Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

advies gevraagd over SLC-Yellowstone-San Francisco

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
maat
Amerika-newbie

advies gevraagd over SLC-Yellowstone-San Francisco

Bericht door maat »

Beste forumleden,

Samen met mijn vriendin ga ik naar West Amerika. De afgelopen weken heb ik redelijk wat informatie over Amerika gelezen, zo ook van dit forum. Zojuist heb ik mij ingeschreven voor het forum en leg nu graag ons voorgenomen reisplan voor tips aan jullie voor.

- wanneer: vertrek rond 18 mei
- hoe lang: 30 dagen
- hoe: fly drive (vlucht via ebookers en auto via usareisen.de) Moet ik beiden nog boeken, haast!
- verblijf: motels / B&B (sommigen van te voren boeken) Heb nog niets geboekt.

Zoals je hieronder ziet gaan we van SLC naar Yellowstone en dan in een grote slinger richting SF. Nadeel is dat we het stuk SLC-Yellowstone gedeeltelijk dubbel moeten rijden. We willen echter persee naar Yellowstone en dat legt een redelijke claim op het reisplan. Het alternatief is vanuit San Francisco via reno (us80) richting Yellowstone, maar dan maak je toch zo'n 1000 km extra die volgens mij niet heel erg bijzonder zijn. (voordeel is wel dat je direct naar en van SF kunt vliegen).

In het reisplan hebben we geprobeerd grote variatie van natuur in te plannen. Zo willen we niet alleen maar 'zandbak' van het zuid-westen, maar ook voldoende 'groen' in de reis (vandaar Zion en Yosemite) en dat alles ook nog in een niet te hoog reistempo.

1 AMS-SLC
2 SLC
3 SLC-Yellowstone
4 Yellowstone
5 Yellowstone
6 Yellowstone - Grand teton
7 Grand teton
8 Grand Teton - SLC
9 SLC- Moab
10 Arches
11 Arches-Capitol Reef
12 Capitol Reef - Bryce Canyon
13 Bryce Canyon
14 Bryce Canyon - Zion
15 Zion
16 Zion- Page
17 Page (antilope canyon)
18 Page-Grand Canyon (south) (via omweg Monument Valley meepakken)
19 Grand Canyon
20 Grand Canyon - Las vegas
21 Las Vegas
22 Las Vegas - Death Valley
23 Death Valley - Yosemite
24 Yosemite
25 Yosemite
26 Yosemite- San Francisco
27 San Francisco
28 San Francisco
29 San Francisco - AMS
30 Amsterdam

Hebben jullie tips voor ons over:
- het bovenstaande reisschema (vooral een handige manier om Yellowsotne in te plannen)
- we gaan eind mei / begin juni, zijn er plaatsen waar je zeker van te voren moet boeken voor een leuke B&B?
- zijn er absolute aanraders voor leuke B&B's motels (aantrekkelijke prijs-kwaliteit)
- het boeken van een auto via usareisen.de, ik heb op het forum goede recensies gelezen
- het boeken via ebookers. Naar SLC heb ik een korte vlucht gevonden via Parijs, maar de overstap is maar 50 min, dat is wellicht wat riskant.

Alvast dank voor al jullie suggesties!

Met vriendelijke groet,
Maat
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: advies gevraagd over SLC-Yellowstone-San Francisco

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo Maat, welkom op het forum!
Wij hebebn de agelopen zomer ook Yellwostone in onze reis opgenomen (zie ons reisverslag voor de route). Het blijft inderdaad een eind rijden, maar vanuit SLC is het goed te doen. Je zou via Idaho en West Yellowstone kunnen rijden, dan doe je niets dubbel en het gaat ook snel. Mooier is via Grand Teton, en omdat er twee wegen door het park lopen heb je dan meteen de kans om beide wegen te nemen. Je hoeft richtig Moab niet via SLC te rijden, via FLaming Gorge is ook een mogelijkheid. Maar via de I70 is ook een prachtige route.

Bryce zou een dag minder kunnen, en dan in Moab een dag meer. Verder ziet het er goed uit!

Vooral Yosemite, en in mindere mate Yellowstone, moet je op tijd boeken, B&B heb ik geen ervaring mee.

Marianne
maat
Amerika-newbie

Bericht door maat »

Hoi Marianne,

Dank voor je snelle reactie. Je bedoelt over de 191 door Flamming Gorge? Ziet er goed uit. Dank voor de tip!

Wat is jouw inschatting t.a.v. mijn voornemen om vanuit Page via Monument Valley naar rand Canyon te rijden. Dan is de reis 200 km langer, is het de moeite waard? De reis en Monument Valley zelf?

Grt,
Christophe
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

maat schreef:Wat is jouw inschatting t.a.v. mijn voornemen om vanuit Page via Monument Valley naar rand Canyon te rijden. Dan is de reis 200 km langer, is het de moeite waard? De reis en Monument Valley zelf?
Geen Marianne maar ik neem aan dat je andermans advies ook op prijs stelt? :wink:

Ik zou de 2e nacht Page gaan overnachten in Monument Valley zelf. Er zijn daar een aantal goede overnachtingsmogelijkheden. De cabin bij Gouldings Lodge kan ik je van harte aanbevelen. Of je kiest voor het nieuw te openen hotel 'The View' bij het visitor center van Monument Valley. Duur, maar wel op een prachtlocatie.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
maat
Amerika-newbie

Bericht door maat »

Uiteraard Roland! Dank.
Goed advies, voor de Antilope Canyon heb ik geen hele dag nodig, dan kunnen we het op een meer rustige manier combineren met Monument Valley. Ook dank voor het advies vwbt verblijf.

Groet,
Christophe
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Het is inderdaad heel jammer om Monument Valley overdag 'mee te nemen' en er niet te overnachten. De zonsondergangen zijn er magnifiek en je kan er ook nog eens lekker eten in de Stagecoach Dinging Room bij Gouldings Lodge, waar je ook kan overnachten. Zowel de Lodge, als de campground kan je boeken via Gouldings.com.
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

maat schreef:
1 AMS-SLC
2 SLC
3 SLC-Yellowstone
4 Yellowstone
5 Yellowstone
6 Yellowstone - Grand teton
7 Grand teton
8 Grand Teton - SLC
9 SLC- Moab
10 Arches
11 Arches-Capitol Reef
12 Capitol Reef - Bryce Canyon
13 Bryce Canyon
14 Bryce Canyon - Zion
15 Zion
16 Zion- Page
17 Page (antilope canyon)
18 Page-Grand Canyon (south) (via omweg Monument Valley meepakken)
19 Grand Canyon
20 Grand Canyon - Las vegas
21 Las Vegas
22 Las Vegas - Death Valley
23 Death Valley - Yosemite
24 Yosemite
25 Yosemite
26 Yosemite- San Francisco
27 San Francisco
28 San Francisco
29 San Francisco - AMS
30 Amsterdam

- zijn er absolute aanraders voor leuke B&B's motels (aantrekkelijke prijs-kwaliteit)

Alvast dank voor al jullie suggesties!

Met vriendelijke groet,
Maat
Prima route maar ik zou ook nog van bryce een dagje afsnoepen en elders inplaatsen (best Moab of Yellowstone al ben ik er zelf nog niet geweest :wink: ) In Bryce hadden wij ruim genoeg aan één overnachting. Ook de tip van de voorgangers zou ik opvolgen wat betreft de overnachting in Monument Valley. Wij sliepen er in een cabin bij gouldings lodge http://www.gouldings.com/english/index.htm Ja kan een gedeelte van jouw trip nalezen op onze website.
Ik kan je twee B&B's aanraden , ééntje in Torrey (capitol reef), http://www.torreyschoolhouse.com/about/index.shtml, een erg vriendelijke dame met aan het ontbijt leuke verhalen over Butch Cassidy, die nog in het gebouw geweest is.
Ook in Tropic nabij Bryce verbleven we in een leuke B&B met zeer vriendelijke uitbaters, http://www.brycetrails.com/. De eigenaar is een vogelliefhebber en er vlogen dan bij het ontbijt dan ook steeds colibries af en aan, bij het raam waar we ontbeten. Het is nog zo'n 12 mijl rijden naar de ingang van het park.

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Marloes
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Marloes »

wij zijn vorig jaar in 24 dagen van Salt Lake City, via Yellowstone naar San Francisco gegaan, zie ons reisverslag.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer