Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Highway 95
-
- Amerika-ontdekker
Highway 95
Zoals zovelen hier waarschijnlijk zit ik ook regelmatig op Google Earth te kijken en te dromen van de volgende reis in het Zuidwesten. Ik denk dat we volgende keer vanuit Las Vegas gaan vertrekken om dan (in héél grote lijnen) naar de Grand Canyon te gaan. Vervolgens Monument Valley en dan via Bryce Canyon en Zion terug naar Vegas.
De gebruikelijke route van Monument valley naar Bryce Canyon is via Moab, Capitol Reef en dan de Scenic byway 12? Deze route hebben we in 2008 gedaan en is voor mij persoonlijk de mooiste route die ik ooit gezien heb.
Nu zie ik ook dat je net voor Blanding richting west op de Highway 95 kan die helemaal tot aan Hanksville gaat. Zo te zien is dit ook wel een heel mooie route maar ik vind hier zo weinig informatie over.
Het is dus kiezen tussen Moab en Highway 95. Zoals gezegd hebben we Moab al eens bezocht en vonden het schitterend! Moeilijke keuze dus.
Hebben jullie meer info over Hwy 95? Wat er te zien is, hoe lang die ongeveer is en of je er ergens kan overnachten?
Groetjes.
De gebruikelijke route van Monument valley naar Bryce Canyon is via Moab, Capitol Reef en dan de Scenic byway 12? Deze route hebben we in 2008 gedaan en is voor mij persoonlijk de mooiste route die ik ooit gezien heb.
Nu zie ik ook dat je net voor Blanding richting west op de Highway 95 kan die helemaal tot aan Hanksville gaat. Zo te zien is dit ook wel een heel mooie route maar ik vind hier zo weinig informatie over.
Het is dus kiezen tussen Moab en Highway 95. Zoals gezegd hebben we Moab al eens bezocht en vonden het schitterend! Moeilijke keuze dus.
Hebben jullie meer info over Hwy 95? Wat er te zien is, hoe lang die ongeveer is en of je er ergens kan overnachten?
Groetjes.
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Re: Highway 95
Zoek ook eens op Bicentennial Highway (= Utah State Highway 95), dan krijg je heel veel info.
Zie o.a. http://www.byways.org/explore/byways/2016/
De weg loopt door een prachtig, ruig, roodbruin rotsenlandschap. Je kan eventueel overnachten in Hanksville. Het is een dorpje van niets, maar er zijn een paar motels, een restaurant en een benzinepomp.
Stop o.a. bij de brug over de Coloradorivier en geniet van de prachtige omgeving met uitzicht op het begin van Lake Powell bij Hite.
Langs de weg zijn een aantal bezienswaardigheden en die vind jij wel via genoemde website. Anders via Google nog veel meer info.
Zie o.a. http://www.byways.org/explore/byways/2016/
De weg loopt door een prachtig, ruig, roodbruin rotsenlandschap. Je kan eventueel overnachten in Hanksville. Het is een dorpje van niets, maar er zijn een paar motels, een restaurant en een benzinepomp.
Stop o.a. bij de brug over de Coloradorivier en geniet van de prachtige omgeving met uitzicht op het begin van Lake Powell bij Hite.
Langs de weg zijn een aantal bezienswaardigheden en die vind jij wel via genoemde website. Anders via Google nog veel meer info.
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Om een idee te krijgen van een bepaalde weg kun je heel goed de site mile by mile gebruiken. Elke scenic way wordt beschreven inclusief de afstanden en bezienwaardigheden. Ook staan er veel foto's bij.
Op deze site is de US 95 helemaal beschreven. Het is een fantastische scenic byway die ik zelf ook al een aantal malen heb gereden. Prachtige rode rotsen, bergen, mooie views op Lake Powell etc. Op deze manier kun je je een goed beeld vormen.
Gr. Marjan
Op deze site is de US 95 helemaal beschreven. Het is een fantastische scenic byway die ik zelf ook al een aantal malen heb gereden. Prachtige rode rotsen, bergen, mooie views op Lake Powell etc. Op deze manier kun je je een goed beeld vormen.
Gr. Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
Het zou natuurlijk zonde zijn om via Blanding te rijden vanaf Monument Valley. Neem 261 en bezoek Gooseneck SP, drive up Moki Dugway, naar Muley Point en naar Natural Bridges NM. Tank in Mexican Hat want tot Hanksville geen pomp (een hele dure in Hite maar die is niet altijd open). Tussen Natural Bridges staat maar een huis, een oud hotel dat gesloten is. Verder is het allemaal natuur wat de klok slaat. Een van de mooiste routes!
Yeehaw.
Yeehaw.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 1175 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne