Ik heb al diverse keren gelezen dat de goederentrein die regelmatig met veel herrie door de stad gaat, in een aantal hotels goed te horen is...wij zoeken nu een hotel waar je deze dus niet hoort!
We komen vanaf de kant van Holbrook en gaan de volgende morgen naar Sunset Crater.
Heb je een linkje van google, er zijn zo op het eerste gezicht drie hotels die verder flagstaff in liggen en niet aan het spoor.
Er zijn er vast nog veel meer!
Wij hebben er niet zelf geslapen (wel een prima koffie en overheerlijk aardbeientaartje gehad in het café), maar kijk eens naar Hotel Monte Vista. Dat ligt in het aardige centrum van Flagstaff, in ieder geval een stukje van de spoorlijn af.
Wij hebben een aantal jaren geleden (ik meen 2005) in het Little America hotel gezeten, het ligt vlakbij de highway aan een natuurgebied, we hebben er, voor het eten in het aan te bevelen restaurant, een heerlijke wandeling gemaakt, het hotel is ons zeer goed bevallen.
In mei van dit jaar hebben wij in Flagstaff overnacht. Wij hadden ook speciaal gekeken voor een hotel dat niet in de buurt van het station lag. We hebben uiteindelijk geslapen in het Ramada West motel. Dit was een degelijk motel, mooie zuivere kamer, badkamer en bedden. 's Morgens toen we aan het ontbijt zaten ging wel het brandalarm af maar er was blijkbaar niets aan de hand. Dat zal wel niet iedere dag gebeuren veronderstel ik . Ontbijt stelde niet veel voor (continental). Er was ook een zwembadje met nadruk op badje. In de straat lagen nog een aantal motels. 's Avonds zijn we in de Red Lobster gaan eten en dat was lekker.
Als het mogelijk is, ga dan naar Sedona in plaats van Flagstaff. In Flagstaff zelf vond ik erg weinig te doen en Sedona is echt een schitterend plaatje op slechts 30 minuten rijden van Flagstaff. Voor de Crater maakt het ook niet zo gek veel uit.
Zoek in Flagstaff een hotel in het zuiden, in de buurt van de snelwegen I 40 en I 17. Daar heb je geen last van de trein.
Wij zaten naar tevredenheid in de Quality Inn (oprit gelegen naast een Shell benzinestation - hier heb je geen last van, het hotel ligt er een stuk achter) op South Milton Road. Dit is een centrale weg, die vanuit het centrum van Flagstaff naar de interstates loopt. Langs deze weg zijn meerdere hotels en diverse restaurants. Een Wal*mart is ook vlakbij. Hier een lijstje van de Choice Hotelketen, waar de Quality Inn toe behoort, in Flagstaff.
Hannibal Smith schreef:Als het mogelijk is, ga dan naar Sedona in plaats van Flagstaff. In Flagstaff zelf vond ik erg weinig te doen en Sedona is echt een schitterend plaatje op slechts 30 minuten rijden van Flagstaff. Voor de Crater maakt het ook niet zo gek veel uit.
Helemaal mee eens. Wij hebben in Sedona geslapen en zijn daarna via Flagstaff naar Grand Canyon gereden. We hebben even door het centrum van Flagstaff gelopen maar daar is inderdaad niet veel te zien. Als je van natuur houdt dan is het al helemaal makkelijk: Sedona!
Afgelopen woensdag (01-10-08) in de Quality inn Flagstaff geslapen. Snel opgesomd:
- Geen last van trein
- Zeer goede inet verbinding
- Ontbijt is goed (Dennys zit naast de deur als je toch liever daar je ontbijtje haalt)
- Schuin tegenover zit Sizzles waar je o.a. een heerlijk steakje kunt eten
- Nette kamers
- Goedkoop
Ik ben het met bovenstaande posts eens dat Flagstaff absoluut geen Sedona is, maar als je een goedkope overnachting zoekt dan is de Quality inn absoluut een topper.
Ik neem de tip voor deze Quality Inn in Flagstaff even mee voor volgend jaar als ik ook in Flagstaff kom. Of ik er ook slaap weet ik nog niet maar zal het in ieder geval even noteren.
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.