Alcatraz / $ 26,-pp San Francisco
Dag 8 dinsdag 9 Juni Golden Gate / China Town San Francisco
Dag 9 woensdag 10 Juni San Francisco -> Groveland / 144 mijl via CA120
Dag 10 donderdag 11 Juni Yosemite NP Groveland -> Lee Vining / 90 mijl via Tioga Pass
Dag 11 vrijdag 12 Juni Lee Vining -> Lone Pine / 122 mijl via US-395
Dag 12 zaterdag 13 Juni Lone Pine -> Beatty / 114 mijl via CA-190
Dag 13 zondag 14 Juni Beatty -> Las vegas / 123 mijl via US-95
Dag 14 maandag 15 Juni Las vegas
Dag 15 dinsdag 16 Juni Las vegas -> St George/Hurricane / 123 mijl via I-15N
Dag 16 woensdag 17 Juni ZionNP + Bryce NP / St George/Hurricane -> Tropic 136 mijl via I-15N/UT14
Dag 17 donderdag 18 Juni Grand Canyon Tropic -> Page / 156 mijl via US-89
Dag 18 vrijdag 19 Juni Page -> Grand Canyon / 138 mijl via US-89/AZ64
Dag 19 zaterdag 20 Juni Grand Canyon -> Williams / 60 mijl via AZ64
Dag 20 zondag 21 Juni Williams -> Palm Springs / 346 mijl via CA62/CA177/I10W
Dag 21 maandag 22 Juni Seaworld Palm Springs -> San Diego / 143 mijl via I15S
Dag 22 dinsdag 23 Juni Sandiego Zoo -> San Diego
Dag 23 woensdag 24 Juni San Diego -> Los Angeles /121 mijl via I5N
Dag 24 donderdag 25 Juni retourvlucht
joseluken23
Amerika-ontdekker

Re: Route juni 2009 nieuwe opzet (tips welkom)

Bericht door joseluken23 »

Hoi Trapson,

Ik zou bij Zion/Bryce een dag extra pakken, evt. een dag tussen Yosemite en Las Vegas inkorten. Wij reden Yosemite > Mammoth Lakes > Furnace Creek in 2 dagen en hadden alle tijd om o.a. Mono Lake, Hot Creek Mammoth Lakes en diverse viewpunten en Artist Drive in Death Valley te 'doen'.
Wij reden in een dag van LV via Zion naar Bryce en dat is dé reden dat we nog een keer terug moeten, veel te weinig van Zion gezien.

Verder lijkt het me een heerlijke reis!

Groetjes, Jose
trapson
Amerikafan

Bericht door trapson »

Net ook door schoonmoeder erop gewezen dat we monument valley overslaan. Dus yosemite wordt iig 1 dag ingekort en die proberen we bij page erbij te plakken. Alleen komen we dan precies in het weekend in vegas aan dus morgen weer ff rekenen waar we uitkomen als we de route andersom gaan doen. We overnachten net voor zion en gaan dan de dag erop via zion en bryce naar tropica wat weer net achter bryce ligt dus ik denk wel dat we dat gaan halen. Volgens mijn schoonmoeder hebben wij bij bryce/zion aan 1 volledige dag voldoende, dus die houd ik gewoon zo nog ff aan.

voordeel van 10 maanden vantevoren plannen is je hebt nog tijd zat.
Nadeel is je kan nog 10 maanden uitzoeken en plannen :banghead: :shock:
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Ligt er maar net aan wat je wil doen in Zion en Bryce.
Bryce kan inderdaad in een halve dag maar voor Zion heb je minimaal 1 een volle dag nodig.
Het plaatsje bij Bryce heet trouwens Tropic niet Tropica.
trapson
Amerikafan

Bericht door trapson »

Ik weet niet wat er zo speciaal is aan zion ?
en ik weet het dat het tropic is heb mezelf al in de schema's en mijn google earth mapje meerdere malen verbeterd :P

Schema ziet er nu zo uit.

Dag 1 dinsdag 2 Juni - Amsterdam -> Los Angeles
Dag 2 woensdag 3 Juni - -- Los Angeles
Dag 3 donderdag 4 Juni - Los Angeles -> San Diego
Dag 4 vrijdag 5 Juni - -- San Diego
Dag 5 zaterdag 6 Juni - -- San Diego
Dag 6 zondag 7 Juni - San Diego -> Palm Springs
Dag 7 maandag 8 Juni - Palm Springs -> Williams
Dag 8 dinsdag 9 Juni - Williams -> Grand Canyon
Dag 9 woensdag 10 Juni - Grand Canyon -> Page
Dag 10 donderdag 11 Juni - -> Page
Dag 11 vrijdag 12 Juni - Page -> Tropic
Dag 12 zaterdag 13 Juni - Tropic -> St George/Hurricane
Dag 13 zondag 14 Juni - St George/Hurricane -> Las vegas
Dag 14 maandag 15 Juni - -> Las vegas
Dag 15 dinsdag 16 Juni - Las vegas -> Beatty
Dag 16 woensdag 17 Juni - Beatty -> Lone Pine
Dag 17 donderdag 18 Juni - Lone Pine -> Lee Vining
Dag 18 vrijdag 19 Juni - Lee Vining -> San Francisco
Dag 19 zaterdag 20 Juni - -- San Francisco
Dag 20 zondag 21 Juni - -- San Francisco
Dag 21 maandag 22 Juni - San Francisco -> San Simeon
Dag 22 dinsdag 23 Juni - San Simeon -> Pismo Beach
Dag 23 woensdag 24 Juni - Pismo Beach -> Los Angeles
Dag 24 donderdag 25 Juni - Los Angeles -> Amsterdam

Afbeelding
Momo
Amerikafan

Bericht door Momo »

Hoi Trapson,

Wij wilden ook naar Monument Valley, maar vonden de omweg toch iets te veel van het goede..wij hebben het dus overgeslagen om voor een volgende keer te bewaren.

- Zion en Bryce in 1 dag? zelfs als niet hiker is dat echt veel te kort! Zion minstens 1 dag, Bryce minstens een halve dag.
- Yosemite alleen maar doorrijden? Zonde! Samen met Zion vonden wij dit echt het mooiste van onze reis. Zelfs als je niet gaat hiken en alleen de sites afrijdt heb je niet aan 1 dag genoeg laat staan er alleen doorhee rijden. Wij waren er 2 volle dagen en vonden dat veel te weinig (maar wij zijn wel hikers)
- Waarom 2 nachten Page? Wij vonden Page aardig en er is genoeg te doen om Page heen maar ik zou 1 dag toch echt inleveren voor Zion.
- Palms Springs met een speciale reden? Wij hoorden dat het een pensioen stad is zeg maar...geen idee of het waar is overigens, wij hebben het overgeslagen.

Ook wij zijn heel lang bezig geweest met onze reis en route. We hebben veel gehad aan de tips hier en achteraf kan ik alleen maar zeggen: ze hadden gelijk!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer