Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Yosemite: Na zonsondergang van Glacier Point naar Village

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Priscilla
Amerikafan
Contacteer:

Yosemite: Na zonsondergang van Glacier Point naar Village

Bericht door Priscilla »

Zo, de reis komt steeds dichterbij en de zenuwen waar een medeforummer me op attenteerde komen langzaam maar zeker opborrelen (spannend!!!!). Nagenoeg de hele reis is klaar en hoeven nu alleen nog maar wat kleine dingen te regelen (gister overigens ook de permit voor de Wave in de brievenbus gevonden :dance:).

Nu heb ik nog één klein vraagje. Op de dag nadat we zijn aangekomen op SFO (vanuit NY) rijden we naar Yosemite (de auto is de dag ervoor al opgehaald), waar we overnachten in Housekeeping Camp. Nu willen we onderweg langs Mariposa grove en de zon onder zien gaan bij Glacier Point. Is dit wel te doen als we daarna nog naar Yosemite Village moeten rijden en moeten inchecken?? Weet dat het erg donker is in Amerika als het eenmaal donker is (humf, wat klinkt dit weer knullig, maar jullie weten wat ik bedoel ;)) en het is onze eerste keer in het park, dus wil niet voor onnodige verrassingen komen te staan.

Priscilla
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Yosemite: Na zonsondergang van Glacier Point naar Village

Bericht door Martin & Marianne »

Wij hadden de sunset bij Glacier Point in de planning staan deze zomer, maar het is er niet van gekomen dus ik kan niet uit eigen ervaring spreken. Ik zou het zelf geen probleem vinden om in het donker terug te rijden naar de vallei, maar als je er nog niet geweest bent lijkt het me lastig om je te oriënteren. Maar het kan natuurlijk wel, zeker als je van te voren goed het kaartje van de vallei bestudeert: HKC is de eerste accommodatie die je tegenkomt (aan de linkerkant van de weg). Houd er rekening mee dat je ruim een uur onderweg bent vanaf Glacier Point en misschien wat langer als je langzaam rijdt.
Een andere mogelijkheid is om vanaf de Mariposa Grove eerst naar de vallei te rijden en daarna naar Glacier Point, hoewel je dan wel een stuk twee keer moet rijden. Maar je kunt dan nog bij daglicht de vallei zien, en het uitzicht bij tunnel view bewonderen. Ik weet niet hoe laat de zon onder gaat, het wordt wel krap denk ik. Als je er meerdere nachten bent lijkt het me beter om pas de volgende dag naar Glacier Point te gaan.

Nog een ander mogelijheid is om met een tour mee te gaan, je hebt een star gazing tour die vanuit de vallei vertrekt. Of je dan op tijd bent voor de zonsondergang weet ik niet. Kijk eens in de Yosemite Guide, wellicht vind je daar meer informatie.

Marianne
Priscilla
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Priscilla »

Dank voor de reactie :)
We gaan de dag erna sowieso nog terug naar Glacier Point om de Panorama Trail naar beneden te lopen. Hopelijk rijden de shuttles eind sept nog, anders hebben we een probleempje. Op en neer rijden is geen optie, want we zullen pas rond twee/drie uur bij Mariposa aankomen (in de ochtend moeten we nog langs een Target en supermarkt om eea te kopen) en de zon zal omstreeks 18.45 ondergaan.

Is er eventueel nog een andere plek (dichterbij de vallei) waar we mooi de zonsondergang kunnen zien? Of moeten we gewoon bij het originele plan blijven en in het donker verder rijden?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Misschien is het wel bewolkt, dan is je probleem meteen opgelost :wink:

Maar een mooi alternatief is het uitzicht op Half Dome vanaf de Sentinel Bridge of ergens anders langs de Merced River (in Housekeeping Camp zit je prima wat dat betreft!). Dan kun je lekker in de vallei blijven, is wel zo rustig. Niet helemaal wachten tot zonsondergang, dan ben je te laat (de zon is al eerder achter de rotsen verdwenen).
Wil je toch nog een stukje rijden, dan is Tunnel View een mogelijkheid. Denk er aan dat je dan nog wel een aardig eind moet rijden, maar het is wel een schitterende rit met mooie uitzichten onderweg.

Marianne
SenT
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door SenT »

PriscillaMartin schreef: Nu willen we onderweg langs Mariposa grove en de zon onder zien gaan bij Glacier Point. Is dit wel te doen als we daarna nog naar Yosemite Village moeten rijden en moeten inchecken?? Weet dat het erg donker is in Amerika als het eenmaal donker is (humf, wat klinkt dit weer knullig, maar jullie weten wat ik bedoel ;)) en het is onze eerste keer in het park, dus wil niet voor onnodige verrassingen komen te staan.

Priscilla
Reken voor het stuk Mariposa Grove-Glacier Point - Yosemite Village op een kleine drie uur (uitstappen en rondkijken inbegrepen). We hebben ook een gans stuk in het donker gereden (kwamen toe uit SF). Viel goed mee want het is nu ook weer niet dat er daar zoveel wegen zijn om je afslag te missen.

Het meest "enge" vond ik de ogen van al die wilde dieren in het struikgewas die rood reflecteren in je koplampen (en die aanstalten maken om de weg te dwarsen). Dus grootste gevaar zijn de dieren, maar als je je snelheid aanpast heb je m.i. niets te vrezen. Eenmaal in Yosemite Village zal je wegwijzers genoeg vinden.
onze trip door Texas en New Mexico: http://tosofrenda-texas2013.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Priscilla
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Priscilla »

Het waren idd de dieren waar we 'banger' voor waren...De weg raak ik zelden kwijt.
Maar als we dus rustig rijden, is er niks aan de hand?

Het begint nu echt dichtbij te komen :D
Miza
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Miza »

PriscillaMartin schreef:Het waren idd de dieren waar we 'banger' voor waren...De weg raak ik zelden kwijt.
Maar als we dus rustig rijden, is er niks aan de hand?
Niet iedereen zal het hier mee eens zijn. Ik dus o.a. Er wordt hier op het forum heel vaak gewaarschuwd om niet in het donker te rijden vanwege mogelijke ontmoetingen met wild. Wij hebben enkele korte ritjes in de ochtend- en avondschemering gereden (ca. 15 minuten) en ik vond het doodeng. Ik heb steeds op het puntje van mijn stoel gezeten, overal zagen we herten, sommige staken over, andere bleven aan de kant van de weg staan. Waarbij je steeds het idee hebt dat hij ieder moment toch nog over gaat steken. In Yosemite staat op iedere plek waar een beer doodgereden is een bord waarop dit vermeld staat. Je wilt niet weten hoeveel van deze borden er staan. Wij hebben er met de shuttlebus 5 kwartier over gereden (omhoog) en dat was overdag. Als je dit de volgende dag toch gaat doen, zou je dan niet een andere mooie plek in de Vallei opzoeken voor de zonsondergang?
Priscilla
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Priscilla »

Mmm, je brengt me weer aan het twijfelen.
We komen de dag erna idd terug bij Glacier Point, maar we zouden hier juist zo graag een zonsondergang meemaken...
mopar
Amerika-ontdekker

Bericht door mopar »

Ik heb ( welliswaar een paar jaar geleden) ook na zonsondergang de route Glacierpoint >> Village gereden.
Als je je snelheid aanpast is het goed te doen. Gewoon je "eigen" rit rijden dan is er niets aan de hand.
Hoewel het HEEEEEL donker is ( zijn wij Hollanders al helemaal niet meer gewend) wen je er snel genoeg aan.

dussss, gewoon doen als je het graag wilt, anders krijg je nog spijt.

good luck.

Bert
grab life by the horns
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

PriscillaMartin schreef:Mmm, je brengt me weer aan het twijfelen.
We komen de dag erna idd terug bij Glacier Point, maar we zouden hier juist zo graag een zonsondergang meemaken...

Gewoon doen,de weg naar Glacier Points is toch geen racebaan,en je rijdt echt niet zo hard dat je een slachting gaat aanrichten onder de dieren in Yosemite...
Natuurlijk kan je een hert tegenkomen,gewoon goed opletten,normaal rijden,waar mogelijk groot licht aan zodat je verder vooruit kan kijken,en er is niks aan de hand.

En wie weet heb je de mazzel dat er een beer oversteekt.mooi toch?
Matrox
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Matrox »

Je zult 'van goede huize' moeten komen om met de auto te verdwalen in Yosemite. Zoveel wegen zijn er niet en de bewegwijzering is uitstekend. Als ik het me goed herinner is het van Glacier Point naar Curry Village alsmaar naar beneden en bij de T-splitsing aan het eind rechts (Links kwam je vandaan want dan ga je naar Maripose Grove) en dan weer zo'n beetje alsmaar de weg volgen.

De afdaling vanaf Glacier Point vond ik wel vrij steil met nogal wat rotbochten. Ik zou het zelf niet graag rijden in het donker.
Priscilla
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Priscilla »

We gaan er gewoon voor :) Rustig rijden en dan moet het wel lukken...

Mochten we op de weg naar boven het idee hebben dat we het te eng/gevaarlijk of wat dan ook vinden om de weg naar beneden te rijden in het donker, kunnen we alsnog besluiten bij daglicht terug te rijden.

Bedankt voor al jullie input!
Elfje
Amerikafan

Bericht door Elfje »

We hebbem 1 jaar geleden in Yellowstone in het donker terug neer ons lodge gereden. En inderdaad, .....ik zal het niet meer zo snel doen. Dat alle hertjes in het leven zijn gebleven is een wonder.
Ik stond om de 5 minuten stijf in mijn stoel van angst. Gelukkig geen wild aangereden. Maar in een 1 1/2 uur tijd hebben we er meer gezien dan overdag.

Groetjes Elf
sammie56
Amerikafan

Bericht door sammie56 »

Wij willen ook graag zonsondergang zien op Glacier Point maar als dat volgens velen te gevaarlijk is hoe doen de andere dat dan.
Wij zijn met een camper, is het dan mogelijk om op G.P te blijven staan en zo ook zonsopkomst mee te pikken, of is dat niet mogelijk.
Ik ben benieuwd naar jullie antwoorden want dit is iets wat wij wel heel erg graag willen doen.

Groeten
Sam
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Je mag daar niet blijven staan, binnen (alle) NP's mag men alleen overnachten (kamperen) op de campgrounds of in de backcounty op de daarvoor aangewezen plaatsen.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

sammie56 schreef:Wij willen ook graag zonsondergang zien op Glacier Point maar als dat volgens velen te gevaarlijk is hoe doen de andere dat dan.
Zoals hierboven ook al is aangegeven is het natuurlijk best te doen, maar houd er rekening mee dat het donker is, en dat je langzaam zult moeten rijden.
Wij hebben nog nooit de zonsondergang op Glacier Piont meegemaakt, maar dat is niet omdat we niet in het donker zouden willen rijden.
Je moet je wel afvragen of je je tijd hierin wilt steken, want zelfs al je goed doorrijdt is het meer dan een uur rijden, en welllicht met een camper nog meer, vanuit de vallei. Je zult dus al gauw een 2 a 3 uur bezig zijn voor de zonsondergang. Als je het combineert met een wandeling naar Sentinel Dome, prima, maar anders is het misschien handiger om bv van het uitzicht bij Tunnel View te genieten.

Of misschien is de star gazing tour wel iets als je voldoende tijd hebt: http://www.yosemitepark.com/stargazing-tour.aspx

Marianne
Reny
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22
Contacteer:

Bericht door Reny »

We hebben vanochtend Yosemite verlaten en ik moet er niet aan denken dat we deze (soms erg bochtige!) weg in het donker hadden moeten rijden.
het is écht mega-donker !!!!

Reny

http://westcoast2008.blogspot.com/
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer