Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Amerika Zuidwesten - graag advies

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Masch
Amerikafan

Re: Amerika Zuidwesten - graag advies

Bericht door Masch »

alje schreef:Wij hebben in Holiday Inn Chinle overnacht, vonden we een prettig hotel. Ligging is mooier, leuk zwembad en verder ook sfeervol.
Van Cortes naar Mesa Verde is (tot waar je in het park wilt zijn) nog wel een uur rijden. Als je in de ochtend daarvoor nog in MV wilt zijn wordt het krap om die middag nog Mesa Verde mee te nemen. Aan de andere kant, wil je de pas de volgende dag naar Mesa Verde, dan heb je eigenlijk geen tijd om Canyon de Chelly te zien, die dag. Ik zou proberen om MV aan het eind van dag 15 te zien en dan op dag 16 Mesa Verde.
Je kunt vanuit Cortes via Shiprock binnendoor rijden naar Chinle, via Red Rock en Lukachukai. Is overal verhard en je rijdt dan al langs de viewpoints bij de North Rim van CdC. Scheelt in mijlen en tijd.
Outlets: weet ik niet in SF (natuurlijk wel heel veel winkelcentra). Wel in Las Vegas!
groet Alje
Dit lijkt me inderdaad een goede optie. In principe hebben we tijd genoeg gehad in Moab, op dag 15 al MV zien lijkt me geen probleem. Op dag 16 kunnen we dan vroeg weg zodat we die tijd hebben voor Mesa Verde. De volgende dag kunnen we dan besteden aan Canyon de Chelly.
vtveen schreef:Holiday Inn Chinle is het tweede motel ter plaatse. Wij konden dat vorig jaar niet boeken en kwamen 'automatisch' in Best Western (ooki niks mis mee) terecht. Beide rekenen behoorlijke prijzen, maar ja er is een soort monopolie voor hen die de canyon de Chelly willen bezoeken.
De hotels die ik heb gecheckt (zo uit mijn hoofd waren het er 3) zijn inderdaad een stuk duurder dan andere hotels. Ze zijn echter nog wel beschikbaar tot op dit moment.
Girl_2004 schreef:
Masch schreef:... waardoor we elders meer ruimte krijgen (lees --> het hotel in Las Vegas wordt steeds luxer :D
De hotels in LV racen nu om een goeie bezetting en bieden op dit moment behoorlijk lage prijzen, mede "dankzij" de kreditcrisis. Misschien dat je op voorhand al iets kan boeken ? Annuleren kan altijd nog :!:
Ik kan nog niks boeken want ik weet helaas nog niet wanneer we precies gaan. De vakantie's zijn namelijk nog niet vastgelegd.

Blijft over de vraag over de richting die we gaan rijden. Wat zouden jullie doen? San Francisco - Phoenix of andersom?
2008 & 2009 Rondreis Zuidwesten
2013 -- Rondreis Florida
2015 & 2017 -- Florida - Orlando --> http://floridams2017.blogspot.nl
Masch
Amerikafan

Bericht door Masch »

We weten eindelijk wanneer we wegkunnen. De reis zal zijn van 30 mei t/m 19 juni. In het reisschema hebben we nog een aantal wijzigingen aangebracht, na flink wat overleg afgelopen weekend. Canyon de Chelly hebben we eruit gehaald en Flagstaff (bezoek GC op die dag, daarna Sedona & slide rock) is erin gezet. Wat vinden jullie daarvan? De hotels die ik noem zijn nog niet definitief, alles is even snel gecheckt via expedia.nl. Als jullie nog goede tips hebben voor hotels, dan hoor ik het graag.

We zullen waarschijnlijk vliegen via KLM (+- 690,-- p/p, beetje redelijk?) en de auto huren via Alamo (intermediate 4 deurs á € 650,--). We blijven dik onder ons budget iig tot nu toe :D

Wat vinden jullie hiervan??

Afbeelding
2013 -- Rondreis Florida
patrick99
Amerikafan

Bericht door patrick99 »

Voor Phoenix zou ik het Hospitality Suite Resort Kiezen. Via www.usareisen.de slechts 19 euro pp. http://www.hospitalitysuites.com/index.cfm
Wij hebben er vorig jaar ook geslapen. Het is super schoon en het zijn hele ruime kmers. Eem beetje oubollig maar alles is in zeer goede staat. Gratis een goed warm ontbijt en een coctail uur elke dag tussen 5 en 6 met gratis drankjes. Voor het geld een absolute aanrader. Is bovendien gunstig gelegen ten opzichte van de winkelcentra en het vliegveld.
Masch
Amerikafan

Bericht door Masch »

Thanx voor de info.

Ik zat nog te denken; we willen in Vurry Village overnachten, maar er zijn volgens mij alleen nog maar non-heated tenten beschikbaar. Is dit te doen op 1 en 2 juni of is dat veel te koud?
2013 -- Rondreis Florida
Corry
Amerika-expert

Bericht door Corry »

Voor San Francisco kun je de Columbus Inn boeken. Kun je gratis je auto parkeren en dat scheelt altijd een behoorlijk bedrag.
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Hans en Kim
Amerika-ontdekker

Bericht door Hans en Kim »

Wharf inn is ook prima voor San Francisco. Midden in Fisherman's Wharf en tevens gratis parkeren.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Masch schreef:Thanx voor de info.

Ik zat nog te denken; we willen in Vurry Village overnachten, maar er zijn volgens mij alleen nog maar non-heated tenten beschikbaar. Is dit te doen op 1 en 2 juni of is dat veel te koud?
Kan fris zijn, maar wij hebben begin juni wel gekampeerd en dat viel mee. We hadden wel donzen slaapzakken. Misschien handig om extra dekens te vragen.
De afgelopen zomer zaten we in een tent cabin in White wolf. Dat ligt wat hoger dan Curry Village (langs de Tioga Road) en daar was het zelfs eind juli 's nachts fris. Er waren daar houtkachels en extra dekens aanwezig. (Een aanrader trouwens, White Wolf, zeker als je meerdere dagen hebt voor Yosemite.)

De heated tents worden na een bepaalde datum niet meer verwarmd, dus het maakt dan niet uit of je een heated of non heated tent hebt. Ik heb even gekeken op 1 en 2 juni maar ik zie nu alleen maar heated tents staan. Msschien wel handig om alvast te reserveren. Als er eens iets anders vrij komt kun je altijd annuleren.

Op http://www.yosemitepark.com vind je dit:
Most of the tents are not heated and are provided with blankets as mentioned above. A limited number of additional blankets are available at the front desk and can requested at check-in. Should you be concerned about keeping warm enough, bringing your own sleeping bag is encouraged.

The tents can accommodate 2 - 5 people and are serviced by two central shower facilities and five restrooms scattered throughout the camp.

Heated Tent Cabins
A few heated tent cabins, which accommodate 2 - 4 people, are available from mid-October through April. Check their limited availability on-line or with one of our reservation agents (801) 559-4884. Note: Although we do not remove the heaters from the heated tents in the spring, summer, and fall months, the heaters themselves are not operable during this time. The heaters are turned on in late September or early October, and turned off the Sunday prior to Memorial Day in the spring (late May). If you are concerned about being warm enough, we would encourage you to bring your own sleeping bag.

Je zou ook bij Housekeeping Camp kunnen kijken. Daar is standaard geen beddengoed, maar je kunt het wel huren. Er is zelfs nog een river unit vrij, je zit dan aan de Merced river.

Marianne
Hans en Kim
Amerika-ontdekker

Bericht door Hans en Kim »

Wij hebben van 26 op 27 december werkelijk de allerlaatste heated tent (serieus :)) weten te scoren in Curry Village, en toen was het zo'n -15 celcius in de valley 's nachts. Dus koud is relatief :lol:
Masch
Amerikafan

Bericht door Masch »

Nou de reis is definitief :dance: :D . We gaan hem toch andersom rijden. Het maakte ons niet al te veel uit welke richting we gingen en we konden vliegtickets voor PH-SF krijgen voor € 590,-- pp via British Airways, andersom werd minimaal € 700,-- pp. We vliegen via Londen op zowel de heen als terugreis.

Ik heb al verschillende hotels in de kleine plaatsen geboekt. Cortez (Super 8), Moab (Inca Inn), Torrey (Capitol Reef Inn, tip van hier), Page (Travelodge), Springdale (Terrace Brook Lodge), Visalia (Super 8) en Yosemite (Curry Village) zijn geboekt. Blijven over Flagstaff, Phoenix, San Francisco en Las Vegas.

Voor Vegas hebben we een budget van € 300,-- voor 4 nachten. Als ik nu kijk zijn er veel hotels waar we dan kunnen overnachten. We zitten zelf te denken aan The Flamingo. Heeft iemand van jullie daar ervaringen mee?
2013 -- Rondreis Florida
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jerbia »

Wij hebben vorig jaar in een 'Go-Room' in het Flamingo geslapen. De kamers zijn erg mooi en ruim. Een groot pluspunt van het Flamingo is de locatie; echt midden op de strip.
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
Masch
Amerikafan

Bericht door Masch »

Door een geweldige tip op dit forum hebben we voor hetzelfde budget een kamer in het MGM kunnen boeken. :dance: Hebben jullie ervaring met parkeren daar? Ik vraag me af waar je moet parkeren, volgens mij zit er aan de voorkant geen ingang? Ben er vorig jaar geweest en zag niet echt een ingang bij MGM. Moet je aan de achterkant zijn ofzo?

Verder had ik een vraag over de route Torrey - Page. Is het goed mogelijk om via Escalante en dan naar beneden te rijden of moet je er 'omheen' via Bryce?
2013 -- Rondreis Florida
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Masch schreef: Verder had ik een vraag over de route Torrey - Page. Is het goed mogelijk om via Escalante en dan naar beneden te rijden of moet je er 'omheen' via Bryce?
Dat is geheel afhankelijk van de roadconditions van de Cottonwood Road. Dit kun je navragen bij het BLM-kantoor in Cannonville (je rijdt er langs op weg naar de Cottonwoodroad en/of het Kodachrome SP).

In dit topic is vandaag nog iets geschreven over deze route. Er staan ook wat foto's bij voor je beeldvorming.

De andere weg langs Bryce is overigens ook niet verkeerd. Even voorbij Bryce rijd je o.a. langs/door de prachtige hoodoo's van de Red Canyon, een prachtig stukje natuur. Er is sinds een paar jaar ook een Visitor Center gebouwd en er zijn mooie hikes te maken.

Qua tijd zal het niet veel uitmaken welke weg je neemt omdat de langere route geheel geasfalteerd is en de Cottonwood road dus een dirtroad is.

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Masch schreef:Door een geweldige tip op dit forum hebben we voor hetzelfde budget een kamer in het MGM kunnen boeken. :dance: Hebben jullie ervaring met parkeren daar? Ik vraag me af waar je moet parkeren, volgens mij zit er aan de voorkant geen ingang? Ben er vorig jaar geweest en zag niet echt een ingang bij MGM. Moet je aan de achterkant zijn ofzo?
Je moet als je van het noorden komt net het kruispunt voorbij de MGM inderdaad links afslaan (E Tropicana Avenue) Iets verder deze straat in opnieuw links kan je de parking oprijden (of valet parking kiezen) Staat wel goed aangegeven.
Even een kaartje gemaakt voor alle duidelijkheid :)

Afbeelding

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer