Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Overnachten in Moab ipv Canyonlands en/of Arches

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
remenclau
Amerika-ontdekker

Overnachten in Moab ipv Canyonlands en/of Arches

Bericht door remenclau »

Ik lees met enige regelmaat dat je beter in Moab kunt overnachten ipv in de parken. Is Moab zo mooi en gezellig of vallen de campgrounds in de parken tegen?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Overnachten in Moab ipv Canyonlands en/of Arches

Bericht door Martin & Marianne »

Het hangt er van af wat je verwacht van een campground, die in Arches en Canyonlands zijn primitief, er zijn geen winkels, geen restaurants, geen dump station, etc.
En Moab is inderdaad erg gezellig. En centraal.
In het Island of the sky deel van Canyonlands ijn niet veel mogelijkheden voor RVs dacht ik.

Marianne
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Daar komt bij dat veel mensen hun camper een paar dagen op dezelfde plaats laten staan en met een georganiseerde raft/trailtocht Canyonlands ingaan of een paar dagen een Jeep huren om zelf te gaan trailrijden. Ik vind het lekker, dat vaste plekje met restaurants en de supermarkt op loopafstand, zwembadje erbij en per Jeep het gebied verkennen.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

De campgrounds binnen deze parken zijn erg gewild en daarom meestal vol vandaar dat er veel uitgeweken wordt naar de campgrounds in/rond Moab.
Ook het gebrek aan voorzieningen kan zeker bij een meerdaags bezoek reden zijn om uit te wijken, zeker in de zomer als het erg heet is kan het gebrek aan een stroomaansluiting (airco) reden zijn om buiten het park te staan.
Canyonlands (Island in the Sky) Willow Flat cg: 12 plekken geen hook-up en geen water, wel een pit-toilet $ 10,00
Canyonlands (Needles) Squaw Flat cg 26 plekken geen hook-up water in restroom max 28ft $ 15,00
Arches Devils Garden cg 52 plekken waarvan en 28 vooruit zijn te reserveren max 180 dagen voor aankomst, max 30ft gen hook-up wel water $ 20,00
Hier staan de campers 's morgens om 07:00 uur in de rij voor het visitorcenter om een van de first come'first served plaatsen te boeken voor een of meer dagen.
Dead Horse Point cg 21 plekken met hook-up kosten kon ik niet vinden wat het kost.
Verder zijn er langs de UT-313 (de weg naar Island in the Sky) een aantal kleine plekjes (max 5 campers) die onder de BLM vallen zijn allemaal first come, first served en kosten tussen de $ 0,00 en $ 10,00 ook hier geen hook-up en zelfs geen restroom je bent dus helemaal op je eigen voorzieningen aangewezen.
remenclau
Amerika-ontdekker

Bericht door remenclau »

Even vergeten te vermelden, we gaan met auto en tent kamperen. Voorzieningen zijn niet zo belangrijk.
ndekker
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door ndekker »

remenclau schreef:Even vergeten te vermelden, we gaan met auto en tent kamperen. Voorzieningen zijn niet zo belangrijk.
Arches lijkt me geen top plek om te kamperen met je tent. Overdag is het er heel heet, en s'avonds koelt het ook niet veel af. Buiten dat vraag ik me af hoe je daar een haring in de grond gaat krijgen :)
Moab barst van de motels, dus als je van te voren wat boekt, hoeft het niet veel te kosten en heb je een prima slaapplek.
can't wait to travel again.....
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

ndekker schreef:Buiten dat vraag ik me af hoe je daar een haring in de grond gaat krijgen :)
Ha, ha, dat hebben wij ons ook wel eens afgevraagd. We hebben wel eens de grond zachter proberen te maken door er wat water op te gieten. Wij hadden een tent waar je echt haringen voor nodig hebt. Heb je een koepeltentje dan zet je hem gewoon vast met wat stenen.

Wij hebben trouwens tijdens onze tentvakantie ook in Moab overnacht en niet op een camping. Ik weet niet meer waarom, gemakzucht wellicht. :wink:

Marianne
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Wij gebruiken in Amerika nooit haringen voor ons tentje maar gewoon "spijkers" (rotspennen). We hebben altijd een goede klauwhamer bij ons en nog nooit problemen gehad met het inslaan van de rotspennen. De uitsparing in de klauwhamer is uitermate geschikt om de pennen er weer uit te trekken.... :wink:

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer