Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Death Valley
Death Valley
Tijdens de maand juli verblijven we twee nachten in DV , Stovepipe Wells. Daar zouden we graag een tochtje maken door de zandduinen.
1. Is dit te doen met de warmte ? Moet wel zeggen dat we extreem goed tegen de hitte kunnen. Hebben ook al in Egypte, Jordanië in volle zomer tochten gemaakt.
2. Is er gevaar voor dieren ??? Slangen, schorpioenen, coyotes ????
Zijn er nog andere interessante tochtjes in DV ???
Thx a lot !!!
Jan
1. Is dit te doen met de warmte ? Moet wel zeggen dat we extreem goed tegen de hitte kunnen. Hebben ook al in Egypte, Jordanië in volle zomer tochten gemaakt.
2. Is er gevaar voor dieren ??? Slangen, schorpioenen, coyotes ????
Zijn er nog andere interessante tochtjes in DV ???
Thx a lot !!!
Jan
Re: Death Valley
Als je het al niet hebt gedaan, bekijk dan in ieder geval de site van de NPS over Death Valley en in ieder geval dit deel:
http://www.nps.gov/deva/planyourvisit/yoursafety.htm
Jaap
http://www.nps.gov/deva/planyourvisit/yoursafety.htm
Jaap
Foto's Arizona/Utah: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set" onclick="window.open(this.href);return false; ... 054762958/
Foto's Californië: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set ... 964833115/" onclick="window.open(this.href);return false;
Foto's Californië: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set ... 964833115/" onclick="window.open(this.href);return false;
- sachasenne
- Amerika-expert
- Partner van: syce
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
Euh.. ook al kan je heel goed tegen de hitte, ik denk dat een tochtje door de zandduinen niet echt aangeraden is. Als je al op de duin geraakt..
Het is in juli echt ontzettend heet daar. Als je uit de auto stapt krijg je precies een klop van de hamer. Bij mij in ieder geval wel. Twee jaar geleden, toen was het in juli 50 graden. De thermometer in de auto gaf het in het groot aan
Los van het feit of je het fysiek kan of niet, het is ook erg gevaarlijk.
Carine
Het is in juli echt ontzettend heet daar. Als je uit de auto stapt krijg je precies een klop van de hamer. Bij mij in ieder geval wel. Twee jaar geleden, toen was het in juli 50 graden. De thermometer in de auto gaf het in het groot aan

Los van het feit of je het fysiek kan of niet, het is ook erg gevaarlijk.
Carine
Groetjes,
Carine
Carine
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Slangen en schorpioen ben ik nog niet tegengekomen in DV, maar coyotes wel. Zij zijn echter eerder bang voor jou dan andersom.
Wat je zeker moet gaan zien in DV:
Zabrisky Point
Badwater
Devils Golf Course
Artist Drive
Sanddunes in Stove Pipe Wells
Bezoek aan het Visitor Center
Dante's View
Furnace Creek Ranch
Om nog meer te zien:
Titus Canyon
Mosaic Canyon
Scotty's Castle
Ubehebe Crater
Rhyolite (Ghosttown)
Mustard Canyon
en nog veel meer. Het is een van mijn favoriete parken.....
Gr. Marjan
Wat je zeker moet gaan zien in DV:
Zabrisky Point
Badwater
Devils Golf Course
Artist Drive
Sanddunes in Stove Pipe Wells
Bezoek aan het Visitor Center
Dante's View
Furnace Creek Ranch
Om nog meer te zien:
Titus Canyon
Mosaic Canyon
Scotty's Castle
Ubehebe Crater
Rhyolite (Ghosttown)
Mustard Canyon
en nog veel meer. Het is een van mijn favoriete parken.....

Gr. Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
In juli zou ik 1 nacht Death Valley echt wel genoeg vinden. Ik weet niet hoe de route er verder uitziet, maar ik neem aan dat je ook in Las Vegas overnacht. Van Las Vegas naar Death Valley is maar een paar uur, dus je hebt met 1 overnachting bij Stovepipe Wells nog een halve dag voor Death Valley en wellicht de nadere dag ook nog een halve dag.
Een wandeling bij de sand dunes is mooi, zeker 's morgens vroeg. Je ziet dan ook dat er 's nachts best veel dieren rondlopen of kruipen (zeker slangen). Maar ik zou nooit uit het zicht van de auto gaan, dus erg ver of erg lang wandelen is er echt niet bij.
Dat geldt ook voor de andere viewpoints: hooguit even de auto uit voor een foto.
Zie ook ons 2008-verslag (met thermometer en sporen in het zand).
Misschien heb je nog een goed alternatief voor die andere nacht?
Marianne
Een wandeling bij de sand dunes is mooi, zeker 's morgens vroeg. Je ziet dan ook dat er 's nachts best veel dieren rondlopen of kruipen (zeker slangen). Maar ik zou nooit uit het zicht van de auto gaan, dus erg ver of erg lang wandelen is er echt niet bij.
Dat geldt ook voor de andere viewpoints: hooguit even de auto uit voor een foto.
Zie ook ons 2008-verslag (met thermometer en sporen in het zand).
Misschien heb je nog een goed alternatief voor die andere nacht?
Marianne
Koop maar eens een UV lamp bij een winkel in DV en ga 's avonds maar een stukje van de weg af....hekkie schreef:Slangen en schorpioen ben ik nog niet tegengekomen in DV
Op elke vierkante meter zit een schorpioen.
Is op zich niks verontrustends hoor...jerbia schreef:Dankjewel voor die informatie GinoW
Ze zijn banger voor jou dan andersom volgens de dame in de winkel.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Wij waren mei 2008 in DV. Rond 17u gaf de thermometer bij het Visitor Centre nog altijd 42°C aan. Dus moet je niet vragen hoe het in juli zal zijn.
Nu kan ik al niet zo heel goed tegen de warmte. Als het hier 30°C blijf ik het liefst binnen of in een zwembad maar DV was echt een hel vond ik. Nadat we aangekomen waren in Stovepipe Wells en we ingecheckt waren gingen mijn 2 reisgenoten nog naar de Sand Dunes voor de zonsondergang maar ik bleef lekker in de gekoelde kamer. Nadat ze terug waren zijn we nog gaan eten in het restaurant en als je dan van de kamer terug buiten kwam kreeg je echt een klop van de warmte. Ik dacht dat het wel iets afgekoeld zou zijn als het donker was maar toen was het nog vlot 30°C. Na het eten terug naar de kamer en opnieuw een klop van de warmte. We waren van plan om eventueel nog gaan te zwemmen maar zelfs daar hadden we geen zin in toen we het warme water van het zwembad even gevoeld hadden.
En het ergste vanalles is dat ik een heleboel foto's getrokken had van onze dag in DV en dat achteraf bleek dat ze op een of andere wijze verdwenen waren. Dus ik zal nog eens terug moeten voor die prachtige foto's opnieuw te maken.
DV is prachtig om te zien vanuit de koele auto maar zodra de autodeur opging was wat mij betreft de lol al een heel pak minder. Maar ik had het voor geen geld van de wereld willen missen.
Nu kan ik al niet zo heel goed tegen de warmte. Als het hier 30°C blijf ik het liefst binnen of in een zwembad maar DV was echt een hel vond ik. Nadat we aangekomen waren in Stovepipe Wells en we ingecheckt waren gingen mijn 2 reisgenoten nog naar de Sand Dunes voor de zonsondergang maar ik bleef lekker in de gekoelde kamer. Nadat ze terug waren zijn we nog gaan eten in het restaurant en als je dan van de kamer terug buiten kwam kreeg je echt een klop van de warmte. Ik dacht dat het wel iets afgekoeld zou zijn als het donker was maar toen was het nog vlot 30°C. Na het eten terug naar de kamer en opnieuw een klop van de warmte. We waren van plan om eventueel nog gaan te zwemmen maar zelfs daar hadden we geen zin in toen we het warme water van het zwembad even gevoeld hadden.
En het ergste vanalles is dat ik een heleboel foto's getrokken had van onze dag in DV en dat achteraf bleek dat ze op een of andere wijze verdwenen waren. Dus ik zal nog eens terug moeten voor die prachtige foto's opnieuw te maken.
DV is prachtig om te zien vanuit de koele auto maar zodra de autodeur opging was wat mij betreft de lol al een heel pak minder. Maar ik had het voor geen geld van de wereld willen missen.
Groeten en bedankt, Jeroen.
Zuidwesten 2008
NY 2009
West-Canada 2010
CO-UT-ID-WY-MT-SD-NE-CO 2014
Florida 2015
The Deep South 2017
Zuidwesten 2008
NY 2009
West-Canada 2010
CO-UT-ID-WY-MT-SD-NE-CO 2014
Florida 2015
The Deep South 2017
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
ik had t 48 graden , je komt de autp ,met airco echt niet langer uit dan 15 minuten......ik was daar 18 juli ongeveer....
Het is wel heel mooi om te zien vind ik, er is ook heel veel te zien....ga eens naar www.nps.gov , en zie wat death valley je kan bieden...wellicht heel vroeg op deze morgen????
Het is wel heel mooi om te zien vind ik, er is ook heel veel te zien....ga eens naar www.nps.gov , en zie wat death valley je kan bieden...wellicht heel vroeg op deze morgen????
Ik kan bovenstaande reacties beamen.
Wij waren in juli 2007 in DV.
50 graden en ongeveer windkracht 7. Alsof je in een grote haarföhn zit.
Een geweldige ervaring, maar zandduinen beklimmen met dat weer valt erg tegen.
We hebben een uitstapje naar Badwater gemaakt. Ook geweldig, maar je weet niet hoe snel je weer je koele auto in wilt.
Dit jaar zijn wij er eind april. Ik hoop dan op een lente gezicht.
Kees
Wij waren in juli 2007 in DV.
50 graden en ongeveer windkracht 7. Alsof je in een grote haarföhn zit.
Een geweldige ervaring, maar zandduinen beklimmen met dat weer valt erg tegen.
We hebben een uitstapje naar Badwater gemaakt. Ook geweldig, maar je weet niet hoe snel je weer je koele auto in wilt.
Dit jaar zijn wij er eind april. Ik hoop dan op een lente gezicht.
Kees
Blog reis 2009 http://keesenannekeamerikareis2009.blogspot.com
Blog reis 2012 http://amerika.chvanbruggen.com
Blog reis 2012 http://amerika.chvanbruggen.com
- Doockles
- Amerika-expert
- Partner van: Pietro
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Bij ons was het ook warm (eind juni, 49° in de schaduw), maar ik vond het eerlijk gezegd redelijk meevallen uit de auto. Uiteraard geen temperatuur om zware, lange wandelingen te doen, maar we hebben toch heel wat dingen gezien buiten de auto. Ik vond dat die wind - het lijkt inderdaad echt een haardroger die in je gezicht blaast
- niet zo storend was. Integendeel, echt nat in het zweet stond ik niet omdat alles direct verdampt. Het ergste was terug in de auto kruipen: geen wind meer, warme auto, ...
(Tot je de koeling opzet natuurlijk
)

Onze reisverslagen:
2008: Phoenix - San Francisco
2010: Phoenix - Las Vegas
2011: Phoenix - Las Vegas
2012: Denver - Las Vegas
2008: Phoenix - San Francisco
2010: Phoenix - Las Vegas
2011: Phoenix - Las Vegas
2012: Denver - Las Vegas
Onwijs heet dat het daar kan zijn. Wij hebben gekampeerd (in de kamper) maar s'nachts koelde het een beetje af. maar was het nog steeds ruim boven de 30 graden. Voor douchen deden we de boiler niet meer aan het water was warm genoeg
. De nutella was chocolademelk geworden.
Het waaide ook nog hard, maar dat was geen verkoelend windje, maar een fohnwind (echt niet lekker).
Maar wat een geweldige ervaring!!!!!
Ik zou zo weer willen maar dan in de winter.

Het waaide ook nog hard, maar dat was geen verkoelend windje, maar een fohnwind (echt niet lekker).
Maar wat een geweldige ervaring!!!!!
Ik zou zo weer willen maar dan in de winter.
Go T@bbing!!!!
Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Ik ben vanuit Las Vegas gegaan, een lange dagtour dat wel...maar zeker niet onmogelijk, en s'avond sweer lekker relaxt in het hotel....
groeten Roy
groeten Roy
-
- Amerika-ontdekker
hoi,
wij sliepen vorig jaar 8 juli in Death Valley in Furnace Creek op de warmste dag die zomer....
jullie grootste bedreiging is de hitte, het kan levensgevaarlijk zijn te gaan wandelen in juli.
en ik ben het eens met het andere forumlid dat 1 overnachting meer dan genoeg is. Het was ondanks alles toch de meest indrukwekkende dag en nacht van onze rondreis.
De kleuren zijn prachtig vooral tegen de avond in DV.
Geniet ervan en veel plezier gewenst.
gr. Anita
wij sliepen vorig jaar 8 juli in Death Valley in Furnace Creek op de warmste dag die zomer....
jullie grootste bedreiging is de hitte, het kan levensgevaarlijk zijn te gaan wandelen in juli.
en ik ben het eens met het andere forumlid dat 1 overnachting meer dan genoeg is. Het was ondanks alles toch de meest indrukwekkende dag en nacht van onze rondreis.
De kleuren zijn prachtig vooral tegen de avond in DV.
Geniet ervan en veel plezier gewenst.
gr. Anita
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 253 Weergaves
-
Laatste bericht door Pete.Z