Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Autoroute rondje LA - LA augustus 2009
Autoroute rondje LA - LA augustus 2009
Van 10 t/m 31 augustus gaan wij 3 weken het rondje zuidwest rijden en zouden graag van jullie horen of onderstaand schema haalbaar is.
Wij gaan met 2 volwassenen en willen graag een aantal NP's zien. Echte wandelaars zijn wij niet maar we willen wel graag wat kortere trails lopen.
De vluchten zijn inmiddels geboekt, echter daar tussen in, is alles nog mogelijk.
1: Dusseldorf - LA
2: LA
3: LA via Palm Springs, Joshua Tree naar Lake Havasu City
4: Lake Havasu City - GC South rim
5: GC South rim - Page
6: Page via GC North rim naar Bryce
7: Bryce
8: Bryce - Zion
9: Zion
10: Zion via Valley of Fire naar Las Vegas
11: Las Vegas
12: Las Vegas via Death Valley naar Owens Lake
13: Owens Lake via Mono lake en Bodie naar Yosemite
14: Yosemite
15: Yosemite
16: Yosemite naar San Francisco
17: San Francisco
18: San Francisco
19: San Francisco naar Pismo Beach
20: Pismo Beach naar LA
21: LA
22: LA - Dusseldorf
In de GC zouden wij eventueel ook nog naar de skywalk glass bridge willen, is dit de moeite (lees extra kilometers) waard?
Zo hebben wij ook nog onze twijfels of we Monument Valley, Mesa Verde en Moab in bovenstaande route moeten opnemen.
Graag horen wij jullie op en aanmerkingen, adviezen omtrent overnachtingsplaatsen of wat nog meer ter zake doet.
Alvast bedankt.
Riet
Wij gaan met 2 volwassenen en willen graag een aantal NP's zien. Echte wandelaars zijn wij niet maar we willen wel graag wat kortere trails lopen.
De vluchten zijn inmiddels geboekt, echter daar tussen in, is alles nog mogelijk.
5: GC South rim - Page
6: Page via GC North rim naar Bryce
7: Bryce
9: Zion
10: Zion via Valley of Fire naar Las Vegas
11: Las Vegas
12: Las Vegas via Death Valley naar Owens Lake
13: Owens Lake via Mono lake en Bodie naar Yosemite
15: Yosemite
16: Yosemite naar San Francisco
18: San Francisco
19: San Francisco naar Pismo Beach
20: Pismo Beach naar LA
21: LA
22: LA - Dusseldorf
In de GC zouden wij eventueel ook nog naar de skywalk glass bridge willen, is dit de moeite (lees extra kilometers) waard?
Zo hebben wij ook nog onze twijfels of we Monument Valley, Mesa Verde en Moab in bovenstaande route moeten opnemen.
Graag horen wij jullie op en aanmerkingen, adviezen omtrent overnachtingsplaatsen of wat nog meer ter zake doet.
Alvast bedankt.
Riet
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Autoroute rondje LA - LA augustus 2009
Het lijkt mij een mooie route zo.
De skywalk zou ik vergeten,die is ook niet in het NP Grand Canyon,maar ergens anders,en nog een redelijk stuk rijden.
Of het de moeite is,de meningen verschillen,het is vooral een tourist trap,volgens mij.
Monument Valley is misschien nog in te passen,mesa verde en Moab moet je voor een andere keer bewaren.
Overigens zou ik de North Rim,hoe mooi dan ook,zelf ook overslaan,is toch best een omweg van een paar uur,om in dezelfde Canyon te kijken van de dag ervoor.
De skywalk zou ik vergeten,die is ook niet in het NP Grand Canyon,maar ergens anders,en nog een redelijk stuk rijden.
Of het de moeite is,de meningen verschillen,het is vooral een tourist trap,volgens mij.
Monument Valley is misschien nog in te passen,mesa verde en Moab moet je voor een andere keer bewaren.
Overigens zou ik de North Rim,hoe mooi dan ook,zelf ook overslaan,is toch best een omweg van een paar uur,om in dezelfde Canyon te kijken van de dag ervoor.
- Anja79
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Wij hebben afgelopen september nagenoeg hetzelfde rondje gemaakt als jullie komende augustus willen doen. Wij hadden 2 dagen minder te besteden.
Wellicht kun je nog tips en informatie halen uit ons reisverslag.
Wellicht kun je nog tips en informatie halen uit ons reisverslag.
Laatst gewijzigd door Anja79 op 09 jan 2009, 19:51, 2 keer totaal gewijzigd.
Groetjes,
Anja
Verslag 2008: http://zuidwestamerika2008.blogspot.com/
Verslag 2009: http://vakantie-florida-2009.blogspot.com/
Verslag 2010: http://noordoostamerika2010.blogspot.com/
Verslag 2014: http://chicagohouston2014.blogspot.nl/
Anja
Verslag 2008: http://zuidwestamerika2008.blogspot.com/
Verslag 2009: http://vakantie-florida-2009.blogspot.com/
Verslag 2010: http://noordoostamerika2010.blogspot.com/
Verslag 2014: http://chicagohouston2014.blogspot.nl/
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Mooie route, en over het algemeen mooi de tijd voor alles. Je kunt eens kijken of Lake Havasu City handig is om te overnachten, ik zou zelf wat verder doorrijden (Kingman, Williams) zodat je meer tijd voor de Grand Canyon overhoudt. De skywalk ligt erg afgelegen en valt niet bij iedereen in de smaak. Ook de North Rim zou ik niet doen, je hebt op deze manier voor geen van beide rims voldoende tijd en je maakt erg veel extra kilometers.
Met een rijdag ervoor en erna houd je alleen maar tijd over voor de uitzichtpunten terwijl het ook geweldig is om tijd te nemen voor de Hermits Rest route en om een stuk(je) naar beneden te lopen.
Ik weet niet wat er bij Owens Lake is (ik heb er nog nooit een meer gezien), je kunt ook in Death Valley overnachten, zodat je optimaal van de uren voor zonsondergang en vlak na zonsopgang kunt genieten. Het wordt dan echter wel een lange rit naar Yosemite, zeker als je ook nog naar Mono Lake en Bodie gaat. Misschien een nacht Bryce minder zodat je hier meer tijd hebt?
Ik zou ook een nacht LA inruilen voor een extra dag langs de kustroute, maar dat hangt ook van je plannen af.
Voor Yosemite en de Grand Canyon kan ik een overnachting in het park aanraden. Zeker voor Yosemite moet je op tijd boeken (zie http://www.yosemitepark.com ). Voor Zion ligt Springdale gunstig, mooiste accommodatie daar is de Desert Pearl Inn.
Marianne
Met een rijdag ervoor en erna houd je alleen maar tijd over voor de uitzichtpunten terwijl het ook geweldig is om tijd te nemen voor de Hermits Rest route en om een stuk(je) naar beneden te lopen.
Ik weet niet wat er bij Owens Lake is (ik heb er nog nooit een meer gezien), je kunt ook in Death Valley overnachten, zodat je optimaal van de uren voor zonsondergang en vlak na zonsopgang kunt genieten. Het wordt dan echter wel een lange rit naar Yosemite, zeker als je ook nog naar Mono Lake en Bodie gaat. Misschien een nacht Bryce minder zodat je hier meer tijd hebt?
Ik zou ook een nacht LA inruilen voor een extra dag langs de kustroute, maar dat hangt ook van je plannen af.
Voor Yosemite en de Grand Canyon kan ik een overnachting in het park aanraden. Zeker voor Yosemite moet je op tijd boeken (zie http://www.yosemitepark.com ). Voor Zion ligt Springdale gunstig, mooiste accommodatie daar is de Desert Pearl Inn.
Marianne
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Inderdaad afhankelijk van je plannen. Je hebt nu 2 volle dagen voor Los Angeles in je schema, aan het begin en eind van de vakantie 1 dag. De andere dagen kom je aan of vertrek je dus kun je niet meetellen. Ik vind 2 volle dagen niets te veel voor Los Angeles, er is genoeg te doen.Martin & Marianne schreef:Ik zou ook een nacht LA inruilen voor een extra dag langs de kustroute, maar dat hangt ook van je plannen af.
Ik zou dan overwegen dag 7 - Bryce Canyon NP in te ruilen voor een extra dag aan het eind. Er blijft naar mijn idee dan nog genoeg tijd over voor Bryce Canyon NP. Die dag kun je dan gebruiken voor de kustweg of extra dag Los Angeles.
Roland
Op de eerste plaats veel dank voor de reakties!
Wij hebben inmiddels al besloten om GC north rim te schrappen en willen Monument valley toevoegen aan ons lijstje. Op korte termijn komen we terug op de route.
Riet
Wij hebben inmiddels al besloten om GC north rim te schrappen en willen Monument valley toevoegen aan ons lijstje. Op korte termijn komen we terug op de route.
Riet
Op dit moment lijkt Yosemite National Park het park waar we het langste willen verblijven. We zijn dan ook al aan het kijken naar een accomodatie daar om te overnachten, waarbij onze voorkeur uitgaat naar een accomodatie ín het park. Nu al blijkt echter dat - althans voor redelijke prijzen - alleen nog maar zogenaamde "tent cabins" in Curry Village beschikbaar zijn. Heeft iemand ervaring met een verblijf gedurende enkele nachten in deze accomodatie ?
Het beste alternatief buiten het park lijkt El Portal, zo'n 10 mijl ten westen van de westelijke ingang van Yosemite N.P. Bijvoorbeeld Cedar Lodge.
We vragen ons af wat nu het beste is : hoe belangrijk is het om daadwerkelijk in het park te overnachten, ten opzichte van bijvoorbeeld de overnachtingen net buiten het park.
Ook elders overwegen we ín het national park zelf te overnachten : Grand Canyon Village, Bryce, en Death Valley. Wat we ons afvragen is a: of dat inderdaad aan te bevelen is, en b : of we dan vantevoren moeten reserveren.
Omdat South én North rim van de Grand Canyon door meerderen niet aanbevolen wordt, overwegen we om de daardoor beschikbaar komende tijd te besteden aan een bezoek aan Monument Valley. Anderen daarentegen raden ook dat weer af, omdat "dat niet zo veel voor zou stellen". Ons lijkt het echter toch wel wat. Graag reacties.
Riet en Stef
Het beste alternatief buiten het park lijkt El Portal, zo'n 10 mijl ten westen van de westelijke ingang van Yosemite N.P. Bijvoorbeeld Cedar Lodge.
We vragen ons af wat nu het beste is : hoe belangrijk is het om daadwerkelijk in het park te overnachten, ten opzichte van bijvoorbeeld de overnachtingen net buiten het park.
Ook elders overwegen we ín het national park zelf te overnachten : Grand Canyon Village, Bryce, en Death Valley. Wat we ons afvragen is a: of dat inderdaad aan te bevelen is, en b : of we dan vantevoren moeten reserveren.
Omdat South én North rim van de Grand Canyon door meerderen niet aanbevolen wordt, overwegen we om de daardoor beschikbaar komende tijd te besteden aan een bezoek aan Monument Valley. Anderen daarentegen raden ook dat weer af, omdat "dat niet zo veel voor zou stellen". Ons lijkt het echter toch wel wat. Graag reacties.
Riet en Stef
- jerbia
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Smaken verschillen natuurlijk, maar wij vinden Monument Valley juist geweldig mooi! Ik zou het dus zeker inplannen als je de kans hebt. Er is al veel over geschreven op dit forum, maar ook in de omgeving van MV is genoeg te zien zoals Goosenecks SP, Moki Dugway, Muley Point en The Valley of the Gods Road. Tussen Tuba City en Kayenta zou je eventueel ook nog Coal Mine Canyon kunnen bezoeken (ligt aan route 264).riet schreef: Omdat South én North rim van de Grand Canyon door meerderen niet aanbevolen wordt, overwegen we om de daardoor beschikbaar komende tijd te besteden aan een bezoek aan Monument Valley. Anderen daarentegen raden ook dat weer af, omdat "dat niet zo veel voor zou stellen". Ons lijkt het echter toch wel wat. Graag reacties.
Monument Valley hebben wij ook pas op onze tweede reis gezien. Vonden we zeker wel de moeite waard. Ik denk niet dat je tijd hebt om zaken die nog voorbij MV liggen te zien, misschien net Gooseneck SP, dat kost relatief weinig tijd. Nog verder doorrijden over Moki Dugway en Valley of the Gods gaat veel meer tijd kosten en die heb je niet (GC-MV, volgende dag MV-Page).
Alternatief zou zijn de extra dag voor de kustweg te gebruiken, ook dat is m.i. de moeite.
groet Alje
Alternatief zou zijn de extra dag voor de kustweg te gebruiken, ook dat is m.i. de moeite.
groet Alje
- jerbia
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Wij zijn 's morgens heel vroeg vanuit de GC vertrokken en hebben het makkelijk allemaal op een dag kunnen bezoeken, dus het kan welalje schreef: Ik denk niet dat je tijd hebt om zaken die nog voorbij MV liggen te zien, misschien net Gooseneck SP, dat kost relatief weinig tijd. Nog verder doorrijden over Moki Dugway en Valley of the Gods gaat veel meer tijd kosten en die heb je niet (GC-MV, volgende dag MV-Page).

Naar aanleiding van alle reacties hebben we ons reisschema enigszins aangepast.
Het ziet er nu als volgt uit :
5: GC South rim - Monument Valley - Kayenta
6: Kayenta - Page
7: Page - Bryce
9: Zion via Valley of Fire naar Las Vegas
10: Las Vegas
11: Las Vegas via Death Valley naar Owens Lake / Lone Pine
12: Owens Lake via Mono Lake en Bodie naar Yosemite
13: Yosemite
15: Yosemite naar San Francisco
16: San Francisco
18: San Francisco naar Pismo Beach
19: Pismo Beach naar LA
20: LA
21: LA - Dusseldorf
We hebben dan echter nog een dag over, en dubben nog over waar we die in willen zetten.
Vragen, die we daarover nog hebben :
Extra dag gebruiken voor de Grand Canyon en Monument Valley, samen ?
Extra dag gebruiken voor Monument Valley en Page, samen ?
Extra dag gebruiken als we van Las Vegas via Death Valley richting Yosemite gaan ?
Extra dag gebruiken in San Francisco of Los Angeles ?
Extra dag gebruiken tussen San Francisco en Los Angeles - HIghway 1 ?
Andere vragen, die we op dit moment nog hebben.
- Via www.usareisen.de schijnt autohuur het goedkoopste te zijn. Heeft iemand daar ervaring mee, is dat betrouwbaar ?
- Van Page naar Bryce (Tropic) willen we rijden via de oostelijke route, die langs Cottonwood Canyon en Kodachrome Basin State Park loopt, en de 89 met de 12 verbindt. Heeft iemand hier ervaring mee ? Is die altijd open ?
- Heeft overnachten in Death Valley zelf nog meerwaarde ?
Graag horen we van jullie.
Alvast bedankt,
Riet en Stef
Het ziet er nu als volgt uit :
5: GC South rim - Monument Valley - Kayenta
6: Kayenta - Page
7: Page - Bryce
9: Zion via Valley of Fire naar Las Vegas
10: Las Vegas
11: Las Vegas via Death Valley naar Owens Lake / Lone Pine
12: Owens Lake via Mono Lake en Bodie naar Yosemite
13: Yosemite
15: Yosemite naar San Francisco
16: San Francisco
18: San Francisco naar Pismo Beach
19: Pismo Beach naar LA
20: LA
21: LA - Dusseldorf
We hebben dan echter nog een dag over, en dubben nog over waar we die in willen zetten.
Vragen, die we daarover nog hebben :
Extra dag gebruiken voor de Grand Canyon en Monument Valley, samen ?
Extra dag gebruiken voor Monument Valley en Page, samen ?
Extra dag gebruiken als we van Las Vegas via Death Valley richting Yosemite gaan ?
Extra dag gebruiken in San Francisco of Los Angeles ?
Extra dag gebruiken tussen San Francisco en Los Angeles - HIghway 1 ?
Andere vragen, die we op dit moment nog hebben.
- Via www.usareisen.de schijnt autohuur het goedkoopste te zijn. Heeft iemand daar ervaring mee, is dat betrouwbaar ?
- Van Page naar Bryce (Tropic) willen we rijden via de oostelijke route, die langs Cottonwood Canyon en Kodachrome Basin State Park loopt, en de 89 met de 12 verbindt. Heeft iemand hier ervaring mee ? Is die altijd open ?
- Heeft overnachten in Death Valley zelf nog meerwaarde ?
Graag horen we van jullie.
Alvast bedankt,
Riet en Stef
Autohuur bij usareisen.de is niets mis mee.
Afgelopen november via hun een auto gehuurd en zijn er tevreden over.
Dit jaar huren we weer via hun een auto!
Afgelopen november via hun een auto gehuurd en zijn er tevreden over.
Dit jaar huren we weer via hun een auto!
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Heel veel forumleden boeken de auto bij usareisen is zeer betrouwbaar een goedkoop.- Via www.usareisen.de schijnt autohuur het goedkoopste te zijn. Heeft iemand daar ervaring mee, is dat betrouwbaar ?
De Cottonwoodroad is niet altijd open en zelfs als hij open is moet je altijd informeren naar de conditie van de weg, tijdens of vlak na een regenperiode kan hij onbegaanbaar zijn zeker als je geen 4X4 wagen hebt.
Als je ergens een extra dag in wil voegen zou ik dat in Zion doen daar heb je nu echt te weinig tijd.
We zijn inmiddels toe aan het huren van een auto. We willen dat doen via www.usareisen.de en komen uit bij de midsize SUV met als voorbeeld de Jeep Liberty of de Chevrolet Equinox. Heeft iemand een idee wat het verschil tussen die 2 is. We zijn maar met z'n tweetjes, maar willen de vier a vijfduizend kilometer wel enigszins comfortabel reizen.
Graag je reactie.
Groetjes,
Riet en Stef
Graag je reactie.
Groetjes,
Riet en Stef
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-