Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Eerste keer rondreis USA, graag jullie mening!
Eerste keer rondreis USA, graag jullie mening!
Hallo allemaal,
Allereerst: wat een hoop informatie is er te vinden op dit forum! Fantastisch!
23 juli zal ik met mijn beste vriendin (ik 27 jaar, zij 24 jaar) naar San Francisco afreizen om een fantastische reis te maken met de auto door het zuidwesten. Ik heb er nu al zin in!
Hieronder de reis zoals wij hem in gedachten hebben. Graag zou ik jullie mening willen hebben!
Dag 1: Aankomst SFO
Dag 2: SFO
Dag 3: SFO --> Yosemite
Dag 4: Yosemite
Dag 5: Yosemite --> Lee Vining (via Tioga Pass)
Dag 6: Lee Vining --> Death Valley
Dag 7: Death Valley --> Las Vegas
Dag 8: Las Vegas
Dag 9: Las Vegas --> Zion NP
Dag 10: Zion NP --> Bryce Canyon NP
Dag 11: Bryce Canyon
Dag 12: Bryce Canyon NP --> Page
Dag 13: Page --> Grand Canyon
Dag 14: Grand Canyon
Dag 15: Grand Canyon --> Phoenix
Dag 16: Phoenix --> Joshua Tree NP (Palm Springs)
Dag 17: Joshua Tree NP (Palm Springs) --> LA
Dag 18: LA
Dag 19: LA --> Santa Barbara
Dag 20: Santa Barbara --> San Luis of Pismo
Dag 21: San Luis of Pismo --> Monterey
Dag 22: Monterey --> SFO
Dag 23: SFO
Dag 24: Vertrek vanuit SFO naar New York om daar nog 5 daagjes sfeer te proeven!
Is deze reis een beetje realistisch? Op dit moment hebben we alleen nog maar een hostel geboekt voor de eerste dagen in SFO en de dagen in NY. We willen een tentje meenemen en eigenlijk zo weinig mogelijk van tevoren plannen en op de route wel kijken waar we een slaapplaats kunnen vinden... Is dat te doen?
Graag hoor ik van jullie!!
Groetjes Janou
Allereerst: wat een hoop informatie is er te vinden op dit forum! Fantastisch!
23 juli zal ik met mijn beste vriendin (ik 27 jaar, zij 24 jaar) naar San Francisco afreizen om een fantastische reis te maken met de auto door het zuidwesten. Ik heb er nu al zin in!
Hieronder de reis zoals wij hem in gedachten hebben. Graag zou ik jullie mening willen hebben!
Dag 1: Aankomst SFO
Dag 2: SFO
Dag 3: SFO --> Yosemite
Dag 4: Yosemite
Dag 5: Yosemite --> Lee Vining (via Tioga Pass)
Dag 6: Lee Vining --> Death Valley
Dag 7: Death Valley --> Las Vegas
Dag 8: Las Vegas
Dag 9: Las Vegas --> Zion NP
Dag 15: Grand Canyon --> Phoenix
Dag 20: Santa Barbara --> San Luis of Pismo
Dag 21: San Luis of Pismo --> Monterey
Dag 22: Monterey --> SFO
Dag 23: SFO
Dag 24: Vertrek vanuit SFO naar New York om daar nog 5 daagjes sfeer te proeven!
Is deze reis een beetje realistisch? Op dit moment hebben we alleen nog maar een hostel geboekt voor de eerste dagen in SFO en de dagen in NY. We willen een tentje meenemen en eigenlijk zo weinig mogelijk van tevoren plannen en op de route wel kijken waar we een slaapplaats kunnen vinden... Is dat te doen?
Graag hoor ik van jullie!!
Groetjes Janou
-
- Amerikafan
Re: Eerste keer rondreis USA, graag jullie mening!
Leuke reis! wij hebben vorig jaar een stuk hetzelfde gedaan ...zijn toen 6 weken in het westen geweest...echt helemaal top!!!
Janou schreef: Dag 9: Las Vegas --> Zion NP Dagje extra in Zion zou niet gek zijn, is echt super mooi!
Dag 15: Grand Canyon --> Phoenix Waarom Phoenix? Geen echt leuke stad. San Diego is bijvoorbeeld veel leuker
Dag 20: Santa Barbara --> San Luis of Pismo Pismo is leuk, zijn we 1 nacht geweest!
-
- Amerikafan
Trouwens wij hebben daar een tent gekocht en de rest wat daarbij hoort. en zonder iets te boeken. Was wel in september en oktober. En heel goed te doen. Hebben tent en hotel met elkaar afgewisseld.
Ik vraag me ook af of je een speciale bedoeling hebt met Phoenix. Is niet echt veel te beleven voor de gemiddelde toerist.
Zo niet dan zou ik die 'omweg' niet maken.
Jaap
Zo niet dan zou ik die 'omweg' niet maken.
Jaap
Foto's Arizona/Utah: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set" onclick="window.open(this.href);return false; ... 054762958/
Foto's Californië: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set ... 964833115/" onclick="window.open(this.href);return false;
Foto's Californië: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set ... 964833115/" onclick="window.open(this.href);return false;
ik zou de route omdraaien. je kan de kustweg beter van San Fr naar Los Angeles nemen. Dan rijdt je aan de "goede"kant van de weg om eventjes een stop te maken!
Als je van Grand Canyon naar Page rijdt, moet je even naar Antelope Canyon gaan. Mooiste wat wij ooit hebben gezien in USA.
Als je van Grand Canyon naar Page rijdt, moet je even naar Antelope Canyon gaan. Mooiste wat wij ooit hebben gezien in USA.
Bedankt voor de snelle reacties. We zijn nu aan het twijfelen of we de route dan toch niet moeten omdraaien?..
Er is geen speciale reden om naar phoenix te gaan, maar ik heb het idee dat als je in 1 keer naar Palm Springs rijdt, je lang onderweg bent??
Is het nodig om een tussenstop te doen??
Gr Janou
Er is geen speciale reden om naar phoenix te gaan, maar ik heb het idee dat als je in 1 keer naar Palm Springs rijdt, je lang onderweg bent??
Gr Janou
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Je kan in één dan naar PS maar het is misschien mooier/leuker om het in twee dagen te doen.
Dag 1 GC via US-89A achtereenvolgend Slide Rock SP, Sedona, Jerome, Granite Dells en slapen in Prescott.
Dag 2 via de US-89 en US-60 naar de I-10 en vervolgens naar PS waarbij je eventueel nog een deel van Joshua Tree NP mee kan nemen.
Dag 1 GC via US-89A achtereenvolgend Slide Rock SP, Sedona, Jerome, Granite Dells en slapen in Prescott.
Dag 2 via de US-89 en US-60 naar de I-10 en vervolgens naar PS waarbij je eventueel nog een deel van Joshua Tree NP mee kan nemen.
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Je bedoelt in één keer van de Grand Canyon naar Palm Springs? Dat is zo'n 420 mijl. Echter, in dat geval vind ik Phoenix niet zo'n handige locatie om langs te rijden. Vind je de afstand te groot voor 1 dag dan kun je overwegen in Kingman of Needles te overnachten. Kun je eventueel ook nog een stukje Route 66 meenemen als je dat leuk vindt.Janou schreef:Er is geen speciale reden om naar phoenix te gaan, maar ik heb het idee dat als je in 1 keer naar Palm Springs rijdt, je lang onderweg bent??
Je gaat dan bovenlangs, via I-40, US-95 en SR-62. Een andere route dan Rob hierboven aangeeft.
Genoeg keuze dus om niet langs Phoenix te gaan.
Roland
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Ik ben het geheel met Rob eens. Overnachten in Prescott en de volgende dag gelijk de loop door het Joshua Tree NP meenemen en slapen in Palm Springs.
Je route ziet er dan zo uit:

Marjan
Je route ziet er dan zo uit:

Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
Phoenix gaan we inruilen voor Prescott en vanuit Santa Barbara gaan we naar Pismo...
Het is inderdaad misschien handig om de tent in Amerika te kopen. Kunnen we meer bagage meenemen
Maar ik begrijp dat je in de NP's moet reserveren voor campground?? Aangezien we dit zo weinig mogelijk willen doen, vraag ik me af of je makkelijk net buiten het park kan kamperen?
We hebben het nadeel dat we midden in het hoogseizoen reizen, maar we willen eigenlijk wel een beetje de vrijheid hebben om te gaan en staan wanneer we willen....
En LA, moeten we daar van tevoren een motel/hotel vastleggen of zou dat bijvoorbeeld ook nog tijdens de reis via internet kunnen???
Gr Janou
Het is inderdaad misschien handig om de tent in Amerika te kopen. Kunnen we meer bagage meenemen

Maar ik begrijp dat je in de NP's moet reserveren voor campground?? Aangezien we dit zo weinig mogelijk willen doen, vraag ik me af of je makkelijk net buiten het park kan kamperen?
We hebben het nadeel dat we midden in het hoogseizoen reizen, maar we willen eigenlijk wel een beetje de vrijheid hebben om te gaan en staan wanneer we willen....
En LA, moeten we daar van tevoren een motel/hotel vastleggen of zou dat bijvoorbeeld ook nog tijdens de reis via internet kunnen???
Gr Janou
Via Prescott is zeker een aanrader!
De rode rotsen van Sedona zijn werkelijk prachtig. Kamperen kan prima op de NPS campground bij Lynx Lake in Prescot.
Voordeel hier is dat het hier in de zomer niet zo heet is.
Even over reserveren van de NPS campgrounds. Wij van de begin tot eind augustus 2008 het rondje LA -CG - Page - Moab - Bryce - Zion - LV - Yosemite - SF - LA gedaan en hebben regelmatig op NPS campings overnacht. Je hebt hier toch wel een beetje het "vrije" gevoel.
De Mather Campground in de Grand Canyon is de enige welke we van te voren gereserveerd hadden. De overige hebben we op goed geluk aangedaan. Veelal hebben ze wel een plek, zelfs in het hoogseizoen. Veel gereserveerde plekken worden op het laatst geannuleerd vanwege de lage annuleringskosten (USD 7,50). Hierdoor zijn er, ondanks de bordjes "Campground Full" veel lege plekken.
Gewoon naar de ingang rijden en je krijgt een plekje. Als je 's avonds na 6'en aankomt kun je gewoon gaan staan op een lege plek en de volgende dag betalen bij vertrek.
De prijzen zijn werkelijk laag. Varierend van 10 tot 20 USD per nacht.
Hou er wel rekening mee dat je af en toe wel een RV park moet nemen ivm het opladen van Laptop, GSM enz. Tevens kun je hier ook water tanken en dumpen.
Dit zou je eventueel ook op de vele dumpstations kunnen doen die je overal tegenkomt.
Veel plezier!
Gr Ton.
De rode rotsen van Sedona zijn werkelijk prachtig. Kamperen kan prima op de NPS campground bij Lynx Lake in Prescot.
Voordeel hier is dat het hier in de zomer niet zo heet is.
Even over reserveren van de NPS campgrounds. Wij van de begin tot eind augustus 2008 het rondje LA -CG - Page - Moab - Bryce - Zion - LV - Yosemite - SF - LA gedaan en hebben regelmatig op NPS campings overnacht. Je hebt hier toch wel een beetje het "vrije" gevoel.
De Mather Campground in de Grand Canyon is de enige welke we van te voren gereserveerd hadden. De overige hebben we op goed geluk aangedaan. Veelal hebben ze wel een plek, zelfs in het hoogseizoen. Veel gereserveerde plekken worden op het laatst geannuleerd vanwege de lage annuleringskosten (USD 7,50). Hierdoor zijn er, ondanks de bordjes "Campground Full" veel lege plekken.
Gewoon naar de ingang rijden en je krijgt een plekje. Als je 's avonds na 6'en aankomt kun je gewoon gaan staan op een lege plek en de volgende dag betalen bij vertrek.
De prijzen zijn werkelijk laag. Varierend van 10 tot 20 USD per nacht.
Hou er wel rekening mee dat je af en toe wel een RV park moet nemen ivm het opladen van Laptop, GSM enz. Tevens kun je hier ook water tanken en dumpen.
Dit zou je eventueel ook op de vele dumpstations kunnen doen die je overal tegenkomt.
Veel plezier!
Gr Ton.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 25 Reacties
- 3289 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne