Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Onze voorlopige route, met wat vraagjes daarover

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Monica
Amerika-ontdekker

Onze voorlopige route, met wat vraagjes daarover

Bericht door Monica »

In juli/augustus gaan wij (gezin met 2 kids van 17 en 15) voor de 2e keer naar de USA. Vier jaar geleden zijn we ook geweest, en dat heeft zo'n indruk op ons allemaal gemaakt dat we nu weer terug gaan. Yellowstone staat opnieuw op onze lijst, Monument Valley ook omdat mijn dochter en ik daar willen paardrijden, en Las Vegas hebben we vorige keer ook gezien. Mesa Verde hebben we vorige keer niet gedaan, evenals de Grand Canyon dus die twee zullen we nu zeker wel bezoeken. Denver hebben we op onze lijst omdat we daar goede vrienden hebben wonen waar we een paar dagen mee zullen doorbrengen. Deze vrienden reizen ook met ons mee naar Mesa Verde.

We gaan kamperen, we huren een auto en nemen een tent mee. Toebehoren nemen we gedeeltelijk mee, gedeeltelijk kopen we die daar.

Dit is de route zoals we die op dit moment hebben staan. Heeft er iemand nog aanvullingen? Dingen die langs de route liggen en we niet mogen missen? Tips voor hikes/trails? Wat zijn in de NP's mooie punten om te fotograferen?
Is het te doen om vanuit Monument Valley via Antelope Canyon naar Grand Canyon te rijden?
We hebben nogal veel dagen in San Diego. We kunnen 1 dag shoppen en 1 dag beach samenvoegen en die dag dan ergens anders toevoegen. Ook Denver zou wat mijzelf betreft 1 dag minder mogen. Misschien is er ergens langs de route nog een leuk park om een dagje te zijn? Welk?

do 16-jul ochtend vertrek, avond aankomst Jackson. overnachten in hotel
vr 17-jul ontbijt in hotel, inkopen doen, naar Teton, tent opzetten
za 18-jul Teton Snake River
zo 19-jul Teton trail Two Lakes, naar Yellowstone, tent opzetten
ma 20-jul Yellowstone Geysers
di 21-jul Yellowstone Pelican Loop (Grizzly)
wo 22-jul Yellowstone Tower Falls trail
do 23-jul Yellowstone Lamar Valley trail
vr 24-jul Yellowstone ?
za 25-jul Reisdag naar Denver, 10 hr
zo 26-jul Denver city
ma 27-jul Denver Rockies/city
di 28-jul Denver Rockies/city
wo 29-jul Reisdag naar Mesa Verde, 7 hr
do 30-jul Mesa Verde
vr 31-jul Mesa Verde + reis naar Monument Valley, 2 hr
za 1-aug Monument Valley, paardrijden
zo 2-aug Reisdag van Monument Valley via Antilope Canyon nr Grand Canyon, 3 hr?
ma 3-aug Afdaling Grand Canyon, op bodem overnachten
di 4-aug Beklimming Grand Canyon, naar Las Vegas, 4,5 hr
wo 5-aug Las Vegas, zwembad, strip
do 6-aug Reisdag naar Joshua Tree, 4 hr
vr 7-aug Joshua Tree + reis naar San Diego, 3hr10
za 8-aug San Diego city
zo 9-aug beach
ma 10-aug sea world
di 11-aug zoo
wo 12-aug beach
do 13-aug ochtend vertrek San Diego-Dusseldorf
Yeehaw
Amerika-expert

Re: Onze voorlopige route, met wat vraagjes daarover

Bericht door Yeehaw »

Een mooie reis maar niet erg realistisch af en toe. Bv het afdalen van de rim naar Colorado River, overnachten, weer omhoog en dezelfde dag naar Las Vegas. Forget it. Je hebt een permit nodig voor de campground en het is een zeer zware wandeltocht in de hitte en onderschat het niet. Het is uitgesloten om van Phantom Ranch omhoog te wandelen en dan nog 5 uur te rijden. Afdalen in de canyon en weer terug is een van de zwaarste wandeltochten en come well prepared. www.nps.gov/grca O ja, denk er niet over dit zonder permit te doen.
Dan de andere vraag: Van MV naar Page en dan naar GCNP. Van MV is het 2.5 uur rijden naar Page, reken op 2 uur voor Antelope Canyon en dan 3 uur van Page naar GCNP south rim. En er zijn nog meer plaatsen in Page te zien, zoals Horseshoe Bend overlook, Navajo Village, Glen Canyon Dam, Lake Powell etc. Word dus een lange dag. Misschien toch beter in Page overnachten?
Dan wil je in 7 uur van Denver naar Mesa Verde campground. Dat is zuiver theoretisch, en waarom al dat gejaag? Rijd van Denver naar Colorado Springs, bezoek Garden of the Gods en ga via Walsenburg naar Great Sand Dunes NP. Vind een mooie campground bij de dunes en rijd de volgende dag via Wolf Creek Pass, Pagosa Springs en Durango naar Mesa Verde. Van Mesa Verde naar Monument valley is geen 2 uur rijden maar dichterbij 4 uur. Van Mesa Verde naar Cortez is al een uur, en met een stop bij 4 State Corners is het nog 3 uur van Cortez naar MV.
Je zegt het zelf al. Misschien wat minder tijd voor San Diego en een dag minder in Yellowstone. Overnacht in Cody, zie de nightrodeo, bezoek de Buffalo Bill museums. Je zou van Cody naar Thermopolis kunnen rijden en van de Hot Springs kunnen genieten of doorrijden naar Casper. Evengoed, je gaat een schitterende route rijden maar please neem wat meer tijd tussen de plaatsen misschien ten koste van San Diego etc. En wat bedoel je met Denver/Rocky Mountains. Denver ligt op een vlakte maar Rocky Mountains NP is niet zo ver weg.
Yeehaw
Monica
Amerika-ontdekker

Bericht door Monica »

Bedankt voor je reactie!

Dat van Grand Canyon is een goede tip, we gaan kijken hoe we de route kunnen aanpassen. Zoals ik het lees in jouw reactie kunnen we dus beter als we omhoog zijn gekomen, boven overnachten en een dag later pas doorrijden.
Een permit voor de overnachting op de bodem van Grand Canyon gaan we aanvragen, dat je die nodig hebt is bij ons al bekend. Voor overnachten in een cabin schijn je al meer dan een jaar van te voren te moeten reserveren maar voor de campground schijnt het tot vier maanden van te voren nog te kunnen. Maar zo lang wachten we niet, hoe eerder hoe meer kans dat het lukt.

Van Denver naar Mesa Verde in 2 dagen is ook een goeie. Aangezien we toch nog wat kunnen schuiven met de dagen, is het ook wel leuk om op die route wat meer te bekijken.

Met Denver/Rocky Mountains bedoel ik dat wij in Denver bij vrienden logeren, en mijn man en zoon gaan dan misschien met die vriend de Rockies in met een overnachting daar. Een flinke hike doen, liefst een 'fourteener'. Maar daar zijn we nog niet helemaal uit. Ik ben liever een dag minder in Denver zodat ik die rit naar Mesa Verde in 2 dagen kan doen, jouw idee lijkt me wel wat.

Ik ga e.e.a. maar eens in de groep gooien thuis!
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Ik vind ook dat er enorme rijdagen in zitten. Zo is de rit van Yellowstone naar Denver in een dag wel heel erg veel. Kan je daar niet een overnachting tussen plannen? Er zitten gigantisch veel mijlen in jullie route, maar dat zal best een bewuste keus zijn. Alleen die rit vind ik gewoon té.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Ik mag dat wel, dat positieve...lekker een dagje een berg op. Gelukkig zit je al een mile high en hoeven de mannen niet van zee niveau te starten!!
Ja, dat zou ik doen, overnachten en dan de volgende dag naar Las Vegas. Dan naar Joshua Tree NP...probeer misschien de route via Mojave National Preserve en Amboy naar Twentynine Palms. Met de stops (Kelso, Roy's Cafe, Twentynine Palms murals) onderweg doe je er dan wel wat langer dan 4 uur over
Happpy planning!
alje
Amerikafan

Bericht door alje »

Dag Monica, wij waren vorig jaar met onze kinderen van 14 en 16 in zelfde streek, alleen niet Yellowstone. Ik ga er vanuit dat je vrienden uit Denver daar de weg weten te vinden. Rocky Mountain NP is denk ik voor 2 dagen vanuit Denver niet haalbaar. Die streek is overigens ook erg mooi, je zou ook Yellowstone kunnen vervangen door RMNP; verder in de buurt is ook veel te doen (oa rafting).
Een volle dag voor Mesa Verde is fantastisch. Meer is eigenlijk niet nodig.
Monument Valley (paardrijden) zal waarschijnlijk niet meer dan een halve dag zijn? Dan kun je die middag nog wel naar Page rijden. Volgende dag naar Antelope Canyon, en daarna doorrijden naar GC.
Mocht je niet kunnen/mogen afdalen in de Canyon; wij waren deze zomer in Havasu Canyon. Zie ook http://www.havasupaitribe.com/ . Was in juli prachtig, is overigens midden augustus overstroomd, maar zal dit voorjaar wel weer open zijn.
groet, Alje
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Monica schreef:Bedankt voor je reactie!

Een permit voor de overnachting op de bodem van Grand Canyon gaan we aanvragen, dat je die nodig hebt is bij ons al bekend. Voor overnachten in een cabin schijn je al meer dan een jaar van te voren te moeten reserveren maar voor de campground schijnt het tot vier maanden van te voren nog te kunnen. Maar zo lang wachten we niet, hoe eerder hoe meer kans dat het lukt.
Je kan niet eerder reserveren dan 4 maanden van te voren,ik weet niet hoe het moet als het over een permit om te kamperen gaat,maar voor de cabins of de dorms moet je bellen,en reken maar dat je daar niet doorheen komt.
Jammer genoeg weet ik daar alles van,al een jaar bezig nu. :blink:

Verder ken ik je kinderen natuurlijk niet,maar vergis je niet in het "naar beneden lopen" in de Grand canyon,zeker in Juli is dat geen wandeling die je ongetraind doet,de hitte kan echt heel erg zijn!
Tenzij je allemaal echt wel ervaring hebt met wandelen,zou ik dat gewoon schrappen en vergeten,eerlijk gezegd.
pushirubiano
Amerikakenner

Bericht door pushirubiano »

Over Havasupai: dit zou een fraai alternatief kunnen zijn als de Grand Canyon zelf niet mogelijk blijkt te zijn. Reken er echter niet op dat Havasupai Canyon tegen die tijd al open is. De website die Alje noemt is een commerciele website die het inderdaad heeft over de heropening in de lente maar de officiele website van de Tribe heeft het over de zomer van 2009. http://www.havasupai-nsn.gov/08172008flood.html Ik denk dat je er dus niet op kan rekenen.

Het gebied schijnt trouwens een behoorlijke klap te hebben gekregen van de overstroming. :(
Groetjes, Ilona

Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
chari swinnen
Amerikafan

Bericht door chari swinnen »

Je hoeft niet in de canyon te overnachten. Je kan ook het bright angel trail doen of een deel ervan. Je krijgt hier een geweldige indruk van de grootsheid van de canyon, er pompen met drinkbaar water. Er zijn verschillende punten waar je gemakkelijk kan omkeren als je vindt dat je genoeg gezien hebt. Je hebt geen permit nodig. Wat je ook doet, ik zou een (korte) tocht in de canyon zeker niet laten vallen. Je krijgt hier achteraf gegarandeerd spijt van! :(

Chari :dance:
Monica
Amerika-ontdekker

Bericht door Monica »

Pete.Z schreef:
Monica schreef:Verder ken ik je kinderen natuurlijk niet,maar vergis je niet in het "naar beneden lopen" in de Grand canyon,zeker in Juli is dat geen wandeling die je ongetraind doet,de hitte kan echt heel erg zijn!
Tenzij je allemaal echt wel ervaring hebt met wandelen,zou ik dat gewoon schrappen en vergeten,eerlijk gezegd.
Mijn kinderen (17 en 15) hebben een betere conditie dan ik. Maar ik kan weer heel goed tegen de hitte. Bovendien ben ik al begonnen met trainen om mijn conditie op te krikken, ik doe aan fitness en heb nu de lopende band met een flinke helling aan mijn programma toegevoegd. Dus qua conditie zie ik geen problemen.
Pete99
Amerikafan

Bericht door Pete99 »

Er zijn mensen die de tocht in en weer uit de Grand Canyon in 1 dag doen, dus het is niet onmogelijk. Zeker als je (erg) vroeg weer vertrekt, dan moet je voor de middag weer boven kunnen zijn en dan zou je wel naar Las Vegas kunnen vertrekken.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Er zijn ook mensen die de Death Valley ultra marathon lopen....in july....135 miles non stop van minus 285' (Badwater) naar Whitney Portal (+8360') .
Dat, en de dagtocht naar beneden en weer naar boven in GC in een dag is natuurlijk volstrekt absurd voor een "normaal" mens. Wellicht is het verstandig eerst eens iets te lezen op de forums over hiking naar de canyonfloor.
Yeehaw
chari swinnen
Amerikafan

Bericht door chari swinnen »

In en uit de Grand Canyon (helemaal van beneden) op 1 dag OK! Maar in zo'n geval nog voor de middag terug boven komen, lijkt mij absoluut gekkenwerk! :lol:
Pluto
RoyBergen
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door RoyBergen »

Yeehaw schreef:Er zijn ook mensen die de Death Valley ultra marathon lopen....in july....135 miles non stop van minus 285' (Badwater) naar Whitney Portal (+8360') .
Dat, en de dagtocht naar beneden en weer naar boven in GC in een dag is natuurlijk volstrekt absurd voor een "normaal" mens. Wellicht is het verstandig eerst eens iets te lezen op de forums over hiking naar de canyonfloor.
Yeehaw
Ik heb ze gezien dit jaar, met heel veel auto's en begeleiders, maar met vol respect....wat afzien zeg..........
Monica
Amerika-ontdekker

Bericht door Monica »

Een kennis van mij is ook afgedaald en omhoog geklommen op 1 dag. En daarna is hij nog doorgereden naar Las Vegas...
Maar dat was in maart toen het nog niet zo heet was, en die autorit vond hij achteraf ook niet zo verstandig.

Wij zijn er nog niet over uit of we na het omhoogklimmen al dan niet doorrijden, we zijn nog aan het puzzelen en schuiven met de route. Maar afdalen en omhoogklimmen op 1 dag is voor ons sowieso niet aan de orde!
Karinita
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Karinita »

pushirubiano schreef:Over Havasupai: dit zou een fraai alternatief kunnen zijn als de Grand Canyon zelf niet mogelijk blijkt te zijn. Reken er echter niet op dat Havasupai Canyon tegen die tijd al open is. De website die Alje noemt is een commerciele website die het inderdaad heeft over de heropening in de lente maar de officiele website van de Tribe heeft het over de zomer van 2009. http://www.havasupai-nsn.gov/08172008flood.html Ik denk dat je er dus niet op kan rekenen.

Het gebied schijnt trouwens een behoorlijke klap te hebben gekregen van de overstroming. :(
Dat is een tegenvaller. Ik heb begin deze maand naar de lodge in Supai gebeld met de vraag of ik kon reserveren voor augustus. Daar werd alleen gezegd dat ze vanaf 5 januari 2009 weer reserveringen aannemen.

Karin
pushirubiano
Amerikakenner

Bericht door pushirubiano »

Ik zou toch weer bellen na 5 januari Karin. Misschien hebben ze dan al een beter idee van een openingsdatum. De website heeft het immers alleen over 'summer 2009' dus misschien tegen augustus...?? Ik denk sowieso dat de grootste schade aan de campgrounds is, het dorp zelf (waar de lodge ligt) heeft niet zoveel schade opgelopen (op de website staat trouwens een link naar het rapport over de overstroming). Ik ben bang dat het nog wel wat tijd zal duren voordat de natuur de watervallen weer tot hun oude glorie heeft hersteld. :cry:
Groetjes, Ilona

Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
alje
Amerikafan

Bericht door alje »

De lodge ligt nogal hoog en zal wel niet beschadigd zijn. Alleen aan de trails moet blijkbaar nogal wat gebeuren, o.a. bruggetjes. Ik zou je zeker aanraden te informeren,
groet Alje
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer