Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis remenclau: San Francisco - Phoenix

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
remenclau
Amerika-ontdekker

Re: 1e opzet route sept/okt 2009

Bericht door remenclau »

Ik heb weer een vraag. Met mijn huidige route kom ik op vrijdag 1109 aan in Yosemite en ben ik daar dus tijdens het weekend (druk dus). Wat vinden jullie ervan om Seqouia te laten vallen (ik heb inmiddels al gelezen dat ik de grote seqouia's ook in de Mariposa Grove in Yosemite kan zien). Het voordeel is dat ik dan doordeweeks in Yosemite ben en twee dagen extra te besteden heb (voor bijvoorbeeld Page, the Wave).
remenclau schreef: 1 A'dam - San Francisco
2 San Francisco
3 San Francisco - Monterey
4 Monterey
5 Monterey - Seqouia
6 Seqouia
7 Seqouia - Yosemite
8 Yosemite
9 Yosemite
10 Yosemite - Bodie - Lone Pine
remenclau
Amerika-ontdekker

route bijna klaar: Seqouia/Kings Canyon of Page

Bericht door remenclau »

Ik zet de vraag nog een keer neer, maar nu in mijn thread die ik al had voor mijn route.

Ik heb mijn route bijna klaar, maar twijfel nog over de invulling van twee dagen.

Ik heb de volgende opties open staan.

* twee nachten Seqouia/Kings Canyon (een paar mooie lange wandelingen maken), daarna in het weekend in Yosemite zitten en Page overslaan
of
* twee nachten Page (permits voor the Wave proberen te krijgen, Antelope Canyon, Horseshoe Bend), daardoor doordeweeks in Yosemite te zitten en Seqouia/Kings Canyon overslaan.

Ik kom dan uit op de volgende routes:

5-sep A'dam - San Francisco
6-sep San Francisco
7-sep San Francisco - Monterey
8-sep Monterey
9-sep Monterey - Seqouia
10-sep Seqouia
11-sep Seqouia - Yosemite
12-sep Yosemite
13-sep Yosemite
14-sep Yosemite - Lone Pine
15-sep Lone Pine - Las Vegas
16-sep Las Vegas
17-sep Las Vegas - Zion
18-sep Zion
19-sep Zion - Bryce
20-sep Bryce
21-sep Bryce - Capitol Reef
22-sep Capitol Reef - Moab
23-sep Moab
24-sep Moab
25-sep Moab - Mesa Verde
26-sep Mesa Verde - M. Valley
27-sep M. Valley
28-sep M. Valley - Grand Canyon
29-sep Grand Canyon
30-sep Grand Canyon - Phoenix
1-okt Phoenix - A'dam
2-okt A'dam

of

6-sep San Francisco
7-sep San Francisco - Monterey
8-sep Monterey
9-sep Monterey - Yosemite
10-sep Yosemite
11-sep Yosemite
12-sep Yosemite - Lone Pine
13-sep Lone Pine - Las Vegas
14-sep Las Vegas
15-sep Las Vegas - Zion
16-sep Zion
17-sep Zion - Bryce
18-sep Bryce
19-sep Bryce - Capitol Reef
20-sep Capitol Reef - Moab
21-sep Moab
22-sep Moab
23-sep Moab - Mesa Verde
24-sep Mesa Verde - M. Valley
25-sep M. Valley
26-sep M. Valley - Page
27-sep Page
28-sep Page - Grand Canyon
29-sep Grand Canyon
1-okt Phoenix - A'dam
2-okt A'dam

M'n volle dag in Monument Valley kan ik eventueel nog gebruiken om ergens anders te gebruiken. Ik heb hem er echter nu zo in staan, omdat ik die dag wil gebruiken voor Moki Dugway, Gooseneck, Valley of the Gods en Natural Bridges. Ik speel echter ook nog met het idee om een extra nacht Capitol Reef te nemen om daar dan een volle dag te gaan wandelen.

Wat raden jullie aan?
Groetjes Remco
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: 1e opzet route sept/okt 2009

Bericht door Martin & Marianne »

Moeilijk! Sequoia is prachtig, wij zijn er eens in september geweest en toen was het nogal mistig, maar dat gaf wel een prachtig effect met die hoge bomen waarvan de toppen in de wolken verdwenen.
Maar gezien de tijd van het jaar is het ook wel lekker om wat meer de warmte op te zoeken. dus ik heb een lichte voorkeur voor de tweede optie.
Ter compensatie van Sequoia zou je nog in Yosemite de sequoia's kunnen bekijken en als je een fan bent van lange wandelingen kun je ook hier een dag meer nemen en bijvoorbeeld de Panorama Trail lopen.

Overigens kun je bij de eerste optie ook nog Page toevoegen, tussen Monument Valley en de Grand Canyon. Een overnachting is voldoende om Antelope Canyon, de dam en Horseshoe Bend te doen (zie ons 2008-verslag).

Marianne
remenclau
Amerika-ontdekker

Dit is de route geworden

Bericht door remenclau »

Hallo,
De afgelopen periode heb ik veel verslagen gelezen, foto's bekeken en net nog uitgebried in het Moon Handbook van Utah gelezen en dit is de route geworden....
6-sep San Francisco
7-sep San Francisco - Monterey (een vriendin bezoeken)
8-sep Monterey (eventueel in de middag verder naar het zuiden via de kust tot San Simeon, Cambria of Morro Bay)
9-sep Monterey - Seqouia
10-sep Seqouia
11-sep Seqouia - Yosemite
12-sep Yosemite
13-sep Yosemite
14-sep Yosemite - Lone Pine
15-sep Lone Pine - Las Vegas
16-sep Las Vegas
17-sep Las Vegas - Zion
18-sep Zion
19-sep Zion - Bryce
20-sep Bryce
21-sep Bryce - Capitol Reef (onderweg Kodachrome en een deel van de Hole in the Rock road met wandelingen)
22-sep Capitol Reef
23-sep Capitol Reef - Moab
24-sep Moab (Arches)
25-sep Moab (Canyonlands)
26-sep Moab - Mesa Verde
27-sep Mesa Verde - M. Valley (via Natural Bridges en Valley of the Gods)
28-sep M. Valley - Grand Canyon (eventueel via Page)
29-sep Grand Canyon
1-okt Phoenix - A'dam
2-okt A'dam

Nu nog de wandelingen uitzoeken en genieten maar....
Groet Remco
pushirubiano
Amerikakenner

Re: Dit is de route geworden

Bericht door pushirubiano »

Lijkt mij dat je de juiste keuze hebt gemaakt. Je bent er bv. immers lang niet zeker van dat je een permit voor The Wave krijgt en Seqouia/KC is erg mooi en zeker meer dan alleen grote bomen!
Groetjes, Ilona

Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
remenclau
Amerika-ontdekker

Re: Twijfel over definitieve route

Bericht door remenclau »

M'n route was klaar, maar toch ben ik weer aan het twijfelen. Er is gewoon teveel moois te zien. Het eerste deel tot en met Bryce staat vast en daar verander ik niets meer aan.

5-sep A'dam - San Francisco, 6-sep San Francisco, 7-sep San Francisco - Monterey (een vriendin bezoeken), 8-sep Monterey (eventueel in de middag verder naar het zuiden via de kust tot San Simeon), 9-sep Monterey (of San Simeon) - Seqouia, 10-sep Seqouia, 11-sep Seqouia - Yosemite, 12-sep Yosemite, 13-sep Yosemite, 14-sep Yosemite - Lone Pine, 15-sep Lone Pine - Las Vegas, 16-sep Las Vegas, 17-sep Las Vegas - Zion, 18-sep Zion, 19-sep Zion - Bryce, 20-sep Bryce

Maar dan?? De route die ik had uitgestippeld was:

21-sep Bryce - Calf Creek (onderweg een deel van de Hole in the Rock road met wandelingen (devils garden, peekaboo en spooky))
22-sep Calf Creek - Capitol Reef (via Burr Trail)
23-sep Capitol Reef - Moab
24-sep Moab (Arches)
25-sep Moab (Canyonlands)
26-sep Moab - Mesa Verde
27-sep Mesa Verde - M. Valley (Moki Dugway, Goosenecks en Valley of the Gods)
28-sep M. Valley - Grand Canyon (eventueel via Page)
29-sep Grand Canyon
1-okt Phoenix - A'dam
2-okt A'dam

Maar ja uitgebreider genieten van GSENM en Page en omgeving is ook mooi en dan kom ik tot het volgende:

21-sep Bryce - Calf Creek (Kodachrome State Park + bijvoorbeeld cottonwood canyon road)
22-sep Calf Creek (volledige Hole in the Rock road + wandelingen devils garden, peekaboo en spooky)
23-sep Calf creek - Capitol Reef (via Burr Trail)
24-sep Capitol Reef
25-sep Capitol Reef - Monument Valley (onderweg Natural Bridges, Moki Dugway, Valley of the Gods, Goosenecks State Park)
26-sep Monument Valley - Page
27-sep Page - Grand Canyon North Rim
28-sep Grand Canyon NR - Grand Canyon SR
29-sep Grand Canyon
1-okt Phoenix - A'dam
2-okt A'dam

Maar dan mis ik natuurlijk wel Arches, Canyonlands en Mesa Verde. Wat raden jullie me aan?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer