Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
algemene tips gevraagd over onze route en reisafstanden
-
- Amerika-ontdekker
algemene tips gevraagd over onze route en reisafstanden
Wij, Erwin en Andrea, gaan in augustus 2005 3 weken rondreizen per camper door het westen van Amerika. Nu hebben wij al veel onderwerpen gelezen met name over de route en haalbaarheid van reizen. Voor de duidelijkheid hebben we onze eigen route hieronder aangegeven.
We willen heel graag weten of de lange reisdagen die wij gepland hebben, haalbaar zijn. Deze lange dagen hebben wij ingepland, omdat naar ons idee het eindstation van die dag indrukwekkender is dan de route zelf. Maar het is moeilijk in te schatten of dit reeel is.
Omdat we een aantal campings willen vastleggen i.v.m. de drukte horen we graag jullie meningen, zodat we dit eventueel nog kunnen verwerken in de route.
Verder hoor ik verschillende verhalen over het wel of niet vastleggen van de campings, moeten we dit nu wel of niet doen? Nadeel kan natuurlijk zijn dat je bent gebonden aan die specifieke camping, maar heb je zonder te reserveren nog wel plek? bijvoorbeeld in de Grand Canyon?
Alvast bedankt voor de reacties.
Dag 1: Amsterdam - San-Francisco
Dag 2: San-Francisco
Dag 3: San-Francisco - Big Sur (236 km)
Dag 4: Big-Sur - Santa Barbara (336 km)
Dag 5: Santa-Barbara - Barstow (401 km)
Dag 6: Barstow - Grand Canyon (615 km)
Dag 7: Grand Canyon
Dag 8: Grand Canyon - Goulding (349 km)
Dag 9: Goulding - Cortez (320 km)
Dag 10: Cortez - Moab (242 km)
Dag 11: Moab
Dag 12: Moab - Torrey (254 km)
Dag 13: Torrey - Ruby's Inn (222 km)
Dag 14: Ruby's Inn - Virgin (168 km)
Dag 15: Virgin - Las Vegas (262 km)
Dag 16:'Las Vegas
Dag 17: Las Vegas - Lee Vining (565 km)
Dag 18: Lee Vining - Yosemite (117 km)
Dag 19: Yosemite - Manteca (216 km)
Dag 20: Manteca - San-Francisco (143 km)
Dag 21: San-Francisco
Dag 22: San-Francisco - Amsterdam
[/list]
We willen heel graag weten of de lange reisdagen die wij gepland hebben, haalbaar zijn. Deze lange dagen hebben wij ingepland, omdat naar ons idee het eindstation van die dag indrukwekkender is dan de route zelf. Maar het is moeilijk in te schatten of dit reeel is.
Omdat we een aantal campings willen vastleggen i.v.m. de drukte horen we graag jullie meningen, zodat we dit eventueel nog kunnen verwerken in de route.
Verder hoor ik verschillende verhalen over het wel of niet vastleggen van de campings, moeten we dit nu wel of niet doen? Nadeel kan natuurlijk zijn dat je bent gebonden aan die specifieke camping, maar heb je zonder te reserveren nog wel plek? bijvoorbeeld in de Grand Canyon?
Alvast bedankt voor de reacties.
Dag 1: Amsterdam - San-Francisco
Dag 2: San-Francisco
Dag 3: San-Francisco - Big Sur (236 km)
Dag 4: Big-Sur - Santa Barbara (336 km)
Dag 5: Santa-Barbara - Barstow (401 km)
Dag 6: Barstow - Grand Canyon (615 km)
Dag 7: Grand Canyon
Dag 8: Grand Canyon - Goulding (349 km)
Dag 9: Goulding - Cortez (320 km)
Dag 10: Cortez - Moab (242 km)
Dag 11: Moab
Dag 12: Moab - Torrey (254 km)
Dag 13: Torrey - Ruby's Inn (222 km)
Dag 14: Ruby's Inn - Virgin (168 km)
Dag 15: Virgin - Las Vegas (262 km)
Dag 16:'Las Vegas
Dag 17: Las Vegas - Lee Vining (565 km)
Dag 18: Lee Vining - Yosemite (117 km)
Dag 19: Yosemite - Manteca (216 km)
Dag 20: Manteca - San-Francisco (143 km)
Dag 21: San-Francisco
Dag 22: San-Francisco - Amsterdam
[/list]
Re: algemene tips gevraagd over onze route en reisafstanden
Ik zou een dag San Francisco eruit gooien, je bent daar al bij aankomst een volle dag en je rijdt met een camper en da's niet handig in een stad zeker niet in San Francisco.
Van San Fancisco uit zou ik in 1 dag naar Santa Barbara rijden. Ga je om 9 uur rijden ben je om 12 uur in Big Sur en daar is 2-3 uurtjes wel genoeg. Daarna verder rijden naar Santa Barbara. Ik denk dat dat 2-3 uur daar ook wel genoeg is.
Barstow is weinig aan, je zou kunnen overwegen om in 1 keer door te rijden naar de Grand Canyon, wel een lange rit maar je hoeft in principe alleen te stoppen voor tanken.
Ipv van Virgin kan je ook Zion overwegen (ik neem aan dat je vandaar uit naar Zion wilt) de campgrounds daar zijn leuker als in zo'n plaatsje ervoor.
Vanuit Las Vegas zelfde verhaal, ik zou door rijden naar Yosemite, aan de oostkant in het park zit ook een camping veel leuker als daar buiten.En da's niet veel verder dan Lee Vining.
Manteca zou ik ook schrappen en ik zou dus op dag 21 vanuit Yosemite op mijn gemak naar San Francisco rijden.
Van San Fancisco uit zou ik in 1 dag naar Santa Barbara rijden. Ga je om 9 uur rijden ben je om 12 uur in Big Sur en daar is 2-3 uurtjes wel genoeg. Daarna verder rijden naar Santa Barbara. Ik denk dat dat 2-3 uur daar ook wel genoeg is.
Barstow is weinig aan, je zou kunnen overwegen om in 1 keer door te rijden naar de Grand Canyon, wel een lange rit maar je hoeft in principe alleen te stoppen voor tanken.
Ipv van Virgin kan je ook Zion overwegen (ik neem aan dat je vandaar uit naar Zion wilt) de campgrounds daar zijn leuker als in zo'n plaatsje ervoor.
Vanuit Las Vegas zelfde verhaal, ik zou door rijden naar Yosemite, aan de oostkant in het park zit ook een camping veel leuker als daar buiten.En da's niet veel verder dan Lee Vining.
Manteca zou ik ook schrappen en ik zou dus op dag 21 vanuit Yosemite op mijn gemak naar San Francisco rijden.
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Hoi Erwin en Andrea,
Allereerst een mooie route, is ook goed te doen.
Reserveren in de Grand Canyon zal niet gaan het zijn allemaal first come first served campgrounds.
Wij hebben op onze reizen nog maar 1 keer een reservering gedaan omdat we toen in het weekend aan de kust zaten net onder LA, die campground heb ik toen op vrijdagavond gereserveerd voor de volgende dag (hou wel je creditcard bij de hand).
Als je in het weekend in of dichtbij een NP zit kan je reserveren verder lijkt het mij niet nodig.
Dag 6 is goed te doen wel een dag Interstate maar dat schiet ook lekker op.
Dag 8 Goulding is een mooie campground, laat je ANWB-pas zien dan krijg je 10% korting.
Dag 9 als je in Cortez wil overnachten ga dan niet naar de Lazy G campground die valt erg tegen.
Dag 14 Ruby's Inn is een goede campground maar er zijn ook 2 mooie binnen Bryce NP.
Dag 14 ook binnen Zion NP zijn 2 campgrounds, de Wathman heeft electra hook-up
Dag 17 zal je weinig van Death Valley kunnen zien maar is wel te doen.
Gr.
Rob
Allereerst een mooie route, is ook goed te doen.
Reserveren in de Grand Canyon zal niet gaan het zijn allemaal first come first served campgrounds.
Wij hebben op onze reizen nog maar 1 keer een reservering gedaan omdat we toen in het weekend aan de kust zaten net onder LA, die campground heb ik toen op vrijdagavond gereserveerd voor de volgende dag (hou wel je creditcard bij de hand).
Als je in het weekend in of dichtbij een NP zit kan je reserveren verder lijkt het mij niet nodig.
Dag 6 is goed te doen wel een dag Interstate maar dat schiet ook lekker op.
Dag 8 Goulding is een mooie campground, laat je ANWB-pas zien dan krijg je 10% korting.
Dag 9 als je in Cortez wil overnachten ga dan niet naar de Lazy G campground die valt erg tegen.
Dag 14 Ruby's Inn is een goede campground maar er zijn ook 2 mooie binnen Bryce NP.
Dag 14 ook binnen Zion NP zijn 2 campgrounds, de Wathman heeft electra hook-up
Dag 17 zal je weinig van Death Valley kunnen zien maar is wel te doen.
Gr.
Rob
-
- Amerika-ontdekker
Bedankt alvast voor de tips. San Francisco is niet meer te wijzigen, bij aankomst hebben we bewust een dag langer gepland in SF om rustig te beginnen aan onze reis. We vliegen de eerste dag namelijk laat en bovendien krijgen we de camper pas op de dinsdagochtend dag 3 (early pick-up). Op de terugweg eigenlijk een beetje hetzelfde verhaal, camper op vrijdag inleveren, dag 20. Op dag 21 hebben we een dagtour geboekt incl. Alcatraz en dag 22 vliegen we al vroeg weer terug.
De eerste dag hebben we bewust een extra tussenstop gepland in Big Sur, we hadden namelijk sommige verhalen gehoord dat een early pick-up ook niet altijd even vroeg is als je zou denken en omdat je dan voor het eerst gaat rijden (wij hebben geen ervaring met een camper, laat staan met Amerika) zul je toch ook nog boodschappen enzo moeten doen?
Door het verminderen van het aantal stops heb je extra tijd over om ergens anders langer te blijven, waar zou je die dan aan vast plakken?
Wat betreft reserveren van campings willen we inderdaad liever zo min mogelijk vastleggen, maar we zijn bang dat straks alles vol blijkt te zijn, of is dat iets typisch Nederlands? (nederlandse campings) Ik dacht overigens dat ik ergens had gelezen dat je in de Grand Canyon kon bellen vantevoren of via de site http://reservations.nps.gov/parklist.cfm kon reserveren, of zijn dit andere sites?
Bij Zion wilden we naar de zion river resort gaan, die schijnt erg mooi te zijn, heeft iemand nog ideen in de buurt van Santa Barbara?
Death Valley is voor ons geen optie aangezien we met de camper zijn en het in de zomermaanden niet is toegestaan daarmee door Death Valley te reizen.
Bedankt nogmaals voor de tips
De eerste dag hebben we bewust een extra tussenstop gepland in Big Sur, we hadden namelijk sommige verhalen gehoord dat een early pick-up ook niet altijd even vroeg is als je zou denken en omdat je dan voor het eerst gaat rijden (wij hebben geen ervaring met een camper, laat staan met Amerika) zul je toch ook nog boodschappen enzo moeten doen?
Door het verminderen van het aantal stops heb je extra tijd over om ergens anders langer te blijven, waar zou je die dan aan vast plakken?
Wat betreft reserveren van campings willen we inderdaad liever zo min mogelijk vastleggen, maar we zijn bang dat straks alles vol blijkt te zijn, of is dat iets typisch Nederlands? (nederlandse campings) Ik dacht overigens dat ik ergens had gelezen dat je in de Grand Canyon kon bellen vantevoren of via de site http://reservations.nps.gov/parklist.cfm kon reserveren, of zijn dit andere sites?
Bij Zion wilden we naar de zion river resort gaan, die schijnt erg mooi te zijn, heeft iemand nog ideen in de buurt van Santa Barbara?
Death Valley is voor ons geen optie aangezien we met de camper zijn en het in de zomermaanden niet is toegestaan daarmee door Death Valley te reizen.
Bedankt nogmaals voor de tips
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Volgens mij moeten ze je bij een early pick-up voor 08:00 uur ophalen.
Bij El Monte is dat in ieder geval regel en dat gebeurt dan ook wij hebben het al 2 keer gedaan.
Vraag op het verhuurstation waar er een winkel zit meestal kunnen ze je een grote supermarkt in de buurt aanwijzen, soms zelfs met routebeschrijving op een kaartje, wel zo gemakkelijk.
Rob
Bij El Monte is dat in ieder geval regel en dat gebeurt dan ook wij hebben het al 2 keer gedaan.
Vraag op het verhuurstation waar er een winkel zit meestal kunnen ze je een grote supermarkt in de buurt aanwijzen, soms zelfs met routebeschrijving op een kaartje, wel zo gemakkelijk.
Rob
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 23 Reacties
- 6158 Weergaves
-
Laatste bericht door Ellen1308
-