Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Advies gevraagd: wandel routes Bryce Canyon en Yosemite

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Danny
Amerika-newbie
Contacteer:

Advies gevraagd: wandel routes Bryce Canyon en Yosemite

Bericht door Danny »

Hoi iedereen,

16 juli is het eindelijk zover, onze eerste keer naar USA! We gaan ook Bryce Canyon en Yosemite bezoeken. Ik lees overal dat er geweldige wandelroutes zijn. Heeft iemand hier meer informatie over? Of tips welke routes je het beste kan lopen?

Ik denk dat een route van maximaal een uur of 2 onze (tijds)-limiet gaat worden.

Wat betreft Bryce Canyon, ik lees dat de Navajo loop mooi moet zijn maar dat die wegens vallende stenen tot ergens in september niet te lopen is. Verder lees ik nog positieve dingen over Sunset & Sunrise loop.

Heeft iemand die toevallig ooit gelopen of advies voor een andere route? Of misschien zelfs wat foto's online, dan hoor ik dat graag :)

Alvast kei bedankt!
wendyjol
Amerikakenner

Bericht door wendyjol »

Hoi Danny,

In Bryce en Yosemite hebben wij een aantal wandelingen gedaan.
Kijk even op ons reisverslag http://usa2004verslag.web-log.nl/log/2186232 voor Yosemite.
In Bryce hebben we http://usa2004verslag.web-log.nl/log/2147441 de Mossy Cave trail gelopen, vonden we niet super indrukwekkend en de http://usa2004verslag.web-log.nl/log/2147387 Navajo loop/Queens garden trail, welke we wel heel mooi vonden, is dus nu afgesloten. Helaas.....

Veel plezier
Wendy
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Advies gevraagd: wandel routes Bryce Canyon en Yosemite

Bericht door markro »

Danny schreef:Wat betreft Bryce Canyon, ik lees dat de Navajo loop mooi moet zijn maar dat die wegens vallende stenen tot ergens in september niet te lopen is. Verder lees ik nog positieve dingen over Sunset & Sunrise loop.
Hoi Danny,

hier is al eerder over geschreven op dit forum en daar staat ook de link naar de website van Bryce Canyon NP - wandelingen (hiking),
zie http://www.allesamerika.nl/forum/viewtopic.php?t=2508

De "Rim Trail" is de wandeling aan de bovenrand van de canyon. Het stuk tussen het Sunrise Point en het Sunset Point is een makkelijke, vrij vlakke wandeling.

De Queens Garden Trail is in het park een mooie, niet te moeilijke wandeling de canyon in, naar beneden. En terug weer omhoog. Hij begint/eindigt bij het Sunrise Point. Tijdens deze wandeling ervaar je de canyon in al zijn schoonheid. Je loopt tussen de hoodoo's door naar beneden.

Helemaal aan het einde van de weg door het park kan je bij het Rainbow Point de Bristlecoon Loop wandelen. Een rondje tussen hele oude bomen (Bristlecoons, soort sparren) door met hier en daar mooie vergezichten vanaf het rotsplateau.

De wandeling naar de Mossy Cave is buiten het park, park uit, naar het oosten richting de plaats Tropic (dichter bij het park, dan bij Tropic), weg loopt naar beneden van het plateau af en vlak daarna aan de rechter zijde van de weg een kleine parkeerplaats met aanduiding naar de Mossy Cave. Makkelijke wandeling, tussen de ruige rode rotsen, als het meezit met watertje en kleine waterval. Kijk ook omhoog naar de vormen van de rotsen (hoodoo's) en je kan daar Goofy ontdekken.

Voor foto's, zie http://www.nps.gov/brca/photo_gallery.html .

Groet, Marco.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Danny
Amerika-newbie
Contacteer:

Bericht door Danny »

Hoi Wendy en Marco,

Bedankt voor jullie reactie!

De navajo route is dus een mooie route maar is gesloten tot ergens in september. Dus die route zal het dan in ieder geval niet worden.

Marco, jij hebt het over de Queens Garden Trail. Ik neem aan dat dat deze onderstaande is?
Queen's Garden/Navajo Loop Combination (2.9 miles / 4.6 km round trip)

Uit de informatie op de nps.gov site maak ik op dat die nog gewoon te lopen is:
Please note that due to rock slides and severe erosion the Navajo Loop and the connector trail from Bryce Point to the Peekaboo Loop are closed.

Volgens mij is het uitzoeken van een mooie route best moeilijk :)
Inge
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Inge »

wij hebben inderdaad ook de combo Navajo / Queen's Gardens gelopen. Erg mooi; maaar hierbij maak je dus deels gebruik van de navajo loop trail... geen idee dus of dat mogelijk is.

in yosemite hebben we 2 wandelingen gemaakt:
- naar de sequoia bomen in tuolumne grove. via een steile weg naar beneden (en dus ook weer omhoog...), maar daar heb je de bomen bijna voor jezelf! (i.t.t. in de mariposa grove);
- naar de sentinel dome. een vrij gemakkelijk wandeling waar je aan het eind een steil heuveltje op moet klimmen; en het uitzicht is verpletterend! veel beter dan ook het bekende uitzichtpunt bij glacier peak.
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Danny schreef:De navajo route is dus een mooie route maar is gesloten tot ergens in september. Dus die route zal het dan in ieder geval niet worden.

Marco, jij hebt het over de Queens Garden Trail. Ik neem aan dat dat deze onderstaande is?
Queen's Garden/Navajo Loop Combination (2.9 miles / 4.6 km round trip)
Hoi Danny,
Ja. Er is de Queen's Garden Trail, die begint bij het Sunrise Point en er is de Navajo Trail, die begint bij het Sunset Point. Bijde trails lopen van de Canyonrand naar beneden de canyon in en ontmoeten elkaar daar. Zo kan je de ene kant naar beneden lopen en aan de andere kant omhoog om weer op de rand (Rim) te komen.
Als de Navajo Trail afgesloten is, kan je de Queen's Garden Trail naar beneden lopen, vermoedelijk kan je onder in de canyon ook nog wel wat wandelen en zal je via de weg die je gekomen bent ook weer omhoog moeten lopen, omdat het rondje (Loop) niet te maken is. Op zich krijg je toch een hele goede indruk van dit park en zal je genieten van de schoonheid van de gekleurdr rotsen met hun grillige vormen.
Danny schreef:Volgens mij is het uitzoeken van een mooie route best moeilijk
Dat valt wel mee hoor. Daar ben je nu al mee bezig. Bij binnenkomst van het park krijg je normaal gesproken een folder waar een plattegrond van het park opstaat en waar de trails zijn ingetekend.
Dan zal je ter plekke moeten kijken welke trail geopend is en hoe de conditie is. Dit is mede afhankelijk van het weer. Zo waren wij daar in juni 2003 en had het 's nachts gesneeuwd en waren de trails 's ochtends onbegaanbaar. Het was een grote spiegelgladde blubberzooi. Wij zijn toen naar het einde van het park gereden, hebben daar de Bristlecone Trail gelopen, op de terugweg allerlei uitzichtpunten bezocht en omdat de zon was gaan schijnen waren de trails zodanig ver opgedroogd, dat zij 's middags weer begaanbaar waren en zodoende konden wij alsnog in de canyon afdalen.

Op de website van de National Park Service - Bryce Canyon NP kan je hier http://www.nps.gov/brca/maps.html landkaarten inzien.
Hier http://www.nps.gov/brca/PDFs/mainamphitheater.pdf heb je de kaart van het centrale deel van Bryce Canyon, het amphitheater, en daar zie je de genoemde trails op lopen.
Rechtsboven zie je ook de trail naar de Mossy Cave.
Als je naar Bryce toe rijdt, is er ruim voordat je bij de controlepost van de ingang bent, een weg naar het Fairyland Point. Ook hier loopt een trail naar beneden de canyon in, de Fairyland Loop. Deze is wel een stuk langer, maar je kan natuurlijk ook een deel hiervan lopen en via dezelfde weg weer terug. Ook hier loop je naar de bodem van de canyon en loop je tussen de hoodoo's.

Groet, Marco.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
USARené
Amerika-ontdekker

Bericht door USARené »

Hoi Danny,

Wij zijn eind mei in Bryce geweest en de Navajo Loop is inderdaad afgesloten. Wij hebben de Queens Garden-Navajo Loop gelopen. De Loop is onbegaanbaar vanaf Wall Street en dan moet je dus weer terug. Maar de wandeling is nog steeds erg mooi en zeker aan te raden, want je hebt helemaal niet het idee dat je hetzelfde stuk nog een keer loopt!

Groet,
René
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer