Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Advies One-Way gevraagd camperreis

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
san78
Amerika-ontdekker

Advies One-Way gevraagd camperreis

Bericht door san78 »

We twijfelen over de aankomst en vertrekstad van onze reis. We gaan ongeveer drie weken weg.
Zouden we beter kunnen beginnen in San Francisco en eindigen in LA of andersom? In San Francisco willen we graag een extra nacht verblijven, in LA is één voldoende.

We gaan waarschijnlijk een Road Bear of El Monte camper (ca 25 ft) boeken.
Nog routesuggesties, dingen die we niet mogen missen? We gaan trouwens met ons kind van anderhalf.

Bedankt alvast.
1250
Amerika-expert

Re: Advies One-Way gevraagd camperreis

Bericht door 1250 »

Ik ga precies hetzelfde rondje doen.
Wij hebben ervoor gekozen om in LA te beginnen, de tickets waren namelijk E50 goedkoper dan naar SF.
En gaan het rondje helemaal afmaken omdat we graag de Coastroad/Highway 1 willen doen, die schijnt fantastisch te zijn!

Veel succes
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
Mantoinette
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Mantoinette »

1250 schreef:En gaan het rondje helemaal afmaken omdat we graag de Coastroad/Highway 1 willen doen, die schijnt fantastisch te zijn!
Tja... over highway 1 verschillen de meningen nogal. Uiteraard is het uitzicht op de grote oceaan op heel veel plaatsen adembenemend mooi, maar hangt er een beetje vanaf hoeveel tijd je ervoor kunt nemen. Zelf reden wij in 2005 vanaf Santa Cruz naar Pismo en wilden we voor de avond op de campground in Pismo zijn. We hebben eerst de 17 miles drive gereden en bij nader inzien had dit voldoende geweest. Highway 1 zit vol gaten, is een 2 baans weg langs hoge rotspartijen, niet echt een weg om tempo te maken.
In 2007 kozen we voor de snellere verbinding naar het zuiden via de 101 en dat was een stuk aangenamer om te rijden.

MAS
2005.... again in 2007!!!... again in 2009!!!

reisverslag zuidwesten 2005
reisverslag zuidwesten en New York 2007
reisverslag 2009
http://www.asmas.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Als je het "rondje" niet afmaakt (als je de tijd hebt rijd dan hw 1 ook) dan zou ik in LA beginnen en in SF eindigen. Bewaar de mooiste stad voor het laatst. Met de jetlag nog in je lijf geniet je wat minder denk ik..
Yeehaw
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Tja, inderdaad nogal verschil van mening over Highway 1, wij rijden hem deze zomer voor de derde keer en vinden het fantastisch!
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Hij is ook fantastisch naar mijn mening. We hebben er wel eens een hele week over gedaan tussen Santa Barbara en Half Moon Bay.
Mantoinette
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Mantoinette »

Daar kan ik me iets bij voorstellen! Lijkt me heerlijk om het rustig aan te kunnen doen. Maar zoals ik al schreef leek onze eerste route (2005) een beetje op een Japanse sightseeing... vlug doorreizen en geen tijd hebben om rustig te kunnen stoppen. later hebben we die vakantie de route nog een stukje ingekort en wat meer rust genomen.
Maar om gehaast de highway 1 te rijden vind ik persoonlijk niet zo geslaagd.

MAS
2005.... again in 2007!!!... again in 2009!!!

reisverslag zuidwesten 2005
reisverslag zuidwesten en New York 2007
reisverslag 2009
http://www.asmas.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer