Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

San diego must sees en overstapvraag

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Pietervds
Amerika-ontdekker

San diego must sees en overstapvraag

Bericht door Pietervds »

Eindelijk ga ik dan naar de States. ik heb hier op het forum al wat zitten browsen, maar had toch graag wat tips. Ik ben gebonden aan San diego vanwege een cursus, maar heb middagen en weekenden vrij. Op die momenten wil ik er alleen op uit trekken, maar weet niet precies waarheen. Ideeen tot dusver;

-mountainbiken/wandelen in mission trails
-met amtrak naar LA Clippers

Graag had ik jullie ideeen hierover en aanvullingen. Wat moet ik nou echt gezien hebben in San Diego (de Zoo en Seaworld staan genoteerd, maar ver onderaan de lijst vanwege een gebrek aan interesse).

Verder wilde ik graag weten hoe het overstappen van internationale naar nationale vlucht in zijn werk gaat. Ik vlieg (retour) Brussel, newark, San diego en vice versa.

met dank,
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: San diego must sees en overstapvraag

Bericht door markro »

Kijk wat betreft San Diego eens in dit topic en volg de links daarin. Dan heb je al wel wat ideeën.

Misschien is het een idee om een auto te huren voor één of meerdere dagen. Dan zou je ook iets van het achterland kunnen zien. Zo zou je een tocht kunnen maken naar het plaatsje Julian, een leuk westerndorp. Als je een rondje maakt is de totale afstand van San Diego naar Julian en via een andere weg terug naar San Diego circa 200 km.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Pietervds
Amerika-ontdekker

Bericht door Pietervds »

Oke dat Julian lijkt inderdaad interessant, maar wat betreft overstappen?
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Misschien is het een idee om een auto te huren voor één of meerdere dagen. Dan zou je ook iets van het achterland kunnen zien. Zo zou je een tocht kunnen maken naar het plaatsje Julian, een leuk westerndorp.
Of als je een keer een hele dag hebt, reis dan na Julian door naar Anza Borrego Desert State Park. Dit prachtige (woestijn) park wordt nauwelijks door toeristen bezocht maar is zeker de moeite waard. Van SD, via Julian naar Borrego Springs, en dan via een route weer terug naar de I8 terug naar SD. Ik vond het een van de mooiste routes van onze rondreis!
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Ohja, La Jolla (wijk ten noorden van SD aan de kust) is ook een bezoekje waard. Het is een gezellig dorps plaatsje met een kleine winkelkern en prachtige stranden!
Ook zou je een dagje/ochtendje/middag (want redelijk dichtbij SD) Laguna Beach kunnen bezoeken. Wat mij betreft de mooiste stranden van Zuid-California met prachtige rotskusten en kleine strandjes er tussen, een heel leuk centrum, meditterane sfeer.....en wordt vaak overgeslagen door de Nederlanders (zonde!!)
Pietervds
Amerika-ontdekker

Bericht door Pietervds »

is het mogelijk qua tijd/afstand om Julian e.o. heen en terug in een dag te doen?

Bedankt, weer
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Julian, zoals eerder gezegt, kun je in (natte vinger werk en diep graven in mijn geheugen) 2,5 uur heen en weer rijden, als je alleen maar zou rijden. De omgeving is werkelijk prachtig, je kunt er vast ook hele mooie wandelingen maken. Je zou er net zo goed een hele dag door kunnen brengen, de omgeving dan he...niet alleen in Julian! Als je Anza Borrego erbij neemt heb je een echt dagtripje.

Wij gingen vorig jaar 's ochtends naar de SD-Zoo en vertrokken rond 12 uur/12:30 richting Julian/Anza Borrego, we kwamen uiteindelijk weer uit op de I8 en reden niet terug naar SD maar verder, richting El Centro. Daar kwamen we rond 6 uur aan. Het is dus echt niet zo ver!!
kangie
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22

Bericht door kangie »

Ook wij zijn enthousiast over de route Julian,Anza Borrego. Vanuit Julian een paar mile over de 78 east, dan de S2 richting Ocotillo.
Dit is een erg stille weg! Prachtig!Vanuit Ocotillo over de 8 weer naar San Diego (ook een mooie route.)
La Jolla vonden wij ook erg leuk.
We hebben ook Cabrillo N.M. bezocht en Point Loma met vuurtoren. Leuk voor een middagje.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Pietervds schreef:is het mogelijk qua tijd/afstand om Julian e.o. heen en terug in een dag te doen?

Bedankt, weer
Ja dat is zeker mogelijk. De afstand San Diego - Julian is 60 mijl waar je ruim een uur over doet. Neem je het mooie Anza Borrego Desert SP erbij tot aan Borrego Springs is de afstand (enkele reis) 91 mijl en daar mag je een kleine 2 uur voor rekenen zonder stops.

Een en ander is dus heel goed te doen als dagtrip. Ik kan het aanbevelen.... :wink:

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Pietervds
Amerika-ontdekker

Bericht door Pietervds »

Klinkt goed, denk dat ik dat maar ga proberen. Tenzij ik vanalles moet regelen voor mijn rijbewijs o.i.d. dan moet ik iets anders verzinnen en zowiezo hopen dat de borden een beetje duidelijk zijn.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer