Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Eerste keer Amerika

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
pushirubiano
Amerikakenner

Re: Eerste keer Amerika

Bericht door pushirubiano »

Wupatki/Sunset Crater zijn een 'tweelingpark', dus een entreeprijs voor twee parken. Ze liggen op een zijweg van de weg van Flagstaff naar Page, ongeveer op de helft van de weg tussen Flagstaff en Cameron. Het is dus eigenlijk gewoon een omweggetje (nou ja, een beetje een lang omweggetje) van de hoofdweg af dus je kan het makkelijk doen als een zijtrip 'on the road'. Ze zijn best interessant maar wij waren er maar ongeveer drie uren aan kwijt (incl. een wandeling in de lavavelden, een bezoek aan het Visitors Centre van Wupatki en een bezoek aan de ruine van Wupatki Pueblo (interessant!).

Trouwens, je gaat naar veel national parks, dus vergeet niet om een National Parks Pass te kopen bij het eerste park dat je aandoet. Kost $80,- en je hebt er de prijs al snel uit.

Meteor Crater vond ik zelf nogal een tegenvaller, groot gat in de vloer, a-ha... hmmm... *yawn* :wink: maar dat is natuurlijk persoonlijk. Als je een 'space buff' bent vindt je het waarschijnlijk wel leuk!
Groetjes, Ilona

Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
mr.C
Amerika-ontdekker

Bericht door mr.C »

Als we dan nog drie uurtjes overhebben zullen we die er zeker even tussenplakken, om hier nou een hele dag aan te plakken gaat dus een beetje ver. Misschien in combinatie met die crater. Leek mij wel eens interessant om te zien, als we er toch in de buurt zijn. NIet echt een ruime omweg waard...

We hadden al gelezen over die National Parks Pass. Die willen we zeker gaan halen.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Voor Meteor Crater betaal je inmiddels zo'n $ 15,-- pp en ik zou er de omweg ook niet (meer) voor maken. Als je toch tijd over hebt ga dan naar Walnut Canyon NM vlak bij Flagstaff. www.nps.gov/waca/
vtveen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door vtveen »

RoyBergen schreef:Het is een mooie route ,al kun je wel eens rode rotsen moe worden......veel plezier!
gewoon af en toe een andere kleur toevoegen en het is prima uit te houden
Foto's Arizona/Utah: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set" onclick="window.open(this.href);return false; ... 054762958/
Foto's Californië: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set ... 964833115/" onclick="window.open(this.href);return false;
RoyBergen
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door RoyBergen »

vtveen schreef:
RoyBergen schreef:Het is een mooie route ,al kun je wel eens rode rotsen moe worden......veel plezier!
gewoon af en toe een andere kleur toevoegen en het is prima uit te houden
Ja daar heb je gelijk in, voor natuurliefhebbers.... het is in ieder geval geen straf om daar te zijn..... net als LA, dat is ook geen straf hoor..... smaakzaak alles....
pushirubiano
Amerikakenner

Ik vond Walnut Canyon ook erg leuk, ligt in een prachtige vallei.
En als je dan toch bezig bent aan de Anasazi sites (eigenlijk Sinagua in deze beurt maar goed...) heb je ook nog Montezuma Castle NM in de buurt van Flagstaff/Camp Verde. Ik vond deze allemaal erg interessant maar ik ben een Anasazi nerd :wink: dus je moet maar zien of het voor jou persoonlijk de moeite waard is om om te rijden. Al deze sites zijn hoogstens een paar uurtjes bezoek.
Groetjes, Ilona

Dude
Moderator

Bericht door Dude »

pushirubiano schreef:En als je dan toch bezig bent aan de Anasazi sites (eigenlijk Sinagua in deze beurt maar goed...) heb je ook nog Montezuma Castle NM in de buurt van Flagstaff/Camp Verde.
Wij hebben afgelopen september van Montezuma naar Flagstaff gereden en hebben daar toch wel een uur over gedaan. In de buurt is het dus niet echt, zeker niet als je eerst naar beneden moet rijden en dan weer terug. Los daarvan vonden wij het wel zeker de moeite waard (wij kwamen van Sedona) en hebben ook de Wells nog meegenomen.

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
mr.C
Amerika-ontdekker

Bericht door mr.C »

Zo maar eens een grote update vanaf onze kant. Inmiddels zijn de tickets en de huurauto geboekt. Ook hebben we de reis nu zo goed als zeker vast liggen. We komen om 17:00 aan in SF dus hebben wij nu drie volle dagen SF. Twee vond ik een beetje weinig. Inmiddels daar ook een hotel geboekt (voor de eerste keer via priceline :? (The Stanfort Court) en ook een hotel geboekt in Las Vegas (MGM Grand, dankzij die aanbieding die ik hier op het forum zag). Dus tot en met dag 11 ligt de route vast. We hebben uiteindelijk gekozen om Canyon de Chelly te laten vallen voor een dag extra SF.

01: 9-7-2009 San Francisco (aankomst ong. 17:00)
02: 10-7-2009 San Francisco
03: 11-7-2009 San Francisco
04: 12-7-2009 San Francisco
05: 13-7-2009 San Francisco - Yosemite National Park
06: 14-7-2009 Yosemite National Park
07: 15-7-2009 Yosemite National Park
08: 16-7-2009 Yosemite National Park - Lee Vinning (of daar in de buurt)
09: 17-7-2009 Lee Vinning - Bodie - Mono Lake - Lone Pine (Mt. Witney)
10: 18-7-2009 Lone Pine - Death Valley
11: 19-7-2009 Death Valley - Las Vegas
12: 20-7-2009 Las Vegas
13: 21-7-2009 Las Vegas - Valley of State Fire Park - Zion National Park
14: 22-7-2009 Zion National Park
15: 23-7-2009 Zion National Park
16: 24-7-2009 Zion National Park - Bryce National Park
17: 25-7-2009 Bryce National Park - Escalante (Highway 12) - Torrey
18: 26-7-2009 Torry - Moab
19: 27-7-2009 Moab
20: 28-7-2009 Moab
21: 29-7-2009 Moab - Monument Valley
22: 30-7-2009 Monument Valley - Page
23: 31-7-2009 Page
24: 1-8-2009 Page - Grand Canyon
25: 2-8-2009 Grand Canyon
26: 3-8-2009 Grand Canyon - Sedona - Jerome - Prescott
27: 4-8-2009 Prescott - Joshua Tree
28: 5-8-2009 Joshua Tree - Los Angeles
29: 6-8-2009 Los Angeles
30: 7-8-2009 Los Angeles
31: 8-8-2009 Los Angeles - San Simeon
32: 9-8-2009 San Simeon - Monterey
33: 10-8-2009 Monterey - San Francisco (vertrek 18:00)
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Prachtige rustige route mr.C !!
Als je echt Bodie wil bezoeken is Lee Vining een prima uitvalsbasis. Misschien vroeg vertrekken want het schijnt er heet te zijn in de zomer. Wij waren er in september en hadden iets van een 30°.
Heel veel plezier gewenst op deze ongetwijfeld wondermooie reis :wink:

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
pushirubiano
Amerikakenner

Enne... bij Torrey in de buurt heb je ook nog Capitol Reef Nat Park! (ik hoor je denken: wel ja NOG een national park erbij! :wink: ) Maar toch: Capitol Reef wordt vaak over 't hoofd gezien bij al het 'geweld' van al die bekende parken in de buurt en ik vind het toch wel een hele mooie!

http://www.nps.gov/care/index.htm
Groetjes, Ilona

Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Prima route! Genoeg 'rustpunten' ingebouwd.

Waar wil je slapen in Monument Valley? Als je in een cabin van Gouldings Campground wilt, moet je niet te lang wachten met boeken. Er zijn er maar 3. Zie hier voor de link van de site. De cabin kan ik van harte aanbevelen. Vorig jaar hebben wij er ook geslapen. :D

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Dat is nou eens een mooie rustige route. Jullie gaan er vast van genieten.
Heel veel plezier.

Marjon
mr.C
Amerika-ontdekker

Bericht door mr.C »

Bedankt voor de reacties. Rustige route was wel de planning. Het blijft natuurlijk je vakantie ;) We wouden de laatste dag in Yosemite al naar Lee Vinnig rijden (of daar in de buurt) om te zorgen dat we Bodie kunnen zien. Capitol Reef zit ook in de planning ja. Beetje veel NP maar gelukkig ook genoeg tijd in de steden. Monument Valley had ik nog niet over nagedacht waar we gaan slapen. Maar dat is wel een handige tip. We zitten nog een beetje over te twijfelen over wat we gaan doen. We zitten te denken om in de NP met een tent te gaan slapen (ook een beetje om het budget te drukken). Maar aangezien we nog toch wel een paar meevallers hadden in SF en LV qua hotelkosten begin ik toch een beetje te twijfelen. Iemand die het kan aanraden om met een tent in (of dichtbij) een NP te gaan slapen? Of gewoon een hotel boeken? Nadeel van kamperen is dat we nog een tent moeten halen en slaapzakken (lijkt mij vrij onhandig om mee te nemen met vliegen (past niet in een koffer, zat al te denken aan een plunjezak)).
marionmarloes
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door marionmarloes »

Ik kan je zeker aanraden in de parken te kamperen. Zeker als je van kamperen houdt, is dit in Amerika een aparte gewaarwording : ruime plaatsen, bankje en firepit/bbq ring aanwezig. Je zit echt midden in de natuur, op de mooiste plekken. Een tentje is zo gekocht bij de Walmart of anders een outdoor-zaak.
Wij nemen zelf onze slaapzakken gewoon mee, in weekend tassen. Sowieso is het handiger om tassen te nemen i.p.v. koffers omdat je deze beter kunt stouwen. Als je van plan bent breekbare spullen mee (terug) te nemen, zou je kunnen overwegen hiervoor 1 kleine koffer mee te nemen en de rest in tassen te pakken.
Wij nemen zelf ook onze tent mee, juist vanwege de geweldige ervaringen in de parken,hoewel het meer gesjouw is en de hotels, zeker wanneer je vantevoren plant en boekt, ook niet duur hoeven zijn. Wij hoeven niet meer zo gebudgetteerd op vakantie maar kiezen vanwege de vrijheid en het feit dat je op de mooiste plekjes in de natuur zit ervoor om de tent en kampeerspullen mee te slepen.
Dus: zeker gaan kamperen in de parken en zoveel mogelijk tassen meenemen i.p.v. koffers.

Marion
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Kamperen is inderdaad prachtig in de parken. Wij namen gewoon onze tent en slaapzakken mee, gaat prima. Maar ter plekke kopen kan ook. Denk er aan dat je op tijd reserveert voor Yosemite, je kunt op 15 februari reserveren voor de periode 15 juni - 14 juli. Als je echter vanaf 14 juli een aantal dagen wilt blijven kun je die ook al vastleggen op 15 februari. Zou ik zeker proberen.
Andere mogelijkheden in het park zijn nu al te boeken, in Curry Village is meestal nog wel wat vrij (tentcabins of gewone cabins).
We wouden de laatste dag in Yosemite al naar Lee Vinnig rijden (of daar in de buurt) om te zorgen dat we Bodie kunnen zien
Toch niet dezelfde dag al naar Bodie? Ik zou bij Lee Vining overnachten, of kijk eens naar de camping bij Tuolumne Meadows. En dan pas de volgende dag naar Bodie, zodat je daar in de ochtend bent. Kijk ook even naar de openingstijden van Bodie, ik dacht dat het om 6 uur al gesloten is, dus je moet er zeker niet te laat aankomen. Als je bij Lee Vining/Mono Lake overnacht is een bezoek aan Mono Lake tegen zonsondergang aan te raden.
Als je 's morgens Bodie bezoekt heb je nog voldoende tijd voor Mono Lake en voor de rit naar Lone Pine (en een bezoek aan de Alabama Hills).

Marianne
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Wij kamperen ook meestal met een tentje. We vinden het prachtig. We slepen alles mee vanuit Nederland, maar je kunt ook heel goed een tent met slaapzakken e.d. kopen bij de Wal*Mart. Voor een $ 100 heb je al een hele uitrusting. Die verdien je binnen een paar dagen terug als je kampeert i.p.v. hotelovernachtingen.

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
suusja
Amerikakenner

Bericht door suusja »

Hoi,

Jij vroeg of je het beste een tent kan kopen in SF....
Ik heb daar geen ervaring mee. Maar ik denk wel dat je de campingplekken moet reserveren.
Wij hebben in Yosemite in een kant-en-klare-tent geslapen in Curry Village en onderweg veel in Cabins en motels.
Succes!

Susanne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer