Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Opzet reis Okt/Nov 2009
Opzet reis Okt/Nov 2009
Dit jaat willen wederom naar de VS gaan om lekker te reizen.
We gaan beginnen in San Francisco daar blijven we een paar dagen en dan vertrekken we naar Fresno nadat we daar geweest gaan we naar Las Vegas voor een paar dagen als we daar zijn geweest reizen we door naar Kanab.
En dan vliegen we door naar New York voor een aantal dagen om daar onze vakantie aftesluiten.
Kan iemand ons helpen met welke dingen je echt moet gezien hebben op die route...?
We hadden zelf de volgende route in gedachte..
Dag 1: SF
Dag 2: SF
Dag 3: SF vertrek naar Yosemite Park + Lake mono vanuit daar gaan we naar Fresno
Dag 4: Fresno -> bezoek brengen aan Kings Caynon en Sequioa Park vanaf daardoor gaan we naar Las Vegas
Dag 5: LV
Dag 6: LV -> bezoek brengen aan ghosttown bij Yermo
Dag 7: LV
Dag 8: LV
Dag 9: LV vertrek naar Bryce Caynon + evt. Anitlope Caynon s'avonds aakomen in Kanab
Dag 10: Kanab bezoek brengen aan Monument Valley
Dag 11: Naar NY toe
Dag 12: NY
Dag 13: NY
Dag 14: NY
Dag 15: NY naar huis toe
Iemand hier suggestie of ideën op ? (evt. op hotels in Fresno en Kanab..of heet iemand hier ervaringen mee ?
We gaan beginnen in San Francisco daar blijven we een paar dagen en dan vertrekken we naar Fresno nadat we daar geweest gaan we naar Las Vegas voor een paar dagen als we daar zijn geweest reizen we door naar Kanab.
En dan vliegen we door naar New York voor een aantal dagen om daar onze vakantie aftesluiten.
Kan iemand ons helpen met welke dingen je echt moet gezien hebben op die route...?
We hadden zelf de volgende route in gedachte..
Dag 3: SF vertrek naar Yosemite Park + Lake mono vanuit daar gaan we naar Fresno
Dag 4: Fresno -> bezoek brengen aan Kings Caynon en Sequioa Park vanaf daardoor gaan we naar Las Vegas
Dag 5: LV
Dag 6: LV -> bezoek brengen aan ghosttown bij Yermo
Dag 7: LV
Dag 8: LV
Dag 9: LV vertrek naar Bryce Caynon + evt. Anitlope Caynon s'avonds aakomen in Kanab
Dag 10: Kanab bezoek brengen aan Monument Valley
Dag 11: Naar NY toe
Iemand hier suggestie of ideën op ? (evt. op hotels in Fresno en Kanab..of heet iemand hier ervaringen mee ?
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Re: Opzet reis Okt/Nov 2009
Ik snap eigenlijk niet precies hoe je aan je route komt. Eerlijk gezegd klopt er niks van.
Van Yosemite naar Fresno via Mono Lake is heel vreemd, want Mono Lake ligt aan de oostkant van Yosemite, Fresno aan de westkant. Een bezoek aan Kings Canyon én Sequoia vraagt minimaal een dag en dan heb je nog zeker een uur of zes nodig om in Las Vegas te komen. Op die route, bij Barstow, vind je Calico's Ghosttown, bij Yermo. Als je daar heen wilt, moet je dat dus op weg naar Las Vegas doen en niet als uitstapje, want dan rijd je drie uur heen en drie uur terug.
Kanab ligt een heel stuk van Monument Valley af, dus een uitstapje vanaf Kanab naar Monument Valley is vreemd ... En van waaraf vlieg je dan naar New York? Ik heb eerlijk gezegd het idee dat je heel weinig uitgezocht of gelezen hebt nog hier. Lees eens wat reisverslagen in het Zuidwestentopic en haal je rijtijden en afstanden eens door een routeplanner als Google Maps.
Van Yosemite naar Fresno via Mono Lake is heel vreemd, want Mono Lake ligt aan de oostkant van Yosemite, Fresno aan de westkant. Een bezoek aan Kings Canyon én Sequoia vraagt minimaal een dag en dan heb je nog zeker een uur of zes nodig om in Las Vegas te komen. Op die route, bij Barstow, vind je Calico's Ghosttown, bij Yermo. Als je daar heen wilt, moet je dat dus op weg naar Las Vegas doen en niet als uitstapje, want dan rijd je drie uur heen en drie uur terug.
Kanab ligt een heel stuk van Monument Valley af, dus een uitstapje vanaf Kanab naar Monument Valley is vreemd ... En van waaraf vlieg je dan naar New York? Ik heb eerlijk gezegd het idee dat je heel weinig uitgezocht of gelezen hebt nog hier. Lees eens wat reisverslagen in het Zuidwestentopic en haal je rijtijden en afstanden eens door een routeplanner als Google Maps.
We brengen eerst een bezoek aan Yosemite als we daar klaar zijn rijden we nog door naar Mono lake en vanuit naar Fresno..
Vanuit Fresno gaan we naar Canyon en Sequoia en dan rijden we door naas las vegas.
Yermo doen we niet op de route..we verblijven enkele dagen in las vegas..(word de 3e x voor ons dan dus de stad kennen we al) daarom doen we daar een uitstapje naar Yermo.
We willen Antilope, Bryce Caynon en monument valley bezoeken maar zouden we dan evt. beste kunnen slapen ?
terug reis naar NY is nog niet bekend, weet niet vanaf waar er vliegtuigen naar NY gaan precies.
Vanuit Fresno gaan we naar Canyon en Sequoia en dan rijden we door naas las vegas.
Yermo doen we niet op de route..we verblijven enkele dagen in las vegas..(word de 3e x voor ons dan dus de stad kennen we al) daarom doen we daar een uitstapje naar Yermo.
We willen Antilope, Bryce Caynon en monument valley bezoeken maar zouden we dan evt. beste kunnen slapen ?
terug reis naar NY is nog niet bekend, weet niet vanaf waar er vliegtuigen naar NY gaan precies.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Precies wat ik bedoel, je rijdt dan dus twee keer dwars door Yosemite heen, de afstanden zijn enorm hoor. Wat jij wilt kost je 8,5 uur alleen aan rijtijd (strak, zuiver, zonder stops):We brengen eerst een bezoek aan Yosemite als we daar klaar zijn rijden we nog door naar Mono lake en vanuit naar Fresno..

Eh, je komt langs Yermo, je hebt Calico in een klein uurtje gezien, maar gaat er een paar dagen later voor terug en gaat er dan vier uur voor in de auto zitten? Kies dan een uitstap naar Valley of Fire of Red Rock Canyon vanuit Las Vegas.Yermo doen we niet op de route..we verblijven enkele dagen in las vegas..(word de 3e x voor ons dan dus de stad kennen we al) daarom doen we daar een uitstapje naar Yermo.

Veel beter: ga vanuit San Francisco naar Yosemite, overnacht in het park (als je nog kan reserveren nu, rijdt naar Mono Lake en slaap daar nog een nacht. Dan de volgende dag naar Bodie, een veel mooiere ghosttown dan Yermo en via Death Valley naar Las Vegas. Maar ja, daar zou ik nog een overnachting plannen. Wat jullie willen doen in een dag, daar doen andere drie dagen over .....
Deze parken zijn gewoon niet vanuit een plaats te doen (of beter niet). Ook weer: afstand! Bryce - Kanab is goed te doen, maar rijdt dan door naar Page (Antelope Canyon), overnacht daar en ga de volgende dag naar Monument Valley.We willen Antilope, Bryce Caynon en monument valley bezoeken maar zouden we dan evt. beste kunnen slapen ?
Tja, dan terugvliegen? Dat wordt terug naar Vegas, door naar Phoenix of een kleiner lokaal vliegveld zoeken. Maar hou er rekening mee dat Monument Valley echt nergens dichtbij ligt.

Laatst gewijzigd door nieuwenoord op 04 jan 2009, 17:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoi,
Wat is het doel van jullie reis? Las Vegas bezoeken met een beetje van het echte amerika?
Jullie nemen veel te weinig tijd voor alles! Je kunt geen bezoekje brengen aan Yosemite in 2 uurtjes. En vanuit Kanab ook niet aan monument valley of je moet 5uur heen en 5 uur terug in de auto willen zitten.
Ik zou zeggen: Ga voor Las Vegas en maak vanuit daar dagtrips naar bezienswaardigheden in de buurt. (en vlieg vanuit hier naar NY)
Of skip NY en maak een echte rondreis met minimaal 2 dagen Yosemite, 1 dag Bryce en tijd voor alles wat je wilt zien.
Probeer met maps.google.com je route te maken, dan kun je meteen zien hoever alles rijden is.
Succes! Susanne
Wat is het doel van jullie reis? Las Vegas bezoeken met een beetje van het echte amerika?
Jullie nemen veel te weinig tijd voor alles! Je kunt geen bezoekje brengen aan Yosemite in 2 uurtjes. En vanuit Kanab ook niet aan monument valley of je moet 5uur heen en 5 uur terug in de auto willen zitten.
Ik zou zeggen: Ga voor Las Vegas en maak vanuit daar dagtrips naar bezienswaardigheden in de buurt. (en vlieg vanuit hier naar NY)
Of skip NY en maak een echte rondreis met minimaal 2 dagen Yosemite, 1 dag Bryce en tijd voor alles wat je wilt zien.
Probeer met maps.google.com je route te maken, dan kun je meteen zien hoever alles rijden is.
Succes! Susanne
- Bertorelli
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Ik heb aardig wat routes voorbij zien komen, maar in 11 dagen zo'n route rijden is (bijna) onmogelijk...
Ik hoop dat je een auto heb die lekker zit want veel buiten komen zul je niet denk ik.
Kijk inderdaad even naar de voorbeelden die op het forum staan.
Succes
Bert
Ik hoop dat je een auto heb die lekker zit want veel buiten komen zul je niet denk ik.
Kijk inderdaad even naar de voorbeelden die op het forum staan.
Succes
Bert
1995 TX/LO/MS/AL/AR
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2011 FL/GE/AL/MS/LO/TN/SC
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2016 NY/VT/NH/ME/MA/RI/CT/NJ/MD/VA/WV/OH/IN/MI
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2011 FL/GE/AL/MS/LO/TN/SC
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2016 NY/VT/NH/ME/MA/RI/CT/NJ/MD/VA/WV/OH/IN/MI
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Dat is 413,3 mile met een zuivere rijtijd van 7:55 uur
dat is 495.8 mile met een zuivere rijtijd van 8:13 uur
Suc6
Dat is 413,3 mile met een zuivere rijtijd van 7:55 uur
dat is 495.8 mile met een zuivere rijtijd van 8:13 uur
Suc6

Okej..verhaal van SF > yosemite daar slapen ben ik met je eens..dan naar momo lake en bodie en nog een overnachting..maar hoe kan ik dan beste inplannen om ook naar de kings caynon en sequoia park te gaan..? vanaf bodie naar vegas zou in precipe kunnen..death valley zijn wij al eens eerder geweest..
wat btreft page is indd een goede optie..alleen het terug vliegen wordt nog een punt wat het makkelijkst zou zijn evt.
bedankt voor de tips
..wij gaan dit ook pas voor het eerst doen ..dus wordt een beetje uitzoeken hoe en wat 
** Opmerking moderator:
Quote van complete, bovenstaande bericht verwijderd.
Lees a.u.b. Het quoten (citeren) van andere berichten.:
viewtopic.php?f=1&t=17691
Moderator**
wat btreft page is indd een goede optie..alleen het terug vliegen wordt nog een punt wat het makkelijkst zou zijn evt.
bedankt voor de tips

** Opmerking moderator:
Quote van complete, bovenstaande bericht verwijderd.
Lees a.u.b. Het quoten (citeren) van andere berichten.:
viewtopic.php?f=1&t=17691
Moderator**
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je zult moeten kiezen tussen Mono Lake en Kings Canyon/Sequoia óf heel wat dagen meer moeten plannen. Dit gaat gewoon niet werken.
Echt, ik meen het, volgens mij heb je geen flauw idee van de afstanden in het Zuidwesten, verdiep je in reizen en reisverslagen van anderen en gebruik de zoekfunctie. Als je 'routekaartjestopic' opzoekt, vind je heel wat routes mét rijtijden en afstanden.
Echt, ik meen het, volgens mij heb je geen flauw idee van de afstanden in het Zuidwesten, verdiep je in reizen en reisverslagen van anderen en gebruik de zoekfunctie. Als je 'routekaartjestopic' opzoekt, vind je heel wat routes mét rijtijden en afstanden.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ter aanvulling: je hebt het over oktober/november. Je hebt grote kans dat je aan de oostkant Yosemite niet uit kan, omdat de Tioga Pass al gesloten is. Vergeet Mono Lake dus en concentreer je op een route langs de westkant. Maar als de Tioga Pass dicht is, heb je ook in Sequoia al kans op sneeuw en afgesloten wegen.
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zeg het wel vaker,maar vergeet NY,en gebruik die dagen om een fatsoenlijke planning te maken die haalbaar is,en ook leuk is.
Je kan overwgen om te vliegen op Phoenix,en te vertrekken uit SF,dan kan je een mooie route maken met eventueel de oost en westkant van Yosemite.
Maar dan dus wel zonder NY,prima doel voor een aparte reis.
Maar zoals hierboven al gezegd wordt,de Tioga pass is vermoedelijk dicht,en dat veranderd ook een hoop.
Je kan overwgen om te vliegen op Phoenix,en te vertrekken uit SF,dan kan je een mooie route maken met eventueel de oost en westkant van Yosemite.
Maar dan dus wel zonder NY,prima doel voor een aparte reis.
Maar zoals hierboven al gezegd wordt,de Tioga pass is vermoedelijk dicht,en dat veranderd ook een hoop.
dan zou kings caynon & sequoia verstandigst zijn om die aan te houden en yosemite te laten vallen i.v.m evt. slecht weer zoals je zegt..
zeer bedankt voor de info !
zeer bedankt voor de info !
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Maar ook daar maak je dus kans op afgesloten wegen, vanaf half oktober moet je toch rekening houden met sneeuw in de hoger gelegen gebieden.
iemand enige ervaring met div. ghostowns onder Las vegas.. Nelson,Searchlight,Susan,Goodsprings,Potosi ??
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Hoi Ronniej,Ronniej schreef: Kan iemand ons helpen met welke dingen je echt moet gezien hebben op die route...?
Ik heb jouw route eens bekeken en mijn visie er op losgelaten, zodat je de minste tijd verliest, nog tijd hebt om wat te bekijken en je redelijke afstanden per dag aflegt. Voorwaarde is wel dat je 'smorgens vroeg vertrekt. De volgorde heb ik iets veranderd en tevens heb ik e.e.a. in kaart gebracht voor je.

Dag 3: SF -> via Groveland naar Yosemite Park en Village. Het park verlaten via de zuiduitgang naar Fresno (282 mijl)
Dag 4: Fresno -> bezoek brengen aan Kings Caynon en Sequioa Park en vanaf daar naar Barstow voor de overnachting (329 mijl)
Dag 5: Barstow -> bezoek Calico Ghosttown, via Route 66 naar Oatman (leuk oud historisch plaatsje), via de mooie Sitgreaves Pass en Kingman naar Flagstaff voor de overnachting (354 mijl)
Dag 6: Flagstaff -> via Monument Valley en Page naar Kanab. Hier verlies je een uur. Antelope Canyon moet je bezoeken omstreeks het middaguur i.v.m. de zonstand en dat lukt je dan niet. Aangezien okt/nov de zon toch niet recht boven de canyon staat, zou ik dit dus overslaan (368 mijl)
Dag 7: Kanab -> via Bryce (bezoek een paar uitzichtpunten) en de mooie rit door Zion naar Las Vegas. Deze dag win je een uur (326 mijl)
Dag 8: LV (evt. bezoek aan Red Rock Canyon)
Dag 9: LV (evt. dagtocht naar Death Valley met o.a. bezoek aan ghosttown Rhyolite)
Dag 10: LV (evt. bezoek aan Hooverdam of naar Valley of Fire SP)
Dag 11: LV -> NY
Succes met je planning!
Gr. Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
-
- Vergelijkbare Onderwerpen