Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Hoe van LV naar SF?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
eltigro
Amerika-ontdekker

Hoe van LV naar SF?

Bericht door eltigro »

Ik heb jullie hulp nodig bij het volgende probleem.
Wij gaan in april/mei een rondreis tegen de klok in maken door het zuidwesten
(globaal de volgende route SF-LA-GC-page-bryce-zion-LV-DV-Yosemite-SF)
Nu vertrekken wij door omstandigheden twee dagen eerder dan gepland vanaf SF terug naar huis. Hierdoor hebben we te weinig tijd om Yosemite op te nemen in ons schema, zeker met een nog gesloten Tioga pas.
We checken uit in Vegas op 5 mei en vliegen op 7 mei om 10.00 uur 'sochtends (willen dus op 6 mei savonds in hotel bij luchthaven slapen).
Wat kunnen wij nu het beste doen? 5 mei richting DV, doorrijden en halverwege een hotel en de volgende dag naar SFO?
Een extra dag in Vegas blijven en op de 6e het hele stuk van LV naar SFO in één keer rijden?
Als we het in twee dagen opsplitsen, zijn er dan misschien nog bezienswaardigheden/leuke plaatsen die we kunnen bezichtigen/overnachten?
Aangezien wij ons helemaal op de route via Yosemite hadden gericht weet ik het nu even niet meer.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: Hoe van LV naar SF?

Bericht door nieuwenoord »

Ik zou absoluut niet in een dag van Las Vegas naar San Francisco rijden. Heb je geen optie om eerder in je route nog wat te laten vallen en zo eerder uit Las Vegas te gaan? Ik zou niet op de Tioga Pass rekenen inderdaad, dat is te vroeg.

Ik denk dat ik op 5 mei door Death Valley naar Lake Isabella zou rijden (scenic) en op 6 mei van Lake Isabella naar SFO, gewoon via de kortste weg.

(Wij vertrekken trouwens ook op 5 mei uit Vegas, maar dan de andere kant op, we zitten er dus gelijk).
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Zoals Monique al zegt is het gekkenwerk om in 1 dag van LV naar SF te rijden. De route langs Lake Isabelle is een hele mooie. Als andere overnachtingsplaats is Bakersfield heel geschikt. Je kunt dan na je rit door DV altijd nog beslissen via Lake Isabelle te rijden of iets zuidelijker via de snellere weg naar Bakersfield. De totale afstand LV-Bakersfield via Death Valley is 370 mijl.

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
eltigro
Amerika-ontdekker

Bericht door eltigro »

Beiden bedant voor de reactie.
In één dag wordt hem dus niet. Denk dat de route via Lake Isabelle de beste optie is.
Schuiven in het schema zal helaas moeilijk gaan doordat we een aantal hotels in de NP's al vantevoren hebben vastgelegd en die moeilijk te wijzigen zijn.
Enige optie is nog om een dag korter te blijven in Vegas, maar dan offer je wederom een rustdag (nou ja rust :dance: , in elk geval geen reisdag) op.
Yosemite zal dan maar een andere keer op het programma staan (weer een goede reden om nog een keer terug te gaan).

Leuk dat we tegelijk in Vegas zitten monique :beerchug:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer