Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

camper tips???

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
yarrah
Amerika-expert

Re: camper tips???

Bericht door yarrah »

nieuwenoord schreef:Zelfs pyama's verkopen ze in Amerika! :wink:
Wat!!?? Worden die dingen nog steeds verkocht???? :D
Zijn er echt nog mensen die ze gebruiken??...
Go T@bbing!!!!

Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Jawel! Bij Wal*Mart natuurlijk :P In maat bungalowtent, zelfs voor mij veel te groot. Met roesjes en kantjes natuurlijk! Ik gebruik zo'n ding thuis nooit, maar in de camper vind ik het weleens behaaglijk in koude nachten :wink:
Annemarie101
Amerika-ontdekker

Bericht door Annemarie101 »

Net terug van 3 weken rondtoeren met een camper van El Monte. Dit is wat wij per persoon meekregen aan beddengoed en handdoeken:
- 2 dekens (waaronder een paar flutdekens, dus die telden eigenlijk niet mee)
- 2 lakens
- 1 kussen + kussensloop
- 2 grote en 2 kleine handdoeken
- 1 of 2 waslapjes.
Handdoeken was wel voldoende, zeker als je ze halverwege een keer wast (het was erg stoffig overal, dus de handdoeken zagen al snel zwart!).
Dekens was te weinig, het is een paar nachten erg koud geweest (in Yosemite-Tuolomne Meadows en Bryce was het maar een paar graden boven nul, brrrr). Ik had bij het ophalen v.d. camper (in SF) nog om extra dekens gevraagd, maar die kregen we niet mee (ik vermoed omdat wij de camper op een andere locatie (SLC) inleverden). Gelukkig waren de dekens behoorlijk groot en konden we ze dubbelvouwen, met mijn thermische ondergoed :D en een fleece aan was het dan nog net te doen.
We hadden trouwens op advies van TiogaTours zelf dekbedhoezen meegenomen, maar die hebben we helemaal niet gebruikt.

W.b. afvalwater lozen nog het volgende: ik vond dat de greywatertank erg snel vol zat. Die moesten we zeker om de dag legen. We waren dan wel met z'n vijven, maar we hebben nauwelijks in de camper gedoucht (de 2 kinderen douchten 's avonds kort, wijzelf spoelden ons alleen even af als er geen douches op de camping waren). We hebben wel veel afgewassen (helaas... :D ).
Mantoinette
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Mantoinette »

Annemarie101 schreef:Handdoeken was wel voldoende, zeker als je ze halverwege een keer wast (het was erg stoffig overal, dus de handdoeken zagen al snel zwart!).
Dekens was te weinig, het is een paar nachten erg koud geweest in Yosemite-Tuolomne Meadows .......
Annemarie,
Als ik het goed lees hebben jullie dus op tuolomne Meadows overnacht? Op website van Yosemite las ik dat dit een vrij grote campground is. Als ik echter probeer op de site wil kijken hoeveel plekken zij beschikbaar hebben voor campers van 30 foot, dan zie ik welgeteld maar 1 plek. Waarschijnlijk vergis ik me, maar weet jij, of iemand anders op het forum, of er meer plekken zijn voor campers van ca. 30 foot?

bedankt, MAS
2005.... again in 2007!!!... again in 2009!!!

reisverslag zuidwesten 2005
reisverslag zuidwesten en New York 2007
reisverslag 2009
http://www.asmas.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Miza
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Miza »

Wij hebben begin juli op Tuolumne Meadows overnacht met een 22 ft. camper. Er zijn 304 kampeerplaatsen op de camping, waarvan de helft vooraf te reserveren is en de andere helft, first come first serve. Wij vonden de plekken over het algemeen ruim (in de lengte), maar soms wel lastig om er achteruit in te steken. Dit kwam vooral omdat de weg vrij smal is. Ik heb in de campingdocumentatie gezocht naar het aantal grote plaatsen, maar dit staat nergens vermeld. Ik heb sterk de indruk dat er meer dan voldoende plaats is voor grote campers. Er stonden veel grote trailers en RV's. Wij voelden ons af en toe heel klein met ons 22 feetertje. Wij kwamen om 17.00 uur aan en er waren heel veel vrije plaatsen. Wil je niet reserveren en toch zeker van een plek zijn, zou je kunnen overwegen om laat in de ochtend of vroeg in de middag aan te komen.
Mantoinette
Amerikafan
Contacteer:

@Miza: Dat stelt me in ieder geval gerust, ik kreeg namelijk de indruk dat er vooral veel campeerplekken waren voor backpackers. In 2009 reizen we met 2 campers en Tuolomne Meadows zou een prima campground zijn op onze reis. Pas vanaf Maart 2009 kunnen we reserveren en dat gaan we zeker proberen...
Laatst gewijzigd door Mantoinette op 07 okt 2008, 10:57, 1 keer totaal gewijzigd.

reisverslag 2009
Annemarie101
Amerika-ontdekker

Bericht door Annemarie101 »

Mantoinette, ik heb zeker meer (grote) campers gezien op de camping bij Tuolomne Meadows. Moet volgens mij geen probleem zijn. Misschien krijg je die rare mededeling (dat er maar 1 plek is voor een 30ft camper) omdat je voor de periode tussen okt en voorjaar 2009 niet kunt reserveren ofzo? Groet, Annemarie
Mantoinette
Amerikafan
Contacteer:

@Annemarie: Ik denk inderdaad dat ik maar 1 plek kon zien omdat de camping nog helemaal niet boekbaar is voor juli 2009. Maar het is toch een hele geruststelling om van van jou en Miza te vernemen dat het waarschijnlijk geen probleem zal zijn.
We hebben de planning voor onze route gemaakt... en daarbij zou het prima uitkomen voor wat betreft kilometers en omgeving om op Tuolomne Meadows te overnachten. Als er in die omgeving heel veel keuze was, dan zou het niet zoveel uitmaken, maar de keuze is redelijk beperkt. (hopelijk lukt een telefonische reservering in maart)

Opmerking moderator - Marco
In dit topic diverse quotes verwijderd.
Lees a.u.b. Het quoten (citeren) van andere berichten.

reisverslag 2009
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer