Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Onze eerste rondreis vanuit LA
Onze eerste rondreis vanuit LA
Hallo allemaal,
Wij gaan in juli(3 t/m 27) voor het eerste naar Amerika voor een rondreis.
Is de onderstaande route enigzins te doen met 4 personen, waarvan 2 kinderen van 16 en 13 jaar?
De route staat nog niet vast.
Is het verstandiger(leuker) om 4 juli, independence day in LA te zijn, i.p.v. op het eind ? Of juist niet ?
Heb vraagtekens over de rit van LA naar Sedona ?
Misschien heeft iemand nog andere tips ?
3 juli Brussel - LA
4 LA -Sedona
5 Sedona - Grand Canyon
6 Grand Canyon
7 Grand canyon - Page
8 Page - Monument Valley
9 Monument Valley - Moab
10 Moab
11 Moab
12 Moab - Bryce
13 Bryce
14 Bryce - Zion
15 Zion
16 Zion - Las Vegas
17 Las Vegas
18 Las Vegas - Lone Pine
19 Lone Pine - Yosmite
20 Yosmite
21 Yosmite - San Francisco
22 San Francisco
23 San Francisco
24 San Francisco - Morro bay
25 Morro Bay - LA
26 LA
27 LA - Brussel
Ben mij al aan het inlezen op dit geweldig forum.
B.v.d.
Groetjes, Jos
Wij gaan in juli(3 t/m 27) voor het eerste naar Amerika voor een rondreis.
Is de onderstaande route enigzins te doen met 4 personen, waarvan 2 kinderen van 16 en 13 jaar?
De route staat nog niet vast.
Is het verstandiger(leuker) om 4 juli, independence day in LA te zijn, i.p.v. op het eind ? Of juist niet ?
Heb vraagtekens over de rit van LA naar Sedona ?
Misschien heeft iemand nog andere tips ?
3 juli Brussel - LA
4 LA -Sedona
5 Sedona - Grand Canyon
6 Grand Canyon
7 Grand canyon - Page
8 Page - Monument Valley
9 Monument Valley - Moab
10 Moab
11 Moab
12 Moab - Bryce
13 Bryce
14 Bryce - Zion
15 Zion
16 Zion - Las Vegas
17 Las Vegas
18 Las Vegas - Lone Pine
19 Lone Pine - Yosmite
20 Yosmite
21 Yosmite - San Francisco
22 San Francisco
23 San Francisco
25 Morro Bay - LA
26 LA
27 LA - Brussel
Ben mij al aan het inlezen op dit geweldig forum.
B.v.d.
Groetjes, Jos
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Re: Onze eerste rondreis vanuit LA
Zijn de tickets al geboekt? Kijk eens of je kunt vliegen op Phoenix en kunt eindigen in Los Angeles. Hoeft qua ticketprijs niet veel uit te maken. Jullie verlaten Los Angeles toch gelijk en het bespaart je de lange rit naar Sedona. Phoenix is ook nog eens een prettig vliegveld om op te landen. Bovendien betaal je geen drop off kosten tussen Phoenix en Los Angeles.
Je route ziet er niet verkeerd uit. Enkele dingen zou ik anders doen.
Grand Canyon: zou met 1 nacht toe kunnen. Een middag en ochtend is in mijn ogen genoeg voor de Grand Canyon. E.e.a. wel afhankelijk van wat je daar wilt doen. Wil je een lange wandeling maken, een stukje afdalen misschien zelfs wel, dan wel een volle dag nemen.
Yosemite NP zou een dagje extra kunnen gebruiken. Waar je die vandaan kunt halen? Misschien Bryce Canyon, Grand Canyon of een dag die je overhoudt als je op Phoenix landt?
Verder mis ik een nacht in Death Valley. Van Las Vegas naar Lone Pine kan wel maar is een lange rit. Een overnachting in Death Valley vond en vind ik nog steeds heel bijzonder.
Voor de rest is het prima verdeeld vind ik.
Succes met je planning!
Roland
Je route ziet er niet verkeerd uit. Enkele dingen zou ik anders doen.
Grand Canyon: zou met 1 nacht toe kunnen. Een middag en ochtend is in mijn ogen genoeg voor de Grand Canyon. E.e.a. wel afhankelijk van wat je daar wilt doen. Wil je een lange wandeling maken, een stukje afdalen misschien zelfs wel, dan wel een volle dag nemen.
Yosemite NP zou een dagje extra kunnen gebruiken. Waar je die vandaan kunt halen? Misschien Bryce Canyon, Grand Canyon of een dag die je overhoudt als je op Phoenix landt?
Verder mis ik een nacht in Death Valley. Van Las Vegas naar Lone Pine kan wel maar is een lange rit. Een overnachting in Death Valley vond en vind ik nog steeds heel bijzonder.
Voor de rest is het prima verdeeld vind ik.
Succes met je planning!
Roland
Roland,
Bedankt voor je eerste reactie.
De tickets zijn al geboekt, dus LA staat vast.
Wat is er zo speciaal aan een overnachting in Death Valley?
Om af te wegen in onze beslissing
Extra dag in Yosemite zou heel mooi zijn, heb ik zelf ook aan gedacht.
Alleen waar haal ik die weg?
Grand Canyon extra dag , zoals je zelf al zegt daar willen we wandelen(stukje afdalen).
Wie weet iets van Independence day in LA?
B.v.d.
Groetjes Jos
Groetjes,
Jos Ankone
Bedankt voor je eerste reactie.
De tickets zijn al geboekt, dus LA staat vast.
Wat is er zo speciaal aan een overnachting in Death Valley?
Om af te wegen in onze beslissing
Extra dag in Yosemite zou heel mooi zijn, heb ik zelf ook aan gedacht.
Alleen waar haal ik die weg?
Grand Canyon extra dag , zoals je zelf al zegt daar willen we wandelen(stukje afdalen).
Wie weet iets van Independence day in LA?
B.v.d.
Groetjes Jos
Groetjes,
Jos Ankone
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Death Valley is zo speciaal vanwege de zinderende hitte. Eén van de warmste plekken op aarde. Ook het landschap vind ik heel speciaal. Het heeft soms wel weg van een maandlandschap. Zelfs tot 's avonds laat blijft het warm (30 + graden celsius). Voor mij 'heeft het gewoon iets' om daar te overnachten.
Mocht je nou wel besluiten daar te overnachten, dan zou je de andere dag door kunnen rijden naar Yosemite NP. Dat moet te doen zijn. Wij reden afgelopen zomer van Death Valley naar Lee Vining (ingang Yosemite NP). Wij waren daar halverwege de middag al. Het is dat we daar een overnachting hadden geregeld, anders waren we net zo lief doorgereden de Tioga Pass over naar Yosemite NP. Een overnachting boeken in Death Valley kan via http://www.xanterra.com. Je kunt dan kiezen voor Furnace Creek Ranch of Stovepipe Wells. Mijn voorkeur gaat uit naar de eerste. Er is daar net wat meer te doen, zwembad, restaurant, wasserette (kan handig zijn, hebben wij gebruik van gemaakt), winkel. Je kunt daar kiezen uit een cabin of een motelkamer. Ik heb al in beide geslapen en vond ze beide erg leuk. Motelkamer is wat ruimer, comfortabeler en ligt dichtbij het zwembad maar is wel duurder.
Wil je toch een dag extra in Yosemite NP dan zou je die kunnen afsnoepen van Bryce Canyon NP. Als je van Moab naar Bryce Canyon rijdt ben je daar zeg halverwege de middag. Je kunt dan al wat van Bryce Canyon zien en de volgende ochtend ook nog. Zo vroeg in de ochtend is heel geschikt om een trail te lopen, bijv. de Queens Garden Trail. Na afloop kun je nog met de auto langs de diverse uitzichtpunten. Aan het eind van de ochtend/begin van de middag zet je dan koers richting Zion NP. Die rit is niet zo lang zodat je daar ook mooi op tijd bent.
Roland
Mocht je nou wel besluiten daar te overnachten, dan zou je de andere dag door kunnen rijden naar Yosemite NP. Dat moet te doen zijn. Wij reden afgelopen zomer van Death Valley naar Lee Vining (ingang Yosemite NP). Wij waren daar halverwege de middag al. Het is dat we daar een overnachting hadden geregeld, anders waren we net zo lief doorgereden de Tioga Pass over naar Yosemite NP. Een overnachting boeken in Death Valley kan via http://www.xanterra.com. Je kunt dan kiezen voor Furnace Creek Ranch of Stovepipe Wells. Mijn voorkeur gaat uit naar de eerste. Er is daar net wat meer te doen, zwembad, restaurant, wasserette (kan handig zijn, hebben wij gebruik van gemaakt), winkel. Je kunt daar kiezen uit een cabin of een motelkamer. Ik heb al in beide geslapen en vond ze beide erg leuk. Motelkamer is wat ruimer, comfortabeler en ligt dichtbij het zwembad maar is wel duurder.
Wil je toch een dag extra in Yosemite NP dan zou je die kunnen afsnoepen van Bryce Canyon NP. Als je van Moab naar Bryce Canyon rijdt ben je daar zeg halverwege de middag. Je kunt dan al wat van Bryce Canyon zien en de volgende ochtend ook nog. Zo vroeg in de ochtend is heel geschikt om een trail te lopen, bijv. de Queens Garden Trail. Na afloop kun je nog met de auto langs de diverse uitzichtpunten. Aan het eind van de ochtend/begin van de middag zet je dan koers richting Zion NP. Die rit is niet zo lang zodat je daar ook mooi op tijd bent.
Roland
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Hier kan je een dag sparen om in Yosemite te gebruiken, van Bryce naar Zion is een kleine twee uur rijden dit zou je aan het eind van de middag op dag 13 kunnen doen zo schuif je alles een dag op en krijg je ruimte voor Yosemite.12 Moab - Bryce
13 Bryce
14 Bryce - Zion
15 Zion
16 Zion - Las Vegas
Ik ben 'altijd' voorstander van een extra stop tussen Moab en Bryce, bijv. in Torrey.
Er is onderweg zoveel moois/aardigs te zien, bijvoorbeeld:
Crystal geyser bij Green River: ... 054762958/
Goblin Valley: ... 054762958/
Little Wild Horse Canyon: ... 054762958/
Capitol Reef: ... 054762958/
Long Canyon Overlook: ... 054762958/
Devils Garden (bij Escalante): ... 054762958/
Kodachrome Basin SP: ... 054762958/
Jaap
Er is onderweg zoveel moois/aardigs te zien, bijvoorbeeld:
Crystal geyser bij Green River: ... 054762958/
Goblin Valley: ... 054762958/
Little Wild Horse Canyon: ... 054762958/
Capitol Reef: ... 054762958/
Long Canyon Overlook: ... 054762958/
Devils Garden (bij Escalante): ... 054762958/
Kodachrome Basin SP: ... 054762958/
Jaap
Foto's Arizona/Utah: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set" onclick="window.open(this.href);return false; ... 054762958/
Foto's Californië: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set ... 964833115/" onclick="window.open(this.href);return false;
Foto's Californië: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set ... 964833115/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Er zijn natuurlijk vreselijk veel dingen de moeite waard, maar de dingen die Jaap noemt vind ik meer iets voor de "gevorderde" Amerika-ganger en niet echte musts voor een eerste keer. Dan zou ik liever wat meer rust in de route brengen, en wat meer dingen bezoeken die ook voor kinderen/tieners leuk zijn. Onze kinderen zijn meer geïntresseerd in doe-dingen, puur wandelen voor het uitzicht vinden ze niets. Leuk wordt het als er geklauterd kan worden (Fiery Furnace) of door een rivier gewaad moet worden (Narrows). En paardrijden, fietsen, raften etc in Yosemite.
Houd er ook rekening mee dat het in de zomer op sommige paatsen erg heet is, je zult dan niet echt veel willen wandelen.
Een slotcanyon is leuk, wij vonden de Lower Antelope Canyon prachtig en onze dochters ook. Ik weet niet of Little Wild Horse Canyon daar nog iets aan toevoegt.
Ik neem aan dat Page vanwege Antelope Canyon op de route staat, anders zou daar ook een dag bespaard kunnen worden. Ik zou ook zoals Roland en Rob zeggen een dag Yosemite meer doen, ten koste van een overnachting bij Bryce.
En als je echt alles goed wilt doen zou ik zelfs Moab laten vallen. Dat geeft meer tijd voor Yosemite, een overnachting in Death Valley, en Bodie, en nog een overnachting aan de kust. Afhankelijk van de plannen zou een extra dag in LA ook niet verkeerd zijn, ik denk dat Universal een must is, maar ook andere studiotours zijn het overwegen waard. Eén volle dag LA is erg weinig.
Kijk ook eens in ons 2008-verslag daarvoor.
Marianne
Houd er ook rekening mee dat het in de zomer op sommige paatsen erg heet is, je zult dan niet echt veel willen wandelen.
Een slotcanyon is leuk, wij vonden de Lower Antelope Canyon prachtig en onze dochters ook. Ik weet niet of Little Wild Horse Canyon daar nog iets aan toevoegt.
Ik neem aan dat Page vanwege Antelope Canyon op de route staat, anders zou daar ook een dag bespaard kunnen worden. Ik zou ook zoals Roland en Rob zeggen een dag Yosemite meer doen, ten koste van een overnachting bij Bryce.
En als je echt alles goed wilt doen zou ik zelfs Moab laten vallen. Dat geeft meer tijd voor Yosemite, een overnachting in Death Valley, en Bodie, en nog een overnachting aan de kust. Afhankelijk van de plannen zou een extra dag in LA ook niet verkeerd zijn, ik denk dat Universal een must is, maar ook andere studiotours zijn het overwegen waard. Eén volle dag LA is erg weinig.
Kijk ook eens in ons 2008-verslag daarvoor.
Marianne
Het was onze eerste Amerika reis (dus zeker niet gevorderd), maar ik had ze niet graag willen missen, zeker niet waar ze allemaal redelijk dicht langs de route liggen. Met het bezoeken van die plekken brengen wij onze rust in een route, zodat we niet een (bijna) hele dag in een auto zitten. 'Rust' is dan een hapje eten bij Goblin Valley, stukje wandelen in Little Wild Horse Canyon etc.
Zo zie je maar weer hoe verschillend mensen hun vakanties beleven (.. gelukkig maar ..).
Jaap
Zo zie je maar weer hoe verschillend mensen hun vakanties beleven (.. gelukkig maar ..).
Jaap
Foto's Arizona/Utah: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set" onclick="window.open(this.href);return false; ... 054762958/
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Jaap,
Ik denk dat het verschil ook zit in het met twee personen reizen of er nog twee tieners bij hebben.
Dan liggen de te bezoeken punten toch wat anders.
Ik denk dat het verschil ook zit in het met twee personen reizen of er nog twee tieners bij hebben.

Dan liggen de te bezoeken punten toch wat anders.
- jerbia
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Maar juist Goblin Valley SP en Little Wild Horse Canyon zijn bij uitstek geschikt om te bezoeken met tieners. Die van ons waren er in ieder geval helemaal weg van 
Ik zou een overnachting bij GC en Bryce weghalen en een overnachting bij Torrey en Yosemite toevoegen.

Ik zou een overnachting bij GC en Bryce weghalen en een overnachting bij Torrey en Yosemite toevoegen.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Wij reisden ook met 2 kinderen ( 11 en 14) en ben het daarom volkomen met bovenstaande eens. Mijn kinderen vonden de grand canyon vreselijk......omdat het te groot is. Daaraantegen vonden ze de antelope canyon en bovenstaande schitterend. Om ook niet de slide rock bij sedona te vergeten, het raften in moab en het fietsen over de golden gate bridge naar sausalito in san francisco !!!!jerbia schreef:Maar juist Goblin Valley SP en Little Wild Horse Canyon zijn bij uitstek geschikt om te bezoeken met tieners. Die van ons waren er in ieder geval helemaal weg van
http://www.maudluuk.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false; onze juni-juli 2012 reis AZ-NM-CO-UT-NV
http://www.devanhaveretjesusa2008.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.newyork2010karinenjohn.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.devanhaveretjesusa2008.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.newyork2010karinenjohn.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Alvast bedankt voor de eerste tips.
De overnachting in Bryce zullen we dus laten vallen.
Meerdere mensen geven aan dat dit geen probleem is, met voorbeelden wat er dan wel mogelijk is in Bryce(lijkt ons voldoende)
Deze zal nu bij Yosemite komen.
Natuurlijk is het belangrijk dat we zaken zien en doen die onze beide tieners, jongens van 16 en 13, leuk zullen vinden.
Klauteren tijdens wandelingen/ door het water(Yosemite, Zion)
Raften(Moab)
Fietsen(San francisco)
Universal (LA)
Slide Rock (Sedona)
Antilope Canyon(Page)
Extra dag(wel of niet) in Grand Canyon nog twistpunt in de groep.
Wat is mogelijk met een nacht?
Goed alternatief hiervoor?
Overnachten in Death Valley blijft voor ons ??
Groetjes,
Jos
De overnachting in Bryce zullen we dus laten vallen.
Meerdere mensen geven aan dat dit geen probleem is, met voorbeelden wat er dan wel mogelijk is in Bryce(lijkt ons voldoende)
Deze zal nu bij Yosemite komen.
Natuurlijk is het belangrijk dat we zaken zien en doen die onze beide tieners, jongens van 16 en 13, leuk zullen vinden.
Klauteren tijdens wandelingen/ door het water(Yosemite, Zion)
Raften(Moab)
Fietsen(San francisco)
Universal (LA)
Slide Rock (Sedona)
Antilope Canyon(Page)
Extra dag(wel of niet) in Grand Canyon nog twistpunt in de groep.
Wat is mogelijk met een nacht?
Goed alternatief hiervoor?
Overnachten in Death Valley blijft voor ons ??
Groetjes,
Jos
Inderdaad een mooie rondje, maar zoals de andere voor mij reeds melden op enkele plaatsen wat schuifwerk.
Met de verkregen tips kan je iets als volgt krijgen:
3 juli Brussel - LA
4 LA -Sedona
5 Sedona - Grand Canyon (slide rock in de morgen)
6 Grand canyon - Page
7 Page - Monument Valley (antelope canyon)
8 Monument Valley - Moab
9 Moab (raften)
10 Moab
11 Moab - Torrey
12 Torrey - Bryce
13 Bryce - Zion
14 Zion (narrows)
15 Zion - Las Vegas
16 Las Vegas
17 Las Vegas - Lone Pine
18 Lone Pine - Yosemite
19 Yosemite
20 Yosemite
21 Yosemite - San Francisco
22 San Francisco (fietsen)
23 San Francisco
25 Morro Bay - LA
26 LA
27 LA - Brussel
Je kan her en der nog wat schuiven naargelang je interesses, maar dit zou een zeer mooi rondje zijn. Dag één van LA naar Sedona is behoorlijk ver maar op de eerste dag is iedereen vroeg wakker en kan je er een lange (rij)dag van maken.
Je komt op vele plaatsen waar wij afgelopen september ook geweest zijn, misschien heb je nog wat aan ons reisverslag (wel 2 volwassenen, alé volgens paspoort toch
)
Bart
Met de verkregen tips kan je iets als volgt krijgen:
3 juli Brussel - LA
4 LA -Sedona
5 Sedona - Grand Canyon (slide rock in de morgen)
6 Grand canyon - Page
7 Page - Monument Valley (antelope canyon)
8 Monument Valley - Moab
9 Moab (raften)
10 Moab
11 Moab - Torrey
12 Torrey - Bryce
13 Bryce - Zion
14 Zion (narrows)
15 Zion - Las Vegas
16 Las Vegas
17 Las Vegas - Lone Pine
18 Lone Pine - Yosemite
19 Yosemite
20 Yosemite
21 Yosemite - San Francisco
22 San Francisco (fietsen)
23 San Francisco
25 Morro Bay - LA
26 LA
27 LA - Brussel
Je kan her en der nog wat schuiven naargelang je interesses, maar dit zou een zeer mooi rondje zijn. Dag één van LA naar Sedona is behoorlijk ver maar op de eerste dag is iedereen vroeg wakker en kan je er een lange (rij)dag van maken.
Je komt op vele plaatsen waar wij afgelopen september ook geweest zijn, misschien heb je nog wat aan ons reisverslag (wel 2 volwassenen, alé volgens paspoort toch

Bart
Grts, Bart
You can't milk a cow with your hands in your pants
You can't milk a cow with your hands in your pants
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
wij zijn 2 nachten in sedona geweest en zijn van daaruit via de grand canyon naar page gereden. Met kinderen is onze mening te weinig te beleven in de GC...........
http://www.maudluuk.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false; onze juni-juli 2012 reis AZ-NM-CO-UT-NV
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Mooie route Jos. Wel spijtig dat de vlucht al geboekt is want die eerste dag van LA naar Sedona is al meteen een pittige dag rijden (8 à 9 uur) en dan heb je waarschijnlijk nog last van de jetlag ook.
Groeten en bedankt, Jeroen.
Zuidwesten 2008
NY 2009
West-Canada 2010
CO-UT-ID-WY-MT-SD-NE-CO 2014
Florida 2015
The Deep South 2017
Zuidwesten 2008
NY 2009
West-Canada 2010
Florida 2015
The Deep South 2017
De reden van het boeken van de vlucht is dat we deze voor 480 euro p.p. konden boeken bij Continental destijds.
Dit leek mij een mooi prijsje, heb toen wel gekeken naar andere verbindingen en prijzen.
LA kwam er het best(voordeligst) uit.
Is de route vanaf LA naar Sedona echt 8 a 9 uur.?
Google zegt 554 km, ken natuurlijk de weg niet
We kunnen eerder stoppen en de volgende dag op weg gaan naar Sedona om door te reizen naar GC.
We houden ons aanbevolen voor tips voor onderweg/route.
Om onze route een defintieve vorm te geven.
Is wel moeilijk, maar door jullie tips kunnen we mede een afweging maken.
Zodat we verder kunnen met boeken van overnachtingen.
Bedankt weer voor de reacties
Groetjes,
Jos Ankone
Dit leek mij een mooi prijsje, heb toen wel gekeken naar andere verbindingen en prijzen.
LA kwam er het best(voordeligst) uit.
Is de route vanaf LA naar Sedona echt 8 a 9 uur.?
Google zegt 554 km, ken natuurlijk de weg niet
We kunnen eerder stoppen en de volgende dag op weg gaan naar Sedona om door te reizen naar GC.
We houden ons aanbevolen voor tips voor onderweg/route.
Om onze route een defintieve vorm te geven.
Is wel moeilijk, maar door jullie tips kunnen we mede een afweging maken.
Zodat we verder kunnen met boeken van overnachtingen.
Bedankt weer voor de reacties
Groetjes,
Jos Ankone
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Volgens Google Maps zou het een dikke 7 uur rijden zijn. Tel daar dan nog eens een paar stops bij en dan zit je al snel aan 8 uur of meer. Plus het feit dat er in LA altijd wel file is/kan zijn. Wij hadden blijkbaar geluk want we hebben amper stilgestaan toen we LA uitreden maar wat ik zoal gelezen en gehoord heb van anderen is de kans op file altijd vrij groot. Tip voor LA: je kan op bepaalde stukken van de snelweg gebruik maken van de carpoolstrook als je met 2 personen of meer in de auto zit. Dus dan kan je de file al een heel stuk voorbij rijden.
Wij zijn ook naar Sedona gereden vanuit LA maar wel in 2 dagen. Eerst van LA helemaal door het Joshua Tree NP (noord naar zuid) naar Blythe en daar hebben we overnacht en de dag erna van Blythe naar Sedona en overnacht in Flagstaff. Die 2de dag was wel een drukke dag. Prachtige route en veel te zien waardoor we eigenlijk tijd te kort kwamen in Sedona zelf en maar even konden stoppen en dan weer verder moesten. Die dag zou ik nu anders indelen en overnachten in Sedona of er zelfs 2 overnachtingen voorzien. Voordeel was wel dat we dan weer dichtbij de Grand Canyon zaten de dag erop.
Vergeet ook het Valley of Fire State Park tussen Zion en Las Vegas niet. Dit is ook een prachtig (woestijn)park met mooie gekleurde rotsen (bruin, geel, rood en zelfs paars).
Als je een dam wil bezoeken kan je in Page de Glenn Canyon Dam doen ipv de Hoover Dam opweg naar LV. De dam in Page is ook imposant groot en de rondleiding en parking is er bijna gratis (5$) terwijl je voor de Hoover dam 40$ (of meer) betaalt voor de rondleiding en voor de parking ook al +/- 10$.
Wij zijn ook naar Sedona gereden vanuit LA maar wel in 2 dagen. Eerst van LA helemaal door het Joshua Tree NP (noord naar zuid) naar Blythe en daar hebben we overnacht en de dag erna van Blythe naar Sedona en overnacht in Flagstaff. Die 2de dag was wel een drukke dag. Prachtige route en veel te zien waardoor we eigenlijk tijd te kort kwamen in Sedona zelf en maar even konden stoppen en dan weer verder moesten. Die dag zou ik nu anders indelen en overnachten in Sedona of er zelfs 2 overnachtingen voorzien. Voordeel was wel dat we dan weer dichtbij de Grand Canyon zaten de dag erop.
Vergeet ook het Valley of Fire State Park tussen Zion en Las Vegas niet. Dit is ook een prachtig (woestijn)park met mooie gekleurde rotsen (bruin, geel, rood en zelfs paars).
Als je een dam wil bezoeken kan je in Page de Glenn Canyon Dam doen ipv de Hoover Dam opweg naar LV. De dam in Page is ook imposant groot en de rondleiding en parking is er bijna gratis (5$) terwijl je voor de Hoover dam 40$ (of meer) betaalt voor de rondleiding en voor de parking ook al +/- 10$.
Groeten en bedankt, Jeroen.
Zuidwesten 2008
NY 2009
West-Canada 2010
Florida 2015
The Deep South 2017
Zuidwesten 2008
NY 2009
West-Canada 2010
Florida 2015
The Deep South 2017
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
death valley in juli......dat is erg errrrrruuuuuuugggg warm, ik had over 50 graden dit jaar op 16 july, ik ben de auto met airco ongeveer 4 x uit geweest en dan voor maks 20 minuten......
Maar mooi is het wel....was echter blij om dit vanuit las vegas te doen en in de avond weer terug te zijn in vegas....
maar dat is een smaakzaak.....
Maar mooi is het wel....was echter blij om dit vanuit las vegas te doen en in de avond weer terug te zijn in vegas....
maar dat is een smaakzaak.....
Geweldig jullie reacties.
Vooral de gene met een reden waarom.
Heb niet stil gestaan met de afstand LA richting GC(Sedona) bij het boeken van de vluchten.
Te veel gelet op de prijs, i.p.v. ook al te denken aan een evt. route.
Jammer, maar helaas.
Dus:
Dag in Bryce laten we vallen, voor Yosemite.
Dag in Grand Canyon ruilen tegen Torrey of LA ?
Over het laaste zijn we er nog niet uit.
Graag tips over/ in Torrey.
Groetjes,
Jos
Vooral de gene met een reden waarom.
Heb niet stil gestaan met de afstand LA richting GC(Sedona) bij het boeken van de vluchten.
Te veel gelet op de prijs, i.p.v. ook al te denken aan een evt. route.
Jammer, maar helaas.
Dus:
Dag in Bryce laten we vallen, voor Yosemite.
Dag in Grand Canyon ruilen tegen Torrey of LA ?
Graag tips over/ in Torrey.
Groetjes,
Jos
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Jullie zullen zelf een afweging moeten maken. Nu hebben jullie maar 1 volle dag LA. Je zou naar Universal Studios kunnen gaan zoals ik al eerder zei. Je zult zelf aan moeten geven of het jullie iets lijkt. Wil je andere dingen doen in LA dan moet je of een extra dag doen, of niet naar Universal gaan. Een extra dag langs de kust of bij Santa Monica/Venice Beach is ook wel leuk (zie ook ons reisverslag 2008).josa schreef: Dag in Grand Canyon ruilen tegen Torrey of LA ?
De Grand Canyon vonden onze kinderen niets, maar ze waren toen 9 en 7, dat is toch wel iets anders dan 16 en 13. Er rijdt een shuttlebus naar Hermits Rest, je kunt dan op verschillende plaatsen uitstappen en het uitzicht bekijken, is een must, maar dat hoeft niet heel veel tijd te kosten. Een helicoptervlucht is natuurlijk sowieso geweldig, maar met kinderen van die leeftijd lijkt het me ook wel mooi om een stuk naar beneden te lopen, langs de Bright Angel Trail. Als je van Sedona komt en je gaat de volgende dag naar Page, heb je nog aardig wat tijd voor de Grand Canyon.
Kijk ook eens op de NPS-site voor alle activiteiten in de parken (elk park heeft een "plan your visit"-link). Wij vinden het ook altijd leuk om een rangerprogramma bij te wonen. Bij de ingang van het park krijg je een krantje, hier vind je die van vorig jaar, je krijgt dan een goed idee van wat er te doen is.
Jos, kijk eens naar de links die Jaap (vtveen) hierboven heeft gegeven.josa schreef:Graag tips over/ in Torrey.
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 6240 Weergaves
-
Laatste bericht door semmie67
-